Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Onnellinen voi olla vuokra asunnossa omat astiat pesukone ja jäätelö omat lusikat ei mitään varastettua itse ostettu kaupasta lusikat jäätelö ja kahvi sekä tuore leipä juusto. Onni on omalla koneella pesty pyykki ja omat lautaset. Ei mitään varastettua. Onni on hoitaa ihan omia viherkasveja mitä saanut työkavereilta lahjaksi ja niiden sumuttaminen suihkupullolla.Onni on työkaverin lahjaksi antama posliiniesine ja postikortti. Eihän kukaan voi sellaisia toisilta varastaa eihän. Onni on oma ruokaohje kansio ja kirja myös lahjaksi saatu ruokaohje laatikko ja vihko mitä kukaan ei voisi varastaa. Onni on teräskattila perunoita varten. Työkengät kaupasta ostettu maksettu ja sinfonia musiikki omista stereoista. Ei kai kukaan varasta kenenkään stereoita. Ikinä.
Jahtaan lähikaupan hyväkuntoisia ruusukimppuja kun on alennettu -50%, usein maanantaina. Jos osuu kohdalle, ostan lähes aina. Ja ruusut kuivaan lopulta melkein aina seinäkoristeiksi tai maljakkoonkin.
Olen pienituloinen, mutta vasta keski iässä olen ymmärtänyt miten tuoreet kukat tuovat kotiin sitä jotain, kuivattunakin. Ehkä nuo symboloi elämän katoavuutta ja sitä että elämässä on muitakin arvoja kuin järkevyys. Keväällä tulppaanit alkavat tupsahdella tarjouksiin ja niitäkin joskus ostan. Ruusut vaan toimivat paremmin vähän jo auenneinakin ja parisen euroa ei ole paha hinta vielä ihan sievästä ruusukimpusta.
Kesällä kasvatan miekkaliljat ja värililjat itse kasvimaalla ja partsilla. Ei ilmaista, mutta kukista tykkäävälle suosittelen löytämään omat suosikit tai oman pihan omaavalle edes sen tulppaanipenkin.
Hyvä terveys, läheiset, pienet arjen onnelliset hetket ja asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikrotettu narskujuusto vadelmahillolla kauniilta lautaselta suklaamaitokahvikupin kera. tämähän on kuin hotellin aamiainen :D
Millaista tuollainen narsistijuusto on? Mistä sitä saa, vai pitääkö tehdä itse?
Se on ihan leipäjuustoa jota ostin Alepasta. Kun sen mikrottaa 30sekuntia, siitä tulee ihanan venyvää ja tilkka hilloa päälle niin kyllä maistuu. monet laittaa lakkahilloa sen kanssa, itse pidän mansikka/vattuhillosta sen kanssa. Ja sitten kahviin, tein luomupikakahvin johon lisään Oatlyn suklaakauramaitoa puoli desiä niin kyllä on herkkua!
Mä myös rakastan tuota ”narsisti-juustoa” juurikin lakkahillolla. Tuo nimi narsku-juusto tulee siitä kun kylmänä se narisee ja narskuu hampaissa ;)
Juu, ja se narskuu ja kitisee hampaiden välissä myös lämpimä!
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut ketjun alkupuolella kommenttini ja jäin seuraamaan ihanaa ketjua. Nyt ketjuun on ilmestynyt (luonnollisesti) enemmän ja enemmän alapeukkuja sekä ikäviä kommentteja ja se sai oloni alavireisemmäksi. Joten pakko sanoa että pienetkin positiiviset asiat ja tekevät oloni rikkaaksi.
Kiitos kaikille silti tosi kivasta ketjusta. Olen saanut kivoja uusia vinkkejä omaan elämään!
Laitoin sun viestille kymmennen peukun eli sait täydet 10/10 pisteet! Jee!
Vierailija kirjoitti:
Omien yrttien kasvatuksesta. Onnistuu vähällä vaivalla pienessä yksiössäni vuoden ympäri ja tuovat ruokaan niin paljon enemmän makua kuin kaupan kalliit yrtit. + hyvä mieli siitä että on itse ne kasvattanut. Toimivat pienessä tilassa myös esteettisesti kauniina kasveina.
tämä on mun pieni unelma, kasvattaa ruokayrtit itse. ei vaan onnistu! ehkä joku päivä sitten onnistuu.
Ruuanlaitto ja leivonta, uusien reseptien kokeilu. Reseptejä on netti pullollaan, keittokirjoja voi lainata kirjastosta tai ostaa halvalla kirppareilta. Se onnistumisen ilo kun oppii tekemään jonkun vaativamman ruuan tai leivonnaisen itse. Ilo siitä että voi syödä herkullista ruokaa edullisesti ilman että tarvitsee haikailla kalliin ravintolaruuan perään.
Kun saa uida yksin kesäsesongin ulkopuolella meressä ja katsella upeaa hiekkarantaa. Kaikenlainen luontoretkeily, halpaa ja mukavaa. Marjojen ja sienten kerääminen, tuntee itsensä kroisokseksi kun osuu hyvään sieni tai marjapaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien yrttien kasvatuksesta. Onnistuu vähällä vaivalla pienessä yksiössäni vuoden ympäri ja tuovat ruokaan niin paljon enemmän makua kuin kaupan kalliit yrtit. + hyvä mieli siitä että on itse ne kasvattanut. Toimivat pienessä tilassa myös esteettisesti kauniina kasveina.
tämä on mun pieni unelma, kasvattaa ruokayrtit itse. ei vaan onnistu! ehkä joku päivä sitten onnistuu.
Osta pieni kasvilamppu yläpuolelle. Muutaman kympin investointi, mutta nykyään nättejä malleja, ja tuo lisää valoa tilaan. Voi aloittaa ostamalla kaupasta ruukkuyrtin, osa niistä, esim. basilika suostuu jatkamaan kasvua helposti kotona kun saa tarpeeksi valoa.
Minulla rikas olo tulee luonnon katselusta. Kun omalla lintulaudalla on paljon eri lajeja, erityisesti kauniit punatulkut sävähdyttävät. Hieno paikka kun tulee niin hienoja vieraita ;)
Siis kantarellit! En edes itse syö, mutta kerään mielelläni puolisolle. Kun tarpoo isossa havumetsässä, vähän hämärässäkin, kun ei aurinko täysin pääse oksien läpi alas. Ja sitten: kymmenittäin kantarelleja, ryhmässä eri kokoisia, loistaa kuin pienet auringot. Haluaisin joskus nähdä haltioituneen ilmeeni...💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pieni kasvilamppu yläpuolelle. Muutaman kympin investointi, mutta nykyään nättejä malleja, ja tuo lisää valoa tilaan. Voi aloittaa ostamalla kaupasta ruukkuyrtin, osa niistä, esim. basilika suostuu jatkamaan kasvua helposti kotona kun saa tarpeeksi valoa.
Minulla rikas olo tulee luonnon katselusta. Kun omalla lintulaudalla on paljon eri lajeja, erityisesti kauniit punatulkut sävähdyttävät. Hieno paikka kun tulee niin hienoja vieraita ;)
Kiitti vinkeistä! pitääkö kaupan basilika istuttaa uuteen multaan kun kotona kasvattaa? olen niin epäviherpeukalo että. meillä ei lapsuudenkodissa ollut yhtään viherkasvia eli voit kuvitella lähtötasoni. nyt minulla on kluusia ruukussa ja joulutähti vetelee viimosia,oli liian lähellä patteria ja nuukahti. yritän virvoittaa vedellä sitä ja siirtämällä viileämpään kohtaan.
Oma maksettu pöytä kirjoitti:
Onnellinen voi olla vuokra asunnossa omat astiat pesukone ja jäätelö omat lusikat ei mitään varastettua itse ostettu kaupasta lusikat jäätelö ja kahvi sekä tuore leipä juusto. Onni on omalla koneella pesty pyykki ja omat lautaset. Ei mitään varastettua. Onni on hoitaa ihan omia viherkasveja mitä saanut työkavereilta lahjaksi ja niiden sumuttaminen suihkupullolla.Onni on työkaverin lahjaksi antama posliiniesine ja postikortti. Eihän kukaan voi sellaisia toisilta varastaa eihän. Onni on oma ruokaohje kansio ja kirja myös lahjaksi saatu ruokaohje laatikko ja vihko mitä kukaan ei voisi varastaa. Onni on teräskattila perunoita varten. Työkengät kaupasta ostettu maksettu ja sinfonia musiikki omista stereoista. Ei kai kukaan varasta kenenkään stereoita. Ikinä.
Kovasti varkaita pelkää tämä kirjoittaja?
kirjastolainen kirjoitti:
Kirjaston työntekijänä saa välillä aika ilkeääkin asiakaspalautetta (erityisesti anonyymin palautelomakkeen kautta), joten ihanaa kun tästä ketjusta on löytänyt niitä piiloon jääviä positiivisia tunteita ja kokemuksia :) kiitos siis kaikille!
Oma arjen luksukseni ovat puhtaat lakanat ja kännykän laittaminen äänettömälle, kun pelaan jotain hyvää peliä pleikkarilla tai luen jotain kirjaa.
Minun kirjastossani on aina loistava palvelu! Tämä erottuu nykyään, kun muualla on niin paljon huonoa ja välinpitämätöntä palvelua. Kiitos kirjastolaisille! (Palkkanne saisivat olla isommat...)
Vierailija kirjoitti:
Kaunis kattaus. Nätit astiat ja yhteensopivat pöytäliinat ja servetit. Kauniit viinilasit joista halvempikin viini maistuu hyvältä. Eikä sitä astiastoa tarvi olla tusinoittain, muutamakin näyttää ja tuntuu hyvältä.
Suomalaisilla on keskimäärin paljon hienoa designia kotona. Lähes jokaiselle on jotain Arabiaa, Iittalaa, Marimekkoa, Fiskarsia jne. Ne ovat silmälle ilo, nautitaan niistä.
Luksusta on myös kun hanasta tulee hyvää juomakelpoista vettä eikä maksa paljon. Tätä voi ylpeänä esitellä ulkomaisille vieraille.
Noita astiamerkkejä tosiaan näkee paljon suomalaisissa kodeissa. Yksi ulkomaalainen ystävä sanoikin: "Mistä se johtuu, että KAIKILLA suomalaisilla on samanlaiset astiat!"
Noh kaikilla on Arabiaa, ja kaikki ovat tyylikkäitä sehän on vain plussaa. ja saa olla Ikeaakin tai tokmannia tai vaikka Villeroy & Bochia
Kun pääsee väsyneenä nukkumaan omaan sänkyyn ja on saanut nukuttua yön hyvin.
Suussa sulaa suklaata ja siemailee samalla kahvia, nojatuolissa jalat rahilla. TV:ssä esim Pokka Pitää tai muuta hyvää.
Minulka oli tänään yksi euro rahaa. Ostin punaista TÄYSmaitoa normaalisti käyttämäni sinisen sijaan, koska tuntui että se on täyteläisempää ja saan samalla rahalla ENEMMÄN =D
No... ei kyllä tavallaan rikas olo tullut, mutta jotain sen tyylistä tällä epätoivoisella taktiikalla tavoittelin, koska muuten olisi tullut vieläkin surkeampi fiilis :/
Vierailija kirjoitti:
Kun sain ostaa viime vuonna hopeavartisen kauhan, kun hiukan ylimääräistä rahaa.
Kuka orkl ostaa HOPEAVARTISEN KAUHAN VIIMISILLÄ RAHOILLAAN!???? ETKÖ TODELLA KEKSINYT MITÄÄN PAREMPAA??? VAIKKA KOSSUPULLO OLIS OLLU PAREMPI. VAIKKET EDES KÄYTTÄISI ALKOHOLIA!
Kun sain ostaa viime vuonna hopeavartisen kauhan, kun hiukan ylimääräistä rahaa.