Tuli riita imettämisestä julkisilla paikoilla
Sanoin, että on hyvä ottaa huomioon muutkin, varsinkin ruokapaikoilla eikä olla niin itsekäs. Alkoi joku käsittämätön mölinä, että mitä kauheaa siinä nyt on jne..Sanoin että ei mitään ja minua ei haittaisi, mutta kun ihmiset ovat erilaisia, joten muutkin voi ottaa huomioon.
En oikein ymmärrä tätä nykyaikaa, mitä jos tämä minä minä asenne leviää muihinkin asioihin ja ruvetaan kaikki käyttäytymään niinkuin meitä huvittaa välittämättä tuon taivaallista muista. Ilmeisesti nykyään ei ole muotia ajatella muita ihmisiä kuin itseä.
M39v
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:37"]Niin tekopyhää. Joka paikka täynnö paljaita rintoja ja sitten joku imetys häiritsee jotakuta sekopäätä. Vittu että vituttaa tollaset ääliöt.
[/quote]
Kielenkäyttösi kertoo kaiken sinusta.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:09"]Vaikka imetys on taatusti täysin luonnollinen ja jopa kaunis asia, onhan se myös tietyssä määrin intiimiä. Tuskin reagoisin tuon taivaallista, jos joku äiti imettää lastaan huivin suojissa, mutta nämä äärikokemukset tyyliin tissi ruokaravintolan ruokapöydälle (?) eivät kyllä ole minun käsitykseni muiden huomioimisesta. Ihan kaikki eivät pidä alastomuutta niin luonnollisena, että haluavat katsella alastomuutta vaikkapa ravintolassa.
(Btw: muistaako kukaan sitä raivokeskustelua siitä, että joku asiakas oli jättänyt vauvan vaipan ravintolapöydälle lautasen päälle? :D) [/quote] No ei se ole mikään intiimiä. Typerää imetyksen glorifiointia.
[/quote]
Jos se ei ole sulle intiimiä, se ei tarkoita sitä ettei se voisi olla sitä muille.
[/quote]
No onko se ulkopuoliselle intiimiä? Siitä tässä kai oli kyse?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:33"]
Suomi on kyllä niin ihastuttava mielensäpahoittajien maa. Aina ja joka paikasta löytyy jotain mistä järkyttyä, pöyristyä, loukkaantua ja traumatisoitua. Vaikka vilahtava tissi. Tai parhaimmille riittää pelkkä tieto siitä, että jossain huivin alla on tissi paljaana!
[/quote]
HAH! Juuri näin! Outoa, jos joku järkyttyy tissiä imevästä pikku-vauvelista.
[/quote]
Ja ne pikkuvauvelit on usein jo soseikäisiä jotka ei tarvitse tissiä. Äidin on vain pakko läväyttää se utare esille ja "minä ainakin just nyt imetän tässä näin senkin imetysvihaajat, siitäs saatte". Ei ole korrektia. Vauvan voi myös ruokkia KOTONA ja lähteä liikkeelle kun vauva NUKKUU :)
T. 2 lapsen äiti joka ei julkisesti imettänyt
Niin paljon kuin Suomessa hyviä asioita onkin, aina sinne tullessa rupeaa jo lentokoneessa ärsyttämään tämä yksi juttu: suomalaisten äitien itsekkyys. Tämän imetysasian lisäksi lasten annetaan tehdä melkein ihan mitä tahansa eikä vanhemmilla ole aikomustakaan saada lapsiaan ruotuun. Millään muulla ei ole väliä kuin itsellä ja omalla lapsella, ei muita tarvitse ottaa huomioon. Ei täällä Ranskassa kukaan koskaan kehtaisi imettää tissit paljaana julkisella paikalla, jonkinlainen kunnioitus muita kohtaan täytyy olla. Ei tällaista ennen Suomessakaan ollut, minusta vaikuttaa siltä, että nuoret korkeasti koulutetut äidit ovat pahimpia.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee. [/quote] No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio??
[/quote]
Mä olen useat kerrat nähnyt niin näytösluontoisen ja provosoimishakuisen imetystilanteen, että siitä on puhdas tarve ruokkia kaukana. Kerrankin oli sellainen tilanne että teki mieli käydä sanomassa että kyllä me tiedetään että sä olet hyvä äiti, koska se show oli aika koomisen surullinen samalla. Yksikin imetti vauvaa bussissa mahdollisimman näyttävästi ilman mitään harsoja ja se teeskennelty onnellinen virne seurasi kuinka moni näkee tapahtuman. Kun kukaan ei huomannut asiaa, nainen lopetti imetyksen, koska vauva ei edes itkenyt nälkäänsä ja joku vanhempi nainen kuiskasi, että miksi sitä piti väkisin tyrkyttää tissille ylipäätään.
Imettäminen on muuten haastava pala. Sitä ei kannata sotkea pulloruokinnalla, ja silti pitäisi voida liikkua vauvan kanssa ulkosalla, joten minkäs teet.
[/quote]
Ei vaan on äidin laiskuutta ja mielivaltaisuutta olla opettamasta vauvaa pullolle. Ihan takuuvarmasti vauva juo pullosta kun tarjoaa. Niin monille täysimetetyillekin voidaan antaa jo synnärillä maitoa pullosta ja sama ulina aina imetyshysteerikoilla "ei saa sotkea pölöpölö".
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee. [/quote] No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio?? [/quote] Mä olen useat kerrat nähnyt niin näytösluontoisen ja provosoimishakuisen imetystilanteen, että siitä on puhdas tarve ruokkia kaukana. Kerrankin oli sellainen tilanne että teki mieli käydä sanomassa että kyllä me tiedetään että sä olet hyvä äiti, koska se show oli aika koomisen surullinen samalla. Yksikin imetti vauvaa bussissa mahdollisimman näyttävästi ilman mitään harsoja ja se teeskennelty onnellinen virne seurasi kuinka moni näkee tapahtuman. Kun kukaan ei huomannut asiaa, nainen lopetti imetyksen, koska vauva ei edes itkenyt nälkäänsä ja joku vanhempi nainen kuiskasi, että miksi sitä piti väkisin tyrkyttää tissille ylipäätään. Imettäminen on muuten haastava pala. Sitä ei kannata sotkea pulloruokinnalla, ja silti pitäisi voida liikkua vauvan kanssa ulkosalla, joten minkäs teet. [/quote] Ei vaan on äidin laiskuutta ja mielivaltaisuutta olla opettamasta vauvaa pullolle. Ihan takuuvarmasti vauva juo pullosta kun tarjoaa. Niin monille täysimetetyillekin voidaan antaa jo synnärillä maitoa pullosta ja sama ulina aina imetyshysteerikoilla "ei saa sotkea pölöpölö".
[/quote]
Kukaan normaali äiti ei anna pulloa sen takia, että joku mielenterveyspotilas ei kestä nähdä imetystä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:49"]
Niin paljon kuin Suomessa hyviä asioita onkin, aina sinne tullessa rupeaa jo lentokoneessa ärsyttämään tämä yksi juttu: suomalaisten äitien itsekkyys. Tämän imetysasian lisäksi lasten annetaan tehdä melkein ihan mitä tahansa eikä vanhemmilla ole aikomustakaan saada lapsiaan ruotuun. Millään muulla ei ole väliä kuin itsellä ja omalla lapsella, ei muita tarvitse ottaa huomioon. Ei täällä Ranskassa kukaan koskaan kehtaisi imettää tissit paljaana julkisella paikalla, jonkinlainen kunnioitus muita kohtaan täytyy olla. Ei tällaista ennen Suomessakaan ollut, minusta vaikuttaa siltä, että nuoret korkeasti koulutetut äidit ovat pahimpia.
[/quote]
No Ranskahan on surullisen kuuluisia heikoista imetysluvuistaan. Eipä ole mikään ylpeilynaihe.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:09"]Vaikka imetys on taatusti täysin luonnollinen ja jopa kaunis asia, onhan se myös tietyssä määrin intiimiä. Tuskin reagoisin tuon taivaallista, jos joku äiti imettää lastaan huivin suojissa, mutta nämä äärikokemukset tyyliin tissi ruokaravintolan ruokapöydälle (?) eivät kyllä ole minun käsitykseni muiden huomioimisesta. Ihan kaikki eivät pidä alastomuutta niin luonnollisena, että haluavat katsella alastomuutta vaikkapa ravintolassa.
(Btw: muistaako kukaan sitä raivokeskustelua siitä, että joku asiakas oli jättänyt vauvan vaipan ravintolapöydälle lautasen päälle? :D) [/quote] No ei se ole mikään intiimiä. Typerää imetyksen glorifiointia.
[/quote]
Jos se ei ole sulle intiimiä, se ei tarkoita sitä ettei se voisi olla sitä muille.
[/quote]
[/quote]
Alat päästä jyvälle; imetys on sillä tavalla intiimiä että moni kiusaantuu sellaisen toimituksen todistamisesta.
Minua hävetti imettää julkisesti. Enkä sen takia juuri uskaltanut kotoa poistua ensimmäisiin kuukausiin. Hävetti just sen takia kun ihmiset tuijottaa niinku saastaa. En ymmärrä miksi pitää katsoa jos häiritsee. Ei kaikkien pärstä, haju, käytös jne. minusta ole mieltä hivelevää, mutta minulla on valta olla keskittymättä näihin ja sen sijaan keskityn ruokailuun, omiin hommiini jne. Mahtavat imetyksestä valittajat valittaa elämässään kaikesta muustakin?! Ei tuollainen imetyksen vastainen asenne tule elämäänsä tyytyväisestä positiivisesta ihmisestä. Toivon teille rehellisesti parempaa huomista ja iloa elämään!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Alat päästä jyvälle; imetys on sillä tavalla intiimiä että moni kiusaantuu sellaisen toimituksen todistamisesta.
[/quote]
Eli kyseessä on ihan oman päänsisäinen ongelma, kuten arvelinkin. Asiaa kannattaa työstää ammattilaisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo
[/quote]
Kukaan normaali äiti ei anna pulloa sen takia, että joku mielenterveyspotilas ei kestä nähdä imetystä.
[/quote]
Taputus päälaellesi koska sitä sinä tarvitset. Kaltaisesi ihminen tarvitsisi varmasti rakkautta jotta ei olisi niin kamalan katkera muiden valinnoille. Onneksi saat apua sitä pyytäessäsi.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo [/quote] Kukaan normaali äiti ei anna pulloa sen takia, että joku mielenterveyspotilas ei kestä nähdä imetystä. [/quote] Taputus päälaellesi koska sitä sinä tarvitset. Kaltaisesi ihminen tarvitsisi varmasti rakkautta jotta ei olisi niin kamalan katkera muiden valinnoille. Onneksi saat apua sitä pyytäessäsi.
[/quote]
Voit taputella ihan itseäsi vaan.
Multipeukuttaja iski! Etusivun kommentit saivat parissa minuutissa kymmeniä peukkuja, imetysfanaattiseen suuntaa! Ärsyttää, koska olisi kiva peukuista hahmottaa, mikä on yleinen mielipide. Jotkut idiootit pilaavat tämän.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:06"]
Multipeukuttaja iski! Etusivun kommentit saivat parissa minuutissa kymmeniä peukkuja, imetysfanaattiseen suuntaa! Ärsyttää, koska olisi kiva peukuista hahmottaa, mikä on yleinen mielipide. Jotkut idiootit pilaavat tämän.
[/quote]
Totta, ois kiva jos Vauvalla saisivat teknisesti ratkaistua tän ongelman.
Kiinnitin huomiota samaan, yläpeukkuja tuli tasaiseen tahtiin avaukselle ja niille kommenteille jotka painottivat, että on hyvä huomioida muuta. Yhtäkkiä tuli tosiaan jossain puolessa minuutissa niitä alapeukkuja aikamoinen määrä.
Tiedän itse miten noita peukkuja voisi antaa kuinka paljon haluaa, mutta mitä järkeä.
M39v
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:30"]
Ei ehkä tarvitse mennä mihinkään mammojen maitobaariin syömään jos ei halua nähdä tuollaista. Ei tuollaista usein kohtaa ja sitä voi 5 sekunnissa vaihtaa istumamaan selkä tissiin päin. Sairasta viettää elämäänsa kirjoittelemalla ja ajattelemalla noita imetystilanteita päivätolkulla, kun itse tapaukset ovat niin harvinaisia. Keksi Ap parempaa tekemistä, kuin itsesi kiduttaminen maito ajatuksilla.
[/quote]
Mene itse pois. Haluamme järkyttää itseämme ajatuksella raflaavimmista imetyskeisseistä. ;)
[/quote]
Ihmisellä pitää olla harrastuksia. :)
En minä ainakaan katsoisi hyvällä sitä että vaimoni paljastelisi rintojaan julkisella paikalla. Onneksi hänellä on kauneuden lisäksi älyä ja tilannetajua ja imettää kotona ennen kuin lähdemme jonnekin tai laittaa matkapulloon, ettei tuollaisia noloja tilanteita tulisi. Tai käy sivummalla autossa imettämässä jos tulee sellainen tilanne että vauvalla nälkä ja olemme reissussa.
Mua ja monia muita häiritsi hyvin paljon kun nähtiin täällä Helsingissä noin kolmekymppisen silikonitissimuijan imettämässä jotain 5-vuotiasta poikaansa, siinä se poika seisoi äidin vieressä lutkuttamassa samalla kun äiti istui lukemassa lehteä "ilmassa kelluvan näköinen" paljas silikonitissi melkein leuassaan asti ihan pokalla sen näköisenä että ihan sama onko siinä mies vai lapsi kiinni, ja voitte kuvitella oliko muut ravintolan asiakkaat ehkä hieman vaivautuneita!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:52"]En oo ikinä nähnyt kenenkään imettävän julkisella paikalla.. [/quote] No minä en ole koskaan nähnyt tätä legendaarista paljaiden tissien heiluttelua ja esittelyä.
[/quote]
Minä taas olen. Jäi ikimuistoisesti mieleen. Riittää, kun on se yksi kerta ja sen jälkeen on aivan sanaton.
Kyseinen äiti imetti hotellin aamupalalla ensin vauvaansa. Sitten hän yritti imettää vastaan rimpuilevaa taaperoa, ja kun se ei onnistunut ja taapero kirmaisi karkuun, hän jäi istumaan pöytään rinta paljaana. Kun taapero ei tulllut takaisin, lähti äiti kipittelemään pöytien välissä rinta paljaana ja raahasi lopulta kovasti karjuvan taaperon pöytään ja yritti jälleen pakottaa tätä imemään rintaa. Lapsen karjuminen sai jokaikisen kiinnittämään asiaan huomiota.
Ei varmasti ollut kenenkään ruokasalissa istuan mielestä mitenkään eroottinen tilanne, koska se paljas rinta oli oikeastaan aika vastenmielinen. Se oli suuri, täynnä sinisiä suonia ja nänni oli jättimäinen ja tumma. Meistä muista se oli nolo tilanne. Ei sitä osattu oikein ottaa huumorillakaan kun aamuvarhaisesta joutuu katsomaan jotain, jota ei halua katsella.
Pyydän anteeksi ap:ltä: kaikki äidit eivät unohda käytöstapoja synnytyssairaalaan ja lopeta muiden huomioimista. Hyvät mammat, teidän imetysrinnat ei ole mitään kaunista katsottavaa, ei niitä kukaan halua nähdä. Sanotte että katsokaa muualle - noh, kyllä siitä tulee aika vaivaannuttava tilanne kun JULKISILLA PAIKOILLA pitää varoa mihin katsoo! Olen itse NAINEN JA IMETTÄNYT, mutta en todellakaan leväytä rintoja tiskiin ja ala imettämään. Ravintolassa varaan aina nurkkapöydän ja imetän kaikessa hiljaisuudessa harson kanssa. Minulla ei ole mitään tarvetta esitellä itseäni ja tehdä muiden oloa tukalaksi. En todellakaan menisi mihinkään vessaan imettämään - mutta ei ole ollut tarvettakaan, koska minun imettämiseni ei ketään häiritse! Koska minulla on käytöstapoja! En halua kotonanikaan että minun ja lapsen ruokailua tullaan seuraamaan, teen sen aina esim. makuuhuoneessa jos meillä on vieraita. Ja EI, en voi ymmärtää imettäviä mammoja jotka haluavat julkisesti rintojaan esitellä.