Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ostan tuoretta basilikaa
Vinkki. Laita basilika ruukkuun, istutus antaa sinulle ilmaista basilikaa koko kesän.
Juu, muistattehan vaan että se basilika tulee kastella aina altapäin.
Nykypäivänä jos ostaa kalaa, se tekee olon rikkaaksi.
Tai jos ostaa esim. kaupasta uudet kengät, kun yleensä ne ostaa vain kirpparilta.
Mä ostin viime talvena uudet talvikengät, maksoi 85e. Oli kyllä luksusta! Ensi talvea odotellessa 😀.
Se on ihanaa, kun on siivonnut vaatevarastot ja laittanut kaikki ne "mökkivaatteet" eli reikäiset sukat ja kuluneet alushousut ja melkein-ok:t puserot lahjoitukseen tai lumppukeräykseen. Ja kaapista voi ottaa vaan siististi rullatut EHJÄT sukat. Kun mitä vaan ottaa kaapista, se on kiva vaate, se on ehjä, siisti ja sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ostan tuoretta basilikaa
Vinkki. Laita basilika ruukkuun, istutus antaa sinulle ilmaista basilikaa koko kesän.
Juu, muistattehan vaan että se basilika tulee kastella aina altapäin.
Mikä ongelma kun laittaa sen muovisen yrttipurkin pienen kukkapurkin sisään ja laittaa vaikka kirpputorilta senteillä ostettavia kahvikupinlautasia alle? Vesi imeytyy kyllä sieltä lautasenkin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman eri museoiden virtuaalikierrosten netistä katsomisesta. Olen aina haaveillut paljon matkailusta ja on minulla siihen muutaman kerran ollut varaakin, mutta nyt ei ole (pandemiasta nyt puhumattakaan) niin todella aidosti nautin näistä. Keitän siihen kaveriksi kunnon kahvin.
Tämä on kiinnostavaa! Olen aika osaamaton tietotekniikassa. Onko tämä ihan mahdollista tällaisen tumpelon mennä vaikka katsomaan Amsterdamiin hienoja klassikoita? Tai mikä olisi vielä hienompaa: käydä Eremitaasissa?
Laitat Googlen hakukenttään visit virtual museum Amsterdam. Tulokseksi tulee sitten museo tai useampi.
Ei ole rahaa yhtään ollut koko viikolla, maanantaina vasta tulee. Kyllä oli hieno hetki kun löysin kaapin perältä puolillaan olevan digestivepaketin, tuli niin luxusolo kun sai kahvin kanssa niitä.
Vielä on muutama jäljellä, kun eilen et syönyt yhtäkään, keitän kohta kahvit ja tyhjennän paketin.
Minä pidän luksuksena sitä, kun toisinaan ostan itselleni tarjoushintaisen viikkolehden. Tämän tavan aloitin oikeastaan ekana koronasyksynä. En ikinä sensaatio-hömppälehtiä vaan muita. Kirjastostakin lainaan toisinaan, mutta kun lehti oma, voi täyttää ristikoita tai leikata juttuja, reseptejä tms.talteen.
Niin siis löysin digestivet ke.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos ostaa esim. kaupasta uudet kengät, kun yleensä ne ostaa vain kirpparilta.
Mä ostin viime talvena uudet talvikengät, maksoi 85e. Oli kyllä luksusta! Ensi talvea odotellessa 😀.
Mulle luksusta on se jos löydän kirpparilta kengät. Nyt löysin työhon sopivan villatakin syksyksi, kierrätyskeskuksesta, 5 e. Se on luksusta.
Kalaa voi ostaa tarjouksesta. Ei silloin kallista. Tai onkia itse, ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan aina upouudet kengät kaupasta.
Elititististä.....ja epäekologista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun kotona tuoksuu tuore pulla. Pullaa leivoin usein, kun rahat oli lopussa.
Rikkaat eivät syö pullaa ! Vaan laadukkaista aineista koostettua, vähä-annoksisia salaatteja. Pullaa mättävät lihavat, eronneet yh:t.
Onko Allu päässyt kamaripalvelijaksi kartanoon?
parkettilattian kiillotusaineen haistaminen sen jälkeen kun sen on siis kiillottanut, ihanan rikas olo tulee
Opin tekemään uunilohta ja maistuu minusta paremmalta kuin ravintolassa.
Se kun olen kassalla ja edessäni on teini, joka ostaa 1,19e maksavan juoman ja minä tulen perässä iskemällä hihnalle 2,19e maksavan monsterin. Siitä tulee rikas olo.
T. Rahamies
Se kun löydät luonnon kukkia ja saat kerättyä koristeeksi tai muuten ruoanlaittoon/leivontaan kerättyä niitä. Tuli tuossa tehtyä voikukkasimaa, raparperipiirakkaa sekä horsmankukka ja mansikankanta mehuja lahjoiksi/ylläreiksi ystäville :)
Myös se kun ei ole lapsille rahaa karkkiin/rahat vähissä, mutta kaapeissa on kuitenkin aineksia ja teette yhdessä marmeladia, nekkuja, vaahtokarkkeja, toffeeta tai muuta :) nykyään ei muuten meidän lapset suostu syömään kuin itsetehtyjä karamelleja/herkkuja. Säästyy rahaa ja saadaan tehdä yhdessä niin on ollut mukavaa. Sama myös sipseissä. Tuossa viime viikolla kokeilin tehdä ja onnistuivat hyvin!
-Kampaajalla tai kosmetologilla käynti
-Hotellissa yöpyminen