morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata
Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.
Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.
Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.
Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.
Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.
Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.
Kommentit (467)
Että hölmö lienen tässä mielessä kyllä..yksin aina muuten, ja ei kiinnosta helpolla kukaan mutta sit jostain syystä uskon niin paljon rakkauden voimaan että jokainen suhde johon lähden eli tapaan toisen kerran, ni koen että mun on voitettava kaikki vaikeudet
Mut nyt on tietty vähän myöhäistä kun oon jo naimisissa. Vaimon veli täällä, se pitänyt mulle enemmän seuraa, ja saa jäädä yöksikin. Opetan sille mun bisneksiä, sitä vaimokin toivoo. Toivottavasti kaikki nää mun epäilykset on vaan. Kuvittelua raskaan menneisyyden takia, ja asiat on oikeasti hyvin..
Tässä kolmannensadannen kirjoituksen kohdalla on kysyttävä: ymmärrätkö sinä sen, että tuo nainen haluaa vain rahaa, omaisuutta ja asuinpaikan Keski-Euroopasta ja että on ihan sama, kuka mies hänelle sen tarjoaa?
Sinä olet pettynyt siihen, että nainen ei näytä rakastuvan sinuun eikä edes pitävän sinusta. Nainen taas on pettynyt siihen, että sinä olet huijannut häntä uskottelemalla olevasi rikas mies. Mikään parisuhdeopaskirja ei auta tilanteessa, jossa parisuhdetta ei edes ole olemassa, vaan on vain huijari ja hyväuskoinen ressukka ja kovin puutteellinen kielitaito kummallakin.
Nyt kotiin sieltä. Hoida liiketoimintaasi haihattelematta ja pane seurakunnan ilmoitustaululle seuranhakulappunen. Kun joku hieman kiinnostuu, älä rupea unelmoimaan heti avioliitosta ja rakentelemaan pilvilinnoja ja hokemaan sitä, että rakastat etkä ikinä petä. Tutustu ihmiseen itseensä, älä siihen, mitä toivoisit hänen olevan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:36"]Postimyyntimorsiamia olet siis harrastanut ennenkin.
[/quote]
Ihan suomessa tavannut, eka diskossa ja sit suomi24
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:37"]Tässä kolmannensadannen kirjoituksen kohdalla on kysyttävä: ymmärrätkö sinä sen, että tuo nainen haluaa vain rahaa, omaisuutta ja asuinpaikan Keski-Euroopasta ja että on ihan sama, kuka mies hänelle sen tarjoaa?
Sinä olet pettynyt siihen, että nainen ei näytä rakastuvan sinuun eikä edes pitävän sinusta. Nainen taas on pettynyt siihen, että sinä olet huijannut häntä uskottelemalla olevasi rikas mies. Mikään parisuhdeopaskirja ei auta tilanteessa, jossa parisuhdetta ei edes ole olemassa, vaan on vain huijari ja hyväuskoinen ressukka ja kovin puutteellinen kielitaito kummallakin.
Nyt kotiin sieltä. Hoida liiketoimintaasi haihattelematta ja pane seurakunnan ilmoitustaululle seuranhakulappunen. Kun joku hieman kiinnostuu, älä rupea unelmoimaan heti avioliitosta ja rakentelemaan pilvilinnoja ja hokemaan sitä, että rakastat etkä ikinä petä. Tutustu ihmiseen itseensä, älä siihen, mitä toivoisit hänen olevan.
[/quote]
Hyvä kirjoitus! Mutta rohkenen olla eri mieltä tuosta naisen rakastumisesta, kyllä hän oli alkuun tosi rakastunut kun kosinkin, lähetti sydänviestrjä ja kutsui elämänsä mieheksi, tavatessa kuljettiin lähekkäin, suuteli intohimoisesti.. Nyt näistä mitään ei ole!
Älä nyt vaan kerro sille veljelle bisneksistä! Kohta huomaat, että ko maan markkinat on veljen ja vaimon hallussa ja sut potkaistaan pihalle. Velikin ehkä poikaystävä. Oletko jo käynyt osoitteessa?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:36"]Postimyyntimorsiamia olet siis harrastanut ennenkin.
[/quote]
Et sitten tutustu ihmiseen kunnolla ensin ja katso millainen tyyppi on. Ja sitten voi hyväksyä hyvät ja huonot puolet ja mennä niiden ehdoilla suhteeseen. Synkin vaimolle - et tunne yhtään, tiedät vaan millainen toivot olevan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:43"]Älä nyt vaan kerro sille veljelle bisneksistä! Kohta huomaat, että ko maan markkinat on veljen ja vaimon hallussa ja sut potkaistaan pihalle. Velikin ehkä poikaystävä. Oletko jo käynyt osoitteessa?
[/quote]
Veli tekee taloustarkastusta ennen kuin lopulliset kaupat tehdään. Kohta sun bisnes ei ole sun bisnes.
Minusta sulla on hyvät ihanteet. Mut valitettavasti elämässä ei kaikki aina mee ihanteiden mukaan.
Pitäis löytää toinen jolla on samanlaiset ihanteet niin sitten voiskin onnistua.
Joka tapauksessa muista, että et anna toisen aivan lytätä ittees. Itse oon sortunut siihen, koskaa olen kaivannut rakkautta niin paljon. Terveys siinä vain on kärsinyt.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:45"]Minusta sulla on hyvät ihanteet. Mut valitettavasti elämässä ei kaikki aina mee ihanteiden mukaan.
Pitäis löytää toinen jolla on samanlaiset ihanteet niin sitten voiskin onnistua.
Joka tapauksessa muista, että et anna toisen aivan lytätä ittees. Itse oon sortunut siihen, koskaa olen kaivannut rakkautta niin paljon. Terveys siinä vain on kärsinyt.
[/quote]
Vaimoke lähetti veljen tutkimaan mistä voivat sulta lypsää rahaa. Tai ehkä se onkin poikaystävä
Tosin aina ollut vähän hämmentävä olo sisälläni, jotenkin hänen eleensä ja sanansa välillä ristiriitaisia, kosinnan jälkeenkin sanoi kotiinpäin matkatessaan että elämänsä onnellisin päivä mutta ei se siltä näyttänyt. Ja aina ollut vähän sellainen olo ettei hän niin jaksa kuunnella mua, tai keskustella. Eli voisin sanoa että intuitio on vähän varoitellut alusta asti..se sama intuitio jota päätin uskoa jatkossa aiempien kauhujen jälkeen jolloin ummistin silmäni siltä.
Pelkään vain että jos laitan kovan sanan ja vaadin selvitystä outoihin asioihin ja mua vaivaaviin seikkoihin, pilaanko mahdollisuudet saada onnellinen avioliitto.toisaalta kuvitelen myös että jos otan vahvemman roolin ehkä hän lämpenee taas, hän kovin dominoiva niin kotonaan kuin työelämässä joten se on 50/50 miten suhtautuu jos mies pitää jöötä, voi tykätä tai ei siedä. Koska alussa painotti että hän etsii kilttiä miestä tai sitten ei miestä ollenkaan
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:50"]Tosin aina ollut vähän hämmentävä olo sisälläni, jotenkin hänen eleensä ja sanansa välillä ristiriitaisia, kosinnan jälkeenkin sanoi kotiinpäin matkatessaan että elämänsä onnellisin päivä mutta ei se siltä näyttänyt. Ja aina ollut vähän sellainen olo ettei hän niin jaksa kuunnella mua, tai keskustella. Eli voisin sanoa että intuitio on vähän varoitellut alusta asti..se sama intuitio jota päätin uskoa jatkossa aiempien kauhujen jälkeen jolloin ummistin silmäni siltä.
Pelkään vain että jos laitan kovan sanan ja vaadin selvitystä outoihin asioihin ja mua vaivaaviin seikkoihin, pilaanko mahdollisuudet saada onnellinen avioliitto.toisaalta kuvitelen myös että jos otan vahvemman roolin ehkä hän lämpenee taas, hän kovin dominoiva niin kotonaan kuin työelämässä joten se on 50/50 miten suhtautuu jos mies pitää jöötä, voi tykätä tai ei siedä. Koska alussa painotti että hän etsii kilttiä miestä tai sitten ei miestä ollenkaan
[/quote]
Sen onnellinen liitto on vain mielikuvituksessasi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:37"]Tässä kolmannensadannen kirjoituksen kohdalla on kysyttävä: ymmärrätkö sinä sen, että tuo nainen haluaa vain rahaa, omaisuutta ja asuinpaikan Keski-Euroopasta ja että on ihan sama, kuka mies hänelle sen tarjoaa? Sinä olet pettynyt siihen, että nainen ei näytä rakastuvan sinuun eikä edes pitävän sinusta. Nainen taas on pettynyt siihen, että sinä olet huijannut häntä uskottelemalla olevasi rikas mies. Mikään parisuhdeopaskirja ei auta tilanteessa, jossa parisuhdetta ei edes ole olemassa, vaan on vain huijari ja hyväuskoinen ressukka ja kovin puutteellinen kielitaito kummallakin. Nyt kotiin sieltä. Hoida liiketoimintaasi haihattelematta ja pane seurakunnan ilmoitustaululle seuranhakulappunen. Kun joku hieman kiinnostuu, älä rupea unelmoimaan heti avioliitosta ja rakentelemaan pilvilinnoja ja hokemaan sitä, että rakastat etkä ikinä petä. Tutustu ihmiseen itseensä, älä siihen, mitä toivoisit hänen olevan. [/quote] Hyvä kirjoitus! Mutta rohkenen olla eri mieltä tuosta naisen rakastumisesta, kyllä hän oli alkuun tosi rakastunut kun kosinkin, lähetti sydänviestrjä ja kutsui elämänsä mieheksi, tavatessa kuljettiin lähekkäin, suuteli intohimoisesti.. Nyt näistä mitään ei ole!
[/quote]
Et sitten tajua että se teeskenteli rakastunutta?
Joo siltä sen minustakin tuntuu, että katsovat veljen avulla. Edellisenkin veljen käynnin jälkeen oli selvää että kaikesta mitä puhuin veljen kanssa oli raportoitu. Kyselevät hintaa, kaupassa kun katsoin kaiuttimia tietokoneelle koitti jotain kalliita muoviroskalaatuisia pönttöjä kysyä etkö ota näitä, tietokoneen hintaa tarkasteli.. Kun vaimo näki mun kotoa tuoman tietokoneen, tarkasti heti brändin ensitöikseen ja jotenkin huomaan kaikesta että arvioidaan, aivan virheellisin perusteinkin jotka eivät välttämättä kerro mitään siitä mitä luulevat, ja suorastaan ärstttää tällainen naiivius vaikka naiivi raidan itsekin olla kun kuvitelen että tässä nainen joka haluaa söpöillä onnellisena loppuelämän vain koska niin mun anto ymmärtää alussa. Kaveri sanoi mulle viisaasti kerran, katso mitä hän tekee, eo mitä sanoo..
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:37"]Tässä kolmannensadannen kirjoituksen kohdalla on kysyttävä: ymmärrätkö sinä sen, että tuo nainen haluaa vain rahaa, omaisuutta ja asuinpaikan Keski-Euroopasta ja että on ihan sama, kuka mies hänelle sen tarjoaa? Sinä olet pettynyt siihen, että nainen ei näytä rakastuvan sinuun eikä edes pitävän sinusta. Nainen taas on pettynyt siihen, että sinä olet huijannut häntä uskottelemalla olevasi rikas mies. Mikään parisuhdeopaskirja ei auta tilanteessa, jossa parisuhdetta ei edes ole olemassa, vaan on vain huijari ja hyväuskoinen ressukka ja kovin puutteellinen kielitaito kummallakin. Nyt kotiin sieltä. Hoida liiketoimintaasi haihattelematta ja pane seurakunnan ilmoitustaululle seuranhakulappunen. Kun joku hieman kiinnostuu, älä rupea unelmoimaan heti avioliitosta ja rakentelemaan pilvilinnoja ja hokemaan sitä, että rakastat etkä ikinä petä. Tutustu ihmiseen itseensä, älä siihen, mitä toivoisit hänen olevan. [/quote] Hyvä kirjoitus! Mutta rohkenen olla eri mieltä tuosta naisen rakastumisesta, kyllä hän oli alkuun tosi rakastunut kun kosinkin, lähetti sydänviestrjä ja kutsui elämänsä mieheksi, tavatessa kuljettiin lähekkäin, suuteli intohimoisesti.. Nyt näistä mitään ei ole!
[/quote]
Et sitten tajua että se teeskenteli rakastunutta?
[/quote]
Bisneksen vuoksi on annettava sitä mitä saalis toivoo. Kannattaa tutustua ensin, keskustella lapset ja seksi ja ehkäisy ja tärkeät asiat ennen liitoa. Ja ehkä seksi ei käy kun poikaystävä suuttuisi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:30"]
Että oma vaillinaisuuteni ja rakkauden kaipuuni tekee musta heikon ja hyväjsikäytölle alttiin. Tottapuhuen, näistä aiemmista suhteista oon aina huomannut jo ensi tapaamisten aikana ettei kaikki ole heillä kohdallaan mutta en oo kuunnellut varoittavaa ääntä, ja mennyt vaan mukaan miettien kuinka saan heidät rakastumaan ja pääsen suhteeseen ja saan rakastaa ja vastarakkautta. Esim ensimmäinen pitkä suhde, eka tapaaminen niin koin että en ole niin kevytkenkäistä tavannut ja päätin poistua paikalta kunnes hän löysi mut ja kysy kiinnostaako vielä, ja loppu on historiaa, tuli kuuluisat sanat parin vuoden päästä baarireissusta että on vaikea muuttua kun ennen meidän tapaamista oli niin paljon miehiä. Ja jo tapailuaikana osoitti käsittämätöntä kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan, mä vaan ajattelin että pitää oppia sit ja kestää. Toinen sano jo ekoil treffeillä että hautoo kostoa ja jotkut ihmiset ansaitsee kärsiä yms huolestuttavaa mielenlaatua mut olin niin menossa mukana et en välittänyt, ja pian se julma asenne käänty mua kohtaan. Ja viimeisin vaikutti jo netissä oudolta, ja vaikealta ja koitin tehdä vaikutusta. Sit hän ihastu mun hurmaukseen ja oli hetken Hyvin kunnes hän ymmärsi jotain väärin ja samantien petti ja valehteli sitten ja käytti hyväkseen pitkän aikaa, lähti mukaan pariterapiaankin ja valehteli sielläkin silmät kirkkaana kaikesta ja jo aiemmin myönsi kärsivänsä persoonallisuushäiriöstä eikä oo koskaan onnistunut suhteet ja silti yritin ja valvoin ja menetin rahat ja mielenterveyden
[/quote]
Näissä kaikissa tarinoissa toistuu sama kaava: huomaat jo alussa, että kaikki ei ole ok siinä naisessa mutta silti liehittelet vailla huolta huomisesta. Sitten kun kaikki menee odotusten mukaan eli päin persettä, asetut uhrin asemaan. Sinun kannattaisi harkita ENNEN suhdetta, mitä kaikkea voi tapahtua, ettei sitten tarvi itkeä jälkeenpäin. Tällä hetkellä olet marttyyri, olosuhteiden ainainen uhri. Kyllä sullakin, aikuinen mies, on vastuu huolehtia itsestäsi eikä antaa muiden käyttää hyväksi itseään.
En usko, että sanani menee perille, koska täällä jo kolmesataa tuuleenhuutoa, mutta yritänpä silti.
Kannattaisi vaihtaa strategiaa ja ymmärtää, että on havitellut ihan väärälaisia naisia ihan vääränlaisista paikoista. Niissä seurakunnan ja muiden tylsien paikkojen seinäruusuissa on ihan älyttömän paljon vapaata hyvää vaimomateriaalia (järkevä, hyvä huumori, uskollinen jne). Mutta kun ap:ta kiinnostaa kesyttää joku hemaiseva tyhjäpää hempukka ja talutella näyttävää naista käsipuolessa.
Suomessakin on kristillinen kotisatama-deittisivusto, josta löytää ihan erilaista matskua kuin suomi24 tai vastaavalta sivustolta.
Että oma vaillinaisuuteni ja rakkauden kaipuuni tekee musta heikon ja hyväjsikäytölle alttiin. Tottapuhuen, näistä aiemmista suhteista oon aina huomannut jo ensi tapaamisten aikana ettei kaikki ole heillä kohdallaan mutta en oo kuunnellut varoittavaa ääntä, ja mennyt vaan mukaan miettien kuinka saan heidät rakastumaan ja pääsen suhteeseen ja saan rakastaa ja vastarakkautta.
Esim ensimmäinen pitkä suhde, eka tapaaminen niin koin että en ole niin kevytkenkäistä tavannut ja päätin poistua paikalta kunnes hän löysi mut ja kysy kiinnostaako vielä, ja loppu on historiaa, tuli kuuluisat sanat parin vuoden päästä baarireissusta että on vaikea muuttua kun ennen meidän tapaamista oli niin paljon miehiä. Ja jo tapailuaikana osoitti käsittämätöntä kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan, mä vaan ajattelin että pitää oppia sit ja kestää.
Toinen sano jo ekoil treffeillä että hautoo kostoa ja jotkut ihmiset ansaitsee kärsiä yms huolestuttavaa mielenlaatua mut olin niin menossa mukana et en välittänyt, ja pian se julma asenne käänty mua kohtaan.
Ja viimeisin vaikutti jo netissä oudolta, ja vaikealta ja koitin tehdä vaikutusta. Sit hän ihastu mun hurmaukseen ja oli hetken Hyvin kunnes hän ymmärsi jotain väärin ja samantien petti ja valehteli sitten ja käytti hyväkseen pitkän aikaa, lähti mukaan pariterapiaankin ja valehteli sielläkin silmät kirkkaana kaikesta ja jo aiemmin myönsi kärsivänsä persoonallisuushäiriöstä eikä oo koskaan onnistunut suhteet ja silti yritin ja valvoin ja menetin rahat ja mielenterveyden