Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Vierailija kirjoitti:
kulta ja timantit
Pyh, timantit ovat todellisuudessa halpoja. Vain työstetty työ niistä tuo hintaa. Yritin myydä kultasepälle timantteja, ei ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun kotona tuoksuu tuore pulla. Pullaa leivoin usein, kun rahat oli lopussa.
Rikkaat eivät syö pullaa ! Vaan laadukkaista aineista koostettua, vähä-annoksisia salaatteja. Pullaa mättävät lihavat, eronneet yh:t.
Vierailija kirjoitti:
Taksilla ajaminen. Olkoonkin vaan kelataksi.
Etkö muuten käytä taksia koskaan? Koskaan maksa itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman eri museoiden virtuaalikierrosten netistä katsomisesta. Olen aina haaveillut paljon matkailusta ja on minulla siihen muutaman kerran ollut varaakin, mutta nyt ei ole (pandemiasta nyt puhumattakaan) niin todella aidosti nautin näistä. Keitän siihen kaveriksi kunnon kahvin.
Tämä on kiinnostavaa! Olen aika osaamaton tietotekniikassa. Onko tämä ihan mahdollista tällaisen tumpelon mennä vaikka katsomaan Amsterdamiin hienoja klassikoita? Tai mikä olisi vielä hienompaa: käydä Eremitaasissa?
Onko nämä ilmaisia kierroksia?
Onko joku linkki, miten tuonne pääsee?Kiitos tästä, olin ihan unohtanut tämän. Löytyy tosi monen museon ja taidemuseon sivuilta. Tais olla Ateneuminkin sivuilla, jos en väärin muista. Siitä vain kuukkeloimaan.
Huom: vaikka olis menossa ko. paikkaan, se antaa paljon enemmän, jos tutustuu vähän jo ennakkoon.
Hienoa, kun osaatte nauttia virtuaalikierroksista.
Tykkään taiteesta, tykkään museoista. En nauti virtuaalikierroksista. Oloni on sellaisissa levoton. Olen ihmetellyt niiden ylistäviä arvioita.
Ehkä tämä liittyy aivotoimintaan. Museoissa ja gallerioissa menen lähelle teosta ja tutkin sen pinta, materiaalia, värejä ja muotoa. Katson kaukaa ja läheltä. Pohdin ja palaan takaisin katsomaan jo katsomaani teosta. Kuljen tilasta toiseen. Olo on rauhallinen.
Pelkkä kuvan näkeminen teoksesta ei riitä.
Kuva arkkitehtuurista on kuin mikä tahansa kuva, joita internetissä on miljoonia.
En tykkää myöskään esim. puhelimen ilmoituksista, en tykkää tv:n katselusta, en tykkää vilkkuvista kuvista, en tykkää keskeytyksistä.
Toisten ihmisten aivojen ajattelutapa siis muodostaa nautittavamman kokonaisuuden virtuaalikierroksista.
Viittaan aivojen yksilölliseen ajattelutapaan. Keskusteluja on ollut aiheesta, kuten ajatteletko pään sisäisellä puheella, abstraktisti vai muulla tavoin, kykenetkö visualisoimaan, uppoudutko ajatuksiisi tai miten yhdistät ajatuksia ja tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menee jollekin laavulle hiihtäen tai kävellen paistelemaan makkaraa ja syömään ja juomaan eväitä.
Ulkomaan ihmiset makselee tonneja tästä kokemuksesta
Vielä ueampi tulee ja heille vielä maksettava tonneja kaiken päälle.
Rikkautta on puhtaassa luonnossa.
Maksaminen luottokortilla tuo hetkeksi rikkaan olon. Vaan seuraavasta kuusta saattaakin olla köyhempi olo kun makselee luottolaskun.
Joskus aiemmin ostettu jätski, ehdit jo unohtaa sen, ei mikään halpis, samassa ajassa ipanat on syöneet 2 x 6 paketit ja myöhään illalla makeanhimossa tajuaa käydä kaivelemassa sen oman pakastimesta.
Uusi kynsilakka. Eikä mikään hinnalla pilattu vaan Tokmannilta Catricen lakka. En enää osta muita.
Joku imuroi sillä aikaa kun olet pois kotoa!
Jos vielä tiskikone on tyhjennetty niin on kuin hotelliin tulisi!
Jääpalat juomassa ja puhdas parveke :)
Se, että seisoo järven rannalla kesäpäivänä ja voi nauttia raikkaasta ilmasta. Onni tulee pienistä hyvistä hetkistä.
Ostan kalliita laukkuja ja merkkivaatteita second handista.
Vierailija kirjoitti:
Kun ostan tuoretta basilikaa
Vinkki. Laita basilika ruukkuun, istutus antaa sinulle ilmaista basilikaa koko kesän.
Ranskalaiset ja nugetit uunissa perjantain kunniaksi 🎶
Pitkä kaavainen aamupala, kahvi muumimukista ja kroisantti kasviksilla ja tomaatilla. Sain myös lahjaksi suomalaisen luomuhunajan, lasipurkissa, joka hienosti saa aamupalapöydän näyttämään kalliimmalta.
Jos tilaa ruokaa kotiinkuljetuksella.
Täällä täytyy olla mode joka vihaa minua, ei tarvi erikoista kirjoittaa kun tulee alapeukku periaatteessa ennen kuin olen juuri ja juuri ehtinyt lähettää. Tässä kin ehdotan basilikan istuttamista .Jo bongasi alapeukun.
Tosiaankin nuo tuoreet yrtit! Asun niin kaukana kaupoista, että käyn ruokaostoksilla n 2 krt/kk. Ja silloinkin harkitusti listan mukaan, että kaikki riittää eikä tule hutiostoja.
Jos joskus olen ostanut esim basilika- tja korianteriniput, niin laitan ne ensinnäkin keittiössä kauniisti esille. Ja sit voi käyttää ruokiin; tulee kyllä semmoinen nyt olen moderni ja hyvävarainen -olo.
Kun on koko talven treenannu jalkakyykkyjä ja keväällä huomaa pyörän kulkevan ihan eri malliin ja jaksaa työmatkoja ajaa helposti. Silloin rahaa jää taskuun bensarahoista
Aidot vaaleat nauhalliset nahka-kävelykengät puhtaina ja vahattuina jalassa.
Naisten kengät. Ehkä miehillekin sama?