Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naimisiinmeno on naisille niin iso asia?

Vierailija
10.05.2015 |

Ollaan puhuttu vaimon kanssa naimisiinmenosta kun lapsikin meillä on ja toinen syntyy ihan näillä hetkillä, omakotitalo jne. Kaikki kunnossa.  Ehdotin vaimolle että mehän voitais mennä siviilissä naimisiin ihan huomaamatta, mutta vaimo haluaa isot kirkkohäät jotka taas ei ollenkaan kuulu mun ajatuksiin. En ymmärrä miksi pitää tuhlata puoli omaisuutta naimisiinmenoon kun mä ajattelen nyt vain hänen ja lasteni parasta kaiken pahan varalta, yhteenhän me kuulutaan. Mä taas voisin mennä niin  salaa naimisiin että omat vanhempani ja sisarukseni saisivat lehdestä lukea uutisen, mulle se olis enemmänkin tärkeä asia suhteessa. Tuntuu nyt että mennäänköhän lopulta ollenkaan sitten naimisiin... Mies 30v

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:22"]No ei kyllä ole. En olisi ikinä suostunut mihinkään vähä-älyisteen pönötysbileisiin kirkossa, eikä koko instituutio kyllä kiinnostanut tippaakaan. Maistraatissa mentiin lopulta naimisiin ilman todistajia kun lapsi oli syntymässä parin kuukauden päästä ja koko naimisiinmenopäätös tehtiin täysin verotus- ja omaisuussyistä. [/quote] Kukaan ei kysynyt sun mielipidettä. Vuosittain kuule pidetään miljoonittain häitä, ap puhui niistä.

[/quote]

Ap myös kysymyksessään oletti, että häät ovat kaikille naisille tärkeä asia. Eivät todellakaan ole. Ihan sama kuin sanoisi, että kaikki miehet seuraavat aktiivisesti jalkapalloa. Todellisuudessa ehkä 10 % miehistä on edes vähän kiinnostunut potkupallosta jos mitään muuta tekemistä ei satu olemaan.

Vierailija
22/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:18"]

Meistä ei kumpikaan halunnu/halua mennä naimisiin. 22 vuotta on hienosti menny ja rakkautta riittää edelleen.

[/quote]

Entä mitä sitten aattelitte tehdä, jos rakkaus loppuu tai toinen sattuu heittämään lusikan nurkkaan? Jompikumpi tapahtuu vääjäämättömästi ja lopettaa yhdessäolonne. Onko omaisuuskuviot selvitetty valmiiksi sitä silmällä pitäen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:58"]Sano sille muijallesi, että mikään ei ole kornimpaa, kuin aikuinen, lapsellinen (sekä konkreettisesti että kuvaannollisesti) pariskunta pönöttämässä hörhövetimissä alttarilla papin jaaritellessa jostakin "ison askelen ottamisesta ja yhteisen elämän aloittamisesta". Menkää naimisiin ja tehkää vaikka mukava reissu jonnekin. T: Maistraatissa piipahtanut [/quote] Tämä! Olette jo reilusti ohittaneet ne ajat, jolloin isot prinsessahäät eivät olisi mauttomuuden multihuipentuma.

[/quote]

Kannattaa kuitenkin harkita, miten asian esittää, ettei tule ihan hirween hirwee riita ja vaimoke hermostu täysin. Diplomatialla onnistuu paremmin kuin v-uilemalla. Hänelle ne hääjutskat kun kuitenkin näyttää olevan sellainen herkkä kohta. Eli houkuttele sillä kivalla matkalla vaikka, koska siihen riittää paremmin rahaa, jos ei tarvitse pompöösejä kekkereitä viettää ja hääkarkkeja viäntää.

Vierailija
24/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen etsii miestä, joka pystyy elättämään perheen. Häillä nainen sitoo miehen sperman, turvallisuuden ja rahan lähteeksi itselleen. Asia on biologinen. Miehellä taas on aivan sama, vaikka siittäisi sata naista, kunhan saa ruiskia spermaa ympäriinsä. Siksi häät eivät ole miehelle tärkeät.

Vierailija
25/62 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän puhut nyt häistä, et naimisiinmenosta. Kaksi eri asiaa. Sulla nyt sattuu olemaan pinnallinen nainen, jolle ne häät on se tärkein juttu, ei se teidän tuleva avioliitto.

Vierailija
26/62 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:30"]

Sun kysymys siis on, että miksi häät ovat naiselle tärkeät. Moni on haaveillut prinsessapäivästä jo pikkulikkana. Koettakaa tehdä joku kompromissi. Kirkkohäät voi pitää pikkuporukalla ja tälläytyäkin saa, vaikka juhla olisi pienempi.

[/quote]

Minä haaveilin pienenä poikana helikopterista. Onko minulla siis oikeus kiukutella sen saamattomuudesta naisystävälleni?

[/quote]

Olet valinnut ääliönaisen. Minkäs teet. Nyt elät elämäsi ja kiukuttelet jos koet sen tarpeelliseksi. Varmasti vaimoehdokkaallasi on paljon hyviä puolia, jotka kompensoivat lapsellista suhtautumista Jumalan ja seurakunnan edessä mieheksi ja vaimoksi julistamisen juhlintaa isoilla ja kalliilla hörsäkkeillä. Vaimosi tyhmyyden saattaa hyvittää esim. hänen suuri omaisuutensa tai helppo harhaanjohtamisensa, joka todennäköisesti seuraa yleisestä tyhmyydestä.

Vierailija
27/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:44"]

Nainen etsii miestä, joka pystyy elättämään perheen. Häillä nainen sitoo miehen sperman, turvallisuuden ja rahan lähteeksi itselleen. Asia on biologinen. Miehellä taas on aivan sama, vaikka siittäisi sata naista, kunhan saa ruiskia spermaa ympäriinsä. Siksi häät eivät ole miehelle tärkeät.

[/quote]

Tiedän monia pariskuntia, joiden kohdalla häät ovat olleet miehelle tärkeämmät kuin naiselle. Meilläkin oli niin päin. Itselleni olisi riittänyt pikainen piipahdus maistraatissa, mutta mies halusi koko hela hoidon. Suostuin, enkä oikeastaan ole katunut. Näin jälkeenpäin tuntuu ihan hyvältä, että saatiin juhlia meidän rakkautta ison ystäväporukan kanssa.

Vierailija
28/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:20"]

Ollaan puhuttu vaimon kanssa naimisiinmenosta kun lapsikin meillä on ja toinen syntyy ihan näillä hetkillä, omakotitalo jne. Kaikki kunnossa.  Ehdotin vaimolle että mehän voitais mennä siviilissä naimisiin ihan huomaamatta, mutta vaimo haluaa isot kirkkohäät jotka taas ei ollenkaan kuulu mun ajatuksiin. En ymmärrä miksi pitää tuhlata puoli omaisuutta naimisiinmenoon kun mä ajattelen nyt vain hänen ja lasteni parasta kaiken pahan varalta, yhteenhän me kuulutaan. Mä taas voisin mennä niin  salaa naimisiin että omat vanhempani ja sisarukseni saisivat lehdestä lukea uutisen, mulle se olis enemmänkin tärkeä asia suhteessa. Tuntuu nyt että mennäänköhän lopulta ollenkaan sitten naimisiin... Mies 30v

[/quote]

Otsikon olisi pitänyt olla, miksi häät, ei naimisiinmeno, on naisille niin tärkeää.

Ja miksikö ne on. No ne on huonoitsetuntoisen ja vähän takapenkin tiinan ainoa hetki elämässä saada leikkiä prinsessaa ja olla keskipisteenä. Ainoa kerta, kun elämässään saa laittaa pitkän mekon päälle, käydä meikissä ja laittaa tekokynnet ja pasteerailla keskipisteenä kuvitellen, että kaikki häntä kadehtii.

Jos on saanut elämässään tervettä huomiota, ei kaipaa hääpäivän kaltaista prinsessapäivää

Vierailija
29/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:20"]Ollaan puhuttu vaimon kanssa naimisiinmenosta kun lapsikin meillä on ja toinen syntyy ihan näillä hetkillä, omakotitalo jne. Kaikki kunnossa.  Ehdotin vaimolle että mehän voitais mennä siviilissä naimisiin ihan huomaamatta, mutta vaimo haluaa isot kirkkohäät jotka taas ei ollenkaan kuulu mun ajatuksiin. En ymmärrä miksi pitää tuhlata puoli omaisuutta naimisiinmenoon kun mä ajattelen nyt vain hänen ja lasteni parasta kaiken pahan varalta, yhteenhän me kuulutaan. Mä taas voisin mennä niin  salaa naimisiin että omat vanhempani ja sisarukseni saisivat lehdestä lukea uutisen, mulle se olis enemmänkin tärkeä asia suhteessa. Tuntuu nyt että mennäänköhän lopulta ollenkaan sitten naimisiin... Mies 30v [/quote] Meillä on oikeastaan täysin sama tilanne. Minullehan ei ole millään muulla merkitystä kuin sillä että minulle tärkeä ja läheinen suku pääsee juhlistamaan meidän päivää. Isäni on kuollut joten isän veljet ja siskot ovat minulle nyt entistäkin läheisempiä. Serkkujen kanssa vietettiin mummolassa kaikki kesät lapsena ja ollaan lämpimissä väleissä. Olisi ihan kamalaa jos en saisi kaikkia minulle tärkeitä ihmisiä paikalle. Itse olen kuitenkin ajatellut jotain kesäjuhlan tapaista omalla takapihalla, mutta viinakset ja ruoka maksaa vaikka juhla olisi muuten kuinka epävirallinen tahansa. En tiedä vaimosi motiivia isoille häille, mutta minulle tärkeintä ovat minulle tärkeät ihmiset ja en suostu menemään pienimuotoisesti naimisiin koska useat sukulaiset pettyisivät kamalasti etteivät päässeet hetkeen osallisiksi ja minä pettyisin jos he eivät olisi siellä.

[/quote]

Mielenkiintoista.

Eli teet ratkaisut sukusi takia, et puolison, vaikka hänen kanssaan sinun pitäisi elää loppuelämäsi. 

Olenkin aina ihmetellyt niitä ihmisiä, jotka elää mieluummin avoliitossa ja tekevät erilaisia testamentteja ja sopimuksia, kun eivät saa isoja häitä. Mutta tämä selkeytti aika lailla. Eli teidän parisuhteessanne ei ole vain te kaksi, vaan siinä on myös sinun sukusi.

Vierailija
30/62 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:30"]

Sun kysymys siis on, että miksi häät ovat naiselle tärkeät. Moni on haaveillut prinsessapäivästä jo pikkulikkana. Koettakaa tehdä joku kompromissi. Kirkkohäät voi pitää pikkuporukalla ja tälläytyäkin saa, vaikka juhla olisi pienempi.

[/quote]

Minä haaveilin pienenä poikana helikopterista. Onko minulla siis oikeus kiukutella sen saamattomuudesta naisystävälleni?

[/quote]

Kannattaa vaan vaihtaa naista.

Vierailija
31/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin kompromissi: Pienet kirkkohäät ja grillijuhlat puutarhassa. Rahaa meni 3000€ ja yllättävän mahtavat häät saatiin

Vierailija
32/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:49"]

Ja miksikö ne on. No ne on huonoitsetuntoisen ja vähän takapenkin tiinan ainoa hetki elämässä saada leikkiä prinsessaa ja olla keskipisteenä. Ainoa kerta, kun elämässään saa laittaa pitkän mekon päälle, käydä meikissä ja laittaa tekokynnet ja pasteerailla keskipisteenä kuvitellen, että kaikki häntä kadehtii.

Jos on saanut elämässään tervettä huomiota, ei kaipaa hääpäivän kaltaista prinsessapäivää

[/quote]

Ovatko muuten myös esimerkiksi ylioppilasjuhlat ja syntymäpäivät vain huonoitsetuntoisten itsensä korostamista? Vai olisiko niin, että merkittäväksi koettavien asioiden kunniaksi nyt vain on tapana järjestää juhlat ja jakaa ilo ystävien kanssa? Erilaisia siirtymäriittejä on juhlittu käytännössä kaikkina aikoina kaikissa kulttuureissa, ja kyllä huomattavan monissa kulttuureissa myös parisuhteen aloittaminen on ollut tärkeä asia, jota on juhlittu isoin menoin.

Vierailija
33/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä (naisena) en ole kiinnostunut isoista häistä tai häistä yleensäkään, joten en osaa vastata kysymykseesi.

Olisiko teidän tilanteessa mahdollista tehdä kompromissi ? pitäisitte maltillisen kokoiset hääjuhlat, jotta puolisosi saisi kuitenkin juhlistaa asiaa ? useille ihmisille on tärkeää jakaa tällaiset asiat perheen/ystävien kanssa. Löytäisittekö kompromissin jossa juhliin panostettaisiin sen verran kun teillä on varaa ?

Vierailija
34/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastan sinua, kunnes köyhyys meidät erottaa, kuuluu vihkikaava nykyään.

Vierailija
35/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen että avioliitto on lopullinen sitoutuminen, jotenkin ilman avioliittoa tuntuu että toinen ei ole ihan tosissaan kuitenkaan. 

Mä oonkin vanhanaikainen nainen ja vaikka elänkin avoliitossa ajattelen että tämä on vain välivaihe, ja seuraava siirtymä on avioliitto.

Vierailija
36/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:38"]

Meistä ei kumpikaan halunnu/halua mennä naimisiin. 22 vuotta on hienosti menny ja rakkautta riittää edelleen.

[/quote]

eli jotkut haluaa 10 000 euron juhlat siksi, että on helpompi erota ?

No, mikäpä minä olen sanomaan. Me piipahdimme maistraatissa salaa ihan vain rakkaushömpän takia 22 vuotta sitten. Edelleen ollaan naimisissa

Entä mitä sitten aattelitte tehdä, jos rakkaus loppuu tai toinen sattuu heittämään lusikan nurkkaan? Jompikumpi tapahtuu vääjäämättömästi ja lopettaa yhdessäolonne. Onko omaisuuskuviot selvitetty valmiiksi sitä silmällä pitäen?

[/quote]

Vierailija
37/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:38"]

[/quote]

[/quote]

Suomen lainsäädäntö on jostain kivikaudelta peräisin. Koko avioliittoinstituutio on nykymaailmassa järjetön. Ainakaan sitä ei pitäisi enää lainsäädännöllä tukea, eli hevon vittuun joutaisivat avioliiton perusteella maksettava etuudet, kuten leskeneläkkeet, omaisuuden hallintaoikeudet jne.

Vierailija
38/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:58"]

[/quote]

Ovatko muuten myös esimerkiksi ylioppilasjuhlat ja syntymäpäivät vain huonoitsetuntoisten itsensä korostamista? Vai olisiko niin, että merkittäväksi koettavien asioiden kunniaksi nyt vain on tapana järjestää juhlat ja jakaa ilo ystävien kanssa? Erilaisia siirtymäriittejä on juhlittu käytännössä kaikkina aikoina kaikissa kulttuureissa, ja kyllä huomattavan monissa kulttuureissa myös parisuhteen aloittaminen on ollut tärkeä asia, jota on juhlittu isoin menoin.

[/quote]

Näin varmasti on, mutta ap:n tapauksessa se parisuhde on aloitettu ilmeisen selvästi vuosia sitten, jos kerran on jo toinen lapsi tulossa. Tässä tilanteessa prinsessahäiden järjestäminen on mautonta.

Vierailija
39/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut isot kirkkohäät, mies ei. Hän on tällainen perussuomalainen vaatimaton mies, joka kaihtaa keskipisteenä oloa. Suostuin sitten maistraattivihkimiseen koska hän koki kirkkohäät ahdistaviksi. Minusta olisi ollut ihana valita kunnon hääpuku, kakut, ym. Juhlavalmistelut. Mutta nyt vuosien jälkeen olen ihan tyytyväinen elämäämme, vaikka en kirkkohäitä saanutkaan. Mies kyllä lupasi viedä minut johonkin kunnolliselle häämatkalle. Sitä odotellessa sitten.. :D

Vierailija
40/62 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:58"]

[/quote]

[/quote]

Yleensä aikuisemmat naiset eivät tarvitse näitä siirtymäriittejä, joihin kuuluu tiimarin papereista askarrellut koristeet ja sukkanauhan repimiset hampailla ja anopin ryöstöt ja tuolileikit. Heille tuntuu olevan tärkeämpää se tuleva puoliso ja avioliitto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan