morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata
Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.
Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.
Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.
Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.
Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.
Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.
Kommentit (467)
Raah, ap on hirveän ärsyttävän oloinen ihminen, ei nyt millään pahalla. :D Kauheaa vinkunaa ja vikinää koko ajan. Missä on oma selkärankasi? Ärsyttävää tuollainen ihme lässyttäminen silloin kun pitäisi tehdä valintoja niinkuin aikuiset ihmiset.
Ja noita tekstejä on ihan käsittämättömän ärsyttävää lukea, kun kaikki on tuollaista tasapaksua pötköä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:16"] Rukoiletteko yhdessä? Aika monet uskovat pariskunnat ja seurusteluparitkin rukoilee yhdessä. Auttaa avoimmuuteen. [/quote]Ei auta kun suhde ja koko avioliitto on perustunut valheelle. Ap sai valehtelemalla tytön menemään naimisiin kanssaan, eli juuri tuolla aikaisemmin kertoi että yleensa yrittää saada tytön rakastumaan itseensä ja silloin luultavasti esittää itsensä paremmassa valossa kuin mitä todellisudessa onkaan. Eli petollista menettelyä. Tytöllä on täysi oikeus purkaa avioliitto, mutta sehän ei ap:lle sovi vaan hän jäi tytön kotimaahan kyttäämään että avioliittoa ei pureta ja että saa oleskeluluvan mikä alun perinkin taisi olla taka-ajatuksena. [/quote] Ainahan uuden suhteen alussa yrittää näyttää hyvät puolensa ja itsensä "parhaassa valossa". Eri asia sitten jos oikeasti valehtelee tai huijaa, tässä ei kai ap:n osalta ollut sellaisesta kyse.
[/quote]Ap myöntää valehdelleensa, mutta ei kerro mitä valehteli. Juuri se valehtelu saattaa nyt rikkoa koko suhteen.
Joo, sulje vaan silmät huonoilta asioilta.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:35"]
ap täällä . Kaikki on ihan kunnossa. On ihan normaalia että kun ihmiset tulee eri kulttuureista ja kielistä ja elämänkokemuksella ja luonteilla niin väärinymmärryksiä ja raskaitakin hetkiä tulee vastaan ja isot elämänmuutokset molemmille stressanneet vähintäänkin alitajuisesti! Ja vieraaseen paikkaan muutto ja tällaiset haasteet saivat itsenikin vähän turhan stressaantuneeksi ja mörköjä näkemään.
Nyt on hyvin, on juteltu ja ymmärrän vaimoa, ja hääjuhlatkin pian. Elämä alkanut olla jo seesteistä, kunhan ymmärsin että sellainen voimakas käytös on vain tyypillistä täällä, ihmiset ovat muutenkin keskimäärin aikapaljon ärhäkämpiä hermostumaan kuin Suomessa jos sille päälle sattuvat.
Ja valintani kun kerran olen tehnyt, niin kannan vastuuni niin hyvässä kuin vähemmänkin kivoissa jutuissa, enkä enää valita asioista, jokainen on itse vastuussa onnellisuudestaan ja tärkeintä keskittyä siihen mikä on hyvää ja mielummin sulkea silmänsä siltä mistä ei niin pidä, sen sijaan että pyörittelisi mielessään niitä asioita. Elämä hymyilee taas kun oivalsi tämän :)
[/quote]
Elämä hymyilee, kunnes huomaat, että ei teidän kielitaitonne sittenkään riittänyt ymmärtämiseen asti eikä vaimo edelleenkään suostu seksiin eikä sinulla ole muutenkaan juuri mitään hyvää, jolla selviäisit samalla, kun suljet silmäsi kaikelta huonolta.
Hei ap,
mitä kuuluu? Olethan ollut varovainen ja terveen skeptinen edelleen hääjärjestelyissä. Muista tehdä avioehto heti.
Pakko udella, että onko avioliitto saavuttanut täyttymyksensä eli joko morsian on suostunut seksiin?
AP täällä. Häämatka lopuillaan. Mielenkiintoinen kokemus. Ei oo ainakaan vielä muuttunut parempaan suuntaan asiat, sinänsä kaikki hyvin mutta päiviä on kun ei puhuta, eikä tunnu että olisi mitään romanttista kylläkään, mutta kuinka voisi ollakaan. Mutta selvinnyt ettei hän ole mulle vihainen vaan olosuhteille. Mutta se on rankkaa, asioita en osaa sit hoitaa kunnolla kun toinen näyttää vieressä naamaa kuin olisi äiti kuollut, tai lopettaa puhumasta tai käskee olla hiljaa. Lennoltakin myöhästyttiin nyt kun oli onnettomuus jonka takia tie lentokentälle suljettu ja kiertotien etsiminen meni reisille kun vieressä niin kiukkuinen nainen että siinä ei kyllä munkaan hoksottimet pelanneet täysillä kun en vielä oo oppinut olemaan välittämättä niistä kiukutteluista ja energia menee sit ihan muuhun kuin asioiden ratkaisuun . pienestä oli kiinni myöhästyminen mutta hommasin meille yöpaikan heti, ja saatiin pari uutta lomapäivää mutta täällä hotellilla sit vielä, hän itkee kuinka voi elää tällaisen tyypin kanssa kuin mä, kun ei voi luottaa. En mä oikein tiedä mitä tässä tehdä. Yksi päivä kaikki oli hyvin, sovittiin että mennään hienolle maisemareitille ja biitsille jota kaikki suositteli. Mutta siellä oli polku eikä tie, ja Hän empi. Sanoin että voimme palata mutta hän halusi jatkaa. Kunnes kesken matkan sanoi että haluaa takaisin ja häipyi vauhdilla ja käveltiin sitten siinä 100m toisistamme tunti takaisin päin. Eikä halunnut puhua ennen iltaa mulle sanaakaan. Sit vaan totesi että hän ei tykkää luonnosta, ettei ollut mulle vihainen vaan olosuhteille. Seuraava päivä sovittiin vesipuistoon meno. Aamusta oltiin lähdössä ja sanoin tarkistavani netistä hinnan ettei turhaan ajeta 50km jos maksaa älyttömiä. Hinta oli normaali ja hän totesikin että ei mennäkään, että sillä rahalla hän vois ostaa matkamuistoja perheelleen. Totesin sitten että eihän se pakko ole mennä, mutta ei se että säästetään jostain tarkoita että rahat pitäis käyttää heti johonkin muuhun. Siitä hän sit suuttu, palautti lompakostaan mun hänelle antamat käyttörahat ja lopetti puhumisen taas loppupäiväksi. Ja aika vähän kommunikaatiota yleensäkin. Aiemmin ei ollut koskaan aikaa puhua, häiden jälkeen sain kuulla, sitten on. Huomasin ettei hän ymmärrä montaa asiaa ja ajattelin että ois hyvä puhua. Hän keskeyttää vaan ettei halua kuulla mun elämästä. Sit kuitenkin lopulta koin että Hänen kuunneltava ymmärtääkseen tiettyjä asioita, ja sitten nyt on suuttunut etten puhunut aiemmin Hänelle. Silti jos jotain koitan sanoa, toteaa ettei halua kuunnella. Ja joka pikku asiasta hermostuu, kärpäsiä jos lentelee menettää malttinsa, aina melkein naama kurtussa.. Jos koitan sanoa positiivisia asioita hän sanoo suuttuvansa vain lisää. kai me ollaan vaan niin erilaisia, molemmat vaan haitataan toisiamme eikä tuoda hyvää.
No kylläpä elät varsinaista "unelmaa". Mistä vetoja, että ei näe edes vuosipäivää tuo "järjestely".
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:54"]
AP täällä. Häämatka lopuillaan. Mielenkiintoinen kokemus. Ei oo ainakaan vielä muuttunut parempaan suuntaan asiat, sinänsä kaikki hyvin mutta päiviä on kun ei puhuta, eikä tunnu että olisi mitään romanttista kylläkään, mutta kuinka voisi ollakaan. Mutta selvinnyt ettei hän ole mulle vihainen vaan olosuhteille. Mutta se on rankkaa, asioita en osaa sit hoitaa kunnolla kun toinen näyttää vieressä naamaa kuin olisi äiti kuollut, tai lopettaa puhumasta tai käskee olla hiljaa. Lennoltakin myöhästyttiin nyt kun oli onnettomuus jonka takia tie lentokentälle suljettu ja kiertotien etsiminen meni reisille kun vieressä niin kiukkuinen nainen että siinä ei kyllä munkaan hoksottimet pelanneet täysillä kun en vielä oo oppinut olemaan välittämättä niistä kiukutteluista ja energia menee sit ihan muuhun kuin asioiden ratkaisuun . pienestä oli kiinni myöhästyminen mutta hommasin meille yöpaikan heti, ja saatiin pari uutta lomapäivää mutta täällä hotellilla sit vielä, hän itkee kuinka voi elää tällaisen tyypin kanssa kuin mä, kun ei voi luottaa. En mä oikein tiedä mitä tässä tehdä. Yksi päivä kaikki oli hyvin, sovittiin että mennään hienolle maisemareitille ja biitsille jota kaikki suositteli. Mutta siellä oli polku eikä tie, ja Hän empi. Sanoin että voimme palata mutta hän halusi jatkaa. Kunnes kesken matkan sanoi että haluaa takaisin ja häipyi vauhdilla ja käveltiin sitten siinä 100m toisistamme tunti takaisin päin. Eikä halunnut puhua ennen iltaa mulle sanaakaan. Sit vaan totesi että hän ei tykkää luonnosta, ettei ollut mulle vihainen vaan olosuhteille. Seuraava päivä sovittiin vesipuistoon meno. Aamusta oltiin lähdössä ja sanoin tarkistavani netistä hinnan ettei turhaan ajeta 50km jos maksaa älyttömiä. Hinta oli normaali ja hän totesikin että ei mennäkään, että sillä rahalla hän vois ostaa matkamuistoja perheelleen. Totesin sitten että eihän se pakko ole mennä, mutta ei se että säästetään jostain tarkoita että rahat pitäis käyttää heti johonkin muuhun. Siitä hän sit suuttu, palautti lompakostaan mun hänelle antamat käyttörahat ja lopetti puhumisen taas loppupäiväksi. Ja aika vähän kommunikaatiota yleensäkin. Aiemmin ei ollut koskaan aikaa puhua, häiden jälkeen sain kuulla, sitten on. Huomasin ettei hän ymmärrä montaa asiaa ja ajattelin että ois hyvä puhua. Hän keskeyttää vaan ettei halua kuulla mun elämästä. Sit kuitenkin lopulta koin että Hänen kuunneltava ymmärtääkseen tiettyjä asioita, ja sitten nyt on suuttunut etten puhunut aiemmin Hänelle. Silti jos jotain koitan sanoa, toteaa ettei halua kuunnella. Ja joka pikku asiasta hermostuu, kärpäsiä jos lentelee menettää malttinsa, aina melkein naama kurtussa.. Jos koitan sanoa positiivisia asioita hän sanoo suuttuvansa vain lisää. kai me ollaan vaan niin erilaisia, molemmat vaan haitataan toisiamme eikä tuoda hyvää.
[/quote]
Voi perkele.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:47"]
Onko täss ketjussa missään kerrottu, mikä maa on kyseessä tai missä päin maailmaa edes? Kun tuntuu niin kovasti tärkeä olevan ukolle se oleskelulupa. Ja mitä ap jätti aikanaan kertomatta? Anteeksi, yritin lukea ketjua alusta lähtien, mutta tää ap on niin pitjkä ja polveileva tilittäjä, kiertelee ja kaartelee jne, että vaikea pysyä mukana.
[/quote]
Jokin entinen neuvostovaltio, jossa on lämmintä ympäri vuoden. Ap:lla on Suomessa jotakin melko kannattamatonta liiketoimintaa, joka kuulemma tulevaisuudessa tulee tekemään hänestä rikkaan. Kaikki suhteet suomalaisnaisten kanssa ovat kariutuneet nimenomaan naisen häipymiseen. Ovat tainneet ymmärtää yhteisen äidinkielen vuoksi liiankin paljon.
Ihanaa viihdettä sadepäivälle! Makaan sängyssä ja luen tätä kuin jotain hömppäkirjaa :D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 06:56"]
Eipä täällä kukaan mua elätä, sen verran hänen perheensä osallistuu että antavat autokyydit joskus. Jotenkin olettavat aina että mä maksan kaiken, ihan joka jutun. Just vaikka siviili vihkimisen jälkeen kaikki ravintolat ja muut, katsoivat vaan mua kun lasku tuli ja vielä tippiäkin pyysivät laittamaan. Ja nyt oon alkanut ihmetellä että eikös se nyt ole ihan jo oikea avioliitto kun ollaan lainvaltaisen viranomaisen edessä valat annettu ja virallinen avioliitto todistuskin. Luin tästä aiheesta että Raamattukin sanoo että maalliset lait on sitovia jos eivät ole ristiriidassa Sanan kanssa. Silti en saa edes koskea vaimoni, hän kirjoittaa facebookissa olevansa kihloissa tuon vihkimisen jälkeen. Eikä kyllä näytä rakastavan mua eikä kunnioittavan. Että ei oo kyllä osoittanut että sanansa merkitsee niin paljon ei kihlaus lupausten suhteen eikä sit ton vihkimisen suhteen. Ei halua et opin hänen kieltään, eikä suomeakaan oo vaivautunut opettelemaan. Paikallinen naispuolinen kaveri sano mulle että on surullinen mun puolesta että oon vaan Menolippu ollut muualle, että täällä ihmiset saatu uskomaan että onni odottaa Euroopassa ja moni valmis tappamaankin sen takia. Ja että vaikkei hän niin vahvasti Kristitty ole mutta lukenut kyllä Raamatun ja tietää kyllä sen verran että aivan oikea avioliitto se on jos on solmittu kuten tehtiin ja mulla on oikeus seksiin ja tehdä päätökset, joista kumpaakaan vaimoni ei kunnioita. Ja sanoi myös että nainen joka rakastaa miestään olisi iloinen että tämä opettelisi hänen äidinkieltään. Ja että on tosi outoa etteivät kutsu luokseen, että siellä on jotain salaisuuksia kuten vaikkapa pieni lapsi. Olipa surullista kuultavaa. Eilen soitin vaimolle, innostui juttelemaan kerrankin vähän pidempään kun kertoi saksan asunnoista ja kuinka mun bisnekset voidaan laajentaa sinne yms.. Oishan se hienoa että haluis olla mukana auttamassa JOS rakastaisi mua, nyt toi tuntuu lähinnä vaan kylmältä. Romanttisuutta ei kyl yhtään mukana, kun oli bisnekset puhuttu ni halua mennä nukkumaan ja vastas pikaisesti good night bye mulle. :(
[/quote]
Sulla ei ole mitään oikeutta seksiin vaimosi kanssa, ellei vaimo halua myös seksiä. Tajuatko, avioliitossakin raiskaus on raiskaus. Vaimoasi et saa pakottaa koskaan seksiin vaan seksiä harrastetaan vain silloin kun MOLEMMAT sitä haluavat. Mitää oikeutta sinulla siihen ei ole.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:20"]Ihanaa viihdettä sadepäivälle! Makaan sängyssä ja luen tätä kuin jotain hömppäkirjaa :D
[/quote]
Joo, tää on tämmönen Regina-lehden stroori:-) Provoketjut ovat usein pitkiä, niin tämäkin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:15"]
Miksi hyväksikäytät kehitysmaan naista? Kai tiedät, että et voi pakottaa häntä seksiin vaikka hän olisikin vaimosi.
[/quote] vaimon kuuluu antautua lihan himoihin ja varsinkin postimyyntivaimon
[/quote]
Ei kuulu. Raiskaus on raiskaus avioliitossakin.
Ei kiinnosta seksi kumpaakaan. Kokeiltiin kyllä mutta ei muutaman kerran jälkeen kumpaakaan kiinnosta, ja kyllä siinä vähän tunteitakin tarttis. Mutta kun ei edes halata, toinen ei vaan halua ja nyt menny mullakin mielenkiinto. Ja kaikesta niin tarkkaa, jos heitän vitsiä tai sanon jotain muuta ei niin merkityksellistä niin saan kuulla että ole hiljaa, miksi sanoit noin, mihin tarvitsemme kuulla tuota...!! Äsken totesi jo päättäneensä asua kotonaan ja että mä voin asua missäpäin maailmaa haluan. Häät olivat isot ja kalliit, oli limusiinia sun muuta, sinnekin tosin tuli puoli sukua kyytiin ja nyt kun häämatka on lopuillaan ja tuli vastoinkäymisiä niin näyttää siltä että rakoilee pahasti jo liitoksistaan liitto. Hymyn jos näkis useammin kuin kerta viikkoon ni jelppais.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 22:42"]
Mietin vaan. Ehkä naisellasi on lapsi jossain...? Hänhän on jo vanhempi, ei ihan tyttönen enää. Rahasi menevät lapsen elatukseen. Voipi olla että aiempi mies on ollut tosi sika ja lapsi jäänyt ilman apuja. Jokin onneton stoori taustalla. Nyt tarvitsee sinun rahasi sitten. Ei uskalla luottaa ja kertoa sinulle kaikkea, vielä.
Ehkäisyasiaan: hän voi asennuttaa kuparikierukan. Se ei ole hormonaalinen. Täysin turvallinen ja vuosikymmniä käytössä ollut. Varmakin. Ei kondomiongelmaa enää. Ja niitä asennetaan kyllä myös ei-synnyttäneille naisille. Joille hormoniehköisy ei sovi.
tällaista nyt alkuun.
tsemppiä!
[/quote]
Kuparikierukka ei monelle sovi. Kristityillä se on vakaumusta vastaan ja lisäksi se voi pahentaa kuukautiskipuja. Kyllä kondomi on paras ja sopii ap:llekin. Ap:n pitää miettiä vaimonsa parasta, eikä omaa munaansa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:16"]
Rukoiletteko yhdessä? Aika monet uskovat pariskunnat ja seurusteluparitkin rukoilee yhdessä. Auttaa avoimmuuteen.
[/quote]Ei auta kun suhde ja koko avioliitto on perustunut valheelle. Ap sai valehtelemalla tytön menemään naimisiin kanssaan, eli juuri tuolla aikaisemmin kertoi että yleensa yrittää saada tytön rakastumaan itseensä ja silloin luultavasti esittää itsensä paremmassa valossa kuin mitä todellisudessa onkaan. Eli petollista menettelyä. Tytöllä on täysi oikeus purkaa avioliitto, mutta sehän ei ap:lle sovi vaan hän jäi tytön kotimaahan kyttäämään että avioliittoa ei pureta ja että saa oleskeluluvan mikä alun perinkin taisi olla taka-ajatuksena.
[/quote]
Ainahan uuden suhteen alussa yrittää näyttää hyvät puolensa ja itsensä "parhaassa valossa". Eri asia sitten jos oikeasti valehtelee tai huijaa, tässä ei kai ap:n osalta ollut sellaisesta kyse.