Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini ei halua lainata minulle rahaa

Vierailija
12.05.2015 |

Minulla on akuutti rahapula, joten kysyin ystävältäni 250 e lainaa. Hän kieltäytyi eikä edes perustellut asiaa ihmeemmin. Hänellä on tietysti oikeus kieltäytyä, ihmettelen vain hieman hänen päätöstään, kun itse lainasin hänelle aikaisemmin 3000 e (maksanut tämän jo takaisin).

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:03"]

Ehkä se ajattelee, ettet maksaisi takas. Susta saa vähän semmoisen kuvan.

[/quote]

Millä perusteella? Ystäväni myös tietää, että saan elokuussa maksullisen harjoittelupaikan. Lisäksi jouluna on tulossa 2500 e veronpalautusta. 

Vierailija
42/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:08"]

Miksi pitää lainata noin pieni summa rahaa?

Sen voi itse säästää ja sitten ostaa sen asian mihin ikinä rahaa tarvitseekaan.

En lainaa enää kenellekään, koska on sattunut tulemaan vastaan muutamia pitkäkyntisiä kavereita, jotka eivät ole maksaneet velkaansa takaisin.

[/quote]

Kuten selitin, tässä kuussa on ollut tavallista enemmän menoja. On ollut sairaala- ja lääkelaskuja, uusien kenkien ja silmälasien ostoa jne. En ole koskaan ollut epärehellinen, joten luonnollisesti olisin maksanut velkani takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:37"] Voi myös olla, että kaverisi ei vain halua lainata rahaa kenellekään. Mielestäni on kuitenkin hiukan väärin silloin itse ottaa (etenkin noin suuri summa) kaverilta vastaan. Itse voin rehellisesti sanoa, etten ole valmis rahaa kenellekään lainaamaan, ja siksi en myöskään pyydä keneltäkään lainaa. [/quote] Kyllä tämä olisi minun mielestäni vähän kummallista logiikkaa. Toki hyväksyisin tämänkin syyksi, mutta silti ihmettelisin. [/quote] Mutta tarvitseeko siinä olla logiikkaa joka miellyttää kaikkia? Meistä jokainen kuitenkin päättää omista rahoistaan, eikä sitä yleensä muille tarvitse selitelläkään.

[/quote]

Kyllä minusta olisi kiva tietää syy. Olemme olleet niin hyviä ystäviä, että ihmettelen asiaa väkisinkin.

Vierailija
44/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:20"]

saanko kysyä miten menee tilanteesta jossa lainaa ulos 3000e, tarvitseekin yhtäkkiä 250e? kuulostaa absurdilta.

[/quote]

Ehkä asia kuulostaa sinusta absurdilta, mutta tässä kuussa vain tuli yllättäviä menoja (sairaala- ja lääkekuluja, piti ostaa uudet silmälasit ja kengät jne.). Tuo 3000 e on asuntosäästötilillä.

Vierailija
45/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:20"]

Joillain ihmisillä on periaate etteivät lainaa koskaan kellekään. Ex ei suostunut lainaamaan minulle 2 e että pääsisin kotiin kun bussikortti oli unohtunut ja minulta puuttui tuo summa bussia varten (kävely toki on vaihtoehto mutta asuin naapurikunnasta seuraavassa kunnassa, matkaa useita kymmeniä kilometrejä).

Itse kuitenkin lainaili muilta, perusteli tätä sillä että tietää itse maksavansa takaisin mutta ei voi luottaa muihin.

[/quote]

Ilmeisesti. En ole koskaan ajatellut, että kaverini olisi tällainen. Hän ei ole pihi ihminen. Mielenkiintoinen ex sinulla :)

Vierailija
46/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lainasin kaverilleni rahaa, eipä ole maksanut takaisin. Sanoi suoraan ettei kiinnosta tippaakaan maksaa. Vien perintään kun todisteita löytyy

Vierailija
47/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:08"]

Miksi pitää lainata noin pieni summa rahaa?

Sen voi itse säästää ja sitten ostaa sen asian mihin ikinä rahaa tarvitseekaan.

En lainaa enää kenellekään, koska on sattunut tulemaan vastaan muutamia pitkäkyntisiä kavereita, jotka eivät ole maksaneet velkaansa takaisin.

[/quote]

Kuten selitin, tässä kuussa on ollut tavallista enemmän menoja. On ollut sairaala- ja lääkelaskuja, uusien kenkien ja silmälasien ostoa jne. En ole koskaan ollut epärehellinen, joten luonnollisesti olisin maksanut velkani takaisin.

[/quote]

Kuulostat tämän perusteella huithapeliltä joka elää suu säkkiä myöten. En ihmettele miksi kaverisi ei lainaa sinulle.

Vierailija
48/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:37"]

Minäkin lainasin kaverilleni rahaa, eipä ole maksanut takaisin. Sanoi suoraan ettei kiinnosta tippaakaan maksaa. Vien perintään kun todisteita löytyy

[/quote]

Ajatteletko että ap tekisi samoin vai?

Vierailija
49/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lainatko rahaa narkomaanituttaville, olen tehnyt tuon virheen ja niitä rahoja saa näköjään odotella takaisin. Nuo ihmiset osaavat olla niin vakuuttavia siinä miten sitä "lainaa" kysytään, vetoavat jopa toisen moraaliin ja syyllistävätkin. Viimeksi kun eräs tuollainen "kaverini" oikeasti ruinaamalla ruinasi minulta ja toiselta ystävältäni lainaa, niin hän käytti tuon syyllistämiskortin. Selitti näin että; "se taitaa nyt olla viimeinen kerta kun tässä nähdään kun ei oo maksaa velkoja", seuraavana päivänä jostain syystä pyysi anteeksi tuota syyllistämistä mutta sitten ruinasi että; "tarvitsisi VAIN HUNTIN, tässä ois semmonen ongelma että blaablaablaa". Sitten lopulta se uskoi kun ärähdin isoon ääneen että "en anna rahaa ja ei ole minun ongelma". Ja tuo tyyppi on ennestään velkaa useita satoja euroja minulle. Halveksun tuollaisia tyyppejä ketkä rupeavat narkkareiksi ja sitten ruinaavat muilta rahaa siihen narkkaamiseen. En käy töissä sen takia että minun rahoilla joku saisi piikittää paskaa suoniinsa.

Vierailija
50/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lainaa, koska kantapään kautta olen oppinut, että takaisinmaksu voi olla oikeasti vaikeaa...aina kyse ei ole siitä, ettei viitsi maksaa, vaan ettei rahaa takaisinmaksuun yksinkertaisesti ole.
Voin joskus tarjota kahvit, ruoan, oluen ja yleensä palautuu takaisin jossain vaiheessa. Mut rahan lainaamiseen olen nihkeä.

Vierailija
51/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:40"]

Älkää lainatko rahaa narkomaanituttaville, olen tehnyt tuon virheen ja niitä rahoja saa näköjään odotella takaisin. Nuo ihmiset osaavat olla niin vakuuttavia siinä miten sitä "lainaa" kysytään, vetoavat jopa toisen moraaliin ja syyllistävätkin. Viimeksi kun eräs tuollainen "kaverini" oikeasti ruinaamalla ruinasi minulta ja toiselta ystävältäni lainaa, niin hän käytti tuon syyllistämiskortin. Selitti näin että; "se taitaa nyt olla viimeinen kerta kun tässä nähdään kun ei oo maksaa velkoja", seuraavana päivänä jostain syystä pyysi anteeksi tuota syyllistämistä mutta sitten ruinasi että; "tarvitsisi VAIN HUNTIN, tässä ois semmonen ongelma että blaablaablaa". Sitten lopulta se uskoi kun ärähdin isoon ääneen että "en anna rahaa ja ei ole minun ongelma". Ja tuo tyyppi on ennestään velkaa useita satoja euroja minulle. Halveksun tuollaisia tyyppejä ketkä rupeavat narkkareiksi ja sitten ruinaavat muilta rahaa siihen narkkaamiseen. En käy töissä sen takia että minun rahoilla joku saisi piikittää paskaa suoniinsa.

[/quote]

Mitenköhän vuodatuksesi liittyy tähän ketjuun? Eivät kaikki rahaa lainaksi tarvitsevat ole narkkareita.

Vierailija
52/54 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kysyin asiaa varovaisesti ystävältäni. Hän sanoi vain, että olen viimeinen ja ainoa ihminen, jonka hän olisi koskaan uskonut pyytävän rahaa lainaksi. Olen hieman hämmentynyt. Tämä suhtautuminen tuntuu kieltämättä erikoiselta suhtautettuna siihen, että hän itse lainasi myös rahaa minulta. Ei olisi ilmeisesti pitänyt kysyä :(

Vierailija
53/54 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 16:25"]

No niin, kysyin asiaa varovaisesti ystävältäni. Hän sanoi vain, että olen viimeinen ja ainoa ihminen, jonka hän olisi koskaan uskonut pyytävän rahaa lainaksi. Olen hieman hämmentynyt. Tämä suhtautuminen tuntuu kieltämättä erikoiselta suhtautettuna siihen, että hän itse lainasi myös rahaa minulta. Ei olisi ilmeisesti pitänyt kysyä :(

[/quote]

Ompa omituinen syy.

Vierailija
54/54 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on akuutti rahapula, joten kysyin ystävältäni 250 e lainaa. Hän kieltäytyi eikä edes perustellut asiaa ihmeemmin. Hänellä on tietysti oikeus kieltäytyä, ihmettelen vain hieman hänen päätöstään, kun itse lainasin hänelle aikaisemmin 3000 e (maksanut tämän jo takaisin).

Lainasit kaverille(!) 3000€. On kova luotto kaveriin. Minä en olisi lainannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi