Tunnetko ihmisiä, jotka voivat syödä vaikka mitä lihoamatta?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, hormoneista johtuu lihominen ja laihtuminen.
Onko mitään asiaa mistä ei syytetä hormooneja?
On niitä.
Justjoo nuo "voin syödä mitä vaan" , kattos viikon mitä ne on syö niin siinä ois vasta yhden päivän ruuat oikeasti lihavalle.
Ei ne tunnu tajuavan että lihavana voi vetästä huoletta 2 pizzaa ja pari litraa jätskiä, ja tunnin päästä uudestaan ruokaa.
*lihomatta. Ihan v tun tyhmä ja ruma epäsana tuo lihoaminen
Yksi yli 40-vuotias kaverini (mies). Syö pitsoja/kebabia ja juo olutta, mutta läski ei häneen tartu niin millään. Jos syön ja juon samalla tavalla, niin paino kipuaa heti ylös.
Itseni 16-25 vuotiaana.Nykyisin näkyy kaikki...Olen pullukka vaikka liikun ja syön 90% terveellistä ruokaa.
Tunnen itseni. Syön tosi epäterveellisesti, joka päivä herkkuja, pullaa, kakkua, karkkia, jäätelöä jne. Paljon roskaruokaa enkä syö koskaan kasviksia. Paino 55kg.
Juu, esim. itseni. Juju on siinä, että pitää kuluttaa se energia liikkumalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään asiaa mistä ei syytetä hormooneja?
Mitä ovat hormooonit?
Vierailija kirjoitti:
Eivät he syö mitä tahansa. Jos he syövät pizzan, he eivät muuten syö sinä päivänä paljoa - eivätkä varsinkaan huuhtele pizzaa millään limsalla alas. Jos he syövät burgerin, he eivät sen jälkeen ota vielä jäätelöä eivätkä juo limsaa hampurilaisen kanssa. Jos he ostavat sipsipussin, he eivät syö sitä kerralla, vaan se jää pitkäksi aikaa kaappiin. Jos he ostavat karkkia, he ostavat vain muutamia irtokarkkeja. He eivät myöskään mieti ruokaa koko ajan, vaan se on heille aika lailla välttämätön paha.
Ei tuo ainakaan omien tuttujeni kohdalla pidä paikkaansa, kyllä menee pitsan kanssa limukkaa ja karkkia saatetaan ostaa koko kilo. Tokikaan sitä ei joka päivä mätetä isoja määriä vaan se perusruokavalio on vähäkalorisempi (ei toki aina erityisen terveellinen).
Minä olen 34v eikä painoindeksini ole ikinä ollut yli 23. Syön mitä huvittaa. Mutta toisaalta tykkään pääasiassa ihan terveellisestä ruuasta ja koen, että tulee tukkoinen, kurja olo jos syö vaikka reissussa tai lomalla joka päivä sipsiä, karkkia, pitsaa, hampparia jne. Mutta kyllä viikottain tulee jotain noista syötyä eikä sipsipussi todellakaan marinoidu kaapissa viikkoja, kyllä se isokin pussi muutamassa päivässä menee.
Mä söin teininä ihan hirveästi ruokaa ja yksi sipsipussi meni ihan hetkessä. En lihonnut. Nyt oon yli 30 vuotias ja nyt näyn vähän lihonneen. Tästä sitten herkuttelut vähemmälle ja ulos liikkumaan.
Täällä yks xs-mitoissa oleva 32v m ja syön mitä haluan eikä näy missään. Kalori tuntematon käsite. Herkkuja menee aika paljon mutta teen myös fyysistä työtä joka vaikuttaa kumminkin jonkinverran.
Kyllä ne geenit (ja suoliston bakteerikanta nykytiedon mukaan) vaikuttaa paljon. Lisäksi se, että joko liikkuu paljon tai ei edes halua syödä erityisemmin herkkuja. Tiedän kyllä useita jotka "voi syödä mitä haluaa", ja monet heistä kyllä syökin ihan reilusti, mutta ehkä se suhde ruokaan on kuitenkin ihan terve eikä syödä ihan älyttömiä määriä. Joku toinen saattaisi kuitenkin samalla ruokavaliolla lihoa.
Jep veljeni ei ole aikuisikään mennessä paljon lihonut,minä taas olen jojo ihminen,myöskin nuorin siskoni on ollut aina hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Justjoo nuo "voin syödä mitä vaan" , kattos viikon mitä ne on syö niin siinä ois vasta yhden päivän ruuat oikeasti lihavalle.
Ei ne tunnu tajuavan että lihavana voi vetästä huoletta 2 pizzaa ja pari litraa jätskiä, ja tunnin päästä uudestaan ruokaa.
Juu se "paljon herkkuja" ja "epäterveellistä ruokaa" tuntuu kyllä vaihtelevan eri ihmisten välillä, se mikä on esim. minulle normaaliannos voi olla jollekin paljon ja jollekin taas tosi vähän. Riippuu mihin on tottunut. Harvemmassa kuitenkin on ne ihmiset jotka vetää monta pitsaa ja litroittain jätskiä joka päivä. He lienee niitä ihan todella lihavia. Sellaisissa vähän ylipainoisissa taas on paljon niitä, jotka syö ihan ok, siten että joku hoikemmilla geeneillä varustettu ei lihoisi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he syö mitä tahansa. Jos he syövät pizzan, he eivät muuten syö sinä päivänä paljoa - eivätkä varsinkaan huuhtele pizzaa millään limsalla alas. Jos he syövät burgerin, he eivät sen jälkeen ota vielä jäätelöä eivätkä juo limsaa hampurilaisen kanssa. Jos he ostavat sipsipussin, he eivät syö sitä kerralla, vaan se jää pitkäksi aikaa kaappiin. Jos he ostavat karkkia, he ostavat vain muutamia irtokarkkeja. He eivät myöskään mieti ruokaa koko ajan, vaan se on heille aika lailla välttämätön paha.
Et selvästikään tiedä yhtään, mistä puhut.
Mun pikkusisko on tuollainen. Hän on ollut aina hoikka vaikka syö mitä sattuu ja uskomattomia määriä. Mä en pysty syömään edes yhtä Pizzaa kokonaan, vaikka olenkin läski.
Nuorempana olin jopa vähän kateellinen hänelle, mutta näin keski-ikäisenä asetelma on alkanut kääntyä. Hän ei ole alkanut lihoa, enkä minä laihtua, mutta mulla on parempi terveys. Hänellä oli jo 35 vuotiaana kolesterolilääkitys, kun mulla ne arvot on kunnossa edelleen (mitattu 2kk sitten viimeksi). Tuo siis vain yksi esimerkki.
Olin pikkulapsena pyöreä. Kouluikäisenä aloin laihtua niin että minua sanottiin usein liian laihaksi. Painoindeksi oli hieman päälle 18. Pystyin syömään mitä vaan ilman rajoituksia. Söin aika paljon ulkona, ranskalaisia, hampurilaisia yms. Pubeissa kävin pari kertaa viikossa. Tein kyllä myös itse paljon ruokaa. Usein riisiä, vihanneksia ja voissa paistettuja pihvejä. 38-39-vuotiaana alkoi paino pikkuhiljaa nousta niin että parinkymmenen vuoden kuluttua painoideksi oli 26 ja siinä se on pysynyt. Liikun paljon, alkoholia en käytä ollenkaan, syön pääasiassa kasvisruokaa, pari kananmunaa viikossa, kalaa jonkin verran. Makeisia, pullaa, kakkuja hyvin harvoin. Voin sanoa, että nuorena pystyin syömään melkein mitä vaan ja kuinka paljon vaan. Mutta nyt en todellakaan.