Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teillä keittää työpaikan kahvit?

Vierailija
14.01.2022 |

Tilataanko cateringilla vai lankeaako keittovuoro jollekin työntekijälle? Mitä jos henkilö ei juo lainkaan kahvia, saati osaa keittää sitä?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sihteerinaikkonen tietenkin, kukas muu sen keittäisi?

Niinpä se usein menee. Etenkin miesvaltaisissa paikoissa.

Oma ketjunsa on sitten se että peseekö henkilö kätensä ennen kuin alkaa kahvipuuhiin? Vai tuleeko suoraan pihalta takki päällä pesemättä käsiään ja alkaa keitellä kahvia, kenties vielä ottaa sen kahvilusikan kahvijauheen seasta, ei sovi bakteerikammoisille tai oikeestaan kellekään näin korona-aikana tällainen menetelmä. 

Vierailija
42/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää keitä, kyllästyin olemaan aina se joka siivosi pannun ja keittimen (aikuiset ihmiset sotkee ko lapset!). Olen töissä miesvaltaisella teollisuuden alalla eli niitä harvoja naisia tehtaassa ja kaikki kyllä haistoivat/aistivat ? heti kun uutta kahvia tulossa ja käsi ojossa porukka lappasi sitä juomaan, mutta ei prkl juuri koskaan kukaan muu vaivautunut keittämään! Meillä iso toimisto kuitenkin kyseessä.

Joten lopetin piikana toimimisen noin viisi vuotta sitten ja otin saman taktiikan kuin muut että heti juoksen hakemaan jos JOKU MUU keittää mutta itse en enää keitä. Useinpa sitä kaffeeta ei sitten olekaan (yllätys) ja siihen oli totuttelua itsellä alussa karmeana kahviaddiktina, mutta kaikkeen tottuu.

Kukaan ei minulle asiasta ole sanonut eikä yrittänyt vaatia keittämään mutta opinpahan että ihminen on laiska aina, lähtökohdiltaan, ja itsekäs. Sellaistapa tämä työelämä on sitten.

N37.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän toimistossa trainee tai uusi työntekijä hakee kahvit lähimmästä Starbucksista.

Miksi? Minua on joskus uutena työntekijänä yritetty kyykyttää, olen vaan todennut, että en juo kahvia.

Tällä on tapana ja hierarkia asian suhteen. Työskentelen toimistossa ulkomailla.

Vierailija
44/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän toimistossa trainee tai uusi työntekijä hakee kahvit lähimmästä Starbucksista.

Miksi? Minua on joskus uutena työntekijänä yritetty kyykyttää, olen vaan todennut, että en juo kahvia.

Tällä on tapana ja hierarkia asian suhteen. Työskentelen toimistossa ulkomailla.

Täällä

Vierailija
45/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä

Teillä varmasti hyvä työilmapiiri.

Vierailija
46/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pirtsakka nuori harjoittelijatyttö yleensä.

M46, mainostoimisto

Vierailija
47/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä

Kukaan ei turhaan venkuile jo ihan hierarkiankin takia ja puhalletaan yhteen hiileen. Nopeasti tulee fudut jos alat väittämään vastaan.

Vierailija
48/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä

Kukaan ei turhaan venkuile jo ihan hierarkiankin takia ja puhalletaan yhteen hiileen. Nopeasti tulee fudut jos alat väittämään vastaan.

Jossain banaanivaltiossako olet töissä. Yhdessäkään firmassa en ole keittänyt kahvia, en ole saanut potkuja.

Vierailija
49/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka ensimmäisenä tulee töihin, usein minä, mutta jos sattuu olemaan sellainen hetki, että on päivystäviä hallilla, niin päivystävä keittää. Eli se kuka nyt sattuu olemaan paikalla, pistää aina täyden pannun tulemaan, kyllä se äkkiä juoduksi tulee. Edellisessä työpaikassa vain työnjohtaja keitti kahvia, varjeli keitintä kuin salaisuutta ja arvata saattaa, että oli ihan hemmetin ärhäkkää myrkkyä. Sekä keittäjä että kahvi.

Vierailija
50/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyykytyksestä kyse vaan hierarkiasta. Olen töissä ulkomailla.

Vierailija
51/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä taas joku av-mamman keksimä metatyö? Päivä menee pilalle, jos joutuu käyttämään minuutin työpäivästään tuohon?

Kyllä se menee, kun Pertti iskee pannulle heti, kun kahvi on tippunut. Jostain kumman syystä Pertti ei koskaan näe tyhjää pannua eikä niin ollen koskaan keitä kahvia.

Vierailija
52/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitsut keittää, lääkärit ei osaa.

Vierailija
53/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keitän vaikka olen ainoa joka ei kahvia juo. Kuulemma ne, jotka eivät juo kahvia keittävät parhaat kaffet :D

Oikeasti ne keittää pahaa kahvia, mutta se on kuitenkin pienempi paha kuin joutuisi itse tekemään sen.

Vierailija
54/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä

Jossain banaanivaltiossako olet töissä. Yhdessäkään firmassa en ole keittänyt kahvia, en ole saanut potkuja.

En vaan ihan teknologiamaan ytimessä. Kilpailu täällä on paljon kovempaa mitä Suomessa, joten jos et tee töitäsi sovitusti, niin nopeasti paikallesi palkataan uusi tekijä.

Vierailija
55/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatit keittävät kahvit, kaakaot ja teevedet. 

Vierailija
56/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti. Nappeja joutuu painelemaan ihan itse.

Vierailija
57/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä se usein menee. Etenkin miesvaltaisissa paikoissa.

Oma ketjunsa on sitten se että peseekö henkilö kätensä ennen kuin alkaa kahvipuuhiin? Vai tuleeko suoraan pihalta takki päällä pesemättä käsiään ja alkaa keitellä kahvia, kenties vielä ottaa sen kahvilusikan kahvijauheen seasta, ei sovi bakteerikammoisille tai oikeestaan kellekään näin korona-aikana tällainen menetelmä. 

Insinööreille ihan sama, ei ne pese käsiään itsekään.

Vierailija
58/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt sä varmaan jo heräsit ja tajusit, ettet ole ollut töissä vuoden 83 -jälkeen?

Kiitos nauruista🤭🤭

Vierailija
59/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole koskaan juonut kahvia yhteisissä tiloissa. Työpaikassa n 15 vuotta.

Vierailija
60/60 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän, koska haluan kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä