Mies ei voi aidosti rakastaa toisen miehen lapsia
Olen ihan varma siitä, mitä otsikossa sanoin.
Suvun jatkaminen perustuu evoluutiobiologiaan - mies haluaa jakaa ja jatkaa vain omaa perimäänsä.
Vieraan miehen kersat ovat vieraan miehen kersoja.
Joo, mies voi suhtautua "sympaattisesti" toisen miehen lapsiin (uusperheessä), mutta mies ei koskaan voi rakastaa toisen miehen siittämiä lapsia, koska se sotii miehen perimmäistä tarkoitusta vastaan: oman perimän jakaminen.
Joten te kaikki, jotka kuvittelette, että mies rakastaa toisen miehen lapsia - ei rakasta.
Mies saattaa tykätä ja sietää toisen miehen lapsia - mutta ei taatusti rakasta kuiten omiaan!
Kommentit (62)
Aloittaja on 100% oikeassa. -mies.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:10"]
Missä tynnyrissä ap on kasvanu ? Ainiin, hänellä on kasvaminen vielä pahasti kesken tai jämähtäny paikoilleen. T:mies
[/quote]
Siis homomieskö? Toi kasvamiset kesken on ämmien hörinää, kun tosiasiat eivät kelpaa, niin ad-hominem.
[/quote]
Valitse toinen
[/quote]
Ai toinen ad-hominem?
minä taas uusperheellisenä olen jopa sitä mieltä, että kaikki sietämistä lempeämmät ilmaisut on vaikeita ja epärealistisia. tämä on valitettavasti näkynyt kaikessa =( siis miehellä. en osaa sanoa, mikä on tilanne toisin päin, ehkä yhtä hankala?
Ei ne kuule rakasta aidosti edes niitä omiaan.
Ei voi eikä nainen myöskään toisen naisen lapsia. Tuhlasin 15 vuotta kasvatakseen ex-miehen lasta. Koskaan en kyennyt rakastamaan häntä niin kuin omia lapsiani ja teki todella tiukkaa olla näyttämättä sitä. Ikinä enää sellaista, ei ole reilua lasta kohtaan. En kannata mitään uusperheitä. Nyt eronnut ja uusi mies (jolla ei ole omia lapsia) ja minun lapset aikuisia eikä asu meidän kanssa. Yhteisen vauvan voisimme tehdä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:32"]
Missä tynnyrissä ap on kasvanu ? Ainiin, hänellä on kasvaminen vielä pahasti kesken tai jämähtäny paikoilleen. T:mies
[/quote]
Siis homomieskö? Toi kasvamiset kesken on ämmien hörinää, kun tosiasiat eivät kelpaa, niin ad-hominem.
[/quote]
Valitse toinen
[/quote]
Ai toinen ad-hominem?
[/quote]
Joko se että itket ad hominemista, tai sitten haukut homoksi ;)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:32"]
[/quote]
[/quote]
Valitse toinen
[/quote]
Ai toinen ad-hominem?
[/quote]
Joko se että itket ad hominemista, tai sitten haukut homoksi ;)
[/quote]
Ei se sinun tapauksessasi ole haukkumista ;)
Juteltiin tästä asiasta miesporukalla saunassa taannoin ja kyllä se asia näin on. Voi niille toisen siittämille kersoille ihan mukava isähahmo olla, mutta ei niitä rakasta kuin omiaan. Tyhmä on uusperheen vaimo jos uskoo miehensä rakastavan ja olevan ikuisesti isä toisen siittämille pennuille.
Sukup.neutraali avioliittolaki talloo lapsen etua!
Sukupuolineutraali avioliitto riistää adoptiolapselta mahdollisuuden korvaavaan kokemukseen eri sukupuolta olevista vanhemmista, isästä ja äidistä. Lapsen oikeus olla isän ja äidin hoidettavana ei voi toteutua samaa sukupuolta olevien avioliitossa. Samaa sukupuolta olevien parien oikeudet on huomioitu riittävällä tavalla parisuhdelaissa.
Vaikuta allekirjoittamalla kansalaisaloite avioliiton säilyttämisestä miehen ja naisen välisenä liittona. Se on lapsen etu!
Allekirjoita osoitteessa:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1175
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:57"]Olen ihan varma siitä, mitä otsikossa sanoin.
Suvun jatkaminen perustuu evoluutiobiologiaan - mies haluaa jakaa ja jatkaa vain omaa perimäänsä.
Vieraan miehen kersat ovat vieraan miehen kersoja.
Joo, mies voi suhtautua "sympaattisesti" toisen miehen lapsiin (uusperheessä), mutta mies ei koskaan voi rakastaa toisen miehen siittämiä lapsia, koska se sotii miehen perimmäistä tarkoitusta vastaan: oman perimän jakaminen.
Joten te kaikki, jotka kuvittelette, että mies rakastaa toisen miehen lapsia - ei rakasta.
Mies saattaa tykätä ja sietää toisen miehen lapsia - mutta ei taatusti rakasta kuiten omiaan!
[/quote]
Vau upea kirjoitus! Pakko olla totta ja faktaa
Ap on oikeilla jäljillä. Uusioperheessä kasvaneena tunsin aina sen eron joka ei ollut aivan hiuksen hieno. Isäpuolen omat lapset siedettiin kaikkine vikoineen ja me kasvoimme kurissa. Näin vuosien jälkeen on turha pyydellä anteeksi ja yrittää unohtaa. Kun tulin äitini luokse näytille esikoisemme kanssa oli jostain syystä isäpuolen vanhemmat raahattu paikalle. He varastivat koko shown ja puhuivat vain omista lapsenlapsistaan. Ennen lähtöään vielä isäpuolen isä sanoi isäpuolelleni että hänen pitäisi pitää yhteyttä omiin lapsiinsa eikä näihin vieraisiin lapsiin.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:21"]
Naapurin koira on ihan kiva ja rakastettava, mutta omaani rakastan enemmän.
Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Ei minulla ole varaa viedä joka kerta naapurin koiralle luita kun ostan niitä omalleni.
Sama koskee lapsia. Omille lapsilleni voisin antaa hätätilanteessa rahaa, mutta en minä kaikkien maailman muita kersoja ala elättämään.
[/quote]
Lisäys: ovat siis jo pesästä lentäneet ja välillä ovat olleet rahahuolissa. Rahan antamista vältän, mutta saatan viedä ruokapaketin yms. Joskus olen muutaman laskun maksanut.
[/quote]
Olet paska vanhempi.
Minä rakastan vaimoni mukana kaupan päälle tullutta 12v. poikaa kuin omaani. Yhteisiä lapsia meillä on kaksi. Lapsen isän kanssa ollaan myös oikein hyviä kavereita. Lomaillaankin välillä hänen luonaan koko porukalla. Meillä ainakin järjestely toimii, mutta ei ehkä kaikilla. Asioihin voi liittyä esim. katkeruutta ja vihaa melkoisen paljon.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:56"]
Ap on oikeilla jäljillä. Uusioperheessä kasvaneena tunsin aina sen eron joka ei ollut aivan hiuksen hieno. Isäpuolen omat lapset siedettiin kaikkine vikoineen ja me kasvoimme kurissa. Näin vuosien jälkeen on turha pyydellä anteeksi ja yrittää unohtaa. Kun tulin äitini luokse näytille esikoisemme kanssa oli jostain syystä isäpuolen vanhemmat raahattu paikalle. He varastivat koko shown ja puhuivat vain omista lapsenlapsistaan. Ennen lähtöään vielä isäpuolen isä sanoi isäpuolelleni että hänen pitäisi pitää yhteyttä omiin lapsiinsa eikä näihin vieraisiin lapsiin.
[/quote]
Kuulostaa aivan liian sekavalta.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:57"]Mies ei voi aidosti rakastaa toisen miehen lapsia
[/quote]
Puhu vain omasta puolestasi. Se että sinä tai joku/jotkut ei siihen kykene ei kerro siitä että se olisi mahdotonta kaikille miehille.
Olikos toi nyt joku uutinen? Suurin osa miehistä ei ole kiinnostunut omistaankaan. Kaverit, harrastukset, tietokone ja puhelin kiinnostaa aina enemmän kuin lasten kanssa aito tekeminen. Ainoastaan jos lapsi on vaikka lahjakas kiekkoilija tai futaaja niin sillä leijutaan sitten.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:08"]
Olikos toi nyt joku uutinen? Suurin osa miehistä ei ole kiinnostunut omistaankaan. Kaverit, harrastukset, tietokone ja puhelin kiinnostaa aina enemmän kuin lasten kanssa aito tekeminen. Ainoastaan jos lapsi on vaikka lahjakas kiekkoilija tai futaaja niin sillä leijutaan sitten.
[/quote]
Kuulostaapa kurjalta! Toivottavasti asia ei oikeasti ole kuvailemallasi tavalla. Ehkä olet vain pettynyt omien lastesi isään, ja Sinusta vaan tuntuu siltä. Voisiko se pitää paikkansa?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:21"]
Naapurin koira on ihan kiva ja rakastettava, mutta omaani rakastan enemmän.
Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Ei minulla ole varaa viedä joka kerta naapurin koiralle luita kun ostan niitä omalleni.
Sama koskee lapsia. Omille lapsilleni voisin antaa hätätilanteessa rahaa, mutta en minä kaikkien maailman muita kersoja ala elättämään.
[/quote]
Lisäys: ovat siis jo pesästä lentäneet ja välillä ovat olleet rahahuolissa. Rahan antamista vältän, mutta saatan viedä ruokapaketin yms. Joskus olen muutaman laskun maksanut.
[/quote]
Olet paska vanhempi.
[/quote]
Tuossa kirjoituksessa ollaan asian ytimessä. Ongelma johtuu uskoakseni useammin rahasta. Ihmiset ovat liian kitsaita. Minä ainakin maksan ilomielin "poikapuoleni" harrastusmaksut yms. päivittäisestä ruokinnasta puhumattakaan. Enkä ole mitenkään erityisen varakas, vaan kaikki menee mitkä tuleekin, mutta en näe eroa omien lapsieni ja "poikapuoleni" välillä edes rahassa. Väillä tuntuu, että ihmiset ovat aivan sekaisin.
Oma isäpuoleni rakastaa minua kuin omiansa. Tiedän sen, koska näin hän on näyttänyt ja myös ääneen sanonut. Oma isäni kuoli kun olin vielä lapsi, tuskin muistan hänestä mitään. Isäpuoleni taas on ollut elämässäni mukana alakouluikäisestä alkaen. Hän on kyllä mieheksi erinomainen ja harvinainen, mutta syliä, rakkautta, vastuuta ja rajoja olen saanut häneltä yhtä lailla kuin omalta äidiltäni. Hän herkistyi kun sanoin, että joskus tulevaisuudessa naimisiin mennessäni hän saa taluttaa minut alttarille. Tämän haluan tapahtuvan siksi, jotta muutkin näkisivät, ettei hän ole vain isäpuoli, vaan täysipainoinen lähivanhempi biologisen äitini lisäksi.
.
Sori, mutta teoriasi ei ole kaiken kattava. Yhtä lailla nainen voi myös aidosti rakastaa toisen lapsia kuin omaansa.
Ai, meillä kyllä isäpuolella oli yksi ihan selvä suosikki sisaruskatraassa, nimittäin veljeni. Siinä jäi kakkoseksi niin omat lapset kuin minäkin.