Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?

Vierailija
15.01.2022 |

Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."

Mistä sinulle tulee rikas olo? :)

Kommentit (947)

Vierailija
941/947 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan kertoa työkavereille että meen mökille. Tulee rikas olo vaikka vain minä tiedän että se on lautahökkeli mummon tontilla ilman vettä ja sähköä. Mutta niin luksusta että jotta kun sanon sen niin näen kateuden vihreät kasvot ympärilläni. 

Vierailija
942/947 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitetty pöytäliina, kynttilät palamassa ja kaunis kattaus servietteineen.

Jotain kivaa musaa kaiuttimista taustalle, siis mulle sellaista luksuksen tuntua tuo joku vanhanajan jazzahtava musiikki tai Frank Sinatra. 

Kotona jos oloasuna on täysin kirkkaanvalkoinen puhdas iso t-paita ja uudet sisäaamutossut.

Kermavaahtoa kahviin. Aamuhämärissäkin sytytän kynttilät keittiöön.

Tuoreet yrtit ruokaan. 

Mulla on oma iso kasvimaa ja kasvihuone, joten kesällä on ihana hakea sieltä kasvikset. Luksusta. Kanala on myös, sieltä haen kananmunat. Lypsylehmiä on myös, sieltä haen kahvimaidon. Luksusta.

Luksusta on myös meidän yläkerran jättikokoinen makuuhuone. Talo on vanha ja syrjässä pohjanmaalla, mutta entisenä itä-Helsingin asukkina arvostan tilaa, niin sisätiloissa kuin pihalla.

Luksusta on minulle myös se, ettei tarvitse juurikaan nähdä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/947 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se, kun on ollut aina pienituloinen ja silti on onnistunut panostamaan laatuun ja rakentamaan kodin ja elämän, joka näyttää omalta ja on laadukasta. En välitä tippaakaan mitä muut siitä ajattelevat, mutta elämämme varmasti näyttää ulospäin paljon vauraammalta kuin se oikeasti on. Elämme vähän kuin amerikkalaista unelmaa Suomessa, vaikka tienaamme yhteensä sen verran kuin yksi keskituloinen, ja rahat on jatkuvasti tiukilla. 

Olen oikeasti järkyttävän taitava käyttämään rahaa. Useissa perheissä on kaksi hyvätuloista ja valittavat, kun rahat ei riitä mihinkään. Avain on se, ettei tuhlata mihinkään turhaan, ei ostella impulsiivisesti tunteella ja ostetaan aina parasta laatua mitä löydetään (huom, paras laatu ei ole sama kuin kallein merkki). Sitten tästä materiaalisestakin omaisuudesta pidetään hyvää huolta, niin tavarat, autot ja laitteet kestää pitkään. Niitä ei uusita turhaan, vaan vasta todelliseen tarpeeseen. 

Vierailija
944/947 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaan raakasuklaaseen ja tuoreisiin marjoihin. 

Vierailija
945/947 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin asunnon hyvästä osoitteesta.
Koti on pieni, sisustus vaatimaton.

HR.ään tuli uusi työntekijä. Kommentoi osoitetta

Tästä tuli jotenkin hyvät vibat. Parempi vaatimaton asunto hyvällä alueella kuin päinvastoin. Sisustusta voi parantaa vähän kerrallaan, paljon kivaa saa käytettynä tai jopa ilmaiseksi.

Vierailija
946/947 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lompakosta löytyy yhtäkkiä joku seteli oli se kuinka pieni tahansa. 

Vierailija
947/947 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelö.