Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?

Vierailija
15.01.2022 |

Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."

Mistä sinulle tulee rikas olo? :)

Kommentit (931)

Vierailija
61/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helpottavaa kun ruokaostoksilla ei tarvitse laskea euroja että riittääkö rahat kaikkeen tarpeelliseen. Ennemmin säästetään turhista huveista. Se on ollut kaikkein ärsyttävintä kun joskus on ollut niin tiukka budjetti että pitää laskimen kanssa perustarvikkeita ostaa. 

Vierailija
62/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan koska tämä oli mukavin keskustelu mitä olen lukenut pitkään aikaan palstalla, asiattomia viestejä on vain pari (toistaiseksi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielestäni hyvä maku. Olen onnistunut sisustamaan kotini todella tyylikkäästi ja persoonallisesti kirpputori- ja lahjoitustavaroilla.

Lounastaminen ulkona on myös luxusta. Joku toinen on laittanut herkullisen ruoan ja sinä istut nauttimassa monipuolisesta ruoasta.

Juuri tällä hetkellä luxusta on lisääntynyt luonnonvalo ja se, että olen parantumassa pitkäkestoisesta infektiosta. Ihan ihme juttu, että voimia alkaa tulla .

Vierailija
64/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nätit kukkakuvioiset Kuomat, kun edelliset talvikengät sattuivat jalkoihin. Nyt joka kerta kun menen ulos ja on pakkasta, tulee hyvä mieli siitä kun kengät ovat niin lämpimät.

Vierailija
65/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on luxusta itseni hoitaminen: venyttely, hieronta ja saunominen pitkän kaavan mukaan. Kasvohoito tehtynä samalla. Taustalla hyvää musiikkia ja lasissa kylmää kivennäisvettä. Ei ole kiirettä minnekään eikä kukaan halua/vaadi mitään.

66/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta rikkaasta, mutta ylellinen olo tulee näistä:

- kukkakimppu siivotun kodin olkkarin pöydällä (usein tulppaaneja)

- paahdettu bagel, jonka päällä tuorejuustoa ja kylmäsavulohta

- laadukkaat nahkasormikkaat

- ihanan tuntuiset kankaat, olipa huivi, lakanat tai vaikka torkkupeitto

Vierailija
67/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun on löytänyt edullisesti juuri etsimänsä tavaran/asian käytettynä tai alennusmyynnistä. Sisustan kotiani niin, etten köyhänäkään huoli tänne mielelläni mitään "hiukan sinne päin" olevaa. Olen mieluiten ilman, kunnes löydän budjettiini sopivan asian.

Se "rikas" olo tulee siitä tunteesta, kun on saanut hommattua jotain todella haluamaansa. Esimerkiksi nyt mulla on tosi hyvä mieli, kun löysin _vuoden_ etsimisen jälkeen olohuoneeseeni sopivan maton. Se on juuri haluamaani sävyä, materiaalia ja kokoa. Yleensä mulla ei riittäisi varat tuollaiseen 200 x 260 cm kokoiseen, kunnolliseen ja kauniiseen mattoon. Nyt vuoden etsinnän jälkeen sellainen löytyi kierrätyksestä 25 eurolla. Nyt se ilahduttaa mua koko ajan, kun näen sen olohuoneessa <3

Vierailija
68/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kynsilakka!

Vierailija
69/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee oikeastaan enemmän rikas olo siitä kun jääkaappi on täynnä kaikkea terveellistä, mun mielestä kaapit täynnä pelkästään sipsejä, karkkeja ja keksejä on pikemminkin köyhän merkki. 

Vierailija
70/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skumppapullo Alkon kylmäkaapista

Vierailija
71/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun on löytänyt edullisesti juuri etsimänsä tavaran/asian käytettynä tai alennusmyynnistä. Sisustan kotiani niin, etten köyhänäkään huoli tänne mielelläni mitään "hiukan sinne päin" olevaa. Olen mieluiten ilman, kunnes löydän budjettiini sopivan asian.

Se "rikas" olo tulee siitä tunteesta, kun on saanut hommattua jotain todella haluamaansa. Esimerkiksi nyt mulla on tosi hyvä mieli, kun löysin _vuoden_ etsimisen jälkeen olohuoneeseeni sopivan maton. Se on juuri haluamaani sävyä, materiaalia ja kokoa. Yleensä mulla ei riittäisi varat tuollaiseen 200 x 260 cm kokoiseen, kunnolliseen ja kauniiseen mattoon. Nyt vuoden etsinnän jälkeen sellainen löytyi kierrätyksestä 25 eurolla. Nyt se ilahduttaa mua koko ajan, kun näen sen olohuoneessa <3

Mulla on kanssa sama, koitan aina ajoittaa ostokseni alennusmyynteihin, jolloin saan edullisesti laadukkaampaa ja kivannäköistä. Jenkeissä outlet-myymälöissä tulee myös rikas olo kun saa kivoja ja laadukkaita vaatteita pilkkahintaan.

Vierailija
72/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka. Kun saa tehtyä kunnon kasvispadan, keittiö on siisti ja tuoksuva ruuasta. Sokeriton jugurtti jota voi ostaa vain tilipäivänä. Puhtaat lakanat jotka kahisevat. Saunan jälkeen kun voi seurata jotain sarjaa omakutomat villasukat jalassa.

Vierailija
73/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpy.

Vierailija
74/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamstraan yhdelle kaapin hyllylle aina shampoota, nestesaippuaa, hammastahnaa ym. jota joutuisi kuitenkin joskus ostamaan lisää. Etenkin talvella tuntuu pieneltä luksukselta kun ei edellisen loppuessa tarvitse lähteä kauppaan, vaan ottaa hyllyltä uuden. Toisin sanoen ostan hygieniatuotteita aina monta pakkausta kerralla. Säästöpakkauksia ostaessa ne ovat jopa edullisempia.

Käsivoide on sellainen tuote, johon panostan enemmän. Tuntuu luksukselta kun käsivoide todella tehoaa ja tuntuu hyvältä käsissä.

Tämäkin! Joudun panostamaan hammashoitoon koska minulle tulee hammaskiveä todella paljon. Sähköhammasharja vaikka onkin halvinta laatuaan ja Parondontal-hammastahnaa on aina kaapissa (joka ei mitenkään ole edullista mutta on parasta ikenille). Mutta ehkä hammastahnan hinta on pienempi paha kuin alituinen hammaslääkärillä juokseminen ja aftojen hoitaminen.

Vierailija
75/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun top 4

Kaunis kattaus servetit taiteltuna ja parhaat astiat ja viinilasit pöydässä. Ja se lasi viiniä ruoan kanssa ( vaikka ei olisi mitään supergurmeeta)

Kotispa saunakäynnillä, marketin kasvinaamiolla ja jalkakylpy ja raspaus ja rasvaus, ihon kuorinta ja joku hyväntuoksuinen kosteusvoide.

Mankeloidut uudet pakkasraikkaat lakanat

Kukkia maljakossa, niitä saa edullisestikin ja monesti ostan vain vaikka yhden gerberan.

Vierailija
76/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariini. Vieläkin tulee joskus syntinen olo, kun ostaa sitä. Lapsuudenkodissa oli aina Keijua tai pahimmillaan Rainbowin margariinia, joka ei edes pysy veitsessä voitelun aikaa.

Vierailija
77/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus.

Vierailija
78/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa, konsertissa, teatterissa, museoissa tai oopperassa käyminen.

Sanomalehti aamuisin.

Kahvi.

Viini.

Suomessa matkustelu.

Vierailija
79/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävelen ulkona, katson ylös ja näen avaran taivaan. Tunnen tuulen ja sateen kasvoilla. Katselen auringonlaskua tai -nousua. Hengitän raikasta ulkoilmaa. Suomalainen luontomaisema, vaikka kaupunkialueella asunkin, niin puita, pensaita, niittyjä ja lintuja on joka puolella. Järven rantaankin pääsee suht nopeasti ja auringonkimalteinen järvimaisema on arvokkaampi kuin jos jokainen kimalle olisi aito timantti.

Kuinka paljon minulle pitäisi maksaa, että suostuisin luopumaan näistä asioista ja viettämään loppuelämäni sisätiloissa, jossa näitä ei näe eikä tunne? Sellaista rahasummaa ei olekaan! Nämä ovat siis miljoonien ja miljardien arvoisia asioita. Kylläpä olen pyörryttävän rikas. Olen myös ruhtinaallisen etuoikeutettu: hyvin monella ihmisellä maailmassa ei ole puhdasta ilmaa, näkymää luontoon tai edes avaralle taivaalle.

Vierailija
80/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kävelen ulkona, katson ylös ja näen avaran taivaan. Tunnen tuulen ja sateen kasvoilla. Katselen auringonlaskua tai -nousua. Hengitän raikasta ulkoilmaa. Suomalainen luontomaisema, vaikka kaupunkialueella asunkin, niin puita, pensaita, niittyjä ja lintuja on joka puolella. Järven rantaankin pääsee suht nopeasti ja auringonkimalteinen järvimaisema on arvokkaampi kuin jos jokainen kimalle olisi aito timantti.

Kuinka paljon minulle pitäisi maksaa, että suostuisin luopumaan näistä asioista ja viettämään loppuelämäni sisätiloissa, jossa näitä ei näe eikä tunne? Sellaista rahasummaa ei olekaan! Nämä ovat siis miljoonien ja miljardien arvoisia asioita. Kylläpä olen pyörryttävän rikas. Olen myös ruhtinaallisen etuoikeutettu: hyvin monella ihmisellä maailmassa ei ole puhdasta ilmaa, näkymää luontoon tai edes avaralle taivaalle.

Lainaan itseäni ja kysyn: vaihtaisitteko te nämä asiat rahaan ja jos vaihtaisitte, niin millaiseen summaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan