lapsi kävelee 5kk ikäsenä
ja juoksee 7 kuukautisena...onko se edes mahdollista?
mietin vain kun äidin mukaan nousin itse seisomaan 4kk iässä, kävelin 5kk iässä ja juoksin 7 kuukautisena.
Kommentit (100)
hei oikeesti, joo lensin oikeesti jo faijan silmäkulmassa
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:59"]mul oli aina semmone pehmee kypärä päässä ku olin nii vikkelä ja löin päätäni pöytään. ja tosiaan videot kertoo kyllä enemmän ku sanat kirjassa.
[/quote]
Eli siis tulet kyselee tyhmiä aaveeltä ja kun yleinen mielipide on että äitis taitaa vähän liiotella niin nyt on videokin?
sanoin jo tuolla aikasemmin että kuvia ja videoita löytyy, aloitus viestiin en vain sitä jostain syystä merkannut. Oliko muuta kysyttävää?
Itse revitin kaikki riepuni kolmepäiväisenä. Löytyy mustaa valkoisella.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:04"]
sanoin jo tuolla aikasemmin että kuvia ja videoita löytyy, aloitus viestiin en vain sitä jostain syystä merkannut. Oliko muuta kysyttävää?
[/quote]
Aiemmin se oli äidin mukaan, mutta nyt onkin yhtäkkiä jo videoita. Miksi ihmeessä edes kyselet onko se mahdollista, jos on videoitakin?
voi hemmetin vauva.fi
en kirjota tänne ikinä mitää enää :''D
äitini on sanonut, videoita olen nähnyt, kuvia olen nähnyt, veljeni on sanonut, isovanhempani ja muut sukulaiset ovat sanoneet samaa joten that's it
perjaattees toi ei ollu ees kysymys
Siis kun kysyit onko se mahdollista, se ei jostakin syystä ollutkaan kysymys?
emmä aatellu sitä sellasena kysymyksenä. Aattelin sen jotenki hassusti mut taisin tehä siitä kysymyksen...
Mietis nyt ap oikein järjen kanssa, jos sulla on, onko oikeasti tuo mahdollista. Voin vastata jo, ei ole. Kait kohta olet pyöräillyt 9kk:n iässä ja hypännyt laskuvarjolla vuoden ikäisenä. Älä viitsi nyt. "Kävellyt ns. leikisti" olet voinut n. 6 kk iässä, eli äitis piti käsistäsi kiinni ja liikutti sua eteenpäin pystyssä ja otit varvasaskelia. Mitenkään muuten et. Noh, provo kait tämä oli, mutta tulipa vastattua.
Halusit tulla tänne kertomaan että vauvana olit lupaava ihmelapsi mutta nyt olet heikosti suomea kirjoittava alisuorittaja, jonka ainoat saavutukset ovat vauva-ajalta? Tämä on ymmärrettävää vain jos olet oikeasti vasta 3-vuotias.
ihan itse olen kävellyt, alussa tietenki on kiinni pidetty ja näin mutta omilla jaloilla ilman tukea 6kk ikäisenä.
neuvolassakin ihmeteltiin sitä kun istuin neuvolan pöydällä ilman tukea muutaman kuukauden ikäisenä.
kaikki on mahollista tässä maailmassa, tiiän monia muitakin jotka osasivat kävellä noin 6 kuukauden iässä. mutta mietin silti miten se voi olla mahdollista, koska normaalisti ei noin aikaisin aleta kävelemään.
No siis meidän poika käveli tuettuna, eli käsistä kiinni pitämällä 5kk:n iässä. On syntynyt ennen marraskuun 10. päivää ja käveli näin niin, että painoin sen mieleeni (mutta ei siis todellakaan ollut eka kerta) 1.5 eli vappuna. Ei ollut just vielä täyttänyt 6 kuukautta.
Oltiin miehen sukulaisten luona niin siksi jäi mieleeni. Poika on nyt alakoululainen, joten aika tuoreessa muistissa vielä. Tosin en tiedä, onko tällainen nyt niin harvinaista. Sitäpaitsi varsinaiseen itsenäiseen kävelyyn sillä ei ollut vaikutusta, poika uskalsi ekan kerran irrottaa meistä vanhemmista tai muista tuista 1v2kk iässä ja kävellä itse :) Kaveri ottaa aina varman päälle :)
Kyllä voi ja nimenomaan juosta 7 kk. On nähty. Taisit olla levoton lapsi? Allerginen tai jotain. Juoksemalla tasapaino pysyy paremmin kuin kävelemällä.
Poika ei myöskään varvastellut.
28
Itsehän väittelin tohtoriksi jo kohdussa.
Ensin ap väittää kävelleensä 5 kuukauden ikäisenä ja nyt 6 kuukauden iässä, koita päättää.
Ja vuoden vanhana lensit räpyttelemällä käsiä?