Tuli riita imettämisestä julkisilla paikoilla
Sanoin, että on hyvä ottaa huomioon muutkin, varsinkin ruokapaikoilla eikä olla niin itsekäs. Alkoi joku käsittämätön mölinä, että mitä kauheaa siinä nyt on jne..Sanoin että ei mitään ja minua ei haittaisi, mutta kun ihmiset ovat erilaisia, joten muutkin voi ottaa huomioon.
En oikein ymmärrä tätä nykyaikaa, mitä jos tämä minä minä asenne leviää muihinkin asioihin ja ruvetaan kaikki käyttäytymään niinkuin meitä huvittaa välittämättä tuon taivaallista muista. Ilmeisesti nykyään ei ole muotia ajatella muita ihmisiä kuin itseä.
M39v
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:33"]
Suomi on kyllä niin ihastuttava mielensäpahoittajien maa. Aina ja joka paikasta löytyy jotain mistä järkyttyä, pöyristyä, loukkaantua ja traumatisoitua. Vaikka vilahtava tissi. Tai parhaimmille riittää pelkkä tieto siitä, että jossain huivin alla on tissi paljaana!
[/quote]
HAH! Juuri näin! Outoa, jos joku järkyttyy tissiä imevästä pikku-vauvelista.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:45"]Minua ei haittaa julkisesti imettäminen JOS se tehdään ns. huomaamattomasti.
Ajatellaan vaikka kahvilaa: voi mennä istumaan ns. "selkä saliin päin", käyttää imetyspaitaa ja laittaa vielä vähän harsoa eteen --> kukaan ei näe mitään, ketään ei voi häiritä.
vert.
Menee istumaan kasvot "kaikkia kohden", nostaa paidan ylös ja räväyttää rinnan liiveistä esille, sen jälkeen nostaa lapsen syliin ja antaa imeä paljasta rintaa ilman mitään harsoja tmv.
Minusta on hyvä verrata asiaa siihen, että haittaisiko asia ilman imetystä/lasta. Jos olen uimarannalla, niin aivan vapaasti saa olla ihminen ministrig alaosassa ja ilman yläosaa ottamassa aurinkoa, ei haittaa. Mutta tuo sama vaatetus päällä kadulla kävellessä tai kahvilassa on aivan liian vähän.
Ja myös vaatteet päällä voi olla väärin pukeunut, tyyliin punaisessa tuulipuvussa hautajaisissa tmv., kaikein ydin on se, että pitää käyttäytyä tilanteen mukaan. Onhan seksikin aivan luonnollinen juttu, mutta siitä huolimatta esim. bussissa tai kahvilassa rakastelu ei ole ns. suotavaa/hyvää käytöstä.
[/quote]
Kyse on RUOKAILUSTA. Millainen ihminen vertaa rantaelämää ja seksiä ruokailuun?
Minustakin olisi kiva jos ihmiset ottaisivat toiset ihmiset huomioon ja antaisivat heidän rauhassa imettää lastaan missä parhaaksi näkevät.
On eri asia vastustaa mitä tahansa imettämistä ja vastustaa sellaista imettämistä missä rintoja ei yritetäkään peittää.
Itse olen nähnyt useita imettäjiä mutta en koskaan sellaista jonka rinnat olisi jotenkin näkyvillä.
En oo ikinä nähnyt kenenkään imettävän julkisella paikalla..
Jos vauvani haluaa ruokaa hän sitä saa-missä vain, koska vain. Etsin kyllä syrjäisen paikan, käytän harsoa ja imetysvaatteita, tarkoitukseni ei ole hakea huomiota saati heittää tissejä tiskiin tms, mutta vessaan en mene, enkä ala mitään telttaviritelmää laittamaan päälleni. Loput on sivustakatsojasta kiinni.
Siis Ap miksi samasta aiheesta pitää olla keskustelu päällä jatkuvasti? Eikö asia tule selväksi jo yhdestä aloituksesta? Siis mitä ihmettä haluat tai oletat saavuttavasi? Olisi kiva jos oikeasti vastaisit koskien toiminnan tavoitteita.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:52"]En oo ikinä nähnyt kenenkään imettävän julkisella paikalla..
[/quote]
No minä en ole koskaan nähnyt tätä legendaarista paljaiden tissien heiluttelua ja esittelyä.
Kyse on ruokailun lisäksi myös (joskus, ei toki aina) paljaasta rinnasta. Rannalla paljas rinta on ihan okei, mutta kahvilassa paljas rinta ei ole okei. Niin ja en kestä katsella muitakaan ruumiin osia paljaana kahvilassa, vai eikö näitä imetysfanaatikkoja esim. ällötä jos kahvilassa istuu mies niin että persposkista puolet ovat housuista ulkona? ihan luonnollistahan tuokin on, pikkusen housut valahtaneet alas, ei tapa ketää eikä tuossa ole mitään seksuaalista, mutta kyllä se ällöttämään alkaa (ja itse asiassa vielä enemmän mitä paljas rinta imettäessä).
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"] Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Ei tässä vauvalta kukaan kieltämässä terveellistä eikä epäterveellistä ravintoa ravintoa. Tässä toivotaan että se vauvan äiti ottaisi muutkin huomioon, olisi hienotunteinen. Ei sen kummempaa. :) [/quote] Hienotunteinen? Oletko niin herkkä mimosankukka, että et kestä nähdä vauvan imetystä? Mikset käännä vain katsetta pois?
[/quote]
Sä olet varmaan näistä ketjuista huomannut, että tosi moni ei halua todistaa imetystä vaikkapa ruokaravintolassa. Jokaikininen imettävä äiti tietää tämän. On jokseenkin itsekästä asettautua tieten tahtoen keskelle ravintolaa imettämään näkyvästi kun suurella todennäköisyydellä lähellä on ihmisiä jotka siitä vaivaantuvat. Se on epäkohteliasta, huonoa käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:53"]Jos vauvani haluaa ruokaa hän sitä saa-missä vain, koska vain. Etsin kyllä syrjäisen paikan, käytän harsoa ja imetysvaatteita, tarkoitukseni ei ole hakea huomiota saati heittää tissejä tiskiin tms, mutta vessaan en mene, enkä ala mitään telttaviritelmää laittamaan päälleni. Loput on sivustakatsojasta kiinni.
[/quote]
JUURI NÄIN! Pitää aikuisella ihmisellä olla jotain vastuuta itsestään.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:54"]Kyse on ruokailun lisäksi myös (joskus, ei toki aina) paljaasta rinnasta. Rannalla paljas rinta on ihan okei, mutta kahvilassa paljas rinta ei ole okei. Niin ja en kestä katsella muitakaan ruumiin osia paljaana kahvilassa, vai eikö näitä imetysfanaatikkoja esim. ällötä jos kahvilassa istuu mies niin että persposkista puolet ovat housuista ulkona? ihan luonnollistahan tuokin on, pikkusen housut valahtaneet alas, ei tapa ketää eikä tuossa ole mitään seksuaalista, mutta kyllä se ällöttämään alkaa (ja itse asiassa vielä enemmän mitä paljas rinta imettäessä).
[/quote]
Syökö joku sieltä persposkista jotain? Osaan muuten kääntää katseeni pois. Suosittelen samaa sinullekin.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:45"]Minua ei haittaa julkisesti imettäminen JOS se tehdään ns. huomaamattomasti. Ajatellaan vaikka kahvilaa: voi mennä istumaan ns. "selkä saliin päin", käyttää imetyspaitaa ja laittaa vielä vähän harsoa eteen --> kukaan ei näe mitään, ketään ei voi häiritä. vert. Menee istumaan kasvot "kaikkia kohden", nostaa paidan ylös ja räväyttää rinnan liiveistä esille, sen jälkeen nostaa lapsen syliin ja antaa imeä paljasta rintaa ilman mitään harsoja tmv. Minusta on hyvä verrata asiaa siihen, että haittaisiko asia ilman imetystä/lasta. Jos olen uimarannalla, niin aivan vapaasti saa olla ihminen ministrig alaosassa ja ilman yläosaa ottamassa aurinkoa, ei haittaa. Mutta tuo sama vaatetus päällä kadulla kävellessä tai kahvilassa on aivan liian vähän. Ja myös vaatteet päällä voi olla väärin pukeunut, tyyliin punaisessa tuulipuvussa hautajaisissa tmv., kaikein ydin on se, että pitää käyttäytyä tilanteen mukaan. Onhan seksikin aivan luonnollinen juttu, mutta siitä huolimatta esim. bussissa tai kahvilassa rakastelu ei ole ns. suotavaa/hyvää käytöstä. [/quote] Kyse on RUOKAILUSTA. Millainen ihminen vertaa rantaelämää ja seksiä ruokailuun?
[/quote]
Huokaus. Sä et edes yritä saati halua ymmärtää, kunhan vänkäät.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"] Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Ei tässä vauvalta kukaan kieltämässä terveellistä eikä epäterveellistä ravintoa ravintoa. Tässä toivotaan että se vauvan äiti ottaisi muutkin huomioon, olisi hienotunteinen. Ei sen kummempaa. :) [/quote] Hienotunteinen? Oletko niin herkkä mimosankukka, että et kestä nähdä vauvan imetystä? Mikset käännä vain katsetta pois?
[/quote]
Sä olet varmaan näistä ketjuista huomannut, että tosi moni ei halua todistaa imetystä vaikkapa ruokaravintolassa. Jokaikininen imettävä äiti tietää tämän. On jokseenkin itsekästä asettautua tieten tahtoen keskelle ravintolaa imettämään näkyvästi kun suurella todennäköisyydellä lähellä on ihmisiä jotka siitä vaivaantuvat. Se on epäkohteliasta, huonoa käytöstä.
[/quote]
Jos ei halua nähdä toisen ihmisen ruokailua, niin kannattaa pysytellä kotona. Kaipa tuokin jokin mentaalisairaus on. On se kumma, että nämä imetyksen vastustajat bongaavat aina näitä "keskellä ravintolaa imettäviä". Erikoista.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee. [/quote] No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio??
[/quote]
Mä olen useat kerrat nähnyt niin näytösluontoisen ja provosoimishakuisen imetystilanteen, että siitä on puhdas tarve ruokkia kaukana. Kerrankin oli sellainen tilanne että teki mieli käydä sanomassa että kyllä me tiedetään että sä olet hyvä äiti, koska se show oli aika koomisen surullinen samalla. Yksikin imetti vauvaa bussissa mahdollisimman näyttävästi ilman mitään harsoja ja se teeskennelty onnellinen virne seurasi kuinka moni näkee tapahtuman. Kun kukaan ei huomannut asiaa, nainen lopetti imetyksen, koska vauva ei edes itkenyt nälkäänsä ja joku vanhempi nainen kuiskasi, että miksi sitä piti väkisin tyrkyttää tissille ylipäätään.
Imettäminen on muuten haastava pala. Sitä ei kannata sotkea pulloruokinnalla, ja silti pitäisi voida liikkua vauvan kanssa ulkosalla, joten minkäs teet.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:45"]Minua ei haittaa julkisesti imettäminen JOS se tehdään ns. huomaamattomasti. Ajatellaan vaikka kahvilaa: voi mennä istumaan ns. "selkä saliin päin", käyttää imetyspaitaa ja laittaa vielä vähän harsoa eteen --> kukaan ei näe mitään, ketään ei voi häiritä. vert. Menee istumaan kasvot "kaikkia kohden", nostaa paidan ylös ja räväyttää rinnan liiveistä esille, sen jälkeen nostaa lapsen syliin ja antaa imeä paljasta rintaa ilman mitään harsoja tmv. Minusta on hyvä verrata asiaa siihen, että haittaisiko asia ilman imetystä/lasta. Jos olen uimarannalla, niin aivan vapaasti saa olla ihminen ministrig alaosassa ja ilman yläosaa ottamassa aurinkoa, ei haittaa. Mutta tuo sama vaatetus päällä kadulla kävellessä tai kahvilassa on aivan liian vähän. Ja myös vaatteet päällä voi olla väärin pukeunut, tyyliin punaisessa tuulipuvussa hautajaisissa tmv., kaikein ydin on se, että pitää käyttäytyä tilanteen mukaan. Onhan seksikin aivan luonnollinen juttu, mutta siitä huolimatta esim. bussissa tai kahvilassa rakastelu ei ole ns. suotavaa/hyvää käytöstä. [/quote] Kyse on RUOKAILUSTA. Millainen ihminen vertaa rantaelämää ja seksiä ruokailuun?
[/quote]
Huokaus. Sä et edes yritä saati halua ymmärtää, kunhan vänkäät.
[/quote]
Ei tässä ole mitään ymmärrettävää. Kyse on syömisestä.
Miten se siis pitäisi tehdä? Oletus, että olen kauppakeskuksessa tunteja. Yritän etsiä rauhallisen paikan, tai vähintään sujautan pelkän nännin imetyspaidasta vauvan suuhun liinan alla. Onko ok? Joskus tilanne vaatii tekemään tän ravintolassa... Niitä euron kusisia vessoja kokeillut, mut onhan se nyt ihan kauheeta itelle ja luulis et vauvallekin. Mut vilpittömästi en keksi miten vauva syötetään paremmin! Huutava vauva on mun mielestä ärsyttävämpi - jos nyt ei sitä vauvaa mietitä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee. [/quote] No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio??
[/quote]
Mä olen useat kerrat nähnyt niin näytösluontoisen ja provosoimishakuisen imetystilanteen, että siitä on puhdas tarve ruokkia kaukana. Kerrankin oli sellainen tilanne että teki mieli käydä sanomassa että kyllä me tiedetään että sä olet hyvä äiti, koska se show oli aika koomisen surullinen samalla. Yksikin imetti vauvaa bussissa mahdollisimman näyttävästi ilman mitään harsoja ja se teeskennelty onnellinen virne seurasi kuinka moni näkee tapahtuman. Kun kukaan ei huomannut asiaa, nainen lopetti imetyksen, koska vauva ei edes itkenyt nälkäänsä ja joku vanhempi nainen kuiskasi, että miksi sitä piti väkisin tyrkyttää tissille ylipäätään.
Imettäminen on muuten haastava pala. Sitä ei kannata sotkea pulloruokinnalla, ja silti pitäisi voida liikkua vauvan kanssa ulkosalla, joten minkäs teet.
[/quote]
Onpa erikoista. Näetkö useinkin näitä "imetysshow-tilanteita"?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:45"]
[/quote]
[/quote]
Pyh. Jos joltain räjähtää pää tissin vilauksesta niin se on normaalia evoluutiota, että karsiutuvat pois. Minun ouolestani saa läsäyttää tissit pöydälle vaikka ei lasta olisikaan.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee. [/quote] No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio?? [/quote] Mä olen useat kerrat nähnyt niin näytösluontoisen ja provosoimishakuisen imetystilanteen, että siitä on puhdas tarve ruokkia kaukana. Kerrankin oli sellainen tilanne että teki mieli käydä sanomassa että kyllä me tiedetään että sä olet hyvä äiti, koska se show oli aika koomisen surullinen samalla. Yksikin imetti vauvaa bussissa mahdollisimman näyttävästi ilman mitään harsoja ja se teeskennelty onnellinen virne seurasi kuinka moni näkee tapahtuman. Kun kukaan ei huomannut asiaa, nainen lopetti imetyksen, koska vauva ei edes itkenyt nälkäänsä ja joku vanhempi nainen kuiskasi, että miksi sitä piti väkisin tyrkyttää tissille ylipäätään. Imettäminen on muuten haastava pala. Sitä ei kannata sotkea pulloruokinnalla, ja silti pitäisi voida liikkua vauvan kanssa ulkosalla, joten minkäs teet. [/quote] Onpa erikoista. Näetkö useinkin näitä "imetysshow-tilanteita"?
[/quote]
Pari vuotta sitten näin. Keitän kyllä usein omat puurot.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8c/ac/a6/8caca662e7c82e20b72f7b00fbe1b277.jpg