Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi kävelee 5kk ikäsenä

Vierailija
11.05.2015 |

ja juoksee 7 kuukautisena...onko se edes mahdollista?

mietin vain kun äidin mukaan nousin itse seisomaan 4kk iässä, kävelin 5kk iässä ja juoksin 7 kuukautisena.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi ei kaikki 5-kuiset vielä varaa jalkoihinsa varsinkaan niin jäntevästi kuin poika, hänellä oli aivan poikkeuksellisen jäntevät jalat. Kuopus koukisti jalat aika pikaseen saman ikäisenä, jos yritti mitään "kävelemistä". Samoin ei vain mennyt eteenpäin. Poika sen sijaan askelsi innoissaan ympäri. Mies jaksoi jostain syystä poikaa kuljettaa niin että se niinkin hyvin sujui, enpä ois itse jaksanut. Mutta olihan sitä iloista menoa hupaisaa seurata.

83

Vierailija
22/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin poika käveli ilman tukea 7kk ikäisenä. Tais olla kiire pysyä isompien perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin toivoisin että tämmöisistä asioista vois joskus ihan vaan keskustella ilman hirveetä kilpavarustelumeininkiä ja -asennetta. En nyt mene tässä ketjussa asioihin joissa poika oli tosi hidas ikäisekseen.

83

Vierailija
24/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:59"]mul oli aina semmone pehmee kypärä päässä ku olin nii vikkelä ja löin päätäni pöytään. ja tosiaan videot kertoo kyllä enemmän ku sanat kirjassa.
[/quote]

Video esiin muuten turha jauhaa schaissea.
[/quote]

Jos haluat ne videot tulla dvd:lle ja siitä koneelle siirtämään niin ole hyvä vaan.

Vierailija
25/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:02"]Meillä nuorin poika käveli ilman tukea 7kk ikäisenä. Tais olla kiire pysyä isompien perässä.
[/quote]

Itsellänikin oli varmasti kiire pysyä 3 vuotta vanhemman veljen perässä :D

Vierailija
26/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi ajaa mopolla ja on 3v. Joten voi kait sitä vähän aikaisemmin lähteä liikkeelle. Mutta kyllä meillä 10kk ryhmäneuvolassa suurin osa vielä konttaili, pari käveli lapseni lisäksi.

Vierailija
27/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:07"]Meidän lapsi ajaa mopolla ja on 3v. Joten voi kait sitä vähän aikaisemmin lähteä liikkeelle. Mutta kyllä meillä 10kk ryhmäneuvolassa suurin osa vielä konttaili, pari käveli lapseni lisäksi.
[/quote]

Jep

Vierailija
28/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:03"]

Joskus lapset oppii juoksemaan. Ei kävelemään tai konttaamaan. Johtuu siitä, että on turvaton kasvuympäristö, jossa ei ole annettu kehittyä ja tukea

[/quote]

Ei ihan näin. Ihmettelin allergiasairaalassa hyvin liikkuvia vauvoja. Juuri noita juoksevia 7kk ikäisiä. Minulle sanottiin, että esim. allergiset lapset ovat levottomia oireittensa takia. He ovat yleensä myös kevyitä. Siksi he liikkuvat paljon. 

Vierailija
29/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin.

Vierailija
30/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pikkuveljeni lähti kävelemään 6 kk:n ikäisenä. Ja on ihan totta. Oli aika holtitonta menoa. Tosin puheen kehitys viivästyi sitten reilusti. Kyllä ne neuvolassakin olivat "hieman" ihmetelleet.

Vierailija
31/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nii i, en ymmärrä miten kukaan ei voi tätä uskoa. Tiedän monia lapsia jotka kävelee noinkin nuorena. Ei ehkä ihan hyvin mutta kävelee kuitenkin ilman tukea.

Vierailija
32/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään mahdottomuus, että lapsi kävelisi 6kk iässä. Se tuskin tarkoittaa "kävelee kilometritolkulla ilman tukea". Itse synnyin kesäkuussa ja lähdin kävelemään jouluaattona, tästä on sekä video- että kuvatodisteita. :D hyvin huojuvasti ehkä puoli metriä, mutta kävelyä kuitenkin.

Vierailija
33/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä meinasinki. Ei sujuvaa mutta kävelyä ilman tukea kuitenkin

Vierailija
34/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:16"]ihan itse olen kävellyt, alussa tietenki on kiinni pidetty ja näin mutta omilla jaloilla ilman tukea 6kk ikäisenä.

neuvolassakin ihmeteltiin sitä kun istuin neuvolan pöydällä ilman tukea muutaman kuukauden ikäisenä.

kaikki on mahollista tässä maailmassa, tiiän monia muitakin jotka osasivat kävellä noin 6 kuukauden iässä. mutta mietin silti miten se voi olla mahdollista, koska normaalisti ei noin aikaisin aleta kävelemään.
[/quote]
Aloituksessa se oli 5kk, nyt 6kk. Noin ne äiditkin aina lapsistaan puhuu. Hupsis kuinka aika rientää, vastahan se oli 5kk ja nyt 8kk. Kävellä voi toki ilman tukea jo vaikka 7-kuisena. Ei 5kk.

Vierailija
35/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk aloin kävellä 6kk kävelin jo suhteellisen hyvin ikäisekseni.

Vierailija
36/100 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista on, mutta ei mahdotonta. Siskoni poika juoksenteli ympäriinsä jo 6 kk ikäisenä, ja neuvolatätikin oli ihmetellyt että onko tämä tosiaan se puolen vuoden ikäinen. Siskollani oli vaikeuksia löytää kunnollisia kävelyyn sopivia kenkiä niin pikkuiselle. Lisäksi jaloista saattaa muodostua sellaiset "kaarevat", kun joutuvat kannattelemaan painoa noin varhain.

Vierailija
37/100 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauvakirjassa lukee että aloin kävelemään 2,5kk iässä ilman apuja.

Vierailija
38/100 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullahan tosiaan jalkaterät taipuu sisäänpäin kaikki kengät mitä löytyy on kasassa sisäsivusta...

Vierailija
39/100 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ihan oikeesti nyt.

Vierailija
40/100 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, ja mainittakoon vielä, että tuon aikaisin juoksemaan oppineen pojan vanhempi veli puolestaan oppi kävelemäänkin melko myöhäisessä vaiheessa. Molemmat terveitä, normaaleja pikkupoikia, eri tahdissa vaan kehittyvät. Tunnen myös perheen, jossa 5-vuotias tyttö on lähes saman mittainen 9-vuotiaan siskonsa kanssa. Kasvu ja kehittyminen on kaikilla niin yksilöllistä. T. 55

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi