Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan nähneet täysin samannäköistä ihmistä kuin joku toinen?

Vierailija
14.01.2022 |

Erään ihmisen pitäisi olla tosi sairas ja pyörätuolissa, hän ei poistu kotoaan. Tänään sitten näin mielestäni tuon henkilön jalkeilla ja normaalisti hoitamassa asioita. Katsoin häntä monta kertaa, ja minusta se oli tämä pyörätuoli-ihminen. Täytyy vain järjellä ymmärtää, että se oli vain joku, joka oli aivan samannäköinen. Muuten olisin mennyt tervehtimään.

Oletteko te nähneet kaksoisolentoja?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pari päivää sitten sattui silmään tiktok jossa tyttöystävälle oli vihjailtu usein että poikaystäväsi on ihan jonkun toisen tyypin näköinen. Järjestettiin tapaaminen ja tyypit oli tosiaan kuin identtiset kaksoset.

Vierailija
2/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitiä on usein luultu toiseksi henkilöksi siinä määrin että on tultu puhumaan niin kuin tuttavalle. Vielä on epäselvää kuka se kaksoiolento, on kun äiti ei ole tullut kysyneeksi nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mielestäni Pyhimys ja Kasmir on sama henkilö.

Vierailija
4/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Varsinkin Suomessa missä suurin osa ihmisistä polveutuu muutamasta tuhannesta olisi epätodennäköistä etten olisi. Oman kaksoisolentoni haluaisin nähdä. Minusta erehdytään jatkuvasti.

Vierailija
5/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siskoni kanssa niin samannäköinen, vaikka emme ole kaksosia, että joskus siskoni kaverit erehtyvät luulemaan minua siskokseni. Minusta emme edes ole samannäköisiä.

Vierailija
6/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mielestäni Pyhimys ja Kasmir on sama henkilö.

Mun mielestä ei oo. Mutta mieheni on sanonut juuri noin.

Vierailija
7/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuulemma kaksoisolento samassa kaupungissa. Muutama ihminen on luullut minua siksi toiseksi henkilöksi. En ole itse törmännyt häneen.

Vierailija
8/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni. Sukulaisillakin on vaikeuksia erottaa meitä toisistaan kun piirteet ja olemus on niin samanlaiset.

Vierailija
9/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitiä on usein luultu toiseksi henkilöksi siinä määrin että on tultu puhumaan niin kuin tuttavalle. Vielä on epäselvää kuka se kaksoiolento, on kun äiti ei ole tullut kysyneeksi nimeä.

On minullekin käynyt noin, mutta tervehdittyään ja kysyttyään yhden kysymyksen hän taisi tajuta, ettei tunnekaan minua. Sanoin kyllä, että nyt ei taideta kyllä tuntea. ap

Vierailija
10/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa elämän aikana kyllä. Yksi nainen oli täysi kopio yhdestä toisesta naisesta, en sanonut.

Vierailija
11/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tyylinä nokitella että tietää täysin samannäköisen. 

Vierailija
12/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarkko Suo näyttäisi aika paljon Lauri Tähkältä, jos ajaisi parran pois ja vähän siistiytyisi.

Vierailija
13/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse erehtynyt henkilöstä ja myös minua on pidetty toisena henkilönä. Eli on kaksoisolentoja.

Vierailija
14/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan täällä liikkui kuulemma mun kaksoisolento. Kerran olin ulkomailla pitemmän aikaa ja kaks parasta ystävää viestitteli että miksi en voinut vilkuttaa kun he oli linja-autossa pysähdyksissä, ja minä seison ikkunan ulkopuolella ja vain toljotan kun he huitoo ja huutaa.

Molemmat tiesivät ettei minun pitäisi olla lähimaillakaan. Tiedä sitten kenelle mesosivat.

Vierailija
15/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun Harry Potter -elokuvat tulivat, näin elokuvateatterin yleisössä ilmetyn Hermionen, eli Emma Watsonin. Oli kyllä niin yks yhteen ulkonäöltään.

Vierailija
16/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari naista, joiden luulin olevan kaksoset. Eivät todellisuudessa ole mitään sukua toisilleen.

Vierailija
17/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä sanota, että maailmassa on vain kaksikymmentä ihmistyyppiä, joten on hyvinkin todennäköistä, että jopa tuntee samannäköiset.

Vierailija
18/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuulemma kaksoisolento samassa kaupungissa. Muutama ihminen on luullut minua siksi toiseksi henkilöksi. En ole itse törmännyt häneen.

Minullakin on. Kuulemma ihmiset ovat tavanneet minut ammattikorkeakoulussa ja ruotsinlaivalla, vaikka en ole ikinä käynyt kummassakaan. Mutta kun joku minua kaksoisolennokseni luuleva tulee juttelemaan, niin huomaa heti että erehtyi henkilöstä, koska meillä on erilainen ääni.

Vierailija
19/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse erehtynyt henkilöstä ja myös minua on pidetty toisena henkilönä. Eli on kaksoisolentoja.

Identtisissä kaksosissa, muut on joko näkijän kasvosokeutta tai jotain olettamaa, väärintulkitseminen on yllättävän yleistä, sitä tapahtuu jokaiselle, vaikka ei välttämättä juuri henkilöiden tunnistamisessa. Itse satun kuulumaan niihin joka ei pystyisi kuvailemaan yhtäkään kadulla vastaan tullutta jälkeenpäin. 

20/50 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Kaksi kertaa elämäni aikana on käynyt niin, että olen nähnyt ihastukseni näköisen ihmisen jossain. Tämä on tavallaan mielestäni erikoista, koska yleensä mielestäni ihastuksen kohde on ihan "omaa luokkaansa", eli ei intuitiivisesti tunnu järkevältä, että joku muu näyttää häneltä. Toisaalta asia voisi selittyä sillä, että mieltyneenä ihastukseni kasvonpiirteisiini tiedostamattani etsin samankaltaisia kasvonpiirteitä. No, tämä keittiöpsykologiasta. 

Toisella kerralla kyse oli samankaltaisesta ulkonäöstä, joka oli vieläpä aika erikoinen - mutta meni siis jalat ihan veteläksi, koska niin yllättäen ja oudossa kontekstissa sattui tämä kohtaaminen. Kuitenkin tiesin heti, että kyseessä on eri ihminen.

Toinen kävi pari päivää sitten. Törmäsin tähän tyyppiin somessa, ja hetken aikaa todella mietin, voisiko kyseessä OLLA eräs toinen ihminen. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista. Mietin edelleen, ovatkohan nämä jotain sukua toisilleen.