Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini ei halua lainata minulle rahaa

Vierailija
12.05.2015 |

Minulla on akuutti rahapula, joten kysyin ystävältäni 250 e lainaa. Hän kieltäytyi eikä edes perustellut asiaa ihmeemmin. Hänellä on tietysti oikeus kieltäytyä, ihmettelen vain hieman hänen päätöstään, kun itse lainasin hänelle aikaisemmin 3000 e (maksanut tämän jo takaisin).

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:26"]

Ehkä kaverillasi ei ole 250€ lainattavaksi, mutta ei halua myöntää sitä?

[/quote]

Hän sai joku aika sitten pienen perinnön, joten hänen rahatilanteensa on suhteellisen hyvä. Kummastelen myös, että jos tämä on syy, niin miksi hän ei olisi voinut kertoa. Olen aina ajatellut, että olemme todella läheisiä ja voimme puhua kaikesta mahdollisesta.
[/quote]Ihmiset harmillisen harvoin ovat miltä vaikuttavat..

Vierailija
22/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisten ystävysten pidä lainata toisilleen/toisiltaan rahaa ja muutenkin raha-asiat on yksityisiä ja korkeintaan perheenvälisiä. Pankit on rahan lainaamista varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:57"]

Minulla on akuutti rahapula, joten kysyin ystävältäni 250 e lainaa. Hän kieltäytyi eikä edes perustellut asiaa ihmeemmin. Hänellä on tietysti oikeus kieltäytyä, ihmettelen vain hieman hänen päätöstään, kun itse lainasin hänelle aikaisemmin 3000 e (maksanut tämän jo takaisin).

[/quote]

Kyllä minäkin ihmettelen. Ihmettelen myös ap:n saamia alapeukkuja. Täysin asiallinen viesti eikä ap edes syytä tai hauku ystäväänsä. Palsta on niin ennalta-arvattava tällaisten juttujen suhteen.

Vierailija
24/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on periaate, etten lainaa rahaa kellekään. Enkä kysy lainaankaan, ettei käy juuri noin, eikä ole ollut koskaan tarvettakaan. Mutta jos jostain syystä olisin lainannut joltain, lainaisin myös hänelle. Varsin tuollaisella summien suhteella, 3000 vs.  250.

Vierailija
25/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että kaverisi ei vain halua lainata rahaa kenellekään. Mielestäni on kuitenkin hiukan väärin silloin itse ottaa (etenkin noin suuri summa) kaverilta vastaan.

Itse voin rehellisesti sanoa, etten ole valmis rahaa kenellekään lainaamaan, ja siksi en myöskään pyydä keneltäkään lainaa.

Vierailija
26/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:35"]

Ei aikuisten ystävysten pidä lainata toisilleen/toisiltaan rahaa ja muutenkin raha-asiat on yksityisiä ja korkeintaan perheenvälisiä. Pankit on rahan lainaamista varten. 

[/quote]

No minä olen pitänyt kyseistä ystävää kuin perheenjäsenenä. Pankista lainaaminen ei valitettavasti onnistu.

Vierailija
27/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:37"]

Voi myös olla, että kaverisi ei vain halua lainata rahaa kenellekään. Mielestäni on kuitenkin hiukan väärin silloin itse ottaa (etenkin noin suuri summa) kaverilta vastaan. Itse voin rehellisesti sanoa, etten ole valmis rahaa kenellekään lainaamaan, ja siksi en myöskään pyydä keneltäkään lainaa.

[/quote]

Kyllä tämä olisi minun mielestäni vähän kummallista logiikkaa. Toki hyväksyisin tämänkin syyksi, mutta silti ihmettelisin.

Vierailija
28/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun täytyy ylipäätänsä lainata kaveriltasi? Jos kerran sinulla on 3000 e verran rahaa hänelle lainattavaksi.

Vierailija
29/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:44"]

Miksi sinun täytyy ylipäätänsä lainata kaveriltasi? Jos kerran sinulla on 3000 e verran rahaa hänelle lainattavaksi.

[/quote]

Tässä kuussa on ollut yllättäviä menoja. Nuo rahat ovat jo asunnonsäästötilillä. 

Vierailija
30/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaveriltasi suoraan, miksi ei halua lainata. Näin asia ei jää kaivelemaan.

Vierailija
31/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ajattelee, ettet maksaisi takas. Susta saa vähän semmoisen kuvan.

Vierailija
32/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää lainata noin pieni summa rahaa?

Sen voi itse säästää ja sitten ostaa sen asian mihin ikinä rahaa tarvitseekaan.

En lainaa enää kenellekään, koska on sattunut tulemaan vastaan muutamia pitkäkyntisiä kavereita, jotka eivät ole maksaneet velkaansa takaisin.

Vierailija
33/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:37"]

Voi myös olla, että kaverisi ei vain halua lainata rahaa kenellekään. Mielestäni on kuitenkin hiukan väärin silloin itse ottaa (etenkin noin suuri summa) kaverilta vastaan. Itse voin rehellisesti sanoa, etten ole valmis rahaa kenellekään lainaamaan, ja siksi en myöskään pyydä keneltäkään lainaa.

[/quote]

Kyllä tämä olisi minun mielestäni vähän kummallista logiikkaa. Toki hyväksyisin tämänkin syyksi, mutta silti ihmettelisin.
[/quote]

Mutta tarvitseeko siinä olla logiikkaa joka miellyttää kaikkia? Meistä jokainen kuitenkin päättää omista rahoistaan, eikä sitä yleensä muille tarvitse selitelläkään.

Vierailija
34/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:08"]

Miksi pitää lainata noin pieni summa rahaa?

Sen voi itse säästää ja sitten ostaa sen asian mihin ikinä rahaa tarvitseekaan.

En lainaa enää kenellekään, koska on sattunut tulemaan vastaan muutamia pitkäkyntisiä kavereita, jotka eivät ole maksaneet velkaansa takaisin.

[/quote]

Jos ihmisellä on akuutti tarve niin miksi ei? Olisiko asia jotenkin eri jos lainattava summa olisi isompi? Ap taisi kirjoittaa, ettei ole koskaan aikaisemmin lainannut kyseiseltä kaverilta, joten tuskinpa ap on pitkäkyntinen.

Vierailija
35/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:37"] Voi myös olla, että kaverisi ei vain halua lainata rahaa kenellekään. Mielestäni on kuitenkin hiukan väärin silloin itse ottaa (etenkin noin suuri summa) kaverilta vastaan. Itse voin rehellisesti sanoa, etten ole valmis rahaa kenellekään lainaamaan, ja siksi en myöskään pyydä keneltäkään lainaa. [/quote] Kyllä tämä olisi minun mielestäni vähän kummallista logiikkaa. Toki hyväksyisin tämänkin syyksi, mutta silti ihmettelisin. [/quote] Mutta tarvitseeko siinä olla logiikkaa joka miellyttää kaikkia? Meistä jokainen kuitenkin päättää omista rahoistaan, eikä sitä yleensä muille tarvitse selitelläkään.

[/quote]

Kai sitä kaverille voisi selittää varsinkin kun on itse lainannut kaverilta. Taidat olla näitä ihmisiä, jotka itse lainaavat muilta ja sitten apua kysyttäessä alkavat länkyttää jotain periaatekysymyksistä.

Vierailija
36/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko kysyä miten menee tilanteesta jossa lainaa ulos 3000e, tarvitseekin yhtäkkiä 250e? kuulostaa absurdilta.

Vierailija
37/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä on periaate etteivät lainaa koskaan kellekään. Ex ei suostunut lainaamaan minulle 2 e että pääsisin kotiin kun bussikortti oli unohtunut ja minulta puuttui tuo summa bussia varten (kävely toki on vaihtoehto mutta asuin naapurikunnasta seuraavassa kunnassa, matkaa useita kymmeniä kilometrejä).

Itse kuitenkin lainaili muilta, perusteli tätä sillä että tietää itse maksavansa takaisin mutta ei voi luottaa muihin.

Vierailija
38/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:20"]

saanko kysyä miten menee tilanteesta jossa lainaa ulos 3000e, tarvitseekin yhtäkkiä 250e? kuulostaa absurdilta.

[/quote]

Ootpa hassu

Vierailija
39/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:20"]

[/quote]

Ap on puhunut tästä viestissä nr. 30.

Vierailija
40/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:00"]

Kysy kaveriltasi suoraan, miksi ei halua lainata. Näin asia ei jää kaivelemaan.

[/quote]

Ehkä sitten pitää tehdä näin. En mielelläni tivaisi asiaa, sillä en vain ole sen tyylinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä