lapsi kävelee 5kk ikäsenä
ja juoksee 7 kuukautisena...onko se edes mahdollista?
mietin vain kun äidin mukaan nousin itse seisomaan 4kk iässä, kävelin 5kk iässä ja juoksin 7 kuukautisena.
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:28"]Minä olen noussut tukea vasten seisomaan 6 kk ja kävelemään olen lähtenyt 7 kk, oma 9 kk lapsi ei osaa vielä edes istua. Niin sitä vaan kehitytään eri tahtiin.
- ei ap
[/quote]
Mä ajoin autolla viikon ikäisenä itseni pois synnäriltä. Helppoo kuin heinän teko. Mun lapsi oli 2 pv vanha, kun lähti rauhanturvaajaksi. On ne eteviä nykyään.
Meillä poika käveli jo 7kk ilman tukea. Itse kävelin vuoden ikäisenä. Voi hyvinkin olla mahdollista että 5kk kävelee tuen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:17"]
No siis meidän poika käveli tuettuna, eli käsistä kiinni pitämällä 5kk:n iässä. On syntynyt ennen marraskuun 10. päivää ja käveli näin niin, että painoin sen mieleeni (mutta ei siis todellakaan ollut eka kerta) 1.5 eli vappuna. Ei ollut just vielä täyttänyt 6 kuukautta.
Oltiin miehen sukulaisten luona niin siksi jäi mieleeni. Poika on nyt alakoululainen, joten aika tuoreessa muistissa vielä. Tosin en tiedä, onko tällainen nyt niin harvinaista. Sitäpaitsi varsinaiseen itsenäiseen kävelyyn sillä ei ollut vaikutusta, poika uskalsi ekan kerran irrottaa meistä vanhemmista tai muista tuista 1v2kk iässä ja kävellä itse :) Kaveri ottaa aina varman päälle :)
[/quote]
Miksi tähän alapeukkuja?
Kaverin lapsi juuri 5 kk nousi tukea vasten seisomaan. Ja nyt 6 kk iässä ottaa ekoja askeleita. Ite lähdin kävelemään tuen kanssa 7 kk ja ilman tukea kävelin 9 kk iässä.
Mutta mitä väliä on millon kukakin oppii ja mitäkin?
Oma esikoinen nyt 5 kk ja oma äitini nyt varoittelee mua että pitää olla valppaana nyt kun minäkin lähdin niin aikaseen liikkeelle. Tosin eipä tuo tyttö kyllä kovin paljoa vielä liiku, kääntyä osaa oikean kautta. Eikä ole kyllä kiirekkään. Laiska äiti, en vielä jaksa juosta perässä :D
Toiset oppii kävelemään puolivuotiaina, toiset puolitoistavuotiaina. Kuitenkin joku neuvolan pöydällä parikuisena istuva vauva on jo fysiikkansakin puolesta sellainen ihme, että ap:n paikka olisi sirkuksessa.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288339888075.html
On mahdollista, että lapsi kävelee puolivuotiaana. Katsokaa juttu. Lisäksi katsoin joskus dokumentin jostakin alkuasukasheimosta, jotka treenaavat jo pieniä vauvojaan kävelemään. Siellä oli normaalia, että jo reilu puolivuotiaat kävelivät.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:17"]
No siis meidän poika käveli tuettuna, eli käsistä kiinni pitämällä 5kk:n iässä. On syntynyt ennen marraskuun 10. päivää ja käveli näin niin, että painoin sen mieleeni (mutta ei siis todellakaan ollut eka kerta) 1.5 eli vappuna. Ei ollut just vielä täyttänyt 6 kuukautta.
Oltiin miehen sukulaisten luona niin siksi jäi mieleeni. Poika on nyt alakoululainen, joten aika tuoreessa muistissa vielä. Tosin en tiedä, onko tällainen nyt niin harvinaista. Sitäpaitsi varsinaiseen itsenäiseen kävelyyn sillä ei ollut vaikutusta, poika uskalsi ekan kerran irrottaa meistä vanhemmista tai muista tuista 1v2kk iässä ja kävellä itse :) Kaveri ottaa aina varman päälle :)
[/quote]
Eli ette kykene perustelemaan alapeukkujanne?
Ottaako noin koville, että parempi uskoa valheeksi?
No, ihan sama minulle, en tullut sanomaan asiaa kehuakseni. En ajattele, että lapsi olisi parempi kuin teidän lapsenne tai jotain.
42
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:58"]hei, ei mun mama oo mummo :'D se muistaa ja just kateltii tossa kuvia ja videoita ku olin 6kk ikänen ja kävelin rinkii broidin perässä
[/quote]
No miksi sitten kyselet, että onko se mahdollista?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:20"]
Itsehän väittelin tohtoriksi jo kohdussa.
[/quote]
ei vit.. kiitos tästä. Tuli tarpeeseen :DDD
Mistä sä ap tiedät minkä ikäinen olet niissä videoissa? Onko niissä filmeissä päivämäärä? Vai onko siitä vain äitis sana että olit 5kk?
Mä edelleen veikkaan että äitisi muisti pätkii ja/tai on päättänyt sun olleen ihmelapsi. Voi olla että kävelit keskimääräistä aiemmin, mutta et sä 5-6kk ikäisenä todellakaan kävellyt ilman tukea.
Meillä nousee myös tuo 6kk. Ei varmaan kauan mene kun lähtee tukea vasten kävelemään. Ihan hurjaa vauhtia kehittynyt. Synnärilläkin lääkäri ihan ihmeissään kun vatsallaan nökötti pää pystyssä. 3kk oli kun lähti ryömimään ja heti ihan vauhdilla meni eteenpäin. :)
Miksi kysyt onko se mahdollista jos ilmeisesti on kun on kerta kuvia ja videoitakin todisteena? Miksi ylipäätään teit tämmöisen aloituksen? Eikö sopivampi olisi ollut: Kävelin jo 5kk ikäisenä, repikää siitä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:17"]
[/quote]
Miksi tähän alapeukkuja?
[/quote] no tällä ei ole mitään tekemistä kävelemisen kanssa. Kun osaa varata jalkoihinsa, kuten kaikki tuossa vaiheessa osaa, niin se käveleminenkin onnistuu. Jos käsistä roikottaa, niin jokainen "kävelee"
Kaikkihan on ap mahdollista. Veikkaan että äitisi huomasi jo laitoksella sinun olevan heikkolahjainen ja päätti vähän väärentää vauvakirjaa, jotta sinulla olisi edes jotain ylpeyden aihetta elämässäsi.
olin joo levoton lapsi, en pysyny paikallaan hetkeekään vaan aina menossa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:20"]
Itsehän väittelin tohtoriksi jo kohdussa.
[/quote]
ei vit.. kiitos tästä. Tuli tarpeeseen :DDD
[/quote]
Mihin tarpeeseen? Kilpavarustelua avittamaan?
no hups, 5 tai 6kk onko se nyt niin justiinsa. melkeen sama asia kuitenki.
Minä olen noussut tukea vasten seisomaan 6 kk ja kävelemään olen lähtenyt 7 kk, oma 9 kk lapsi ei osaa vielä edes istua. Niin sitä vaan kehitytään eri tahtiin.
- ei ap