Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?

Vierailija
15.01.2022 |

Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."

Mistä sinulle tulee rikas olo? :)

Kommentit (931)

Vierailija
101/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat aamut, vastajauhettu kahvi, tuoreet sämpylät.

Vierailija
102/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kävelen ulkona, katson ylös ja näen avaran taivaan. Tunnen tuulen ja sateen kasvoilla. Katselen auringonlaskua tai -nousua. Hengitän raikasta ulkoilmaa. Suomalainen luontomaisema, vaikka kaupunkialueella asunkin, niin puita, pensaita, niittyjä ja lintuja on joka puolella. Järven rantaankin pääsee suht nopeasti ja auringonkimalteinen järvimaisema on arvokkaampi kuin jos jokainen kimalle olisi aito timantti.

Kuinka paljon minulle pitäisi maksaa, että suostuisin luopumaan näistä asioista ja viettämään loppuelämäni sisätiloissa, jossa näitä ei näe eikä tunne? Sellaista rahasummaa ei olekaan! Nämä ovat siis miljoonien ja miljardien arvoisia asioita. Kylläpä olen pyörryttävän rikas. Olen myös ruhtinaallisen etuoikeutettu: hyvin monella ihmisellä maailmassa ei ole puhdasta ilmaa, näkymää luontoon tai edes avaralle taivaalle.

Tämä on niin totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullakahvit kun saa silleen, ettei joku ole koko ajan häsläämässä, niin sitä asuu vaikka talven teltassa.

Vierailija
104/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vappusimaan varaa laitella 2kg sokeria

Vierailija
105/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun jääkaapissa ei ole "mitään" ja niistä aineksista saa kuin saakin tehtyä hyvän aterian.

Mökillä taas itse pyydetty kala, itse kasvatetut perunat ja metsästä poimitut sienet. Oli rahaa tai ei mutta tuota komboa ei voita mikään.

Vierailija
106/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitaat aamut, vastajauhettu kahvi, tuoreet sämpylät.

Veit kyllä jalat suustani.

Ja jos illalla saa saunan päälle pari olutta, niin  aika sama fiilis.

Hyvä seksi kuitenkin listalle ykköseksi.

Vierailija
107/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun voi ostaa laadukasta ruokaa jääkaapin täyteen niin, ettei aina tarvitse valita sitä halvinta vaihtoehtoa.

Vierailija
108/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kävelen ulkona, katson ylös ja näen avaran taivaan. Tunnen tuulen ja sateen kasvoilla. Katselen auringonlaskua tai -nousua. Hengitän raikasta ulkoilmaa. Suomalainen luontomaisema, vaikka kaupunkialueella asunkin, niin puita, pensaita, niittyjä ja lintuja on joka puolella. Järven rantaankin pääsee suht nopeasti ja auringonkimalteinen järvimaisema on arvokkaampi kuin jos jokainen kimalle olisi aito timantti.

Kuinka paljon minulle pitäisi maksaa, että suostuisin luopumaan näistä asioista ja viettämään loppuelämäni sisätiloissa, jossa näitä ei näe eikä tunne? Sellaista rahasummaa ei olekaan! Nämä ovat siis miljoonien ja miljardien arvoisia asioita. Kylläpä olen pyörryttävän rikas. Olen myös ruhtinaallisen etuoikeutettu: hyvin monella ihmisellä maailmassa ei ole puhdasta ilmaa, näkymää luontoon tai edes avaralle taivaalle.

Lainaan itseäni ja kysyn: vaihtaisitteko te nämä asiat rahaan ja jos vaihtaisitte, niin millaiseen summaan?

Minulle tuli sinun kommentista ekana mieleen, että olet koditon. Minusta joitain asioita voi ottaa itsestään selvyytenä eikä verrata omaa tilannetta maailman kaikkein kurjimmissa oloissa elävään ihmiseen.

On paljon kivempaa ja rikkaampaa, kun huomaa itsestäänselvät asiat ja osaa nauttia niistä ja arvostaa niitä!

Sittenhän ihan kaikki on luksusta, jos noin ajattelee.

Vierailija
109/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee jollekin laavulle hiihtäen tai kävellen paistelemaan makkaraa ja syömään ja juomaan eväitä.

https://www.laavu.org/

Vierailija
110/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menee jollekin laavulle hiihtäen tai kävellen paistelemaan makkaraa ja syömään ja juomaan eväitä.

https://www.laavu.org/

Ulkomaan ihmiset makselee tonneja tästä kokemuksesta

Vierailija
111/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kalliita raaka-aineita, kuten siikaa, lakkoja ja mustatorvisieniä, itse pyydettyjä /poimittuja. Ja sitten kun katsoo kaupassa, mitä ne maksaa.

Kun katsoo omaa kaunista sisustusta, johon ei ole käytetty rahaa, vaan työtunteja ja lahjaksi saatua luovuutta.

Kun käy iltalenkillä kansallismaisemassa, mistä kuvia muut jakaa lomamatkoillaan somessa.

Vierailija
112/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun voi juoda vaikka kuinka monta lasillista maitoa. Kotona säästettiin ja maitoa sai lapsena ruokapöydässä vain yhden lasillisen, muulloin ei ollenkaan.

Vierailija
113/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskuritili.

Vierailija
114/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäilta, rantasauna, vihta, olutta ja makkaraa. Vieressä kaunis nainen tai hyviä kavereita.

Siinäpä kaikki, mitä ihmisen sielu halajaa. Onko suurempaa luksusta?

Aika suurta luksusta on olla terve, mutta sitähän emme arvosta ennen kuin se menee.

Vierailija
115/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiolaisena luksusta on hakea illalla Hanna Partasen leipomolta uunituore , iso kalakukko ja syödä se runsaan voin ja maidon kera.

Tosin kukot eivät ole nykyisin mitenkään halpoja, mutta  kyllä kai tämä pieni luksus on useimmille mahdollisuuksien rajoissa?

Ja siinä on oma fiiliksensä, kun sen kukon hakee illalla sieltä vanhalta leipomolta. Vaikea selittää turisteille.

Vierailija
116/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu meni jo, mutta onhan se mahtavaa kun ottaa ison kinkun uunista ja sipaisee siitä ensimmäiset sentin paksut siivut ruisleivälle, ja tietysti hyvää sinappia päälle.

Vierailija
117/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaan itseäni ja kysyn: vaihtaisitteko te nämä asiat rahaan ja jos vaihtaisitte, niin millaiseen summaan?

Minulle tuli sinun kommentista ekana mieleen, että olet koditon. Minusta joitain asioita voi ottaa itsestään selvyytenä eikä verrata omaa tilannetta maailman kaikkein kurjimmissa oloissa elävään ihmiseen.

On paljon kivempaa ja rikkaampaa, kun huomaa itsestäänselvät asiat ja osaa nauttia niistä ja arvostaa niitä!

Sittenhän ihan kaikki on luksusta, jos noin ajattelee.

Sehän on ihan loistava asia! Jopa luksusta!

Vierailija
118/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat valkeat pellavalakanat <3

Rätisevä tuli takassa tai laavussa

Hiljaisuus.

Vierailija
119/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun voi laittaa leivän päälle juustoa! Lapsuudenkodissa ei koskaan ostettu juustoa, koska se on kallista.

Vierailija
120/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa supermarketista tuoksuvia tuoreita appelsiinejä, kun ulkona on -20 astetta pakkasta, jäätä ja lunta.

Voi tämä! Mehukkaat appelsiinit ja joskus ostan punaisia omenoita koska ne ovat niin makeita :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme