Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Laadukkaista vaatteista, terveellisestä ostiskorista, vasta pestystä siististä autosta joka on vanha mutta ulkoisesti erittäin siisti eikä ikänsä näköinen.
Tunnen oloni rikkaaksi, kun minulla on mukava miesystävä ollut jo monet vuodet. Voin luottaa häneen kuin
vuoreen. Nämä vuodet on olleet seesteisiä sen jälkeen kun aiemmat mieheni toivat minulle paljon murhetta.
Vierailija kirjoitti:
Terveys, riittävä ravinto, turvallinen koti, hyvät unet ja toimiva aineenvaihdunta.
Itsestäänselvyyksiä ilmeisesti suurimmalle osalle palstalaisista, ennenkuin jonkun noista menettää.
Kaikilla ei ole näin hyvin.
Jos menetät jonkun noista, niin olet taatusti valmis luopumaan design-astioistasi, Artek-tuoleistasi ja shampanjoistasi silmänräpäyksessä saadaksesi sen takaisin.
Tuossa kommentissa on kaikki se luxus mitä meistä useimmilla on. Uutiset ovat nyt karua kertomaa siitä, että kaikilla ei ole tätä samaa hyvää mitä meillä on.
Olemme kaikki rikkaita jos saamme pitää oman kodin (vaikka vaatimattomankin) ja vapaan isänmaan.
Rikasta ja onnellista fiilistä kaikille!❤️
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt jo aiempaa elämää, mutta asuin purkutalossa vesistömaisemassa opiskeluaikana. Parvekkeeni aukesi niin upeaan maisemaan, että naapurissa sitä katseli vain monimiljonäärit. Ja edes heillä ei ollut niin valtavaa vehreää puutarhaa kuin meillä, ja niin upeita yksityisiä rantakallioita. Oli luksusta tulla väsyneenä iltasiivoamasta, kun oli ensin päivän opiskellut, ja mennä omaan rantaan uimaan, ja kämppisten kanssa iltanuotiolle.
Se on nyt jo purettu ja rakennettu luksusasunnoiksi, mutta hetken me köyhät saimme nauttia siitä.
Jotenkin vaan niin kiva tarina. Hienoa, että osasitte nauttia ja arvostaa teidän paikkaa. Peukku tälle!
Rikas olo tulee pelkästään siitä, kun vielä pystyy toimimaan itse: peseytymään, pukeutumaan, syömään, käymään pesulla, käymään WC:ssä - kaikki se, mitä pitää itsestään selvänä, kunnes tulee hetki, jolloin oivaltaa, ettei se niin olekaan - isestään selvää.
Kesällä merenrannalla auringonottaminen ja uimassa käynti.Mukava katsella siellä ihmisiä,meri tuoksuu ja lokit kirkuvat. Kirjastossa käyminen,saa lukea kiinnotavat sanoma-ja aikakauslehdet.Ja lainata kirjoja-ilman edestä! Tuoreen pullan ja sämpylän tuoksu,kun systeri tulee meille ja pidämme leivontatalkoot. Metsälenkki ja laavulla tai kodassa keitämme nokipannukahvit. Kun juoksulenkki,tuntuu ettei jaksa,ja sitten se mahtava hyvä olo kun se ohi,ja olet terveellä tavalla väsynyt. Ulkosaunassa käynti ystävän mökillä,siellä pari-kolme tuntia menee ja maailmaa parannetaan. Pienet ilot tuovat paljon elämän iloa!
Ehkä hölmö kommentti, mutta arvostan tyyliä tosi paljon. Pienillä kikoilla halvatkin vaatteet saa yhdistettyä kalliimman näköiseksi kokonaisuudeksi, varsinkin jos seassa on edes ripaus jotain "kalliimpaa".
Samoin arvostan korujani paljon. Suurimman osan olen saanut lahjaksi jo nuorena, esim. valmistujaisissa, mutta ovat ajattomia vieläkin. Jotenkin hienoa, että vaikka olisin miten pa, voin silti laittaa kasan hopeakoruja ranteeseen ja koota vaatteistani asukokonaisuuden, joka omaan silmääni on yllättävän kalliin näköinen.
Kahvi ☕❤ lämmin viltti, jonka alle kääriytyä. Tässä ja nyt.
Rikasta oloa teille 💝
Mulla on käyttöoikeus kummitätini mökkiin. Hän asuu Amerikassa. Mökissä on taustalla sukulaistiita ja kummitätini vuosikymmeniä sitten päätti hän pitää sen itsellään ja myy, kun ko sukulaiset eivät enää ole keskuudessamme
Alueella on hinnat nousseet hyvin jyrkästi ja alueelle on tullut naapurustoon hyvinkin varakkaita ihmisiä.
Mökillä kuitenkin tutustuu naapurustoon, esim venetsialaisissa jne.
Siellä tittelit hukataan, ollaan vaan Make ja mä.
Kaikkien puhelinnrot on ja onhan se kiva, kun eräskin tunnettu yrityspamppu on aamulla saanut katiskasta kalaa, laittaa viestiä katsoin, että teillä näkyy auto. Kelpaako kala.
Suhteita ei käytetä väärin, ollaan vaan naapureita tai mökit ovat samalla alueella
- Kun koko perhe on pysynyt koronapandemian aikanakin terveenä.
- Kun lapset ovat iloisia ja onnellisia.
- Hyvä sää.
- Ulkoilu ja kaikki ilmaiset harrastukset.
- Tarjoushaukkailu.
- Kun löytää S-ryhmän kaupan ilta-alennuksesta paljon hyviä tarjouksia. Ostan pakastimeen ja kaappeihin viikoksi ruokaa!
- Kun saa nopeimpana vastaajana ylimääräisen sunnuntaivuoron tai juhlapyhävuoron tuplapalkalla (sairausloman sijainen).
- Kun voittaa jossain arvonnassa palkinnon, esimerkiksi hyvän lahjakortin.
Vierailija kirjoitti:
Maailman eri museoiden virtuaalikierrosten netistä katsomisesta. Olen aina haaveillut paljon matkailusta ja on minulla siihen muutaman kerran ollut varaakin, mutta nyt ei ole (pandemiasta nyt puhumattakaan) niin todella aidosti nautin näistä. Keitän siihen kaveriksi kunnon kahvin.
Tämä on kiinnostavaa! Olen aika osaamaton tietotekniikassa. Onko tämä ihan mahdollista tällaisen tumpelon mennä vaikka katsomaan Amsterdamiin hienoja klassikoita? Tai mikä olisi vielä hienompaa: käydä Eremitaasissa?
Kun jossain nettiruokakaupassa on tarjouksessa erilaisia makuvissyjä: tilaan niitä ja saan paketin kotiin. En pystyisi kantamaan kotiin, enkä raskisi ostaa täyteen hintaan 12kpl jotain tyrni-vissyä. Kiva maistella, ja nauttia saunajuomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman eri museoiden virtuaalikierrosten netistä katsomisesta. Olen aina haaveillut paljon matkailusta ja on minulla siihen muutaman kerran ollut varaakin, mutta nyt ei ole (pandemiasta nyt puhumattakaan) niin todella aidosti nautin näistä. Keitän siihen kaveriksi kunnon kahvin.
Tämä on kiinnostavaa! Olen aika osaamaton tietotekniikassa. Onko tämä ihan mahdollista tällaisen tumpelon mennä vaikka katsomaan Amsterdamiin hienoja klassikoita? Tai mikä olisi vielä hienompaa: käydä Eremitaasissa?
Onko nämä ilmaisia kierroksia?
Onko joku linkki, miten tuonne pääsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä ilmaisia kierroksia?
Onko joku linkki, miten tuonne pääsee?
Kiitos tästä, olin ihan unohtanut tämän. Löytyy tosi monen museon ja taidemuseon sivuilta. Tais olla Ateneuminkin sivuilla, jos en väärin muista. Siitä vain kuukkeloimaan.
Huom: vaikka olis menossa ko. paikkaan, se antaa paljon enemmän, jos tutustuu vähän jo ennakkoon.
Suklaasta jossa kultaista foliota päällä. Ostin Lidlistä kultaisen pikku suklaapupun ennen pääsiäistä, pääsiäisenä avasin, ihanaa pähkinäsuklaata, maistui luxukselta suussa ja käärekin ihanasti rapisi kultaisena.
Tuore aamukahvi rauhassa nautittuna.
Tai iltapäiväkahvi jonkun leivonnaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakimppu, ihan vaikka Lidlin tai Prisman tulppaanit käy. Kesällä tietysti kerään itse kukat.
Just nuo puhtaat lakanat.
Vähän kalliimpi ja ihanan tuoksuinen suihkugeeli ja vartalovoide.
Siivoukseen ostan niitä kalliimpia pesuaineita kaupan omien merkkien sijaan.
Mä ostin aina noita Lidilin kukkia jopa kolme puskaa, et semmonen järjettömän iso kimppu kauniita ekana vastassa himaan tullessa. Kestivät hyvin. Nyt ei oo varaa ees yhteen. Mut laitan nykykyään jonkun siemenen kasvanmaan ja ilo nähdä tuleeks siitä mitään.
Ja kun on kerran osatanu ne hyvät vermeet ja lakanat niin ne kestää.
Köyhän ei kannata ostaa paskaa... venaa tarjousta tai kierrätystä ja osta laatua se mtä ei tarvii 20v. enää uusii.
Kun talvella on pakastevihta saunassa. Sen kesäinen tuoksu on parasta aromaterapiaa.