Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Joskus viikonloppuisin ostan leipomosta jonkun ihanan luxus-leivoksen kotiin, keitän kahvit, laitan klassista musiikkia soimaan kaiuttimiin ja nautiskelen oikein hitaat päiväkahvit paremmista astioista ilman kiirettä. Ei maksa paljoa, mutta tekee arkeen pientä luxusta. Toimii etenkin ankeina talvipäivinä.
Rakastan myös hyväntuoksuisia ja kauniita saippuoita, niistä tulee arkeen pientä ylellisyyttä.
Pari kertaa kuussa teen saunan jälkeen "koti-spassa" jonkun ihanan kasvonaamion, laitan kynttilät palamaan, rauhallista musiikki soimaan ja rentoudun kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saa juoda arkena aidoista Iittalan laseista.
Tätä en tajua. Edullisia ja käytännöllisiä, kestäviä ja pinottavia totaalisia arkilaseja. Mitä aitous siinä vaikuttaa mitään? Alempi keskiluokka on iittalatarroineen todella kujalla. Me muut nypätään laseista kaikki tarrat pois ja käytetään ihan käyttöastioina.
En minä ainakaan ole jaksanut nyppiä niitä pois ihan laiskuuttani, vaikka olemme ylempää keskiluokkaa. Mitä väliä sillä on, onko ne tarrat paikoillaan vai ei.
Taivaan värit kaikkina vuoden ja vuorokauden aikoina ovat erilsiset ja ksuniit. Tunnen onnea ja kuuluvani johonkin.
Minulle tulee hyvä olo päihdyttävistä aineista etenkin tupakista, rauhoittavista ja alkoholista. Näiden avulla saan buustin, jolla hävitän ujouden ja uskaltaudun naapureiden ovien taakse anelemaan viinaksia, mömmöjä, tupakkaa ja ruokaa. Onneksi naapurini ovat hyväntahtoisia ja enimmäkseen nykyään antavat kaiken ilmaiseksi, ilman vaadetta takaisin maksamisesta. Alkuun he pyytivät rahojaan takaisin, mutta nopeasti hekin tajusivat minun olevan yhteiskunnan uhri ja näinollen osallistuvat auttamiseeni täysin pyyteettömästi. Olen aina humalassa, joten en voi mennä töihin. Onneksi Kelan kanssa yhteyden pito luonnistuu läppärillä. Niin ja niistä hyvää mieltä tuottavista asioista, pitänee mainita myös rakastavat naapurit, sekä dokaamistani sponssaava äitini.
Kun on jokin muotisuuntaus tai liike josta haluaisit ostaa vaatteita mutta ei ole rahaa niin vastaavan tyylisuunnan vaatteiden kirppareilta ostamisesta/ tuunaamisesta/tekemisestä. Puhdas olo, päivittäinen suihku sekä ihanan tuoksuinen saippua. Puhtaat vaatteet. Ne selkeästi vaatekaappiin järjestettynä. Huolla kengät/laukut lankkaamalla kuntoon. Vaatteita ei tarvitse olla paljon kun ne ovat hyvin yhdisteltävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en tajua. Edullisia ja käytännöllisiä, kestäviä ja pinottavia totaalisia arkilaseja. Mitä aitous siinä vaikuttaa mitään? Alempi keskiluokka on iittalatarroineen todella kujalla. Me muut nypätään laseista kaikki tarrat pois ja käytetään ihan käyttöastioina.
No oikeasti rikas ei osta Iittalaa edes käyttöastioiksi. Rumiahan ne ovat, saumat näkyvissä ja kaikinpuolin tylsiä. Itse olen piilottanut lahjaiittalat kaappiin pois näkyvistä, enkä käytä koskaan. Lapset käyttävät joskus leikeissään niitä jalallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oikeasti rikas ei osta Iittalaa edes käyttöastioiksi. Rumiahan ne ovat, saumat näkyvissä ja kaikinpuolin tylsiä. Itse olen piilottanut lahjaiittalat kaappiin pois näkyvistä, enkä käytä koskaan. Lapset käyttävät joskus leikeissään niitä jalallisia.
Oikeasti rikas ei olisi täällä alikoulutettujen, vähätuloisten sivustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Tämä näkyi mainosnostossa toisella sivustolla ja uteliaisuuttani jäin lukemaan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka niistä nyppii tarrat pois niin onhan ne silti Iittalan laseja.
Itse tykkään niistä jalallisista kastehelmi laseista, ihania tarralla tai ilman arkikäytössäkin.
Ei ne tarrat vaan se ihana lasi. Mukava niillä on pöytä kattaa arkenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Tämä näkyi mainosnostossa toisella sivustolla ja uteliaisuuttani jäin lukemaan näitä.
:D Mitä selityksiä.
Sulla ei taida kaikki ystävät olla rikkaita, kun ovat tuollaista roskaa kehdanneet ostaa sinulle lahjaksi, kuin mitä iittalan lasit on, ettäs kehtaavatki ;D
Kannattais ottaa jonkinlainen hajurako köyhiin ihmisiin, jotka täyttää kaappisi takaosat iittalan rihkamalla :)
Erityisen rikas olo tulee kun saan hankittua kaiken mahdollisimman suurilla alennusprosenteilla netistä. Pakolliset kulut niin pieneksi kuin mahdollista. Korjaan kaiken itse. Näin ruokakaupassa näyttää niinkun olisi rahaa enemmänkin. Oikeasti en edes matkusta koskaan ulkomailla, joka on ihan järkevää kestävän kehityksen kannalta. Tällä tavoin voin hyvällä omallatunnolla ajella vanhoilla autoilla ja moottoripyörillä tehden naapurini kateelliseksi.
Kun jääkaapissa on Pepsi Maxia tölkeissä. Ai että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Mitä selityksiä.
Sulla ei taida kaikki ystävät olla rikkaita, kun ovat tuollaista roskaa kehdanneet ostaa sinulle lahjaksi, kuin mitä iittalan lasit on, ettäs kehtaavatki ;D
Kannattais ottaa jonkinlainen hajurako köyhiin ihmisiin, jotka täyttää kaappisi takaosat iittalan rihkamalla :)
Haluaisin todella tietää, millainen Sofia Belorf täällä kirjoittelee noita "iittala on köyhille" kommentteja. Varmaan valtaosa suomalaisista ja hyvinkin tienaavista käyttää Iittalan laseja arkiastioina, koska ei siinä nyt olisi vain mitään järkeä käyttää mitään 150 e/kpl Vercace-lasejakaan. Lasit on kulutustavaraa. Itse tienaan vuodessa 150k ja käytän kyllä Iittalaa arkiastioina, koska ne ovat muotokieleltään miellyttäviä, käytännöllisiä ja sarjaa on helppo täydentää lähikaupastakin aina, kun laseja rikkoutuu.
Kun syötin lasipurkkeja kierrätyspömpeliin ja pussin pohjalta löytyi 10snt pantillinen pullo, ja tiputin senkin kierrätykseen parin sekunnin mietinnän jälkeen.
Haluaisin todella tietää, millainen Sofia Belorf täällä kirjoittelee noita "iittala on köyhille" kommentteja. Varmaan valtaosa suomalaisista ja hyvinkin tienaavista käyttää Iittalan laseja arkiastioina, koska ei siinä nyt olisi vain mitään järkeä käyttää mitään 150 e/kpl Vercace-lasejakaan. Lasit on kulutustavaraa. Itse tienaan vuodessa 150k ja käytän kyllä Iittalaa arkiastioina, koska ne ovat muotokieleltään miellyttäviä, käytännöllisiä ja sarjaa on helppo täydentää lähikaupastakin aina, kun laseja rikkoutuu.
Minä tienaan vähän vähemmän, yhdessä miehen kanssa vähän alle 200k - luulisin. En ole katsonut bruttotuloja , mut nettona saan n. 80k ja mies vähän vähemmän. No mut ei se ole mun pointti vaan se, että mä ainakin kartan kaikkia tollasia jonkinlaisen elintason merkiksi katsottavia tuotteita. Meillä on käytössä ties mitä markettilaseja, Ikean juomalaseja ja sekalaisia mukeja ym. Vaatteetkin 80% kierrätyksestä, kengät, sukat, alus- ja ulkovaatteet hankitaan uutena, mut muu kirppiksiltä. Autotkin on vanhempia käytettynä ostettuja, samoin huonekalut (tosin antiikkia ja oikeesti vanhaa), mut enivei. Pointti se, että ällöttää kaikenlainen kilpavarustelu ja vouhottaminen ja statussymbolien kerääminen. Meillä rahat menee enemmän elämyksiin ja kokemuksiin sekä harrastamiseen, kuin turhanpäiväisten kippojen haalimiseen tai naapuria hienomman auton ylläpitämiseen.
Pesen hiukset huolellisesti, laitan ne, ripaus hajuvettä ja ihanat korvikset korviin.
Laitan luksuskahvin. Olen opetellut tekemään parasta kahvia mitä Suomesta voi saada. Italia voittaa tietysti.
Se, että mun tietokoneessa on yli vuosi sitten ostettu 3080 ja se, että se on ollut louhinnassa sieltä asti. Ostin osarilla ja kun osari on saatu maksettua, niin mötikän arvo on lähes tuplaantunut, sekä se on maksanut itsensä täysin takaisin.