Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Se että minulla on paras ystävä.
Keväällä oksan hyötäminen kotona. Yksi kaunis oksa maljakossa saa kevään tulon todella tuntumaan ihanasti sielussa asti.
Minulla on parantumaton syöpä.
Minulle luksusta ovat lyhyet kivuttomat hetket.
Niitä on vaan koko ajan vähemmän.
Suurinta luksusta olisi jos pääsisin jo pois täältä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parantumaton syöpä.
Minulle luksusta ovat lyhyet kivuttomat hetket.
Niitä on vaan koko ajan vähemmän.
Suurinta luksusta olisi jos pääsisin jo pois täältä.
❤
Koristeita sesongin mukaan. Kunpa vain jaksaisi useammin.
Koiralla laadukkaan tuntuiset makuualustat.
Vanhat säilötyt kirjat ja uudet kirjat hyllyssä.
Vaatteiden lahjoittaminen.
Rauha kotona.
Oman pihasaunan löylyissä istuminen, siinä kaikessa rauhassa. Katselen ikkunasta maisemaa ja mietin, että olen rikas kun voin tämän kokea aina kun haluan.
Kun on ruokaa riittävästi ja saa syötyä mahan täyteen, niin voi hetkittäin tuntua siltä kuin olisi hyvintoimeentuleva. Ja niinhän sitä onkin, vaikka se ei todellista rikkautta olisikaan, jopa vain suhteellista köyhyyttäkin.
Korttien ihan muuten vain lähettämisestä, sekä saamisesta. Se tuntuu nykyään jotenkin niin ylelliseltä.
Aika huikeaa kun tuntuu että kaikki ”mun ihmiset” on löytäneet tähän ketjuun, luen melkein tippa linssissä näitä kommentteja. Itse asun Kolin lähellä ja minulle suurin rikkaus on huikeat maisemat ja luonnon kauneus ympärillä. Matkustin ennen paljon ympäri maailmaa etsimässä jotain ihmeellistä onnea ja autuutta kunnes tajusin että tämän parempaa ei ole.
Maailman eri museoiden virtuaalikierrosten netistä katsomisesta. Olen aina haaveillut paljon matkailusta ja on minulla siihen muutaman kerran ollut varaakin, mutta nyt ei ole (pandemiasta nyt puhumattakaan) niin todella aidosti nautin näistä. Keitän siihen kaveriksi kunnon kahvin.
Vierailija kirjoitti:
Aika huikeaa kun tuntuu että kaikki ”mun ihmiset” on löytäneet tähän ketjuun, luen melkein tippa linssissä näitä kommentteja. Itse asun Kolin lähellä ja minulle suurin rikkaus on huikeat maisemat ja luonnon kauneus ympärillä. Matkustin ennen paljon ympäri maailmaa etsimässä jotain ihmeellistä onnea ja autuutta kunnes tajusin että tämän parempaa ei ole.
Voi sama tuli mieleen! Nykyään Suomen luonto saa minut aivan hiljaiseksi kauneudellaan <3 + En muista vuosiin löytäneeni täältä näin itselleni osuvaa ja lempeää ketjua.
Kun saa juoda herkullista Presidentti-kahvia kauniista sinisestä Taika-mukista ja kaataa juomavettä koboltinsinisestä Kartio-kaatimesta koboltinsiniseen Kartio-lasiin. Tummansinisellä Teema-lautasella on bami gorengia (Lidlin pakaste). Joko arvaatte, mikä on mun suosikkivärini?
Asun vuokralla kerrostalossa päätyhuoneistossa, ikkunat kolmeen suuntaan. Se miten auringonvalo vaihtuu ja muuttuu eri huoneissa päivän mittaan, ja osuu muutamiin peileihin ja kristalleihin joita olen sijoitellut strategisiin paikkoihin valonsädettä odottamaan. Joka päivä se tuntuu yhtä ihmeelliseltä. Rakastan tätä asuntoa.
Arjen luksus.
Petivaatteet aamulla ulos, koti lähes minimalinen, kaikki ojennuksessa.
Perjantaisin tai torstaisin siivoan. Siivotessa menee vain hetki, kun ei ole sitä tavaroiden viemistä.
Mulla on 3 pakkasta. Arkku ja jääkaapin puolikaskoko ovat tupaten täynnä.
Saan fiiliksiä, kun ei tarvi ostaa mitään.
Kun koirani on pesty ja "kuohkea"
Puhtaat lakanat sängyssä. Näin naisena myös epiloidut sääret.
Pepsi maxia jääkaapissa. Lapsena kotona ei ollut limsaa, kuin oksennustaudissa...
Hyvän tuoksuinen shampoo tai ihovoide.
Punainen auringonnousu joen vastarannalta. Otan siitä usein kuvan, niin voin pitkittää hetkeä palaamalla kuvaan.
Auringon leikki kesäisellä joen pinnalla silloin, kun tuuli synnyttää ihan pientä väreilevää liikettä, joka saa aikaan timanttisen kimmellyksen.
Se, että saan kävellä töihin kauniissa maisemassa. Kerran jopa joutsenpari lensi ylitseni kulkiessani kävelysiltaa joen yli.
Hyvä hajuvesi. Tyylikäs rannekello. Hyvät vaatteet. Hyvät kengät. Kaikkea näitä saa kohtuullisen edullisesti kun jaksaa vähän etsiä, eikä tarvitse maksaa turhaa merkkilisää.
Ilmastointilaite kotona on kesäkuumalla aivan luksusta, eikä maksa kuitenkaan niiiiiin paljoa etteikö siihen työssäkäyvällä olisi varaa. On oma valinta mihin rahansa työntää. Ja sitten on olemassa sellainen mystinen asia kuin rahan säästäminen jonkun asian hommaamista varten!
Mahdollisuus imeä tietoa ja opiskella itsenäisesti ihan mitä tahansa, mitä maailmasta löytyykään. Tämä mahdollisuus on nykyään suurimmalla osalla maapallon väestöstä, mutta kovin harva tuntuu sitä hyödyntävän.