Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?

Vierailija
14.01.2022 |

Mulla meni just 60 € riddarin lankoihin ja toiset 60 € Zalandolle 3 mekkoon :) Yleensä tämäntyyppistä ostan, joku leivos kaupasta tai sipsipussi. Alkoholia en käytä.

Kommentit (651)

Vierailija
461/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään säännöllistä joka kuukausittaista puuskaa mihinkään, mutta usein just joku parempi ruoka/ulkona syöminen, vaatekaupat jne.

Vierailija
462/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilipäivää en juhli, mutta joka perjantai ostan jonkun leivoksen tai kakkupalan matkalla kotiin. Juuri nyt olen Runebergintorttukierteessä.

Voisikohan käyttää korvaushoitona laskiaspullaa niin saat torttukierteen poikki 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän keittiön kuiva-ainekaapin niin että riittää seuraavat 1-2kk. Tylsää mutta turvallista tietää ruuan riittävän.

Vierailija
464/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein ostan juuri tilipäivän jälkeen. En varsinaisesti juhli tilipäivää, mutta kun rahat on tulleet tilille, ja budjettiin liittyvät siirrot on menneet, näkee tarkkaan kuinka paljon taas kuukaudeksi eteenpäin on löysää rahaa. Tilillä täytyy olla tietty määrä rahaa puskurina, ja jos edellisessä kuussa on joutunut hankkimaan jotain välttämätöntä mikä on vienyt saldon rajan ali, niin vasta tilipäivän jälkeen näkee tarkkaan paljonko tilillä on yli sen puskurirajan. Mulla se puskuriraja on 3000 €, koska sillä pystyy jo maksamaan autosta käsirahan jos tulee yhtäkkinen tilanne. Kerran on tullut, auto lunastukseen, ja seuraavana päivänä oli pakko saada sille korvaaja jotta pääsee taas sitä seuraavana päivänä töihin.

Jos tilillä on riittävästi löysää, ostan silloin yleensä tarvittavat vaatteet, joskus hajuveden jos olen löytänyt jotain mitä haluan. Tai sitten menen jollekin kurssille koiran kanssa, tai yksityiskoulutukseen, mikä nyt hyödyllisimmältä vaikuttaa.

Vierailija
465/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilipäivänä lähtee joka kk rahastoihin, sijoitan n 10-15% netosta suoraan niihin. Näillä voin sitten juhlia elämää kun on eläkkeellä.

Vierailija
466/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennän baarikaappia jollain uudella, tequilaa, viskiä, konjakkia, giniä, brandyä, vodkaa, bitteriä joskus likööriä. Tai pack laatuolutta.

Vierailija
467/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on köyhälle tosi haitallinen ajatusmaailma juhlia palkkapäivää, varsinkin jos rahat on aina loppu ennen kuin seuraava palkka tulee. Tilille pitäisi saada puskuria niin ettei tarvitsisi elää aina odottaen seuraavaa palkkaa.

Helpommin sanottu monelle kuin tehty, mutta jo pieni puskuri helpottaa elämää ja vähentää stressiä.

Vierailija
468/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaaleja harrastuksiin (savea, kipsiä, lasitteita jne.). Toki on oltava ensin hiukan säästöjä puskurivarana.

Vierailija
469/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan rahastoihin about 200€ ja joskus pelaan jopa eurojaskaa ja lottookin parilla euroa

Vierailija
470/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin mitään erityistä, mutta tulee tilipäivästä sellainen kiva fiilis, että mielellään vie lapset vaikka hampurilaiselle tai pitsalle. Joskus erehdyin sanomaan ääneen, että mennään tilipäivän kunniaksi, niin eikö lapsi hesen kassajonossa kuuluta kovaan ääneen, että paljonko sait sitä palkkaa ja että voidaanko ottaa myös jälkiruokaa, kun on tilipäivä.

Vierailija
471/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköä, asumisoikeutta, vettä, puheaikaa puhelimeen, nettiaikaa, matka-aikaa julkiseen liikenteeseen, elintarvikkeita, päivähoitoa, kasvavalle lapselle vaatteita, kotivakuutusta ja jäätelöä.

Vierailija
472/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketin jostain paremmasta merkistä. Yleensä ostan aina jotain tarjouskahvia. Juustoa.

Vierailija
473/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaekonomi kirjoitti:

Automaattisesti menee palkkapäivänä rahaa rahastoihin, säästötilille sekä tilille, josta ostan osakkeita. Ihan paras tunne, kun oma varalllisuus kasvaa. Suosittelen kaikille! :)

Rahat pinotaan sitten sun arkkuusi ja niiden kanssa liut valhallaan.

Vierailija
474/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee jotain kivaa spessua, haetaan lasten kanssa noutoruokaa, ostetaan tuoreita marjoja tms. pientä, mitä ei joka päivä. Näin keski-ikää lähestyvänä perheenäitinä innostun nykyään enemmän, jos palkkapäivää ennen on käyttötilillä vielä niin paljon, että saa isomman erän siirrettyä säästöön sen jälkeen, kun olen maksanut luottokortin tyhjäksi (en käytä varsinaisesti luottona, kuittaan aina kuluvan kk aikana) ja lainanlyhennyksen lainatilille.

Vierailija
475/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erityistä, ostan miltä tarvitsee silloin kun tarvitsee.

Aiemmin kun olin tosi leväperäinen rahojen kanssa, palkkapäivää odotettiin kuin kuuta nousevaa ja tein just tuota että törsäsin palkkapäivänä. Nykyään tuskin noteraan palkkapäivää, laskut ja säästöt menevät suoravelotuksella.

Kannattaa opetella budjetoimaan.

Vierailija
476/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koska tilipäivä, en seuraa. Ostan mitä tarvitsen ja viikonloppuisin jotain herkkuja.

Vierailija
477/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo pitkään oltu hyvätuloisia niin palkkapäivät tulee ja menee, eikä mistään ostetusta oikein saa enää hyvää mieltä. En siis osta mitään palkkapäivänä. Jotkut bonukset olen saattanut sijoittaa johonkin isompaan ostokseen jota en olisi muuten hankkinut, mm 600e Dysonin varsi-imuri (ihan paras hankinta!) ja 12 vuotta sitten ostin LV laukun joka siitä asti käytössä. 

Vierailija
478/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja maitoa

Vierailija
479/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla ärsyttävämpää sanaa kuin riddari?!

Voi. Esimerkiksi bursa, sidukka, masuasukki, makeinen, napostelu.

Nämä nyt alkuun.

Vierailija
480/651 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilipäivän kunniaksi ostaa jotain? Hauska ajatus juhlia käyttämällä rahaa sen kunniaksi kun sitä saa :D

Vähän sama kuin juhlisi jotain kilpailun voittoa luopumalla voitosta tai lapsen syntymää luopumalla lapsesta.

Eihän minulla enää olisi niitä rahoja, jos juhlisin käyttämällä niitä??

En elä erityisessä köyhyydessä tai kurjuudessa ja tilipäivä on joka kuukausi, niin en koe tarvetta mitenkään erityisesti sitä juhlistaa. Ehkä siihen jotenkin on tottunut ja turtunut, kun se on niin usein, eikä poikkea muista päivistä millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi