Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?

Vierailija
15.01.2022 |

Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."

Mistä sinulle tulee rikas olo? :)

Kommentit (931)

Vierailija
121/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen, hiljainen Elämä❤️.

Olen tilastollisesti köyhä, mutta en tunne oloani köyhäksi.

Elämä on Kaunis ja Antoisa.

Olen onnekas, kun minulla on aikaa nauttia Hiljaisuudesta, Luonnosta ja kaikesta Kauniista ympärilläni. ❤️

Vierailija
122/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetettu kuuma pizza, varsinkin silloin kun ulkona on pakkasta -25 astetta ja ei oikein huvita pistää nokkaansa ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vuosien mittaan harvakseltaan ostellut kivoja astioita, eikä säilö niitä kaappiin vaan käyttää ihan arjessa. Saan joka kerta esteettistä mielihyvää esim. eräistä Marimekon lautasista (vaikka niillä olisi sitten tarjousmaksalaatikkoa), tai kun keitän tavalliset iltapäiväteet ihanaan Muumi-teekannuun.

Vierailija
124/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naurako, mutta minulla se on kantarellit. Meillä ei lapsuudenkodissa sienestetty eikä syöty sieniä, joten tutustuin kantarelleihin vasta ensimmäsen työpaikkani yhdellä edustusillallisella, kun alkukeitoksi oli kantarellikeittoa. Hullaannuin täysin.

Olen hyvätuloinen, ja syönyt, kokenut ja nähnyt vaikka mitä ylellistäkin, mutta mikään ei maistu niin hyvältä kuin kantarellit. Olen nykyään kova sienestämään ja kun löydän hyvän kantarellipaikan niin tunnen itseni maailman onnekkaimmaksi ja rikkaimmaksi ihmiseksi!

Vierailija
125/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin viime vuoden aikana lähes kokonaan meidän astiaston. Laitoin kierrätykseen kaikki eripariset astiat, ja jätin vain ne mistä tykkään.

Ostin kaikki valkoista Teemaa, 16 kappaletta ruokalautasia, 16kpl syviä lautasia ja 16kpl leipälautasia. Ostin Teeman ja Muumin kulhoja, ja hankin lisää Iittalan Kartio-juomalaseja, isoja ja pieniä.

Kahvilautaset hankin kirkasta Kastehelmeä. Tarjoiluastiat on Kastehelmeä, Marimekkoa ja vanhaa Arabiaa.

En halua paljoa tavaraa, joten mitään erillistä juhla-astiastoa ei ole. Nämä riittää, ja minusta on niin luksusta kun kaikki astiat sopii yhteen vaikka mitä söisi.

Vierailija
126/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Prismasta oliiviöljyn, jossa on tryffeliviipaleita joukossa. Muuttuu salaatit ja munakkaat pienellä pisaralla äveriään makuisiksi.

Maksoi n 20€, mutta pullo kestää käytössä ainakin vuoden.

Vierailija
127/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kaurajuomaa kahviin. Kun olin lapsi, meille ei ostettu mitään laktoosittomia tuotteita ("yhden kakaran takia"), joten jäin sitten vain ilman.

Vierailija
128/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixin takkatuli-video ja kullan kanssa halailu sohvalla. Leikin silloin mielessäni, että ollaan jossain luksusmökissä vuoristossa.

Vierailija
129/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys, riittävä ravinto, turvallinen koti, hyvät unet ja toimiva aineenvaihdunta.

Itsestäänselvyyksiä ilmeisesti suurimmalle osalle palstalaisista, ennenkuin jonkun noista menettää.

Kaikilla ei ole näin hyvin.

Jos menetät jonkun noista, niin olet taatusti valmis luopumaan design-astioistasi, Artek-tuoleistasi ja shampanjoistasi silmänräpäyksessä saadaksesi sen takaisin.

Vierailija
130/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppu leikkokukkia. Tavallaan turhaa tuhlausta, mutta ai että, miten niistä tulee hyvä mieli.

Minäkin pidän ihan arjen käyttöastioina Pentikkiä, Kastehelmeä ym. Mitä niitä kaapissa säilömään.

Vierailija
131/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rikas olo tulee kun laitellaan satojatuhansia vai muutamia miljoonia maksavaan magneettikuvauskoneeseen kun vihdoin kuvaukseen pääsee

Vierailija
132/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys, riittävä ravinto, turvallinen koti, hyvät unet ja toimiva aineenvaihdunta.

Itsestäänselvyyksiä ilmeisesti suurimmalle osalle palstalaisista, ennenkuin jonkun noista menettää.

Kaikilla ei ole näin hyvin.

Jos menetät jonkun noista, niin olet taatusti valmis luopumaan design-astioistasi, Artek-tuoleistasi ja shampanjoistasi silmänräpäyksessä saadaksesi sen takaisin.

Sanopa muuta. Sain joulun alla sydärin ja päälle rokotuksista huolimatta koronan.

Nyt kärsin hengitysoireista ja en pysty nukkumaan kunnolla kun hengitys pätkii.

Voin sanoa, että tässä vaiheessa pitäisin jo luksuksena hyvin nukuttua yötä.

Vierailija
133/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kraanavesi. Asuin vuoden Espanjassa ja voi hitto että silloin osasi kaivata hyvää hanavettä.

Vierailija
134/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkeli

Vierailija
135/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luksusta on tuo pieni lähijärvi missä käyn kesäaamuina uimassa ystäväni kanssa (toki myös päivällä ja illallakin), ihan autiota, metsä tuoksuu, linnut laulaa ja aurinko paistaa😍 Ihaninta ikinä, yksityinen ranta 30km Helsingin keskustasta

Auringonlämmittämät marjat, hedelmät ja kasvikset suoraan pihalta lautaselle. Ruusut tuoksuu.

Täydellisesti onnistunut kahvi terassilla kesäaamuna klo 5

Vierailija
136/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rikas olo tulee kun laitellaan satojatuhansia vai muutamia miljoonia maksavaan magneettikuvauskoneeseen kun vihdoin kuvaukseen pääsee

Niinpä. Jouluna sain sydäninfarktin. Ambulanssi tuli paikalle ammattitaitoiset ensihoitajat saivat minut henkiin ja sairaalaan jossa pääsin suoraan saliin ja pallolaajennukseen. Lääkäri oli yksi maailman huipuista.

Olen saanut nyt sitä tärkeintä ja parasta luksusta mistä suurin osa maailman ihmisistä voi vain haaveilla.

En valita enää ikinä veroista. 

Vierailija
137/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun laittautuu.

Ja tällä en nyt meinaa sitä että tungetaan meikkiä joka rööriin ja laitetaan hiuksiin jotain duoblegoldextracreebmbrylee-ainetta.

Vaan ihan sitä että pesäytyy, laittaa siistit vaatteet ja ehkä jonkun kampauksen.

Vierailija
138/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun osasin äsken lohduttaa läheistä surussaan. Kuuntelin ja juttelin. Tunteja. Lähtiäiseksi kiitteli silmät kyynelissä. Sanoin: vuoroin vieraissa. Hänkin lohduttaa minua murheissani. Hyvä ystävä on rikkaus.

Vierailija
139/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun laittautuu.

Ja tällä en nyt meinaa sitä että tungetaan meikkiä joka rööriin ja laitetaan hiuksiin jotain duoblegoldextracreebmbrylee-ainetta.

Vaan ihan sitä että pesäytyy, laittaa siistit vaatteet ja ehkä jonkun kampauksen.

Kenen takia/kanssa pesäydyit⁉️

Vierailija
140/931 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostaa osakkeita tai osingot kilahtavat tilille.

Tämä on totta!

Minulla on pienen pieni osakesalkku mutta kun osingot kilahtavat tilille niin jotenkin tulee sellainen fiilis että tässä ollaan nyt oikeasti firman omistajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän