Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kävelen ulkona, katson ylös ja näen avaran taivaan. Tunnen tuulen ja sateen kasvoilla. Katselen auringonlaskua tai -nousua. Hengitän raikasta ulkoilmaa. Suomalainen luontomaisema, vaikka kaupunkialueella asunkin, niin puita, pensaita, niittyjä ja lintuja on joka puolella. Järven rantaankin pääsee suht nopeasti ja auringonkimalteinen järvimaisema on arvokkaampi kuin jos jokainen kimalle olisi aito timantti.
Kuinka paljon minulle pitäisi maksaa, että suostuisin luopumaan näistä asioista ja viettämään loppuelämäni sisätiloissa, jossa näitä ei näe eikä tunne? Sellaista rahasummaa ei olekaan! Nämä ovat siis miljoonien ja miljardien arvoisia asioita. Kylläpä olen pyörryttävän rikas. Olen myös ruhtinaallisen etuoikeutettu: hyvin monella ihmisellä maailmassa ei ole puhdasta ilmaa, näkymää luontoon tai edes avaralle taivaalle.
Lainaan itseäni ja kysyn: vaihtaisitteko te nämä asiat rahaan ja jos vaihtaisitte, niin millaiseen summaan?
Minulle tuli sinun kommentista ekana mieleen, että olet koditon. Minusta joitain asioita voi ottaa itsestään selvyytenä eikä verrata omaa tilannetta maailman kaikkein kurjimmissa oloissa elävään ihmiseen.
Se että on saanut pienistä tuloista säästettyä sen verran puskuria, ettei joudu kaupoissa enää laskimen kanssa miettimään mihin rahat riittävät, vaan pystyy täyttämään varastoja sopivien tarjousten avulla niin ettei esimerkiksi kosmetiikka- ja hygieniatuotteita tarvitse ostaa normaalihinnalla. Pystyy myös tekemään tarpeelliset vaate- ja elektroniikkahankinnat silloin kun on paras hetki, tarjoukset eivät mene sivu suun.
Fyysinen terveys ja kyky nauttia ulkoilusta ja kauniista luonnosta.
Kun voi kulkea taksilla silloin harvoin kun matka ei onnistu kävellen, pyöräillen tai bussilla, ei tarvitse pyytää kyytiä keneltäkään.
Sauna. Tuntuu upealta että voi omistaa saunan ja saa käyttää sitä koska vaan. On ihanaa kun kaivosta saa aina vettä ja puilla lämmintä.
Luksusolo tulee myös siitä, kun jääkaapissa on viiniä, shampanjaa ja juustoja. En usein juo tai syö juustoja, mutta silloin kun niitä on jääkaapissa tuntuu, että on jotenkin erityisen hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kävelen ulkona, katson ylös ja näen avaran taivaan. Tunnen tuulen ja sateen kasvoilla. Katselen auringonlaskua tai -nousua. Hengitän raikasta ulkoilmaa. Suomalainen luontomaisema, vaikka kaupunkialueella asunkin, niin puita, pensaita, niittyjä ja lintuja on joka puolella. Järven rantaankin pääsee suht nopeasti ja auringonkimalteinen järvimaisema on arvokkaampi kuin jos jokainen kimalle olisi aito timantti.
Kuinka paljon minulle pitäisi maksaa, että suostuisin luopumaan näistä asioista ja viettämään loppuelämäni sisätiloissa, jossa näitä ei näe eikä tunne? Sellaista rahasummaa ei olekaan! Nämä ovat siis miljoonien ja miljardien arvoisia asioita. Kylläpä olen pyörryttävän rikas. Olen myös ruhtinaallisen etuoikeutettu: hyvin monella ihmisellä maailmassa ei ole puhdasta ilmaa, näkymää luontoon tai edes avaralle taivaalle.
Lainaan itseäni ja kysyn: vaihtaisitteko te nämä asiat rahaan ja jos vaihtaisitte, niin millaiseen summaan?
Minulle tuli sinun kommentista ekana mieleen, että olet koditon. Minusta joitain asioita voi ottaa itsestään selvyytenä eikä verrata omaa tilannetta maailman kaikkein kurjimmissa oloissa elävään ihmiseen.
On paljon kivempaa ja rikkaampaa, kun huomaa itsestäänselvät asiat ja osaa nauttia niistä ja arvostaa niitä!
Kukkakimppu, tuplaespresso, pellavapussilakanat, kiireetön aamu, kaunis&omannäköinen koti, avantouinti, retki merenrantaan...
Kun ämpäri on ihan kukkuroillaan mustikoita
Vierailija kirjoitti:
Sauna. Tuntuu upealta että voi omistaa saunan ja saa käyttää sitä koska vaan. On ihanaa kun kaivosta saa aina vettä ja puilla lämmintä.
Luksusolo tulee myös siitä, kun jääkaapissa on viiniä, shampanjaa ja juustoja. En usein juo tai syö juustoja, mutta silloin kun niitä on jääkaapissa tuntuu, että on jotenkin erityisen hienoa.
Varsinkin talvella kun saunoo koivuvastan kanssa. Tarjolla harvoin nykyään.
Itse pitää järjestää. Mahtavaa kun koivu tuoksuu tavisaunassa
Vierailija kirjoitti:
Kun ämpäri on ihan kukkuroillaan mustikoita
Tai lakkoja.
Kun käy sulattamassa umpijöisen auton prisman parkkihallissa
Silloin on voittajafiilis, kun käiveröt soittaa jälleen kerran perintäfirmasta ja vaatii maksamaa niin tylytän tyynesti: "en maksa, laita ulosottoon" kuuluu lannistunut huokaus ja luuri sulkeutuu..
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta tuli hyvä mieli, ootte ihania!
Iteppäs oot💕
Vierailija kirjoitti:
Tämä on elämän makuinen ketju!
Todellakin💕
Kun muutaman ystävän kanssa järjestää juustofondue illanistujaiset siten että kimpassa hommataan tarvikkeet ja muutamat viinipullot
Ostin uuden petauspatjan edellisen tilalle, kun vanhassa tuli niskat kipeäksi. Ostin n. 200e petarin ja havahduin siihen, miten onnekas nykyään olen, että voin tarvittaessa ostaa tarpeeseen jotain kalliimpaa, ilman että tarvii säästää ja budjetoida. Ja puhun nimen omaan tarpeellisesta tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Siivouspäivänä siideri upeasta häälahjaksi saadusta lasista. Kimaltelee kuplat hienosti. Jääkylmää. Vaude
Tämä💕
Kun alan mies tai nainen pummaa yhtä tupakkaa niin antaa vaikka 5 tupakkaa tai vitosen
Ostaa supermarketista tuoksuvia tuoreita appelsiinejä, kun ulkona on -20 astetta pakkasta, jäätä ja lunta.
Auringon ja tuulen omistaja lisää vielä arkisemman asian: tuntuu luksukselta, kun ostan palkkapäivänä tonnikalaa :D Hieman ärsyttää, kun tonnikalaa pidetään köyhien ruokana ja sitä vieläpä vinkkaillaan halpana ruokavinkkinä. Siinähän on yhtä kova kilohinta kuin possufileessä tai tarjouslohessa. Pidän tonnikalasta, mutta moista luksusherkkua ei kyllä jatkuvasti voi ostaa.