Mies ei voi aidosti rakastaa toisen miehen lapsia
Olen ihan varma siitä, mitä otsikossa sanoin.
Suvun jatkaminen perustuu evoluutiobiologiaan - mies haluaa jakaa ja jatkaa vain omaa perimäänsä.
Vieraan miehen kersat ovat vieraan miehen kersoja.
Joo, mies voi suhtautua "sympaattisesti" toisen miehen lapsiin (uusperheessä), mutta mies ei koskaan voi rakastaa toisen miehen siittämiä lapsia, koska se sotii miehen perimmäistä tarkoitusta vastaan: oman perimän jakaminen.
Joten te kaikki, jotka kuvittelette, että mies rakastaa toisen miehen lapsia - ei rakasta.
Mies saattaa tykätä ja sietää toisen miehen lapsia - mutta ei taatusti rakasta kuiten omiaan!
Kommentit (62)
Ja kaikki naisetko sitten "aidosti rakastavat"?
Mies rakastaa vaan naisia ja omia lapsiaan. Naiset rakastaa vaan itseään ja lapsiaan.
Voi niitä rakastaa, mutta ei niistä koskaan omia tule, joita rakastaa enemmän.
Näin ne faktat ikävä kyllä vain ovat, mutta rakastaa voi.
Jos ap menisi isäpuolelleni sanomaan nuo asiat päin naamaa saisit nyrkistä. Jos menisit sanomaan hänelle että hän ei voi aidosti rakastaa lapsenlapsiaan (sillä nimellä hän kutsuu minun ja sisaruksieni lapsia) en tiedä mitä hän tekisi tai sanoisi, mutta uskon että muljuttaisi kunnolla.
Hän on rauhallinen ja lempeä mies mutta puolustaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan leijona emon tavoin <3
Todettu on. Isäpuoli kyllä pitää minusta, mutta hänen biologiset lapsensa ovat hänelle tärkeämmät ja hyväksyn sen. En jaksaisi itsekää kattoo vieraan kersoja
Missä tynnyrissä ap on kasvanu ? Ainiin, hänellä on kasvaminen vielä pahasti kesken tai jämähtäny paikoilleen.
T:mies
Hohhoijaa, ja nainenko sitten automaattisesti rakastaa toisen lapsia. Niin typerä aloitus taas vaihteeksi. Kyllä voi ihan mainiosti sekä mies että nainen rakastaa muitakin lapsia kuin vain biologisesti omia, mutta toki se rakkaus omaan synnytettyyn tai miehen tapauksessa biologiseen lapseen tulee paljon helpommin ja aika automaattisesti. Ja omia lapsia on helpompi rakastaa.
Kuka tahansa pystyy aidosti rakastamaan ketä tahansa. Rakkaus on elämämme tärkein päämäärä ja opetus. Meidän tulee rakastaa jokaista lähimmäistämme, ei vain perheenjäseniämme.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:06"]
Jos ap menisi isäpuolelleni sanomaan nuo asiat päin naamaa saisit nyrkistä. Jos menisit sanomaan hänelle että hän ei voi aidosti rakastaa lapsenlapsiaan (sillä nimellä hän kutsuu minun ja sisaruksieni lapsia) en tiedä mitä hän tekisi tai sanoisi, mutta uskon että muljuttaisi kunnolla.
Hän on rauhallinen ja lempeä mies mutta puolustaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan leijona emon tavoin <3
[/quote]
Mitä puolustamissa siinä on, että jollain toisella on eri mielipiteet tai kokee asiat erinlailla.
Pitäisikö jokaisen kimppuun hyökätä, joka ajattelee erinlailla?
(idioottiemot)
No hyvin on teeskennellyt isän tunteita jo 19 vuotta.
On aina ollut valmis tekemään mitä tahansa lasten vuoksi, ehkä sitten vain velvollisuudentunnosta tai hyvän hyvyyttään;) Kelpaa meille oikein hyvin. Toki on lepsumpi omaa lastaan (meidän yhteistä kuopusta) kohtaan mutta siihen vaikuttaa myös se että häntä "tehtiin" 4 vuotta ja on tosiaan pahnanpohjimmainen.
Palstan taso on sitä, että joko rakastetaan tai vihataan. :D Minä rakastan omia lapsiani yli kaiken, mutta ei se tarkoita ettenkö voisi suhtautua rakkaudella myös muihin lapsiin. Omien tasolle ei silti yllä kukaan eikä tarvitsekaan.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:10"]
Missä tynnyrissä ap on kasvanu ? Ainiin, hänellä on kasvaminen vielä pahasti kesken tai jämähtäny paikoilleen. T:mies
[/quote]
Siis homomieskö? Toi kasvamiset kesken on ämmien hörinää, kun tosiasiat eivät kelpaa, niin ad-hominem.
Kaksi epäselvää niputettu, aitous ja rakkaus.
Naapurin koira on ihan kiva ja rakastettava, mutta omaani rakastan enemmän.
Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Ei minulla ole varaa viedä joka kerta naapurin koiralle luita kun ostan niitä omalleni.
Sama koskee lapsia. Omille lapsilleni voisin antaa hätätilanteessa rahaa, mutta en minä kaikkien maailman muita kersoja ala elättämään.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:15"]
[/quote]
Mitä puolustamissa siinä on, että jollain toisella on eri mielipiteet tai kokee asiat erinlailla.
(idioottiemot)
[/quote]
Kerroin kuinka oma isäpuoleni toimisi. En sitä miten kaikki muut maailman miehet toimisivat. Sinä taas totesit kuinka kukaan maailman mies ei voi rakastaa kuin omia lapsiaan?
Kyllä minä ainakin rakastan monia lapsia ja aikuisia. Myös monia jotka eivät ole minulle biologisesti sukua. On myös biologisia sukulaisia joita en rakasta.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:21"]
Naapurin koira on ihan kiva ja rakastettava, mutta omaani rakastan enemmän.
Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Ei minulla ole varaa viedä joka kerta naapurin koiralle luita kun ostan niitä omalleni.
Sama koskee lapsia. Omille lapsilleni voisin antaa hätätilanteessa rahaa, mutta en minä kaikkien maailman muita kersoja ala elättämään.
[/quote]
Lisäys: ovat siis jo pesästä lentäneet ja välillä ovat olleet rahahuolissa. Rahan antamista vältän, mutta saatan viedä ruokapaketin yms. Joskus olen muutaman laskun maksanut.
no toihan on ihan itsestään selvä asia! miksi piti ketju väsätä tästä aiheesta? ei munkaan isäpuoli tykännyt musta ja mun sisaruksista, tais enempi vihata, vasta sitten käytös meitä kohtaan muuttui kun yksitellen m,uutimme pois(emme enää olleet jaloissa pyörimässä ja mutsilta riitti enempi huomiota sille). T.M23
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:10"]
Missä tynnyrissä ap on kasvanu ? Ainiin, hänellä on kasvaminen vielä pahasti kesken tai jämähtäny paikoilleen. T:mies
[/quote]
Siis homomieskö? Toi kasvamiset kesken on ämmien hörinää, kun tosiasiat eivät kelpaa, niin ad-hominem.
[/quote]
Valitse toinen
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:15"]
[/quote]
(idioottiemot)
[/quote]
Kerroin kuinka oma isäpuoleni toimisi. En sitä miten kaikki muut maailman miehet toimisivat. Sinä taas totesit kuinka kukaan maailman mies ei voi rakastaa kuin omia lapsiaan?
Kyllä minä ainakin rakastan monia lapsia ja aikuisia. Myös monia jotka eivät ole minulle biologisesti sukua. On myös biologisia sukulaisia joita en rakasta.
[/quote]
En sellaista kertonut, vaan ainoastaan vastasin tuohon sinun älyttömyyteesi, että kaikkien ihmisten kimppuun pitäisi hyökätä joilla on eri mielipiteet. Siinäpä sitä lähimmäisen rakkautta oikein huokuu ;)
Jaa. Mites adoptoidut? Tiedän yhden jonka isä kuoli ja myöhemmin isäpuoli adoptoi.