Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä rasvalla olet saanut talvi-ihon pysymään kosteana?

Vierailija
13.01.2022 |

Mieluiten hajustamaton tai mieto tuote!

Kommentit (373)

Vierailija
241/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui ihon kuivuus kun aloin käyttämään luonnonkosmetiikkaa. Toki lisäsin vielä kasvoöljyn ja hoitonesteen, että tiedä sitten onko niin väliä onko luonnonkosmetiikkaa vai ei.

Mutta yleisesti normi kasvoputsaritkin on liian kuivattavia. Eli tosi tärkeää on myös se, ettei kasvojen puhdistuaine kuivata ihoa.

Eli iltaisin kasvojen puhdistuksen jälkeen hoitoneste, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide ja kasvoöljy. Aamuisin kolme ekaa samaa ja sitten vaan päivävoide.

Itsekin sain avun luonnonkosmetiikasta, monilta muilta olen kuullut samaa. Siksi ihmettelenkin, että miten esim kaikenmaailman silikonia joku jaksaa kehua jotenkin erinomaisena. Moni saa apteekin voiteistakin reaktion.

Siksi, että silikoni on monelle herkkäihoiselle sopiva raaka-aine. Hienoa, että luonnonkosmetiikka sopii sinun ihollesi. Luonnonkosmetiikka ei kuitenkaan sovi kaikille muille, koska sisältää esimerkiksi monia kasviuutteita tai eteerisiä öljyjä, jotka voivat allergisoida tai aiheuttaa reaktiota herkällä iholla.

Suosittelen kuitenkin kokeilemaan, sillä jopa minä herkkäihoinen olen löytänyt toimivia luonnonkosmetiikka tuotteita.

Enemmän nuo apteekin voiteet aiheutti allergiaa.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2f17a843-2a52-413e-b6c4-da33a…

Kyllä, olen käyttänyt luonnonkosmetiikkaa ja en väitä, että kaikki tuotteet olisivat allergisoivia tai epäsopivia herkälle iholle. Se, että tuote on luonnonkosmetiikkaa ei ole kuitenkaan tae siitä, että se sopisi kaikille.

Ei kukaan sellaista sanonutkaan.

Vierailija
242/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui ihon kuivuus kun aloin käyttämään luonnonkosmetiikkaa. Toki lisäsin vielä kasvoöljyn ja hoitonesteen, että tiedä sitten onko niin väliä onko luonnonkosmetiikkaa vai ei.

Mutta yleisesti normi kasvoputsaritkin on liian kuivattavia. Eli tosi tärkeää on myös se, ettei kasvojen puhdistuaine kuivata ihoa.

Eli iltaisin kasvojen puhdistuksen jälkeen hoitoneste, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide ja kasvoöljy. Aamuisin kolme ekaa samaa ja sitten vaan päivävoide.

Itsekin sain avun luonnonkosmetiikasta, monilta muilta olen kuullut samaa. Siksi ihmettelenkin, että miten esim kaikenmaailman silikonia joku jaksaa kehua jotenkin erinomaisena. Moni saa apteekin voiteistakin reaktion.

Siksi, että silikoni on monelle herkkäihoiselle sopiva raaka-aine. Hienoa, että luonnonkosmetiikka sopii sinun ihollesi. Luonnonkosmetiikka ei kuitenkaan sovi kaikille muille, koska sisältää esimerkiksi monia kasviuutteita tai eteerisiä öljyjä, jotka voivat allergisoida tai aiheuttaa reaktiota herkällä iholla.

Suosittelen kuitenkin kokeilemaan, sillä jopa minä herkkäihoinen olen löytänyt toimivia luonnonkosmetiikka tuotteita.

Kyllä, olen käyttänyt luonnonkosmetiikkaa ja en väitä, että kaikki tuotteet olisivat allergisoivia tai epäsopivia herkälle iholle. Se, että tuote on luonnonkosmetiikkaa ei ole kuitenkaan tae siitä, että se sopisi kaikille.

Pointti tuossa taisi olla se, että kirjoittaja toi myös sen puolen esiin että luonnonkosmetiikka voi olla hyvinkin allergisoivaa joillekin henkilöille.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, nyt oikeesti! Jos jokin tuote toimii yhdelle, se ei välttämättä toimi toisille ja päinvastoin.

Lopettakaa riitely!

Vierailija
244/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ratkaisee kasvovoiteissa ihan eniten, että haluaako tehdä meikin, silloin on väliä miten ihovoide tai seerumi toimii. Meikitön pärjää huonommallakin rasvalla.

Vierailija
245/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whamisan öljyputsarilla ja kosteuttavalla kasvovedellä olen saanut ihmeitä aikaan. Etenkin tuota kasvovettä laittamalla aamuin illoin ennen rasvoja. Hintaa näillä on, mutta iho parhaassa kunnossa ikinä. Rasvat ja seerumit ovat olleet toissijaisia.

Vierailija
246/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin käytän Bepanthenia, öisin Symbiosis Londonin yövoidetta.

Joidenkin suosittelemat Niveat on itselleni lähinnä täyttä myrkkyä.

Vierailija
247/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän talvisin Lumene Lähteen 24h kosteusvoidetta ja yövoidetta. Eivät ole kovin hajustettuja verrattuna muihin Lumenen sarjoihin, mutta 24h voiteesta on myös hajustamaton versio.

Pelkät rasvat eivät kuitenkaan riitä, vaan pitää olla useampi kerros kosteutta eli sekä hoitonestettä että seerumia. COSRX etanahoitonesteen joku mainitsi, tykkään siitä itsekin kovasti ja esim otsassa vaikutuksen kuivuuden aiheuttamiin juonteisiin on nähnyt selvästi. Kuiville, herkille poskille sopiva seerumi on ollut pitkään etsinnässä, sen jälkeen kun edelliset suosikit lopetettiin. Nyt testissä oleva Lumene Arktis on vaikuttanut oikein hyvältä.

Kiitos sille, joka vinkkasi että Body Shopin aloe-puhdistusvaahto lopetetaan, pitää käydä tsekkaamassa vieläkö ehtii saada alesta. Kun vaahtoja ketjussa taidettiin kritisoida, niin tässäkään ei ole niitä tyypillisiä kuivattavia ainesosia.

Vierailija
248/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä, pintakuiva ja atopiaan taipuva ihoni pysyy hyvänä tällä: Sensai Cellular Performance Emulsion II (Moist) hoitoemulsio, myös III:sta olen kokeillut ja siihen ehkä siirryn seuraavaksi. Iso pullo kestää käytössä 2-2,5 vuotta, joten vuosihinnaksi tulee max 50 euroa, vaikka kertaostoksena tuo toki aina vähän kirpaisee (vaikka erilaisia alennuksia toki pitää hyödyntää). Ja vaikka sanotaankin, että ei pitäisi käyttää määrättyä aikaa kauempaa niin pah, ei tuo ole kertaakaan mulla härskiintynyt eikä pumppupullon rasvan mikrobiologinen laatukaan pääse heikkenemään, vrt. sormella kauhottavat voiteet.

Vartalolle ja käsille kelpaa apteekin voiteet, mm. Essex (vaikka siitä se parempi, lila, lopetettiin harmillisesti!), mutta kasvojen kosteutukseen tuo Sensai on ylivoimainen ykkönen. Jos iho ei allergisoidu sille, käytän sitä maailmanloppuun saakka. Nyt takana jo 20 vuotta tyytyväisenä. Aiemmin kokeilin kaikki mahdolliset halvat ja vähän kalliimmatkin rasvat.

Kannattaa hakea kosmetiikkamyymälästä testipakkaus ja kokeilla, jos ihon kuivuus on ongelma!

Vierailija
249/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää sikaa. Tulee luontaista rasvaa

Vierailija
250/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen seerumit, etenkin oil-coktailit, alle (mietoja hajusteita), päälle hajusteeton päivävoide lumenelta. Alennuksia usein esim. citymarketeissa. Seerumit riittoisia.

Vierailija
251/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceralan Plus on lyömätön. Nimim kaiken kokeillu

Vierailija
252/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen atoopikko ja yleensä hajusteet ärsyttää, mutta Nivea Creme on ollut loistava rasva. Olen kokeillut kymmeniä eri markettien ja apteekkien rasvoja ja tuo Nivean rasva on ainut mikä pitää ihon kunnossa.

Vierailija
253/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivisin käytän Bepanthenia, öisin Symbiosis Londonin yövoidetta.

Joidenkin suosittelemat Niveat on itselleni lähinnä täyttä myrkkyä.

Bepanthen sisältää kemikaalisia liottimia sekä maaöljyjohdannaisia. Älkää laittako iholle tällaista voidetta.

Vierailija
254/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti tuossa taisi olla se, että kirjoittaja toi myös sen puolen esiin että luonnonkosmetiikka voi olla hyvinkin allergisoivaa joillekin henkilöille.

Eri

Ihme jankkaajia tässä ketjussa. Sellaista kosmetiikkaa tuskin onkaan, mikä sopisi kaikille. Itsekin allergikkona suhtauduin skeptisesti luonnonkosmetiikkaan, mutta päätin kokeilla kun oikein mistään apteekkien, markettien saatikka kosmetiikkamyymälöiden tuotteista en saanut kunnollista apua käsi-ihottumaani. Enkä halunnut enää jatkuvasti läträtä kortisonivoiteen kanssa.

Otin kokeiluun luomu karitevoin ja ylätyksekseni se toimii, kädet on paremmasta kunnossa kuin vuosiin. En väitä että kaikille toimii, mutta mielestäni kokeilemisen arvoinen. Tuote on myös lähes hajuton, eli siinäkin mielessä tykkään.

Vierailija
255/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheavoi on ollut itselleni pelastus (atooppinen, kuiva iho). Toivon vaan, että olisin löytänyt sen aiemmin. Lisäksi Ufox kostuttaa ilmaa 24/7. Iho hyvässä kunnossa jopa kovilla pakkasilla.

Vierailija
256/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa ajattelin kommentoida minäkin.Olen yli 70v, kasvojen iho hehkuu ,lähes rypytön. Käytän ainoastaan mineraalisuolaa puhdistukseen ja merileväuutetta puhdistuksen jälkeen. Samaa kesät talvet . Kokeilkaa halvaksi tulee.

Vierailija
257/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weleda skin food ♡

Vierailija
258/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista kosteusvoide IVY AIA,todella ihana tuote.

Vierailija
259/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiin se o keeffes tms working hands voide on ainoa mikä on toiminut.

Vierailija
260/373 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

L300. Vartalo Nivean sinikantinen purkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän