Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyydestä ollaan tekemässä uutta sairautta?

Vierailija
09.05.2015 |

Tuossa sattui olemaan uutiset päällä ja puheena oli yksinäisyys. Jotenkin outoa että suorastaan syyllistetään tai pidetään jopa sairaana jos on yksinelävä. Puhuttiin kognitiivisesta terapiasta ja jotain hiton neuvoja sosiaaliseen kanssakäymiseen: Ilmeet ja eleet sekä miten ihmisten kanssa "ollaan". En tosin kuullut uutista kokonaan joten kyseessä voikin olla oikeasti apua tarvitsevat ihmiset. 

Näin vapaaehtoisesti yksinäisenä pistää miettimään tuollaiset asenteet. Onko yksinäinen sairas? Eikö muka koskaan yksinäisen lähipiirissä ole mitään vialla? Sitä sietää miettiä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava ilmapiiri, rikkaat pääsee minne vaan täältä natsisuomesta vaikka pysyvästi. Raha on kaiken a ja o. 

Vierailija
42/48 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lääketehtailla on siis tarjota joku älyttömän kallis douppi.

Kongresseja ainakin tasaiseen tahtiin erilaisilla seuduilla?

Vierailija
44/48 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää lokeroinnit. Itse olen jo 46- vuotias, vapaaehtoisesti yksinelävä nainen. Käyn töissä, maksan omaa asuntoani, osaan remontoida, tapetoida, maalata yms. Saan naulat, proput sekä lamput laitettua. En tarvitse ukkoa tekemään edellämainittuja asioita. Seksikään ei ole koskaan ollut ykkösenä elämässäni. Uskokaa tai älkää, olen naisellinen sekä kaunis nainen.

Miksi et halua naispuolisiakaan ystäviä? Miksi et pidä yhteyttä perheeseesi?

Vierailija
45/48 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää lokeroinnit. Itse olen jo 46- vuotias, vapaaehtoisesti yksinelävä nainen. Käyn töissä, maksan omaa asuntoani, osaan remontoida, tapetoida, maalata yms. Saan naulat, proput sekä lamput laitettua. En tarvitse ukkoa tekemään edellämainittuja asioita. Seksikään ei ole koskaan ollut ykkösenä elämässäni. Uskokaa tai älkää, olen naisellinen sekä kaunis nainen.

Miksi edellytät perhettä, vaikka on juuri todennut ettei ole aikomustakaan. 

Vierailija
46/48 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edellytät perhettä, vaikka on juuri todennut ettei ole aikomustakaan. 

Sinut siis jätettiin kuusenoksaan roikkumaan Alienin tuomana? Ymmärrän yksinäisyydenkaipuusi. Aika monella muulla on perhe, jossa he ovat itse syntyneet ja normaaleimmat pitävät keskenään yhteyttä läpi eliniän.

Vierailija
47/48 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:20"]Yksinäisyys on lähinnä koettavissa oleva asia eikä niinkään mitattavissa ihmiskontaktien määrällä. Erakko ei välttämättä ole yksinäinen. Yksinäisyys lyhentää elinikää ja tekee jäljellä olevista vuosistakin kurjempia. Hienoa että tuo tunnustetaan ja siihen järjestetään jotain

Tuli juuri MTV.doc yksinäisyyden yllättämät. Katsoitteko?

Jäin miettimään kun siinä sanottiin että yksinäisyys johtaa ennenaikaiseen kuolemaan kaksi kertaa enemmän kuin ylipaino. Mistä tämä ennenaikainen kuolema silloin johtuu, eihän se itse yksinäisyys ihmistä tapa? Tarkoitetaanko tällä yksinäisyyden seurauksena tullutta alkoholismia tms?

Nimenomaan ei, vaan sitä yksinäisyyden tuomaa ahdistavaa, musertavaa tunnetta, jonka kaikki yksinäiset tunnistavat kyllä. 

Vierailija
48/48 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ap ole yksinäinen, ellei tunne oloansa yksinäiseksi. Yksin oleminen ja yksinäisyys kun eivät ole sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi