Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Luovat harrastukset - maalaaminen, piirtäminen, soittaminen, savityöt, kirjoittaminen, käsityöt....eivät vaadi paljoa rahaa mutta antavat paljon. Toki niihin voi upottaa paljonkin rahaa mutta halvallakin pääsee.
Tuntemattoman hymy tai muutama sana esim. tankilla tai kaupassa. Torikahvit.
Metsämansikat. Vadelmat. Sidukka kauniista lasista saunoessa keskellä päivää.
Henkisyys, hengellisyys, rukous, meditaatio. Se tunne kun syvässä tiedostamisen tilassa koet universaalia rakkautta.
Herkkutattikastikkeen syöminen - viereisestä metsästä itse poimitusta tateista itse kokattuna.
Vierailija kirjoitti:
Herkkutattikastikkeen syöminen - viereisestä metsästä itse poimitusta tateista itse kokattuna.
Huh. Aivan parasta, gurmeeruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Syvällinen keskustelu hyvän ystävän kanssa. Tuntemattoman osoittama ystävällisyys. Se että joku ylipäätään osoittaa empatiaa ja hyvyyttä tässä maailmassa.
Kivaa, että on samanmielisiä vielä maailmassa. Hyvyys on tärkeintä.
Se kun on hamstrannut tarjoustuotteita kaappeihin ja joka kerta niitä käyttöön ottaessa muistaa että "sain tämän halvemmalla" 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien yrttien kasvatuksesta. Onnistuu vähällä vaivalla pienessä yksiössäni vuoden ympäri ja tuovat ruokaan niin paljon enemmän makua kuin kaupan kalliit yrtit. + hyvä mieli siitä että on itse ne kasvattanut. Toimivat pienessä tilassa myös esteettisesti kauniina kasveina.
tämä on mun pieni unelma, kasvattaa ruokayrtit itse. ei vaan onnistu! ehkä joku päivä sitten onnistuu.
Osta pieni kasvilamppu yläpuolelle. Muutaman kympin investointi, mutta nykyään nättejä malleja, ja tuo lisää valoa tilaan. Voi aloittaa ostamalla kaupasta ruukkuyrtin, osa niistä, esim. basilika suostuu jatkamaan kasvua helposti kotona kun saa tarpeeksi valoa.
Minulla rikas olo tulee luonnon katselusta. Kun omalla lintulaudalla on paljon eri lajeja, erityisesti kauniit punatulkut sävähdyttävät. Hieno paikka kun tulee niin hienoja vieraita ;)
Kiitti vinkeistä! pitääkö kaupan basilika istuttaa uuteen multaan kun kotona kasvattaa? olen niin epäviherpeukalo että. meillä ei lapsuudenkodissa ollut yhtään viherkasvia eli voit kuvitella lähtötasoni. nyt minulla on kluusia ruukussa ja joulutähti vetelee viimosia,oli liian lähellä patteria ja nuukahti. yritän virvoittaa vedellä sitä ja siirtämällä viileämpään kohtaan.
Voit laittaa isompaan ruukkuun, mutta kasvaa jonkin aikaa siinä omassaankin. Tota pientä muoviruukkua ei kannata repiä pois vaikka istuttaisi uusiksi, pienjuuria rikkoutuu. Kannattaa valita suht pieni yksilö, vihreä ja tarmokkaan oloinen, ei pitkää honteloa. Alkuun voi suihkutella lehdille vettä, ne juuret ei heti välttämättä jaksa vetää tarpeeksi vettä. Ja jos nuupahtaa voi ostaa tilalle toisen, ei ne niin paljon kaupassa maksa. Lykkyä kasvatteluun :) !
Joka kerta kun ostan punkkupullon handelista eli n kerta viikko tai harvemmin. Punaviini on vaan niin hyvää ja etenkin jonkun pikkusuolaisen kanssa. Jaan kahdeksi kolmeksi päiväksi. Mulla tuo edullinenkin viini yhdistyy mielessä ns arjen luksukseen ja nautiskeluun.
Suosin melko halpoja tuotteita mutta n kasi euroa on mun kipuraja ja joskus vähän yli.
Jäälatte! Tulee aina jotenkin ”hieno” olo kun sitä imeskelee pillillä jääpalojen kilistessä :-)
Rakkaan seurassa...
Se, kun kirjottaa tänne ja nasauttaa yläpeukun heti samoin tein!
Sain ajokortin vasta 26-vuotiaana ja siihen asti kuljin mukisematta julkisilla. Ai että sitä luksusta, kun saa nykyisin kulkea autolla. Ei oo ees oma, vaan vanhempieni kakkosauto jota eivät enää tarvitse, eikä todellakaan hieno vaan halpa pikkuauto. Silti aina niin hienona naisena astelen autolle avaimia heilutellen :D
Vierailija kirjoitti:
Käteinen raha lompakossa
On yleensä merkki että tililtä nostettu viimeiset jolla täytyy pärjätä seuraavaan tilipäivään. Rikkaat maksavat pankki-korteilla. Näin se vaan menee.
Laadukkaat lakanat sängyssä.
Kallis viinipullo ja viinin juominen juuri sille viinille tarkoitetusta lasista.
Kallis shampoo, kallis hajuvesi, niitä ei aina raaski ostaa mutta sitten kun on ylimääräistä rahaa niin ah mitä luksusta!
Tuore kukkakimppu puhtaassa maljakossa.
Ulkona syöminen, vaikka ei edes olisi mikään fiini paikka.
Uusi takki ja uudet kengät ekan kerran päällä.
Näin etätyöaikaan töissä käynti firman hienolla toimistolla Helsingin keskustassa. Erityisesti kun siivooja tulee vielä siihen viereen imuroimaan ja pyyhkimään pölyjä ja joudut väistämään sitä.
Itse leivottu leipä, jossa on rapea kuori. Käärin leivän ruudullisen leivinliinan sisälle ja laitan koriin. Leipä näyttää kauniilta ja maistuu hyvältä.
Kävin tänään Prismassa. Ei ollut siellä mitään korealaista ihonhoitosarjaa, kysyin asiaa jopa myyjältä. Joitain korealaisia naamoita oli.
Vissyveden juominen viinilasista
Syvällinen keskustelu hyvän ystävän kanssa. Tuntemattoman osoittama ystävällisyys. Se että joku ylipäätään osoittaa empatiaa ja hyvyyttä tässä maailmassa.