Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Luen Raamattua ja uskon. Se tekee rikkaaksi. Katson myös Jack van Impe Ministries youtubesta. He ovat aivan ihana pariskunta ja tuovat hyvin ilossa sanomaa Jeesuksesta.
Kun voi käydä pesulla omassa tilavassa lämpimässä suihkuhuoneessa, jossa suihkussa on riittävästi painetta ja tulee aina lämmintä vettä. Joka kerta on ylellinen ja kiitollinen olo, sillä näin ei ole ollut aina. Silti en lutraa suihkussa, vaan alle 5min riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on suhteellista. Köyhälle tulee rikas olo hotellin hyvästä aamupalasta. Kesktuloiselle, kun käy helsinkiläisessä fine dining -ravintolassa jne…
Mulle tulee edelleen rikas olo juustosta jääkaapissa ja siitä, että voin ostaa ruokakaupassa sitä, mitä tekee mieli. Palkka on ollut jo vuosia hieman palkansaajien mediaanin yli, eli ihan keskituloisia tässä ollaan. Mut en oo aina ollut. Olen köyhästä perheestä ja elänyt itsekin ensimmäiset aikuisuuden vuodet todella vähällä rahalla. Osaan edelleen 15-20 vuotta myöhemmin arvostaa tätä yltäkylläisyyttä, jota arjessani nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saa juoda arkena aidoista Iittalan laseista.
Tätä en tajua. Edullisia ja käytännöllisiä, kestäviä ja pinottavia totaalisia arkilaseja. Mitä aitous siinä vaikuttaa mitään? Alempi keskiluokka on iittalatarroineen todella kujalla. Me muut nypätään laseista kaikki tarrat pois ja käytetään ihan käyttöastioina.
No oikeasti rikas ei osta Iittalaa edes käyttöastioiksi. Rumiahan ne ovat, saumat näkyvissä ja kaikinpuolin tylsiä. Itse olen piilottanut lahjaiittalat kaappiin pois näkyvistä, enkä käytä koskaan. Lapset käyttävät joskus leikeissään niitä jalallisia.
Oikeasti rikas ei olisi täällä alikoulutettujen, vähätuloisten sivustoilla.
Ei niin. Tämä näkyi mainosnostossa toisella sivustolla ja uteliaisuuttani jäin lukemaan näitä.
Tuliko sulle vielä rikkaampi olo kun luit köyhempien pikku vinkkejä?
Jos vastaan rehellisesti, niin ei siitäkään kenellekään varmaan parempi mieli tule. Vaan kerta kysyit, niin vastaan. Totta puhuen en tajua näistä suurinta osaa, että miten ne voi tuntua kenestäkään miltään. Ymmärrän varsin hyvin olevani erittäin hyväosainen, mutta en syntynyt sellaiseksi. Muistan tavallaan ajan kun olin vähävaraisempi ja olen aika vähävaraisesta perheestä. En silti muista enää yksityiskohtia ja miltä tuntuu elää niin. Aloin vaurastua heti täysi-ikäisyyden saavutettuani ja vaikka matkalle mahtuu huonompiakin aikoja, niin kun katson taaksepäin, huomaan että olen aina silti osannut järjestää asiani niin, että olen voinut elää mukavaa elämää.
Mitä tulee muihin palstan aiheisiin, niin en oikein voi uskoa, että nämä edustaisivat täällä kovin suuren joukon mielipiteitä - tai sitten tämä on jokin salattu kansanosa, joka tällä tavalla jotenkin todella yksinkertaisesti ja sivistymättömästi ajattelee. Ilmaisutavatkin täällä ovat hyvin alkukantaisen oloisia, niin en tunne kuuluvani joukkoon senkään osalta. Mm. aihealueen toiseksi suosituin aihe kiusallisista sosiaalisista tilanteista sisältää todella paljon piereskelyyn liittyviä kokemuksia, sekä vallan kummallisia kuvauksia tilanteista, joita en edes tunnista. Ihmettelen, että todellako sellainen on ihmisten elämää ja ajatteleeko niin moni aktiivisesti suolistokaasujaan, että ne nousevat päällimmäisenä mieleen, vai johtuuko se sosiaalisten kokemusten puutteesta, ettei muita muistoja ole.
Ei minulle tätä lukiessa siis ainakaan rikkaampi olo tullut, vaan enimmäkseen hämmentynyt olo.
Otsikko olikin " Pieniä asioita, joista tulee rikas olo, vaikka rahaa olisi vähän." Kuten toteatkin, sinulla on kauan siitä, kun rahaa on ollut vähän, ja olet sen niin unohtanut, ettet pysty samaistumaan. Ketjuhan ei siis ollutkaan kohdennettu sinulle, etkä kuulu joukkoon, ja ymmärrän miksi et pysty antamaan siihen mitään. Ei tarvitse.
Kyllä tuo pitkän, ärsyyntyneen kommentin kirjoittaja on väärässä ketjussa.
Ei mielestäni kovin sivistynyttä ja fiksua arvioida muiden kommentoijien mielipiteitä ja mm. tekstin tasoa.
Meitä on moneen junaan. Monen ikäisiä kommentoijia löytyy.
En nyt itsekään kaikista piereskelyiden kuvaamisista nauti, mutta annan olla.
En arvioi, hyökkää ja yritä olla sivistyneempi kuin muut.
Pienistä iloista oli kysymys.
Opettelin ja nyt neulon paksuilla puikoilla HALO-merkkistä neuletta jämälangoista. Neule maksaa yli 300 e liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Opettelin ja nyt neulon paksuilla puikoilla HALO-merkkistä neuletta jämälangoista. Neule maksaa yli 300 e liikkeessä.
upeeta! mahtavaa!
Pitkä monen tunnin juoksulenkki, varsinkin aurinkoisena päivänä. Tunnen olevani elämän huipulla sen jälkeen.
Kun käyn käsihoidossa parin vuoden välein. Tietenkin opiskelijan tekemä, koska maksaa puolet vähemmän. Muuten ei olisi varaa ja harvoin käynkin.
Mutta on siinä "suuren maailman" fiilistä, kun oikein joku muu laittaa kynnet ja kädet kuntoon.
Otan sopivasti viherkasvien kanssa sommitellun kuvan jalallisesta lasista jossa on lidlin halpaa mehua ja jääpaloja.
Mukava juttutuokio kaverin kanssa ja tunne siitä että kumpikin tykkää toisesta, vaikka sitä ei sanota ääneen.
Tavarat ja kaapit järjestyksessä. Korjaan, huollan ja hoidan vaatteet sekä kengät/laukut. Katson suosikkibrändiltäni netistä vaatteet joita haluaisin. Ostan kirpparilta, teen ja tuunaan.
Ehkä vähän hullu juttu, mutta kun muutin vuosi sitten, tunnen itseni rikkaaksi siksi, että täällä minusta ei tiedä kukaan mitään.
Edellisessä paikassa kaikki tiesivät ja tunsivat ja se stressasi mua.
En ole tehnyt mitään pahaa, mutta nyt vasta tunnen itseni vapaaksi.
Kun lähden vaikkapa kävelylle, ei tarvitse pysähdellä höpöttämään mitään kenenkään kanssa. Pelkkä tervehtiminen riittää.
Asun 5. kerroksessa meren läheisyydessä ja vastarannalta näkyy kauniit viereisen asuinalueen valot iltaisin. Se ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mukava juttutuokio kaverin kanssa ja tunne siitä että kumpikin tykkää toisesta, vaikka sitä ei sanota ääneen.
se on ihana tunne
Vierailija kirjoitti:
Tavarat ja kaapit järjestyksessä. Korjaan, huollan ja hoidan vaatteet sekä kengät/laukut. Katson suosikkibrändiltäni netistä vaatteet joita haluaisin. Ostan kirpparilta, teen ja tuunaan.
tämä on tulevaisuuden megatrendi, olet aikaasi edellä. ihailen taidokkuuttasi!
..jankutan tästä kahvistani, mutta edelleen tämä suklaakauramaitokahvi sykähdyttää makuhermojani! lisäksi ilahdun siitä, että kun yritän laihduttaa tässä semmoset 10 kg, niin kun olen vähentänyt syömisiäni, huomaan että nälkä pysyykin kauemmin loitolla eikä minulla ole niin nälkä. syön aamupalaksi hedelmän ,lounaaksi jotain kevyttä ja illalla tilaan ruokaa. voin jopa syödä pitsan joiankin päivinä kun muuten syön niin vähän, vaikkei olekaan laihdutusruokaa varsinaisesti. tulen tästä tyytyväiseksi.
kohta on jo tammikuun loppu ja helmikuu alkaa, kevät on lähempänä päivä päivältä. ja toivottavasti kesästä tulee ihanan lämmin.
John Coltrane; My Favorite Things.
Vaikka ohi meni aiheen, nämä ovat isoja asioita, jotka tekevät pienen ihmisen onnelliseksi. Musa <3
Tieto siitä, että kauppaan ei tarvitse mennä ennen kuun vaihdetta. Kaapissa on ruokaa riittävästi.
Herkkuja ei ole, mutta pärjään ilmankin. Ikivanhoja kovia karkkeja löytyy, jos makeata tekee mieli. Kovat karkit ei pilaannu.
Saan katsella rauhassa TV:tä, kukaan ei tule häiritsemään.
Löysin eilen punalaputettuna siikaa ja kuhaa fileenä, tänään paistoin voissa ja tein pottumuusin kylkeen. Syön ainakin kolmesti hyvää kotimaista ruokaa.