Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Ostan joskus ilta-alesta sellaista ruokaa jota en raatsisi koskaan ostaa normaalihinnalla. Olen aika hyvä laittamaan ruokaa (sorry tämä itsekehu) ja joskus mietinkin kun syödään "kalliita" herkkuja että tietäisipä vaan rikkaat mitä köyhä kansa syö! Hymyilyttää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Yrjönkadun uimahallissa käynti omalla pukukopilla ja siitä johonkin kaffelle. Tunnelmaa.
Tuohan oli kai Suomen ensimmäinen ja pitkään ainoa uimahalli.
Se, kun voi halutessaan ottaa pitkän kuuman suihkun pelkäämättä, milloin lämmin vesi loppuu.
Se, kun voi ostaa Oltermannia Arkijuuston sijaan.
Se, kun saa lähimetsästä kerättyä pakastimen täyteen mustikoita ja sieniä. Kaupassa kotimaisten mustikoiden kilohinta on ihan järkyttävä.
Se, kun löytää haluamansa laadukkaan vaatteen tai tavaran alennuksesta tai kirpputorilta.
Se, kun on vanha mutta avara ja kaunis koti, missä on hyvä olla.
Viimeisillä rahoilla ostettu Jallupullo lämmittää kehoa ja mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että mun tietokoneessa on yli vuosi sitten ostettu 3080 ja se, että se on ollut louhinnassa sieltä asti. Ostin osarilla ja kun osari on saatu maksettua, niin mötikän arvo on lähes tuplaantunut, sekä se on maksanut itsensä täysin takaisin.
Pelkkää louhintaa vartenko ostit, jos sulla vaan yks on?
En ostanut, mutta se päätyi siihen kun se tuottaa noin 120-140€/kk
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin todella tietää, millainen Sofia Belorf täällä kirjoittelee noita "iittala on köyhille" kommentteja. Varmaan valtaosa suomalaisista ja hyvinkin tienaavista käyttää Iittalan laseja arkiastioina, koska ei siinä nyt olisi vain mitään järkeä käyttää mitään 150 e/kpl Vercace-lasejakaan. Lasit on kulutustavaraa. Itse tienaan vuodessa 150k ja käytän kyllä Iittalaa arkiastioina, koska ne ovat muotokieleltään miellyttäviä, käytännöllisiä ja sarjaa on helppo täydentää lähikaupastakin aina, kun laseja rikkoutuu.
Minä tienaan vähän vähemmän, yhdessä miehen kanssa vähän alle 200k - luulisin. En ole katsonut bruttotuloja , mut nettona saan n. 80k ja mies vähän vähemmän. No mut ei se ole mun pointti vaan se, että mä ainakin kartan kaikkia tollasia jonkinlaisen elintason merkiksi katsottavia tuotteita. Meillä on käytössä ties mitä markettilaseja, Ikean juomalaseja ja sekalaisia mukeja ym. Vaatteetkin 80% kierrätyksestä, kengät, sukat, alus- ja ulkovaatteet hankitaan uutena, mut muu kirppiksiltä. Autotkin on vanhempia käytettynä ostettuja, samoin huonekalut (tosin antiikkia ja oikeesti vanhaa), mut enivei. Pointti se, että ällöttää kaikenlainen kilpavarustelu ja vouhottaminen ja statussymbolien kerääminen. Meillä rahat menee enemmän elämyksiin ja kokemuksiin sekä harrastamiseen, kuin turhanpäiväisten kippojen haalimiseen tai naapuria hienomman auton ylläpitämiseen.
Vai että elämyksiin ja kokemuksiin :D :D
Mäkkärin tuplajuusto, harvoin on varaa tuohon luksukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin todella tietää, millainen Sofia Belorf täällä kirjoittelee noita "iittala on köyhille" kommentteja. Varmaan valtaosa suomalaisista ja hyvinkin tienaavista käyttää Iittalan laseja arkiastioina, koska ei siinä nyt olisi vain mitään järkeä käyttää mitään 150 e/kpl Vercace-lasejakaan. Lasit on kulutustavaraa. Itse tienaan vuodessa 150k ja käytän kyllä Iittalaa arkiastioina, koska ne ovat muotokieleltään miellyttäviä, käytännöllisiä ja sarjaa on helppo täydentää lähikaupastakin aina, kun laseja rikkoutuu.
Minä tienaan vähän vähemmän, yhdessä miehen kanssa vähän alle 200k - luulisin. En ole katsonut bruttotuloja , mut nettona saan n. 80k ja mies vähän vähemmän. No mut ei se ole mun pointti vaan se, että mä ainakin kartan kaikkia tollasia jonkinlaisen elintason merkiksi katsottavia tuotteita. Meillä on käytössä ties mitä markettilaseja, Ikean juomalaseja ja sekalaisia mukeja ym. Vaatteetkin 80% kierrätyksestä, kengät, sukat, alus- ja ulkovaatteet hankitaan uutena, mut muu kirppiksiltä. Autotkin on vanhempia käytettynä ostettuja, samoin huonekalut (tosin antiikkia ja oikeesti vanhaa), mut enivei. Pointti se, että ällöttää kaikenlainen kilpavarustelu ja vouhottaminen ja statussymbolien kerääminen. Meillä rahat menee enemmän elämyksiin ja kokemuksiin sekä harrastamiseen, kuin turhanpäiväisten kippojen haalimiseen tai naapuria hienomman auton ylläpitämiseen.
Vai että elämyksiin ja kokemuksiin :D :D
Sori mut en tajua vitsiä. Elämykset, kokemukset ja harrastaminen. En ny tod ala yksilöimään kaikkea tunnistettavuuden vuoksi, mut se tarkoittaa tosiaan just sitä. Lomia, pikalomia, hienoja illallisia, vähän erikoisempia harrastuksia ja mm. mukavaa asumista. Mikä siinä on sulle ongelma? Laitan rahani mielummin elämän elämiseen kuin krääsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että mun tietokoneessa on yli vuosi sitten ostettu 3080 ja se, että se on ollut louhinnassa sieltä asti. Ostin osarilla ja kun osari on saatu maksettua, niin mötikän arvo on lähes tuplaantunut, sekä se on maksanut itsensä täysin takaisin.
En ostanut, mutta se päätyi siihen kun se tuottaa noin 120-140€/kk
Harmittaako, ettet ostanut samalla rahala vaikka kolmea halvempaa? Nythän niitä ei edes saa mistään :/
DXTR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Yrjönkadun uimahallissa käynti omalla pukukopilla ja siitä johonkin kaffelle. Tunnelmaa.
Tuohan oli kai Suomen ensimmäinen ja pitkään ainoa uimahalli.
Niin, ja kyllä sinne n kympillä pitäisi päästä uimaan. Siis ei mitään luksushintoja kumminkaan. Sitä arvostan, vaikken ole hetkeen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun voi halutessaan ottaa pitkän kuuman suihkun pelkäämättä, milloin lämmin vesi loppuu.
Se, kun voi ostaa Oltermannia Arkijuuston sijaan.
Se, kun saa lähimetsästä kerättyä pakastimen täyteen mustikoita ja sieniä. Kaupassa kotimaisten mustikoiden kilohinta on ihan järkyttävä.
Se, kun löytää haluamansa laadukkaan vaatteen tai tavaran alennuksesta tai kirpputorilta.
Se, kun on vanha mutta avara ja kaunis koti, missä on hyvä olla.
Tiedäthän, että pikkuOltermanneja saa eurolla tarjouksesta monesti vuodessa? Ostelen niitä pakkaseen.
Sain itse edamjuustokiintiön täyteen lapsena. Onneksi sen syöttäminen tuntuukin vähenneen, juustot ovat suhteessa halventuneet hurjasti muutamassa vuosikymmenessä.
Itsetehty makarooniloota. Tai lasagne. Raaka aineet ei lopulta kovin kalliita ja tulee myös soijarouheesta.
Itsetehty kotiruoka on aina hyvää. Ja voi onnitella itseään viitseliäisyydestä, vaikkei vaiva olisi suuren suuri.
Sitäkin mukavampaa jos on seuraa syödessä.
Siisti koti.
Koronan myötä tuli lomautus ja päätin myydä tarpeetonta kirppiksellä.
Kesän kävin, joka la. Myymättömät Fidaan.
Joka to imuroin, vaihdan petivaatteet ja pe pyyhin pinnat.
Aikaa ei juurikaan mene
Kun käyn tekemässä tarpeeni juomaveteen.
Vierailija kirjoitti:
Kun jääkaapissa on Pepsi Maxia tölkeissä. Ai että.
Ketjussa on varmaan paljonkin asioita joita peukuttaisin ja olisin samaa mieltä.
Tässä Pepsi Max -kommentissa on tavallaan erityisesti myös jotain. Ei ole nimittäin ihan yksi eikä kaksi suomalaista rintamiestaloa jossa on ylä- tai alakertaan vievissä tyypillisesti pikkasen viileissä, talon heikosti eristetylle ulkoseinustalle asemoituvissa, portaikoissa kori limonadia tai lahtikko olutta. Näin pikkasen retrosti tunnelmaan sopivasti ilmaistuna. Ja se on minusta sellaista mukavaa arjen waurautta. Samoin kuin täpötäysi ruokakomero tai jopa sisäänastuttava soppi, joka monesti löytyy ajan taloista.
Nyt meni ketjusta se 'pointti' pois, kun tuli noita jaarittelijoita, mutta sekin on oikeastaan rikkaus ,ettei niitä ihmisiä ole juuri ympärilläni.
Kun ostin kauniita kierrekynttilöitä lempivärissäni tavallisten valkoisten kruunukynttilöiden sijaan. Niitä ihastellessa oli vauras olo.
Pepsi Max tölkissä ja puhtaat, raikkaat lakanat täällä onkin jo mainittu monesti.
Minulla on kosmetiikan suhteen tietyt luottomerkit niin ihonhoidossa kun hiustenhoitotuotteidenkin kohdalla, ostan niitä useamman purkin kerralla kun pari kertaa vuodessa ovat alennuksessa. Tulee hyvä mieli, kun kylppärin kaapissa on avaamattomat pakkaukset kauniissa rivissä.
Niille, jotka mainitsivat kylvyn ja saunan: olen niin kateellinen teille! Rakastan kylpemistä ja saunomista, mutta minulla ei koskaan ole ollut omaa kylpyammetta ja saunakin oli vain yhdessä nuoruusvuosien vuokra-asunnossa jossa en asunut vuotta enempää. Voi että, kun pääsisi saunaan ja siitä suoraan puhtaiden lakanoiden väliin nukkumaan <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saa juoda arkena aidoista Iittalan laseista.
Tätä en tajua. Edullisia ja käytännöllisiä, kestäviä ja pinottavia totaalisia arkilaseja. Mitä aitous siinä vaikuttaa mitään? Alempi keskiluokka on iittalatarroineen todella kujalla. Me muut nypätään laseista kaikki tarrat pois ja käytetään ihan käyttöastioina.
No oikeasti rikas ei osta Iittalaa edes käyttöastioiksi. Rumiahan ne ovat, saumat näkyvissä ja kaikinpuolin tylsiä. Itse olen piilottanut lahjaiittalat kaappiin pois näkyvistä, enkä käytä koskaan. Lapset käyttävät joskus leikeissään niitä jalallisia.
Oikeasti rikas ei olisi täällä alikoulutettujen, vähätuloisten sivustoilla.
Ei niin. Tämä näkyi mainosnostossa toisella sivustolla ja uteliaisuuttani jäin lukemaan näitä.
Tuliko sulle vielä rikkaampi olo kun luit köyhempien pikku vinkkejä?
Kun on esim. jossain kauppakeskuksessa ja voi todeta että kaupat ovat täynnä tavaraa joita en tarvitse.