Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Vierailija kirjoitti:
Kun syön ruoka-avusta saatua lohta, sisäfilettä ja hyvät salaatit vielä siihen.
😊
Joo, in your dreams..
Yleensä perjantaisin käyn sellaisen reissun, että haen kirjastosta kirjoja, Alkosta kuohuvaa ja kukkakaupasta kukkia. Mahtava viikonloppufiilis alkaa siivota, laittaa kimppu puhtaaseen kotiin esille ja sen jälkeen heittäytyä kirjan ja kuohuvan kanssa sohvalle, jalat miehen syliin. Kun lapsi ja koirat vielä kaivautuvat sohvalle meidän kainaloon niin paljon enempää ei voi elämältä vaatia ❤
Kun tapaa ystäviä tai on juhlat.
Tämä ei ole ilmaista, mutta menee samaan sarjaan museokortin kanssa: vastinetta rahalle.
Storytel tai vastaava palvelu. Sekä luen että kuuntelen mielelläni ja hankin lukulaitteenkin. Jossain toisessa keskustelussa joku kuvaili, kuinka palvelu on kuin ”Roope Ankan rahasäiliö”. Nauratti, mutta samaistuin. Nuorena lukutoukkana en olisi voinut kuvitellakaan, että uutuuskirjat ovat parin kosketuksen päässä. Kun edellinen loppuu, listalta saa valita uuden.
Parempi pasta oikein keitettynä on välimerellistä luksusta. Siihen hyvää tomaattikastiketta ja aitoa mozzarellaa ja pecorinoa. Noin puolitoista euroa per nuppi.
Ferrari maksaa 300 000. Pinarello tuskin 15 000. Pyöräile.
Sisäfilepihvi kotona paistettuna maksaa saman kuin keskinkertainen pizza keskustassa.
Kirjastosta voi lainata Anna Kareninan ilmaiseksi.
Kun on voinut tarjota lapsille aamupuuron kanssa appelsiinimehua.
Minulla on mummuni vanha lipasto, jonka päällä on Ikeasta vitosella ostamani maljakko. Ne ovat mielestäni todella kaunis yhdistelmä ja tulen näistä esineistä hyvälle tuulelle, vaikka en raski yleensä edes ostaa kukkia maljakkoon. Taidan tällä viikolla suoda itselleni kukkien verran ekstraluksusta!
Haudutettu tee, klassinen musiikki, huolellinen silmämeikki,
Vierailija kirjoitti:
Kun ostaa osakkeita tai osingot kilahtavat tilille.
No täytyy kyllä sanoa että tästä ei tule ollenkaan rikas olo. Pelkkää murehtimista pörssikurssien kehityksestä ja verojen maksusta ym. Paljon rikkaampi olo on jos nuokin rahat on tilillä puskurina pahoja päiviä varten.
Alapesukone kirjoitti:
Katsomalla tilastoja kuinka rikas minä köyhä suomalainen olen verrattuna satoihin miljooniin Afrikan maissa asuviin. On lottovoitto syntyä Suomeen.
Tarvitaan lottovoitto, jotta voi elää Suomessa.
Minulla on yksi tosi kallis hopeakoru (omalla varakkuustasollani laskettuna kallis) , jota käytän yleensä vaan sellaisina päivinä, kun tarvitsen piristystä. Kummasti piristää olemusta ja tulee luksusfiilis, kun kaulassa koru, jonka ovh melkein 4.400 (tietenkään tuota en itse käytettynä maksanut)
Vierailija kirjoitti:
Oivariini. Vieläkin tulee joskus syntinen olo, kun ostaa sitä. Lapsuudenkodissa oli aina Keijua tai pahimmillaan Rainbowin margariinia, joka ei edes pysy veitsessä voitelun aikaa.
Oikea voi...
Ihana ketju, tosi moni kirjoittaa niin kauniisti ihan tavallisista asioista…
Hyvää päivää teille kaikille❤️
Kun katson YouTubesta HI-FI aiheisia kotiteatteri / studiomonitori videoita missä rikkaat testaa musiikilla tuhansien eurojen (1k-60k€) kaiuttimiaan usein jossain hienoissa omistamissaan baareissa / ravintoloissa, taikka omakotitalossaan. Niitä kun laittaa videoita pyörimään Television kautta niin voi eläytyä siihen että omistaisi kalliita omakotitaloja ja HI-FI systeemejä! Itellä on vanhat JBL:n 80-luvun kaiuttimet jotka ostin kirpputorilta käytettynä 60€ hintaan vuosia sitten. =)
Alkoholin ostaminen tallinnasta, seksituristina thaimaassa
Lasten uudet (ystävän sukulaisilta käytettyinä saadut) todella hyvät runkopatjasängyt. Katson niitä joka päivä ihailevasti, tunnustelen pintaa ja välillä, kun olen yksin kotona, oikaisen itseni sängylle ja nautin. Niin ihanan pehmeät ja kauniit sängyt minun lapsillani!