Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukotaapertajien Keskiviikko!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-neitimme täyttää tänään 1v!

Hurjan nopeasti on aika mennyt!

1v-kuvaan täällä valmistaudutaan. Sain eilen vihdoin ja viimeinen sopivat vaatteetkin ostettua vaikken turkoosia löytänytkään! =)

Toivotaan että paha olo pysyy poissa tänään..

Tulen myöhemmin lukemaan kuulumisianne! =)

-Alpukka rv7+2 & päivänsankari " Pinsku"

Vierailija
2/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi...

Paljon onnea Alpukan Pinskulle 1-v synttäreiden johdosta! :) Aika tosiaan mennyt ihan siivillä, vastahan nuo olivat masussa ja aheuttivat kamalat synnytyspoltot ;) Ja onnea siihen kuvaukseen!

Kettu-äidillekkin onnea iloisista ultrakuulumisista!

Toivottavasti saadaan sellaisia lisää :)

Tänne ei mitään uutta, paitsi kipuilut loppuneet, siis sellaiset mitkä sattuu paljon. Toki pientä nippailua on havaittavissa vielä. Mulla on se neuvola huomenna, sydänääniä tuskin kuunnellaan ;) No, onhan se nähty jo... :)

Tänään esikon eka hammaslääkäri, tuskin mitään kummallista siellä tekevät. Mä olen ihn varma että ukkeli puree sitä sormeen ;)

Pikku-tyypille jaksuja ja halaus!

Olikos jollain ultra vielä tällä viikolla?

onnipapunen 7+? & " iivari" 1-v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta ihanat taapertajat!

oli tosi kivaa kuulla ultrauutisia :)) itsellä on huomenna sekä eka neuvola että eka ultra. jännittää hieman, varsinkin kun iltapäiväksi suunnittelen vauvauutisointia työpaikalla (tietyistä syistä on vähän pakko kertoa jo nyt). Sitten käyn täälläkin ilmoittautumassa uudeksi taapertajaksi :)) nyt pitää vielä lounaan saakka jaksaa keskittyä työtekoon.

Alpukalle ilosia 1v juhlia!

ja kaikille oikein mukavaa keskiviikkoa.

Kaikkea uutta se syksy tuo tulessaan... rv6+6 (tai 7+0)

Vierailija
4/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia oli taas ilmestynyt, tervetuloa!

Bekkare kyseli ultrasta. Hinta riippuu siitä kuka ultraa ja missä paikkakunnalla asuu. Itse kävin Tampereella, käynti kesti n. 20 min. ja maksoi ennen kelan-korvauksia 105 euroa ja kun korvaus otettiin tuosta pois hinnaksi jäi 74 eur. Ultra tehtiin yksityisellä Tampereen Koskiklinikalla.

Olikohan se kolmas_kerta jolla on koiranpentu? Ne on kyllä ihania otuksia :) Tulee ihan koirakuume itsellekkin :) Meillä on 3 vuotias uros labradorinnoutaja joka on esikon paras kaveri. Poika heittelee koiralle palloa ja koiraa ei haittaa vaikka poika välillä ehtisikin hännästä nappaamaan :) Teillä tuleekin sitten olemaan vilinää kun lapsikin vähän kasvaa ja koiruus on vielä pentu :)

Nyt riittää tarinointi, tarvii jättää muillekkin palstatilaa ;)

onnipapunen

Vierailija
5/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti tänne puolelle tulen...

Eilen tein haamutestin, ja menkatkin myöhässä jo 5 päivää.

Perjantaina tai lauantaina vielä aattelin varmistaa sen plussan. Jotenkin en vain voi uskoa, että olisin raskaana. Haluan kunnon viivan siihen raskaustestiin (vaikka olihan siinä eilisessä testissä selvä viiva, vaikka haalea olikin).

Kovasti toivotaan, että toukokuussa pääsisi synnyttämään :)

[color=green]-sammakko rv 4+5

Vierailija
6/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! En olekaan ehtinyt parii päivään muuta kuin vilkaisemaan näitä viestejä, mutta nyt muutama rivi. Onpa muuten hauskaa, kun uusia ilmestyy joukkoon joka päivä! Meillä on neuvola vasta ensi viikolla, enkä sitten mennytkään alkuraskauden ultraan, joten ensi viikkoa odotellaan. VAikka ilmeisesti ekalla kerralla ei mitään tutkimuksia tehdä, joista vauvan tilanne varmentuisi? Omasta olosta sen verran, että iltaisin on todella huono olo edelleen. Ei onneksi aamulla eli töihin pääsee ihan ok. Tuntuu, että koko ajan on kyllä pieni nälkä ja varsinkin illan huonoon oloon auttaa pienet suupalat kerralla. Mutta jotain pitää olla saatavilla koko ajan ;)

Mukavaa päivää kaikille, onnea yksivuotiaille ja laittakaahan ultrassa/neuvolassa käyneet kuulumisia!

Vierailija
7/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että lisää väkeä tulee yhä mukaan! Huonoa oloa riittää iltaisella. Iltaisin istuisin mieluiten vain tv-tuolissa (jota pystyy säätämään sopivaksi) ja mutustelisin kylmiä syömisiä (jogurtti, hedelmät, mehut...). Onneksi päivät menee naperoiden kanssa pääosin ilman huonoa oloa. Nyt tuo huonovointisuus valitettavasti jatkuu alkuyönkin niin etten meinaa millään saada unta! Sellainen ällöttävä krapulainen olo... :/

Kotipäivä olisi tiedossa, ei mitään harrasteita tänään tiedossa. Kaupassa olisi kai pakko käydä, kun ei ole mitään mistä laittaa ruokaa :) Pojat saavaat nyt lounaaksi syödä pakkasesta makaronilaatikkoa.

tölökki 7+4 ja pojat 1v+3v

Vierailija
8/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nyt taas kertomaan kuulumisia kun on vähän parempi olo... Eilen olin tiputuksessa kun ei mikään pysynyt sisällä muutamaan päivään ja muutenkin tätä oksentelua on jatkunut jo monta viikkoa.

Muutkin oireet on pysynyt melko samanlaisena. Alavatsaa vihloo aina välillä oikein kunnolla. Ensi viikkolla onkin sitten eka neuvola!

Kiva lukea että muillakin ultrat mennyt hienosti!

Ja uusille tervetuloa!

Mammuliini79 rv 8+1

Vierailija
9/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nukahti tuo pikku-ukko (1v9kk) päiväunille. Hetki omaa aikaa! :)

ja tietenkin täällä roikkumassa.. ;)

Tänään varasin ensimmäisen neuvola ajan. 17.10 olisi aika ja viikkoja sillon kasassa " huimat" 8+2? Nyt taitaa olla 4+3. Aika varovaisesti siis saan vielä ottaa..

Tässä raskaudessa kauhea pelko jo nyt.. Ehkä osasyy tähän on alkuvuodesta tapahtunut ystävän tuulimunaraskaus :( joka selvisis vasta rakenneultrassa.

Jos meinaa tuohon alkuraskauden ultraan niin mihinkäs aikaan olisi paras mennä? (että edes jotain näkyisi :) )

Ja minkähintasta pääkaupunkiseudulla? Toisaalta kiinnostaisi.. mutta..

Saa nähdä. Täytyy ukon kanssa aiheesta vielä keskustella. :)

Paljon onnea Pinskulle 1v!! :)

ja jaksamisia mammuliini79:lle *voimahali*

voi kun tämä aika tästä rientäisi..

Hyviä päivänjatkoja kaikille ja hyviä vointeja!

Tiitiäinen-85,pikku-ukko ja vauvanalku :)

Vierailija
10/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh hitsi äsken kirjotin melkein koko jutun ja katkes ennenku ehdin lähettää:( grrr ei auta ku kokeilla uusiks!

ALPUKAN 1-vuotiaalle ONNEA ja mukavia juhlia=) kamalaa kun aika menee nopeaa,kohta sen on meilläkin 1-vuotis juhlat edessä!!hui miksi nuuo vauvat kasvaa niin nopeaa?:)

kovin monella on neuvola lähiaikoina tai on jo ollut....miten mä muistelin et eka neuvola on vasta joskus 9-10viikolla.taidan olla nyt ihan väärässä!täytyyhän sen ekan neuvolan kuitenki olla hyvis ajoin,jos np-ultrakin on n.12-14viikolla.....oonkohan mä ainut joka ei vielä oo varannut ekaa neuvola-aikaa?pitäis varmaan pian ottaa asiaksi:) vaikka ei mulla ihan hirmusti viikkojakaan viel oo..5+5,jos oikein laskin:)

tänne ei tänäänkään kuulu uutta...uusia oireitakaan ei oo ilmaantunut,että melkeinpä oireeton oon. paitsi on se väsymys saapunut nyt tännekkin pikkuhiljaa...vielä ei mikään kova väsymys paina,mut kummasti himoitsen joka päivä päikkäreille=) ihanaa nytkin pitäis tästä häippästä pojan kans unille:) ensin piti tulla lukemaan kuulumisia:) hyvinhän täälä tuntuu mammat jakselevan=) hyvä niin!! mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!!!

toymama&mölli5+5:)

Vierailija
11/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ultrassa tarkistuttamassa tilanteen ja siellä kelli 6+6 viikkoinen vauvelin alku. Sydän sykki vimmatusti, joten ei hätiä tämän oireettomuuden kanssa.. Tosin eilen ja tänään ollut huono-olo, heh..

Muuten ei ihmeitä. Töitä yritän etsiä, kun entinen määräaikainen loppuu viikon päästä.

minä + toukka rv7 ja isoveljet 4v ja 2v :)

Vierailija
12/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu oli vaikea, neiti 2v.9kk heräsi jo 7.15, vaikka yleensä jaksaa nukkua klo.8:aan asti. Oksentelin hetken, neiti söi aamupuuronsa ja minä söin aamupalaksi porkkanoita ja kurkkua sekä ½ litraa AB piimää!

Nyt olen äitini luona, äiti on asioilla ja sisarukset koulussa.

Mies on tänään töissä KOKO päivän eli 7.30-21.30, ylitöitä on nyt paljon, rahaahan se tietää ja rahalle on käyttöäkin.

Veljeni 11v. tulee kohta koulusta ja lupasin olla vastassa äitini luona, koska herra on jättänyt läksyt tekemättä useana päivänä.

Tänään ei jää yksikään läksy tekemättä kun isosisko valvoo!

Ensi viikon tiistaina olisi neuolalääkäri ja ultra, odotan innolla!!!

Hauskaa viikon jatkoa!

Mami ja vintiö sekä " jeje" 7+6

Vierailija
13/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia oli monella!! :´) Kiitos kun puhuitte neuvolakäynneistä. Niiden ansiosta muistin itsekin soittaa (tavallisesti ei ole vapaata soittotunnin aikaan) ja sain passelin ajan lokakuun 16. päivälle. Huoh, onpa siihen vielä pitkä aika...

Siinä soittelutohinassa ym. kävi vähän nolosti, kun unohdin siinä samalla, että mies oli soittanut käyvänsä täällä työkaverinsa kanssa (hakivat jotain tavaroita ja vaihtoivat vaatteita jotain tärkeää lounasta varten). Noh, unohdin totaalisesti, ja kun tormasivat tänne sisälle, olin vielä yövaatteissa (siis klo 12.30!) ja kämppä oli kuin hurrikaanin jäljiltä. Ja tiesivät, että tiesin, että he olivat tulossa...:/ Mies oli ilmeestä päätellen odottanut, että odotan heitä tiptop-kunnossa kakkukahvien kera...

Ihanaa, että tänään on kotiopiskelupäivä. Otin omat valtuudet nukkua vähän pitempään ja ottaa rennommin. Aika p****a olo ollut eilisen ja tämän päivän. Mutta pitänee palata sorvin ääreen. Kun sitä aikaakaan ei mitenkään loputtomasti ole.

Monella on ollut lapsen 1v-synttärit tässä näillämain. Onnea!! Itsellekin se on ollut sillain iso juttu, että synnytys ja vauva-aika ovat palanneet elävästi juuri tuollon mieleen. Sama vuodenaika ym.

OnnellinenMamma rv 5+6

Vierailija
14/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuli taas etukäteen niin paljon jännitettyä ja mietittyä, että helpotus on suuri, kun se nyt on ohi! ja kuvistakin tuli luultavasti ihan hienot!=)

toymama: Älä huoli. mä sain vasta tänään varattua sen ekan neuvolan!

Vierailija
15/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli nyt vasta varasin ja sainkin sen jo ens maanantaille! esikoisesta olin vasta 9+jotain ja ens ma siis kasassa vasta 8! Sydänäänet ei kuulemma heidän laitteilla vielä tossa vaiheessa kuulu, eli eipä siellä mitään ihmeempiä tehdä.. Sitä 12 viikon ultraa täytyy vielä hetken odotella...=(

puudeli: Ihana oli kuulla myös sinun mukavia ultra-kuulumisia! Niinku ennenki jo olen sanonut, että samalla niin todentuu tämä omakin raskaus! Eli kiitos siitä!

Nyt päikyille kun päivänsankarikin väsähti! =)

[color=pink]Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Vierailija
16/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis.

Tänään oli sitten ensimmäinen neuvola josta jäi todella hyvä mieli vaikka sydänääniä ei vielä kuultu tai ultrattu.

Koko sessio kesti 1½h! minulle ja miehelle jäi kyllä tosi hyvä olo.

Neuvolan täti oli todella mukava ja vastaanottavainen.

Selvisi myös että raskauden aikana ultria on vain yksi ja tuokin on seulontaultra rv12.. ellei sitten ilmene jotain ongelmia.

pitänee sitten nauttia siitä oikein kunnolla :)

Saatiin ihania juttuja mukaan sieltä neuvolasta ja nyt on sitten niitä plärätty miehen kanssa nämä pari tuntia.. :D

Oikein paljon onnea 1.vuotissynttäreitten johdosta, Alpukan taaperohan se oli? ja muidenkin lapsilla oli tulossa, onnea onnea!

Mutta nyt jos saisi vaikka tiskattua vähäsen..

Lämpöistä keskiviikkopäivää kaikille!

Sussu 6+4

Vierailija
17/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, että minkälaista vatsakipua teillä on ollut näin alkuraskaudesta?

Minulla on jo viikon ajan koskenut alavatsaa menkkamaisesti. Välillä koskee 15 min, välillä pari tuntia.

En muista yhtään oliko esikoista odottaessa tälläisiä kipuja.

Huolestuttaa...

Neuvolaan piti tänään soittaa, mutta muistin liian myöhään, ja soittoaika oli jo mennyt.

[color=green]-sammakko rv 4+5

Vierailija
18/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rva Sammakko kyseli masukivuista, mulla oli maha välillä tosi kipeä ja tosiaan esim. aivastaessa sattuu oikealle puolelle. Onko koko alamasu kipeä vai jompi kumpi puoli? Mulla itsellä oli oikea puoli välillä tosi kipeä, mutta ultrassa kaikki oli hyvin ja munasolu oli lähtenyt oikealta liikkeelle, kipu johtunee siitä...

Kyseliköhän joku milloin kannattaa mennä alkuraskauden ultraan, vai näinkö unta ( heräsin äskön pojan kanssa 1,5 tunnin unilta ja olo on hieman pöllähtänyt)

Aikaisintaan suosittelevat kun seitsemän viikkoa täynnä, itse kävin 6+6, mutta koko vastasikin jo 7+2, suosittelevat tuota rv:tä koska silloin sykkeen pitäisi näkyä :)

Esikko keksi tänään aamupäivällä hauskan leikin. Kävin vessassa ja sillä välin poika oli löytänyt avoimen talkkipurkin ( ukon jäljiltä tietenkin ) ja voitte varmaan kuvitella miltä olkkari näytti. Ihan kun ensilumi olis satanut sisälle ;) Oli onneksi helpompi siivota, kun mangosose sohvalta, jonka poika levitti sohvalle edellisviikolla ;)

Puudelille onnittelut iloisista ultrakuulumisista :)

Sussu_89; kiva että oli mukava neuvolan täti ja saitte asiat puhuttua läpi. Mulla oli kanssa aina miljoona asiaa tätsylle, mut unohdin ne jos en jo kotona laittanut asioita paperille :)

Mulla onkin se huomenna ja lähinnä jännittää, kuinka se menee tuon taaperon kanssa ;)

onnipapunen 7+4 ( kai?) & " iivari" 1v

Uusille tervetuloa!

Vierailija
19/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimästi tervetuloa uusille:)

Onnittelut ultrassa käyneille, kiva lukea kuulumisistanne! Onnea ultraan menijöille, se on ainutlaatuinen kokemus, oli kyse sitten ensimmäisestä tai esim. neljännestä, niin kuin minulla, aina se vaan on yhtä ihanaa....

Jonkun lapsosella oli 1v synttäritkin, onnea hirmu paljon!

Pahoinvoinnin riivaamille voimia.

Just kun innostuin kirjoittamaan, niin taas keskeytys......mies huutelee saunaan:))) No sitähän ei voi vastustaa.

Omaan napsuun ei mitään uutta....pahoinvointia, pahoinvointia, unettomuutta ja sängyssä pyöriskelyä.....mut silti en vaihtaisi päivääkään pois:)

No nyt sinne saunaan.....

Lalla ja pallero rv 7+5

Vierailija
20/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole hetkeen ehtinyt kirjoitella, pikasesti kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia päivittäin. Pahoinvointi se on sitten löytänyt tiensä tännekin.. oksentanut en ole, mutta jatkuva kuvotus on.

Ultrassa näkyi eilen vinhasti sykkivä sydän :) viikkoja eilen 6+3 laskureiden ja nyt myös ultran mukaan. Oli ihana käynti ja jotenkin rauhoitti mieltä kun sai ammattilaisen kanssa jutella, ensikertalaiselle kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Tunnin käynnille tuli hintaa 38€ eli ei kallis! Terkkari sanoi että kun näin varhaisessa vaiheessa näkyi noinkin vahvat sydämenlyönnit on raskauden jatkuminen normaalisti erittäin todennäköistä! joten pitäisköhän se kuitenkin yllättää tulevat isovanhemmat jo nyt ;)

Täytyy kyllä myöntää että niin onnellinen kuin olenkin niin jotenkin tämä väsymys ja pahaolo vievät voimat eikä niin jaksa iloita kun töissäkin pitää yrittää olla skarppina koko ajan vaikka ei jaksais! Mulla on nyt yövuorot meneillään, ihan normaalisti on yöt sujuneet sama kuvotus yöllä ja päivällä. Kuinkahan pitkään sitä jaksaa yövuoroja tehdä? kokemuksia? missä vaiheessa kerrotte työpaikalla raskaudestanne?

Vaikka en joka päivä oo ehtinyt kirjoittaa niin ihana lukea teidän kuulumisia kuitenkin! Onnittelut sydämen sykkeen nähneille, tervetuloa mukaan uudet odottajat ja kaikille iloista keskiviikkoa!

Maamelo rv 6+4