Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli riita imettämisestä julkisilla paikoilla

Vierailija
11.05.2015 |

Sanoin, että on hyvä ottaa huomioon muutkin, varsinkin ruokapaikoilla eikä olla niin itsekäs. Alkoi joku käsittämätön mölinä, että mitä kauheaa siinä nyt on jne..Sanoin että ei mitään ja minua ei haittaisi, mutta kun ihmiset ovat erilaisia, joten muutkin voi ottaa huomioon.

En oikein ymmärrä tätä nykyaikaa, mitä jos tämä minä minä asenne leviää muihinkin asioihin ja ruvetaan kaikki käyttäytymään niinkuin meitä huvittaa välittämättä tuon taivaallista muista. Ilmeisesti nykyään ei ole muotia ajatella muita ihmisiä kuin itseä.

M39v

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:33"]

Suomi on kyllä niin ihastuttava mielensäpahoittajien maa. Aina ja joka paikasta löytyy jotain mistä järkyttyä, pöyristyä, loukkaantua ja traumatisoitua. Vaikka vilahtava tissi. Tai parhaimmille riittää pelkkä tieto siitä, että jossain huivin alla on tissi paljaana!

[/quote]Olisiko tässä sellainenkin homma, että ihmiset eivät ole tottuneet imetykseen julkisilla paikoilla. Eli jos kaikki naiset rupeaisivat vain imettämään, niin se olisi siedätyshoitoa monille ja rupeaisivat tottumaan.

Mene ja tiedä, mutta jotkut tuntuvat tämän kokevan niin voimakkaasti, että ihan kohteliasta ottaa nämäkin ihmiset huomioon, näin minä ajattelen.

M39v
[/quote]
Nykyajan monikulttuurisessa Suomessa jotkut ottavat voimakkaasti senkin, jos joltain naiselta vilahtaa vaikka hetkeksi nilkkaa tai olkapäätä näkyviin, hiusten tyrkystä esittelystä puhumattakaan. Pitäisikö muiden huomioon ottamisen nimissä naisten alkaa verhoutua aina kotoa poistuttuaan huntuun ja maata viistävään hameeseen, koska esim. kaupassa tai bussissa voi olla joku jolle tekee pahaa katsoa moista siveetöntä paljastelua?

Me ollaan nisäkkäitä. Imeväisikäisen imettäminen on meille NORMAALIA. Se ei ole itsensä esittelyä eikä huomion hakua, vaan lajityypillinen tapa ruokkia jälkeläinen, tavallisista tavallisin juttu jota ei ole mitään syytä peitellä tai eristää äitejä sen varjolla kotiin ulkopuolelle muun perheen sosiaalisesta elämästä ja normaaleista arkitoimista.

Vierailija
42/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu menköön lehmät muualle lypsämään, tarvii tunkee toisten nokaan eteen. -N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:00"]

Miten se siis pitäisi tehdä? Oletus, että olen kauppakeskuksessa tunteja. Yritän etsiä rauhallisen paikan, tai vähintään sujautan pelkän nännin imetyspaidasta vauvan suuhun liinan alla. Onko ok? Joskus tilanne vaatii tekemään tän ravintolassa... Niitä euron kusisia vessoja kokeillut, mut onhan se nyt ihan kauheeta itelle ja luulis et vauvallekin. Mut vilpittömästi en keksi miten vauva syötetään paremmin! Huutava vauva on mun mielestä ärsyttävämpi - jos nyt ei sitä vauvaa mietitä.

[/quote]

Niin, selkeästikään ei mietitä sitä vauvaa, jos pitää luuhata tuntikausia kauppakeskuksessa.

Vierailija
44/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka imetys on taatusti täysin luonnollinen ja jopa kaunis asia, onhan se myös tietyssä määrin intiimiä. Tuskin reagoisin tuon taivaallista, jos joku äiti imettää lastaan huivin suojissa, mutta nämä äärikokemukset tyyliin tissi ruokaravintolan ruokapöydälle (?) eivät kyllä ole minun käsitykseni muiden huomioimisesta. Ihan kaikki eivät pidä alastomuutta niin luonnollisena, että haluavat katsella alastomuutta vaikkapa ravintolassa.

(Btw: muistaako kukaan sitä raivokeskustelua siitä, että joku asiakas oli jättänyt vauvan vaipan ravintolapöydälle lautasen päälle? :D)

Vierailija
45/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee. [/quote] No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio?? [/quote] Mä olen useat kerrat nähnyt niin näytösluontoisen ja provosoimishakuisen imetystilanteen, että siitä on puhdas tarve ruokkia kaukana. Kerrankin oli sellainen tilanne että teki mieli käydä sanomassa että kyllä me tiedetään että sä olet hyvä äiti, koska se show oli aika koomisen surullinen samalla. Yksikin imetti vauvaa bussissa mahdollisimman näyttävästi ilman mitään harsoja ja se teeskennelty onnellinen virne seurasi kuinka moni näkee tapahtuman. Kun kukaan ei huomannut asiaa, nainen lopetti imetyksen, koska vauva ei edes itkenyt nälkäänsä ja joku vanhempi nainen kuiskasi, että miksi sitä piti väkisin tyrkyttää tissille ylipäätään. Imettäminen on muuten haastava pala. Sitä ei kannata sotkea pulloruokinnalla, ja silti pitäisi voida liikkua vauvan kanssa ulkosalla, joten minkäs teet. [/quote] Onpa erikoista. Näetkö useinkin näitä "imetysshow-tilanteita"?

[/quote]

Pari vuotta sitten näin. Keitän kyllä usein omat puurot.

[/quote]

Tämä en ollut minä joka tuon ekan viestin kirjoitti.

Joo, valitettavasti muutaman kerran.

Kaikkein fiksuin imetystilanne oli kun käveleväinen taapero oli kauppakeskuksen leikkitilassa. Me oltiin viereisessä ravintolassa syömässä päivällistä, ja paikat erotti onneton aitaus. Kun äiti päätti ruokkia sen hauskan pienokaisen (oikeasti sen touhuja oli ihana seurata! <3) niin se nappasi sen yksinkertaisesti kainaloon, laskosti harson eteen ja ruokki vauvan. Thats it. Ei suurempaa numeroa, eikä mitään ylpeilyä, ja siinä samalla se vahti sivusilmällä toisten lasten touhuja. Hiukan se ihmetteli kun seurattiin vauvan touhuja, kai se pelkäsi pienokaisensa puolesta että ollaan pahalla asialla. Imetystilannetta ei seurattu taas sen tarkemmin, koska länsimaiseen kohteliaisuuteen ei kuulu tuijotus. Eli imettämisessä ja imettämisessä on eroja.

Joku muuten mainitsi ne kusiset euron vessat. Esim. helsinkiläiset julkiset veskit päärautatieasemallakin ovat sellaisia että hyvä jos suostun käymään siellä itse niin miten helvetissä sitten ruokkii jonkun vauvan siellä. Kovin harvoin kokeilen kusta kuin mies, mutta noissa paikoissa on pakko ettei oo kaikki tartunnat hivistä hepatiittiin ja on kuitenkin hätä.

Vierailija
46/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:09"]Vaikka imetys on taatusti täysin luonnollinen ja jopa kaunis asia, onhan se myös tietyssä määrin intiimiä. Tuskin reagoisin tuon taivaallista, jos joku äiti imettää lastaan huivin suojissa, mutta nämä äärikokemukset tyyliin tissi ruokaravintolan ruokapöydälle (?) eivät kyllä ole minun käsitykseni muiden huomioimisesta. Ihan kaikki eivät pidä alastomuutta niin luonnollisena, että haluavat katsella alastomuutta vaikkapa ravintolassa.

(Btw: muistaako kukaan sitä raivokeskustelua siitä, että joku asiakas oli jättänyt vauvan vaipan ravintolapöydälle lautasen päälle? :D)
[/quote]

No ei se ole mikään intiimiä. Typerää imetyksen glorifiointia.

Vierailija
47/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:33"]

Suomi on kyllä niin ihastuttava mielensäpahoittajien maa. Aina ja joka paikasta löytyy jotain mistä järkyttyä, pöyristyä, loukkaantua ja traumatisoitua. Vaikka vilahtava tissi. Tai parhaimmille riittää pelkkä tieto siitä, että jossain huivin alla on tissi paljaana!

[/quote]Olisiko tässä sellainenkin homma, että ihmiset eivät ole tottuneet imetykseen julkisilla paikoilla. Eli jos kaikki naiset rupeaisivat vain imettämään, niin se olisi siedätyshoitoa monille ja rupeaisivat tottumaan.

Mene ja tiedä, mutta jotkut tuntuvat tämän kokevan niin voimakkaasti, että ihan kohteliasta ottaa nämäkin ihmiset huomioon, näin minä ajattelen.

M39v
[/quote]
Nykyajan monikulttuurisessa Suomessa jotkut ottavat voimakkaasti senkin, jos joltain naiselta vilahtaa vaikka hetkeksi nilkkaa tai olkapäätä näkyviin, hiusten tyrkystä esittelystä puhumattakaan. Pitäisikö muiden huomioon ottamisen nimissä naisten alkaa verhoutua aina kotoa poistuttuaan huntuun ja maata viistävään hameeseen, koska esim. kaupassa tai bussissa voi olla joku jolle tekee pahaa katsoa moista siveetöntä paljastelua?

Me ollaan nisäkkäitä. Imeväisikäisen imettäminen on meille NORMAALIA. Se ei ole itsensä esittelyä eikä huomion hakua, vaan lajityypillinen tapa ruokkia jälkeläinen, tavallisista tavallisin juttu jota ei ole mitään syytä peitellä tai eristää äitejä sen varjolla kotiin ulkopuolelle muun perheen sosiaalisesta elämästä ja normaaleista arkitoimista.
[/quote]
Nyt meni metsään. On hieman eri asia esitellä rintavarustusta ravintolassa, missä on muita maksavia asiakkaita, joita siinä syömistilanteessa ällöttää imetys ilman suojaavia harsoja tai imetyspaitaa, kuin olla pukeutunut kesäisesti. Mutta osa äideistä ei vain tajua. Kun se minä minä minä. Voi huomatkaa kaikki kuinka mä nyt imetän enkä välitä vaikka teitä ällöttää, kun täähän on niin luonnollista. Voin kertoa että siinä näytöksessä ei ole mitään luonnollista. Imetyksen voi hoitaa huomiota herättämättä jos haluaa.

Vierailija
48/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

42:lle syöttäminen on normaalia, mutta meillä länsimaissa on myös muita NORMAALEJA asioita, esim. se että täällä ollaan ihmisten ilmoilla vaatteet päällä (vert. jotkut alkuperäisheimot) ja myös muiden huomioon ottaminen on ihan yleisesti tapana.

Kukaan (ei yksikään!) kritisoi tässä ketjussa lasten imettämistä sinänsä, ainoastaan sitä että asiasta tehdään ns. paljastelu-show.

On paljon muitakin luonnollisia juttuja joita tehdään "piilossa", ajatellaan vaikka tilanne että pikkulapselle iskee pissahätä keskellä kauppakeskusta, miten toimitaan? Kiireesti mennään lähimpään vessaan, ehkä ehtii lirahtaa vähän housuunkin, mutta ei mennä lähimmän viherkasvin tmv. puskan luokse ja anneta sen pikkulapsen lorottaa sinne pisuaan.

Samoin jos mahassa on ilmaa, niin (ainakaan sivistyneet) ihmiset menevät vessaan tmv. paikkaan, eivät todellakaan ala piereskellä keskellä kovaäänisesti keskellä kahvilaa, vaikka ihan luonnollistahan se on että mahassa on ilmaa.

Luonnollisuus ei ole yhtä kuin "lupa tehdä mitä tahansa", ja käytöstavat on sellainen asia joka tekee meidän KAIKKIEN elämästä paljon mukavampaa.

Vierailija
49/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:09"]Vaikka imetys on taatusti täysin luonnollinen ja jopa kaunis asia, onhan se myös tietyssä määrin intiimiä. Tuskin reagoisin tuon taivaallista, jos joku äiti imettää lastaan huivin suojissa, mutta nämä äärikokemukset tyyliin tissi ruokaravintolan ruokapöydälle (?) eivät kyllä ole minun käsitykseni muiden huomioimisesta. Ihan kaikki eivät pidä alastomuutta niin luonnollisena, että haluavat katsella alastomuutta vaikkapa ravintolassa.

(Btw: muistaako kukaan sitä raivokeskustelua siitä, että joku asiakas oli jättänyt vauvan vaipan ravintolapöydälle lautasen päälle? :D) [/quote] No ei se ole mikään intiimiä. Typerää imetyksen glorifiointia.

[/quote]

Joo, imetys on minusta täysin luonnollinen asia, enkä glorifioi sitä. En silti halua nähdä alastomuutta paikoissa, joihin se ei luontaisesti kuulu. Tavallisessa ruokaravintolassa, kahvilassa tai vaikkapa virastossa en halua nähdä paljaita rintoja, olipa niitä vasten vauva imemässä tai ei. Eikä tässä nyt puhuta mistään mikrosekunnin vilahduksesta tai ajatuksesta alastomasta rinnasta huivin alla, vaan juuri näistä, joille imetys on niin luonnollista (ja glorifioitua?), että rinnan voi surutta lätkäistä paljaana kaikkien nähtäville missä ja milloin tahansa.

Vierailija
50/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ainakin

Vierailija
51/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:15"]

42:lle syöttäminen on normaalia, mutta meillä länsimaissa on myös muita NORMAALEJA asioita, esim. se että täällä ollaan ihmisten ilmoilla vaatteet päällä (vert. jotkut alkuperäisheimot) ja myös muiden huomioon ottaminen on ihan yleisesti tapana.

Kukaan (ei yksikään!) kritisoi tässä ketjussa lasten imettämistä sinänsä, ainoastaan sitä että asiasta tehdään ns. paljastelu-show.

On paljon muitakin luonnollisia juttuja joita tehdään "piilossa", ajatellaan vaikka tilanne että pikkulapselle iskee pissahätä keskellä kauppakeskusta, miten toimitaan? Kiireesti mennään lähimpään vessaan, ehkä ehtii lirahtaa vähän housuunkin, mutta ei mennä lähimmän viherkasvin tmv. puskan luokse ja anneta sen pikkulapsen lorottaa sinne pisuaan.

Samoin jos mahassa on ilmaa, niin (ainakaan sivistyneet) ihmiset menevät vessaan tmv. paikkaan, eivät todellakaan ala piereskellä keskellä kovaäänisesti keskellä kahvilaa, vaikka ihan luonnollistahan se on että mahassa on ilmaa.

Luonnollisuus ei ole yhtä kuin "lupa tehdä mitä tahansa", ja käytöstavat on sellainen asia joka tekee meidän KAIKKIEN elämästä paljon mukavampaa.

[/quote]

Heitin yläpeukun, mutta veikkaan jo valmiiksi seuraavan argumentin tähän:
"Vertaatko sinä kusemista ja piereskelyä vauvan ruokailuun!!!?!1"

Vierailija
52/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:12"]

(Btw: muistaako kukaan sitä raivokeskustelua siitä, että joku asiakas oli jättänyt vauvan vaipan ravintolapöydälle lautasen päälle? :D) [/quote] No ei se ole mikään intiimiä. Typerää imetyksen glorifiointia.

[/quote]

Jos se ei ole sulle intiimiä, se ei tarkoita sitä ettei se voisi olla sitä muille.

Vierailija
53/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee. [/quote] No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio??

[/quote]

Mä olen useat kerrat nähnyt niin näytösluontoisen ja provosoimishakuisen imetystilanteen, että siitä on puhdas tarve ruokkia kaukana. Kerrankin oli sellainen tilanne että teki mieli käydä sanomassa että kyllä me tiedetään että sä olet hyvä äiti, koska se show oli aika koomisen surullinen samalla. Yksikin imetti vauvaa bussissa mahdollisimman näyttävästi ilman mitään harsoja ja se teeskennelty onnellinen virne seurasi kuinka moni näkee tapahtuman. Kun kukaan ei huomannut asiaa, nainen lopetti imetyksen, koska vauva ei edes itkenyt nälkäänsä ja joku vanhempi nainen kuiskasi, että miksi sitä piti väkisin tyrkyttää tissille ylipäätään.

Imettäminen on muuten haastava pala. Sitä ei kannata sotkea pulloruokinnalla, ja silti pitäisi voida liikkua vauvan kanssa ulkosalla, joten minkäs teet.
[/quote]

Mä oon pari kertaa imettänyt bussissa ihan tyytyväistä vauvaa, kun on tullut sellaisia tilanteita että vauva onkin nukkunut lähtöön asti mut ollaan oltu menossa johonkin sellaiseen menoon, missä kesken on hankalampi imettää, ettei vauvalle sitten tule nälkä siellä. Ilme on varmasti ollut ihan teeskentelemättömän onnellinen. Sen verran meillä on taisteltu nimittäin että imetys saatiin kaikkien alkuvaikeuksien keskellä onnistumaan. Pullojen kanssa pelaamisen ja lypsämisen jälkeen oon ihan joka kerta imettäessäni vilpittömmän iloinen siitä, miten helppo tapa ruokkia lapsi se on.

Ainoa, joka minusta tuossa esimerkissäsi käyttäytyi huonosti, oli tuo vanhempi nainen. Se, että bussissa imettää, ei ole keltään mitään pois. Jos näky häiritsee, kukaan ei pakota tuijottamaan juuri sitä pientä läikkää ihoa joka imettäessä näkyy. Voi vaikka katsoa ikkunasta ulos tai jotain muuta matkustajaa.

Vierailija
54/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä tarvitse mennä mihinkään mammojen maitobaariin syömään jos ei halua nähdä tuollaista. Ei tuollaista usein kohtaa ja sitä voi 5 sekunnissa vaihtaa istumamaan selkä tissiin päin. Sairasta viettää elämäänsa kirjoittelemalla ja ajattelemalla noita imetystilanteita päivätolkulla, kun itse tapaukset ovat niin harvinaisia. Keksi Ap parempaa tekemistä, kuin itsesi kiduttaminen maito ajatuksilla.

Vierailija
55/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta. [/quote] Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee. [/quote] No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio?? [/quote] Mä olen useat kerrat nähnyt niin näytösluontoisen ja provosoimishakuisen imetystilanteen, että siitä on puhdas tarve ruokkia kaukana. Kerrankin oli sellainen tilanne että teki mieli käydä sanomassa että kyllä me tiedetään että sä olet hyvä äiti, koska se show oli aika koomisen surullinen samalla. Yksikin imetti vauvaa bussissa mahdollisimman näyttävästi ilman mitään harsoja ja se teeskennelty onnellinen virne seurasi kuinka moni näkee tapahtuman. Kun kukaan ei huomannut asiaa, nainen lopetti imetyksen, koska vauva ei edes itkenyt nälkäänsä ja joku vanhempi nainen kuiskasi, että miksi sitä piti väkisin tyrkyttää tissille ylipäätään. Imettäminen on muuten haastava pala. Sitä ei kannata sotkea pulloruokinnalla, ja silti pitäisi voida liikkua vauvan kanssa ulkosalla, joten minkäs teet. [/quote] Mä oon pari kertaa imettänyt bussissa ihan tyytyväistä vauvaa, kun on tullut sellaisia tilanteita että vauva onkin nukkunut lähtöön asti mut ollaan oltu menossa johonkin sellaiseen menoon, missä kesken on hankalampi imettää, ettei vauvalle sitten tule nälkä siellä. Ilme on varmasti ollut ihan teeskentelemättömän onnellinen. Sen verran meillä on taisteltu nimittäin että imetys saatiin kaikkien alkuvaikeuksien keskellä onnistumaan. Pullojen kanssa pelaamisen ja lypsämisen jälkeen oon ihan joka kerta imettäessäni vilpittömmän iloinen siitä, miten helppo tapa ruokkia lapsi se on. Ainoa, joka minusta tuossa esimerkissäsi käyttäytyi huonosti, oli tuo vanhempi nainen. Se, että bussissa imettää, ei ole keltään mitään pois. Jos näky häiritsee, kukaan ei pakota tuijottamaan juuri sitä pientä läikkää ihoa joka imettäessä näkyy. Voi vaikka katsoa ikkunasta ulos tai jotain muuta matkustajaa.

[/quote]

Et ollut paikalla, joten vastauksesi on sen mukainen. Ymmärrän kuitenkin pointtisi.:)

Vierailija
56/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:30"]

Ei ehkä tarvitse mennä mihinkään mammojen maitobaariin syömään jos ei halua nähdä tuollaista. Ei tuollaista usein kohtaa ja sitä voi 5 sekunnissa vaihtaa istumamaan selkä tissiin päin. Sairasta viettää elämäänsa kirjoittelemalla ja ajattelemalla noita imetystilanteita päivätolkulla, kun itse tapaukset ovat niin harvinaisia. Keksi Ap parempaa tekemistä, kuin itsesi kiduttaminen maito ajatuksilla.

[/quote]

Mene itse pois. Haluamme järkyttää itseämme ajatuksella raflaavimmista imetyskeisseistä. ;)

Vierailija
57/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:09"]Sanoin, että on hyvä ottaa huomioon muutkin, varsinkin ruokapaikoilla eikä olla niin itsekäs. Alkoi joku käsittämätön mölinä, että mitä kauheaa siinä nyt on jne..Sanoin että ei mitään ja minua ei haittaisi, mutta kun ihmiset ovat erilaisia, joten muutkin voi ottaa huomioon.

En oikein ymmärrä tätä nykyaikaa, mitä jos tämä minä minä asenne leviää muihinkin asioihin ja ruvetaan kaikki käyttäytymään niinkuin meitä huvittaa välittämättä tuon taivaallista muista. Ilmeisesti nykyään ei ole muotia ajatella muita ihmisiä kuin itseä.

M39v
[/quote]
Olimme eilen äitienpäivä päivällisellä oululaisessa ravintolassa ja siellä hyvin varakkaan näköisesti pukeutunut äiti leväytti yhtäkkiä tissinsä kaiken kansan nähtäväksi ja imetti menemään lähes vuoden ikäistä lastaan siinä ruokapöydässä. Pöydällä oli isoja servettejä ym joita olisi voinut käyttää. En tiedä olisinko itse voinut istua pöydässä toinen tissi paljaana kenenkään siihen puuttumatta.

Vierailija
58/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa varata imettäjille syrjäinen paikka. Lisäksi kyltti varattu imettäjille.

Vierailija
59/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoittanut aiheesta kuin yhden avauksen ja muutaman kommentin, en ajattele asiaa päivät pitkät. Ja jos olette viitsineet lukea mitä kirjoitan, niin olisitte huomanneet, että minua tämä asia ei edes häiritse mitenkään. Minusta yleisillä paikoilla on kohteliasta kuitenkin ottaa myös muut huomioon.

M39v

Vierailija
60/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:33"]

M39v
[/quote]

[/quote]
Nyt meni metsään. On hieman eri asia esitellä rintavarustusta ravintolassa, missä on muita maksavia asiakkaita, joita siinä syömistilanteessa ällöttää imetys ilman suojaavia harsoja tai imetyspaitaa, kuin olla pukeutunut kesäisesti. Mutta osa äideistä ei vain tajua. Kun se minä minä minä. Voi huomatkaa kaikki kuinka mä nyt imetän enkä välitä vaikka teitä ällöttää, kun täähän on niin luonnollista. Voin kertoa että siinä näytöksessä ei ole mitään luonnollista. Imetyksen voi hoitaa huomiota herättämättä jos haluaa.
[/quote]
Musta kyllä jonkun teltan tai putoilevien harsojen virittely päälleen (mä en ainakaan ikinä ole onnistunut niiden kanssa ilman että koko imetyksestä tulee kamalaa sähläystä) on huomattavasti huomiota herättävämpää kuin se, että neutraalisti kaivaa tissin esiin ja laittaa vauvan suuhun. Ei sitä paljasta ihoa silläkään tavalla mitään huikeita määriä näy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän