Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Ai miten paljon "pieniä" asioita ihmisillä täällä johon mulla ei ole varaa. (Monia syitä.)
Mutta itsellä rikas olo tulee kun voi tankata parilla kympillä että pääsee töihin tai kun kerran pari kuussa voi käydä ruokakaupassa ajattelematta asiaa. Se kyllä kostautuu sitten "loppukuusta". (Tilipäivä 15.)
Nyt ostin lauantaina itselleni 3 ehjät alushousut, että voi töissä pukkarissa vaihtaa vaatteet rennosti.
Mulla on ehjiä alushousuja nyt ehkä 6kpl. Kaikki rahat menee lasten juttuihin tai pakollisiin laskuihin. Ja ennen tilipäivää tulen kyllä suremaan ton 20e "tuhlausta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikrotettu narskujuusto vadelmahillolla kauniilta lautaselta suklaamaitokahvikupin kera. tämähän on kuin hotellin aamiainen :D
Millaista tuollainen narsistijuusto on? Mistä sitä saa, vai pitääkö tehdä itse?
Se on ihan leipäjuustoa jota ostin Alepasta. Kun sen mikrottaa 30sekuntia, siitä tulee ihanan venyvää ja tilkka hilloa päälle niin kyllä maistuu. monet laittaa lakkahilloa sen kanssa, itse pidän mansikka/vattuhillosta sen kanssa. Ja sitten kahviin, tein luomupikakahvin johon lisään Oatlyn suklaakauramaitoa puoli desiä niin kyllä on herkkua!
Loma-asunto vanhalla koululla. Kotoisa tunnelma muutenkin, mutta ihanat muistot lapsuudesta tulee mieleen, kun kansalaisopiston naiset käy kangaspuilla mattoa kutomassa tossa seinän takana💕
Oma äiti ostaa kersoille jotain ja lapset tulee iloiseksi. Sitte toinen ku kaapit notkuu tavaraa. Ruoka komero aivan täynnä.
Laadukas vessapaperi on arjen luksusta.
Lauantaisin siivoan koko kodin ja usein sen jälkeen haen kaupasta kukkia ja pullon kuohuviiniä. Sitten illalla istun sohvalla lukemassa viinilasi vierellä ja fiilistelen samalla puhdasta kotia.
En nyt tiedä rikas, mutta hyvin keskiluokkainen olo tuli, kun lastasin meidän laskettelusuksia farmariauton katolle suksiboksiin. Viis siitä että kaikki välineet ja se boksikin on halvalla käytettynä haalittuja, laskettelulipun maksoin liikuntasetelillä ja alle 7v lapsi laski ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikrotettu narskujuusto vadelmahillolla kauniilta lautaselta suklaamaitokahvikupin kera. tämähän on kuin hotellin aamiainen :D
Se on ihan leipäjuustoa jota ostin Alepasta. Kun sen mikrottaa 30sekuntia, siitä tulee ihanan venyvää ja tilkka hilloa päälle niin kyllä maistuu. monet laittaa lakkahilloa sen kanssa, itse pidän mansikka/vattuhillosta sen kanssa. Ja sitten kahviin, tein luomupikakahvin johon lisään Oatlyn suklaakauramaitoa puoli desiä niin kyllä on herkkua!
Mä myös rakastan tuota ”narsisti-juustoa” juurikin lakkahillolla. Tuo nimi narsku-juusto tulee siitä kun kylmänä se narisee ja narskuu hampaissa ;)
Olen kirjoittanut ketjun alkupuolella kommenttini ja jäin seuraamaan ihanaa ketjua. Nyt ketjuun on ilmestynyt (luonnollisesti) enemmän ja enemmän alapeukkuja sekä ikäviä kommentteja ja se sai oloni alavireisemmäksi. Joten pakko sanoa että pienetkin positiiviset asiat ja tekevät oloni rikkaaksi.
Kiitos kaikille silti tosi kivasta ketjusta. Olen saanut kivoja uusia vinkkejä omaan elämään!
Omien yrttien kasvatuksesta. Onnistuu vähällä vaivalla pienessä yksiössäni vuoden ympäri ja tuovat ruokaan niin paljon enemmän makua kuin kaupan kalliit yrtit. + hyvä mieli siitä että on itse ne kasvattanut. Toimivat pienessä tilassa myös esteettisesti kauniina kasveina.
Hammasväliharjojen ostaminen hammaslangan sijaan. Meillä oli lapsuudenkodissa aina vain tosi haperoa hammaslankaa niin nämä tuntuu mulle luksukselta. Haaveilen vesikäyttöisestä hammasvälien puhdistuslaitteesta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
55 v ja vielä elossa ja toimintakykyinen. Sain vuosi sitten vielä uuden vakituisen työpaikankin.
Itse 57 v ja sain itsekin vakinaisen viran viime viikolla. Terveyttäkin on riittänyt.
Kaksi vuotta sitten solmittu avioliittokin kukoistaa.
Elämä ei lopu keski-ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan aikaan pohjoisessa leipäjuusto silputtiin kahvikuppiin, juotiin kahvit päältä ja lusikoitiin lopuksi natisevat juustopalat suihinsa. Ne oli "juustokahvit", emäntien suurinta luksusta.
Kirppis Hifistelijä kirjoitti:
Kun katson YouTubesta HI-FI aiheisia kotiteatteri / studiomonitori videoita missä rikkaat testaa musiikilla tuhansien eurojen (1k-60k€) kaiuttimiaan usein jossain hienoissa omistamissaan baareissa / ravintoloissa, taikka omakotitalossaan. Niitä kun laittaa videoita pyörimään Television kautta niin voi eläytyä siihen että omistaisi kalliita omakotitaloja ja HI-FI systeemejä! Itellä on vanhat JBL:n 80-luvun kaiuttimet jotka ostin kirpputorilta käytettynä 60€ hintaan vuosia sitten. =)
Ymmärrän sinua! Myös minulle katsominen videolta tai kuvittelukin on jo "puolet ateriaa", tuntuu kuin olisi itsellä jo se tavara. Omalla unelmien ostoslistalla on tälle vuodelle studio.
Vierailija kirjoitti:
Kun saa juoda arkena aidoista Iittalan laseista.
Tai aamukahvi kauniista design-mukista.
Maauimala kauniina kesäpäivänä. On kun olisi lomalla ulkomailla