Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli riita imettämisestä julkisilla paikoilla

Vierailija
11.05.2015 |

Sanoin, että on hyvä ottaa huomioon muutkin, varsinkin ruokapaikoilla eikä olla niin itsekäs. Alkoi joku käsittämätön mölinä, että mitä kauheaa siinä nyt on jne..Sanoin että ei mitään ja minua ei haittaisi, mutta kun ihmiset ovat erilaisia, joten muutkin voi ottaa huomioon.

En oikein ymmärrä tätä nykyaikaa, mitä jos tämä minä minä asenne leviää muihinkin asioihin ja ruvetaan kaikki käyttäytymään niinkuin meitä huvittaa välittämättä tuon taivaallista muista. Ilmeisesti nykyään ei ole muotia ajatella muita ihmisiä kuin itseä.

M39v

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa tämän keskustelun kävit ja millaisessa tilanteessa?

Vierailija
2/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hassu sattuma että tapahtui juuri nyt, kun täällä on ollut juuri viimeisen 48 tunnin aikana sata muutakin ravintolassa imettämistä koskevaa avausta. Hei mitäpä jos ap etsisit jonkun niistä, ja kirjoittaisit tarinasi sinne, eiköstä jookosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:15"]

Onpa hassu sattuma että tapahtui juuri nyt, kun täällä on ollut juuri viimeisen 48 tunnin aikana sata muutakin ravintolassa imettämistä koskevaa avausta. Hei mitäpä jos ap etsisit jonkun niistä, ja kirjoittaisit tarinasi sinne, eiköstä jookosta?

[/quote]Ehkä meille tuli se riita juuri tämän takia, jos se nainen hengailee täällä, jos aihe on tapetilla. En minä jaksa noita avauksia sen ihmeemmin selata, ei tämä foorumi mene rikki jos laittaa samasta aiheesta uuden avauksen.

M39v

Vierailija
4/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta.

Vierailija
5/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan harsoa eteen, jottei rintaa imevään vauvaan ole suoraa näköyhteyttä, jos se jotakuta nyt niin häiritsee. Mihinkään vessaan en silti lastani lähde imettämään, ja harsoviritelmälläkin se tissi jossain vaiheessa vilahtaa. Imettäminen nyt on sen verran näkyvää puuhaa, että en ymmärrä miksi sitä tissiä pitää vartavasten tuijottaa, jos itse tapahtuma niin etoo. :) Mutta meitä tosiaan on moneen junaan!

P.s. Mieheni yleensä auttaa julki-imettämisessä sen verran, että asettelee harsoa eteen jos vauvalla on kiljuva nälkä ja itse keskityn saamaan nopeasti tissin lapsen suuhun :D

Vierailija
6/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan nämä miehet jotka ei tissit saa lutkuttaa jotka tuijottaa sitä imetystä ja naiset joilla ei oo lutkuttajia joita ärsyttää

Vierailija
7/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:27"]Ne on vaan nämä miehet jotka ei tissit saa lutkuttaa jotka tuijottaa sitä imetystä ja naiset joilla ei oo lutkuttajia joita ärsyttää
[/quote]
...eli enemmistö ihmisistä!

Vierailija
8/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin kirjoitin minua ei haittaa ja en edes ymmärrä ihmisiä jota tämä haittaa, mutta pointti on siinä, että otetaan muut huomioon. Turha asiasta on sen enempää raivota, näköjään tämä on joillekin niin vastenmielistä, joten ruokapaikoissa nyt vähintään voi miettiä muita ruokailijoita.

Eli otetaan muutkin huomioon, ihan perusasioita ja näinhän me muutenkin pyritään käyttäytymään julkisilla paikoilla.

M39v

Vierailija
9/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyllä niin ihastuttava mielensäpahoittajien maa. Aina ja joka paikasta löytyy jotain mistä järkyttyä, pöyristyä, loukkaantua ja traumatisoitua. Vaikka vilahtava tissi. Tai parhaimmille riittää pelkkä tieto siitä, että jossain huivin alla on tissi paljaana!

Vierailija
10/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsevät julki-imettäjät myös. Tähän asti tämä on ollut aivan marginaalinen ongelma, mutta olen ärtynyt täällä käydystä keskustelusta. Minä ja mun vauva, minä minä minä! Ymmärrän aloittajaa oikein hyvin.
N40, neljä lasta

Vierailija
11/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tekopyhää. Joka paikka täynnö paljaita rintoja ja sitten joku imetys häiritsee jotakuta sekopäätä. Vittu että vituttaa tollaset ääliöt.

Vierailija
12/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta.
[/quote]
Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee.

Vierailija
13/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:33"]

Suomi on kyllä niin ihastuttava mielensäpahoittajien maa. Aina ja joka paikasta löytyy jotain mistä järkyttyä, pöyristyä, loukkaantua ja traumatisoitua. Vaikka vilahtava tissi. Tai parhaimmille riittää pelkkä tieto siitä, että jossain huivin alla on tissi paljaana!

[/quote]Olisiko tässä sellainenkin homma, että ihmiset eivät ole tottuneet imetykseen julkisilla paikoilla. Eli jos kaikki naiset rupeaisivat vain imettämään, niin se olisi siedätyshoitoa monille ja rupeaisivat tottumaan.

Mene ja tiedä, mutta jotkut tuntuvat tämän kokevan niin voimakkaasti, että ihan kohteliasta ottaa nämäkin ihmiset huomioon, näin minä ajattelen.

M39v

Vierailija
14/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tai siitä että joku ehdottaa muiden huomioon ottamista. Ajatella!

Vierailija
15/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta.
[/quote]
Tuota, miten se on vauvalta terveellisen ravinnon kieltämistä jos pyytää ettei mamma heilu utareet paljaana julkisella paikalla? Ei siinä ole kyse vauvan rajoittamisesta vaan huomion hakuisen äidin rajoittamisesta. Imettää voi aivan hyvin niin, että tissit ei vilku. Olen sen verran monta lasta imettänyt että tiedän. Joka muuta väittää valehtelee.
[/quote]

No miten muuten sitä vauvaa voi imettää, jos rinta ei ole paljaana? Ja miten ihmeessä joku vauvan ruokkiminen voi olla huomion hakua? Mikä huomio??

Vierailija
16/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:33"]

[/quote]

Tai siitä että joku ehdottaa muiden huomioon ottamista. Ajatella!
[/quote]

Opettele itse ottamaan vauvat huomioon. Vaikea uskoa, että aikuinen suoltaa tuollaista sontaa.

Vierailija
17/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]

Anteeksi nyt vain, mutta jos joku on itsekäs minä minä, niin se on julki-imettämisestä valittava ihminen. Mikään ei ole itsekkäämpää ja kusipäisempää kuin yrittää kieltää VAUVALTA terveellinen ja paras ravinto. Ymmärrän, että ap on syrjäytynyt ihmissuhteista, mutta yritä edes kerran ajatella asiaa vauvan kannalta.

[/quote]

Ei tässä vauvalta kukaan kieltämässä terveellistä eikä epäterveellistä ravintoa ravintoa. Tässä toivotaan että se vauvan äiti ottaisi muutkin huomioon, olisi hienotunteinen. Ei sen kummempaa. :)

Vierailija
18/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri näin. Omat lapset ovat jo aikuisia, mutta minusta on ollut kiva edelleen vilauttaa tissiä ja syödä harso tissin päällä ravintolassa. En ymmärrä, miksi ihmiset tästä suuttuvat. Mielensäpahoittajien maa.

Vierailija
19/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:23"]

[/quote]

Ei tässä vauvalta kukaan kieltämässä terveellistä eikä epäterveellistä ravintoa ravintoa. Tässä toivotaan että se vauvan äiti ottaisi muutkin huomioon, olisi hienotunteinen. Ei sen kummempaa. :)
[/quote]

Hienotunteinen? Oletko niin herkkä mimosankukka, että et kestä nähdä vauvan imetystä? Mikset käännä vain katsetta pois?

Vierailija
20/85 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa julkisesti imettäminen JOS se tehdään ns. huomaamattomasti.

Ajatellaan vaikka kahvilaa: voi mennä istumaan ns. "selkä saliin päin", käyttää imetyspaitaa ja laittaa vielä vähän harsoa eteen --> kukaan ei näe mitään, ketään ei voi häiritä.

vert.

Menee istumaan kasvot "kaikkia kohden", nostaa paidan ylös ja räväyttää rinnan liiveistä esille, sen jälkeen nostaa lapsen syliin ja antaa imeä paljasta rintaa ilman mitään harsoja tmv.

Minusta on hyvä verrata asiaa siihen, että haittaisiko asia ilman imetystä/lasta. Jos olen uimarannalla, niin aivan vapaasti saa olla ihminen ministrig alaosassa ja ilman yläosaa ottamassa aurinkoa, ei haittaa. Mutta tuo sama vaatetus päällä kadulla kävellessä tai kahvilassa on aivan liian vähän.

Ja myös vaatteet päällä voi olla väärin pukeunut, tyyliin punaisessa tuulipuvussa hautajaisissa tmv., kaikein ydin on se, että pitää käyttäytyä tilanteen mukaan. Onhan seksikin aivan luonnollinen juttu, mutta siitä huolimatta esim. bussissa tai kahvilassa rakastelu ei ole ns. suotavaa/hyvää käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi