Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Kun leivot jotain (esim pullaa tai leipää) ja se ihana tuoksu valtaa huushollin.
Kun saa toimeentulotuesta rahat sähkölaskuun vaikka itse on laskenut että tulee varmaan hylky, mutta haenpa kuitenkin
Ihan siitä tulee rikas olo kun on kiitollinen kaikesta mitä itsellä on. Esim. se, että hanasta tulee puhdasta juomavettä. Koskaan en osta muuta juotavaa kaupasta kuin kahvimaidon ja satunnaisesti olutta. Hanavesi <3
Jalkakylpy pakkasesta tultua kun jalat on jääkalikat. Ah onnea.
Minulle tulee rikas olo siitä, että ostan vain vähän asioita, mutta sellaisia, joita oikeasti haluan ja jotka tuottavat iloa. En osta mitään siksi, että se on halpa, enkä osta halvinta vaihtoehtoa (vain hinnan vuoksi). Rikas olo tulee myös siitä, että tilille jää ja kertyy hieman rahaa.
Kun saan nukuttua kunnon kahdeksan tunnin yöunet.
Kun ostaa kaupasta kukkia kotiin🥰
Se, että voi keskellä viikkoa herätä luonnollisesti ilman herätystä, istua rauhassa hyvän aamukahvin kanssa ja katsella ulos ikkunasta rennosti. Ja tietää, ettei tarvitse olla tiettyyn kellonaikaan asti töissä tai ajella mihinkään.
Vapaa-ajasta tulee rikas olo. Että voin lähteä ulos kävelylle milloin haluan sen sijaan että istuisin työpalaverissa. Voin käyttää aikaani lukemiseen, kielten opiskeluun, ristikoiden ratkontaan tai vauvapalstailuun milloin huvittaa. Että voin nukkua ja valvoa milloin haluan.
Terveisin pitkäaikaistyötön, joka silti kyllä hakee töitä vielä muutamaksi vuodeksi.
Ei niin pieni asia vaan suuren suuri. Olen takuueläkkeen ja tukien varassa elävä eli rahaa on niukasti. Henkireikä on triathlon, osamaksulla maksettu pyörä, juoksulenkkarit ja kortti uimahalliin. Näihin menee kaikki liikenevä raha ja aika.
Talouspaperi, paahtoleipä, leivos, hyvä kahvi, kuohuviini tuoreet yrtit jne.
Kun hankin laadukkaamman vaatteen ja laitan kaapista jotain kierrätykseen.
Ostin myös itselleni hieman kalliimman nahkalaukun tekonahkaisten sijasta ja maksoin sen kerralla pois, ei mitään osaria.
Marssin vain kirjakauppaan ja ostin haluamani kirjan, aiemmin olen hankkinut vaan omaksi jotain huonolaatuisia pokkareita tai lainannut kirjastosta.
Lapsuuden aikana kaikki rahat meni asuntolainan lyhennyksiin, joten luksusta ei juuri ollut. Kyllä moni asia tuntuu ylelliseltä vielä aikuisenakin. Vaikka vaan ravintolassa käyminen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin myös itselleni hieman kalliimman nahkalaukun tekonahkaisten sijasta ja maksoin sen kerralla pois, ei mitään osaria.
Marssin vain kirjakauppaan ja ostin haluamani kirjan, aiemmin olen hankkinut vaan omaksi jotain huonolaatuisia pokkareita tai lainannut kirjastosta.
Lapsuuden aikana kaikki rahat meni asuntolainan lyhennyksiin, joten luksusta ei juuri ollut. Kyllä moni asia tuntuu ylelliseltä vielä aikuisenakin. Vaikka vaan ravintolassa käyminen.
Talouspaperi? Paahtoleipä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi? Paahtoleipä?
Kyllä. Jos on todella tiukkaa, niin kyllä talouspaperi jää ostamatta ja nekin rahat menee mieluummin muuhun tärkeämpään. Paahtoleipää en saanut lapsena, koska meillä ei ollut paahdinta. Söimme yleensä ruisleipää. Kaverin luona sai joskus viipaleen paahtoleipää ja lasin omenamehua.
Ilmeisesti et ole koskaan kovin tiukkoja aikoja taloudellisesti nähnyt, jos tuntuu oudolta, että tuollaisetkin asiat voi tehdä olon rikkaaksi.
Luxus puhdas asunto. Työttömänä on aikaa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin pieni asia vaan suuren suuri. Olen takuueläkkeen ja tukien varassa elävä eli rahaa on niukasti. Henkireikä on triathlon, osamaksulla maksettu pyörä, juoksulenkkarit ja kortti uimahalliin. Näihin menee kaikki liikenevä raha ja aika.
Siis minkä ikäinen olet, jos pystyt noita harrastamaan, mutta et töissä käymään?
Vierailija kirjoitti:
Luxus puhdas asunto. Työttömänä on aikaa siivota.
Siivousyritykset siivoavat nopeasti.
Monen työttömän asunto on puhtaampi kuin rikkaiden, on aikaa jynssätä ja puunata asuntoa.
mitä ikinä tuletkaan saamaan, se on sinulla jo nyt koska on vain tämä hetki. nauti.
Ei ihmekään, että suurin osa ihmisistä on läskejä, jos karkkipussit kaapissa saa aikaiseksi rikkaan olon. Uskomatonta.