Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?

Vierailija
15.01.2022 |

Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."

Mistä sinulle tulee rikas olo? :)

Kommentit (931)

Vierailija
301/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusikarit! Kahvikupin ääressä silloin tällöin kun nautiskelee niin nautinto on taattu, eikä tule kalliiksi kun harvakseltaa polttelee

Vierailija
302/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet marjat puuron/jogurtin päälle asteltuna! Pikkurasia pensasmustikoita maksaa Lidlissä 1,39e, sillä saa jo monta puurokulhollista gourmetisoitua :D

Runsas hedelmäkulho. Mulla on vanha vihertäväsävyinen Arabian uunikulho, johon laitan aina oranssit hedelmät. Nyt on täynnä veriappelsiineja, ja voi että miten kaunis väriyhdistelmä! Kulho on Kontista vitosella hankittu ja veriappelsiinit nyt sesongissa eli halpoja, lasken siis halvaksi mutta ylvääksi huviksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja järvi kimmeltää. Lasi mansikkasiuderiä lepotuolissa. Ei tarvitse lähteä Etelään vaan nauttia kesästä kotona. Tälläista voi saada, kun muuttaa ruuhkasuomesta järvi Suomeen. Eikä tarvitse edes paljoa maksaa. Summalla jolla ostimme paikan ei saa edes kaksiota Etelä Suomesta.

Vierailija
304/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vähän laadukkaampi käsisaippua kylppärissä ja vähän paremmat käsipyyhkeet. Itse ostan välillä Stockalta jonkun useamman kympin nestesaippuan kylppäriin ja käsipyyhkeet Marimekkoa, kummasti jo pienellä rahalla tulee arkeen luxuksen tuntua.

Sitten kun vielä oppisi kirjoittamaan sanan luksus oikein, niin ai että. Kyllä se on hankalaa, sangen hankalaa.

Vierailija
305/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uusi vaate tai tyyriimpi kosmetiikkatuote. Harvoin kun niitä ostaa, niin saa sen fiiliksen. Tai joku erikoisherkku, kylmäsavulohi, leivos, drinkki. Kyllä ne on mulle edelleen ylellisiä tietyllä tavalla. Taidan olla aika vaatimaton. Nautin kuitenkin enemmän jos saan fiilistellä jotain kivaa maisemaa, säähän liittyvää ilmiötä tai vaikka musiikkia.

Vierailija
306/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€

Vierailija
307/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti järjestelty koti ja tuoreet kukat. Laadukkaisiin vaatteisiin panostaminen vaikka sitten kirpparilta, luonnonkuituja. Jouluna ostin vain yhden suklaarasian, mutta se oli sitten ns ”parempi”.

Vierailija
308/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas vesi ja asunto.

Vierailija
309/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vähän laadukkaampi käsisaippua kylppärissä ja vähän paremmat käsipyyhkeet. Itse ostan välillä Stockalta jonkun useamman kympin nestesaippuan kylppäriin ja käsipyyhkeet Marimekkoa, kummasti jo pienellä rahalla tulee arkeen luxuksen tuntua.

Sitten kun vielä oppisi kirjoittamaan sanan luksus oikein, niin ai että. Kyllä se on hankalaa, sangen hankalaa.

Niin, meidän köyhien lüxüs elämäntapa on varmasti tosi ärsyttävä!

Vierailija
310/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tosi hyvä olo, kun laitoin aika paljon joululahjakeräyksiin ruokaa, leluja ja uusia vaatteita. Menkööt kelle menee, osa menee varmasti vääriin käsiin, mutta osa kuitenkin tarpeisiin. Se että pystyi ostamaan tuosta vaan muutaman lelun ja jättämään siihen kärryyn, tuntui kuin olisin kroisos. 15 vuotta sitten oma tilanne oli todella tiukka.  

Vierailija
311/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
312/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskodissa mentiin aina ruokakauppaan lapun kanssa ja tiedettiin tarkkaan, montako markkaa äidin pussissa oli. Mitään ylimääräistä ei koskaan voinut ostaa. Oli köyhää.

Nyt muistan aina sen, ja tuntuu rikkaalta, kun voi listan ulkopuoleltakin ostaa jotakin mieluista jota kaupassa sattuu olemaan, vaikka ei tarjouksessa olisikaan. Ei sitä rahaa toki nykyäänkään liikaa ole.

Vierailija
313/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun olen sisustanut nätisti. Mitään kallista ei löydy, mutta kaikki sopii hyvin yhteen ja on sopivan persoonallista.

Vierailija
314/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keskustelun avaus :)

Mulle tulee "rikas olo" esimerkiksi jos on leikkokukkia pöydällä, jotain hienompaa teetä tai kahvia, joku kaunis kaulakoru tai jos pirskottelee vähän tuoksua vaatteisiin, jos on joku vähän fiinimpi herkku tai ruoka ostettuna niin laitan sen nätisti tarjolle.

Pyrin myös romantisoimaan halpoja arkiruokia tai arjen valintoja, kuten vaikka kauravelliä siten että se on entisaikojen "kunnon"ruokaa, tai että jokin "köyhäily" onkin ekologista/hyveellistä/ terveellistä jne. En myöskään jatkuvasti hoe ettei ole varaa ja pyrin siihen ettei jokaista penniä tarvitse laskea, esimerkiksi jos on velkaa muutaman euron  voi sen maksaa hieman yläkanttiin pyöristäen.

Vierailija
315/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa panna tiukkaa kiinalaista vosua

Vierailija
316/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakimppu maljakossa minunkin mielestäni. Vaikka olisi itse kerätty, tekee heti juhlavan tunnelman ja iloisen mielen!

Myös alussa jonkun mainitsema laadukkaampi tuoremehu tuntuu ylelliseltä.

Vierailija
317/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmän siiderin nautiskelu saunan tauolla omalla parvekkeella, kun uudessa kodissa on oma sauna, vaikka onkin kaupungin vuokra-asunto:)

Vierailija
318/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana keskustelun avaus :)

Mulle tulee "rikas olo" esimerkiksi jos on leikkokukkia pöydällä, jotain hienompaa teetä tai kahvia, joku kaunis kaulakoru tai jos pirskottelee vähän tuoksua vaatteisiin, jos on joku vähän fiinimpi herkku tai ruoka ostettuna niin laitan sen nätisti tarjolle.

Pyrin myös romantisoimaan halpoja arkiruokia tai arjen valintoja, kuten vaikka kauravelliä siten että se on entisaikojen "kunnon"ruokaa, tai että jokin "köyhäily" onkin ekologista/hyveellistä/ terveellistä jne. En myöskään jatkuvasti hoe ettei ole varaa ja pyrin siihen ettei jokaista penniä tarvitse laskea, esimerkiksi jos on velkaa muutaman euron  voi sen maksaa hieman yläkanttiin pyöristäen.

Mulla myös tämä arkisten asioiden romantisointi! Välillä tulee itselle vähän hömelö olo, kun etsin mannapuurolle sen kukallisen vanhan arabian syvän lautasen, jotta tunnelma olisi mummolamainen tai rustiikkinen :D mutta romantisointi tekee monesta arkisesta asiasta paljon kivempaa, ja näin c oron a aikoina yksityiskohtiin keskittyminen on tehnyt kotona olon paljon siedettävämmäksi! Huomaan, että pidän samalla kotia paljon paremmin siistinä! Sosiaalisessa mediassa paljon ns esteettistä romantisoitua päivittäistä sisältöä :)

Vierailija
319/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 v ja vielä elossa ja toimintakykyinen. Sain vuosi sitten vielä uuden vakituisen työpaikankin.

Vierailija
320/931 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valitsee Chiquitojen sijaan LuomuBanaanit :D