Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä rasvalla olet saanut talvi-ihon pysymään kosteana?

Vierailija
13.01.2022 |

Mieluiten hajustamaton tai mieto tuote!

Kommentit (373)

Vierailija
221/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ceridal ihoöljyllä

Sisältää silikonia, eikö joku luonnollinen öljy olisi parempi? Miksi tällaisia tuotteita myydään.

Tuota silikonia ihan turhaan moni kammoaa. Erittäin hyvin siedetty, harvoin allergisoiva ainesosa ja on erinomainen ihon kostauttaja siten, että lukitsee ihossa olevan kosteuden alleen eikä päästä sitä haihtumaan pois.

Sulla on varmaan silikonia tisseissäkin?

Vierailija
222/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin välittömästi käyttöön, kun pakkaset alkaa. 5 litraa/vrk, 140 m2, ei tiivisty ikkunoihin. Nenän limakalvo, iho ja kasvit tykkää, eikä pöly lennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan kerrostamalla kahta eri voidetta, merkillä ei oikeastaan ole väliä. Markettituotteet ja apteekin perusvoiteet olleet käytössä. Ensin levitän kevyemmän esim. geelimäisen litkumman voiteen ja sitten heti perään hieman tuhdimman voiteen. Kummallaan voiteella yksinään ei iho pysy kunnossa, vaan naama on ollut kiristävän ja hilseilevän kuiva.

Vierailija
224/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ceridal ihoöljyllä

Sisältää silikonia, eikö joku luonnollinen öljy olisi parempi? Miksi tällaisia tuotteita myydään.

Tuota silikonia ihan turhaan moni kammoaa. Erittäin hyvin siedetty, harvoin allergisoiva ainesosa ja on erinomainen ihon kostauttaja siten, että lukitsee ihossa olevan kosteuden alleen eikä päästä sitä haihtumaan pois.

Tämä kommentti ei tainnut tulla oikeaan ketjuun tai sopia kommentiksi asialliseen viestiin…

Silikonilla on kuten aiemmassa viestissä mainittiin myös oikein hyviä ominaisuuksia. On ihan ok käyttää sitä sisältäviä tuotteita jos ja kun ne omalle iholle sopivat. On myös yhtä ok olla käyttämättä kyseisiä tuotteita, jos haluaa käyttää mieluummin jotain luonnollisempaa ainesosaa.

Vierailija
225/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui ihon kuivuus kun aloin käyttämään luonnonkosmetiikkaa. Toki lisäsin vielä kasvoöljyn ja hoitonesteen, että tiedä sitten onko niin väliä onko luonnonkosmetiikkaa vai ei.

Mutta yleisesti normi kasvoputsaritkin on liian kuivattavia. Eli tosi tärkeää on myös se, ettei kasvojen puhdistuaine kuivata ihoa.

Eli iltaisin kasvojen puhdistuksen jälkeen hoitoneste, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide ja kasvoöljy. Aamuisin kolme ekaa samaa ja sitten vaan päivävoide.

Vierailija
226/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ceridal ihoöljyllä

Sanotaan että on parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys.

Vierailija
227/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glyseroli ja Ceridal

Vierailija
228/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui ihon kuivuus kun aloin käyttämään luonnonkosmetiikkaa. Toki lisäsin vielä kasvoöljyn ja hoitonesteen, että tiedä sitten onko niin väliä onko luonnonkosmetiikkaa vai ei.

Mutta yleisesti normi kasvoputsaritkin on liian kuivattavia. Eli tosi tärkeää on myös se, ettei kasvojen puhdistuaine kuivata ihoa.

Eli iltaisin kasvojen puhdistuksen jälkeen hoitoneste, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide ja kasvoöljy. Aamuisin kolme ekaa samaa ja sitten vaan päivävoide.

Itsekin sain avun luonnonkosmetiikasta, monilta muilta olen kuullut samaa. Siksi ihmettelenkin, että miten esim kaikenmaailman silikonia joku jaksaa kehua jotenkin erinomaisena. Moni saa apteekin voiteistakin reaktion.

Vierailija
229/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoncos infinity. Suomalainen tuote. Hienostunut, kuitenkin luonnollinen tuoksu. Joululahjaksi saatu. Tällä lyhyellä käytölläkin hyväksi todettu.

Vierailija
230/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin sain avun luonnonkosmetiikasta, monilta muilta olen kuullut samaa. Siksi ihmettelenkin, että miten esim kaikenmaailman silikonia joku jaksaa kehua jotenkin erinomaisena. Moni saa apteekin voiteistakin reaktion.

Siksi, että silikoni on monelle herkkäihoiselle sopiva raaka-aine. Hienoa, että luonnonkosmetiikka sopii sinun ihollesi. Luonnonkosmetiikka ei kuitenkaan sovi kaikille muille, koska sisältää esimerkiksi monia kasviuutteita tai eteerisiä öljyjä, jotka voivat allergisoida tai aiheuttaa reaktiota herkällä iholla.

Vierailija
231/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvisin kymmeniä vuosia apteekin Bellavita voiteilla. Rasvaisemmalla yövoiteella ja kevyemmällä päivävoiteella. Tuote oli ihan loistava.

Orion meni kuitenkin muuttamaan rajusti voiteen koostumusta viime vuonna mikä tuli suurena järkytyksenä voiteen uskollisille käyttäjille. Tuotenimi pidettiin hämäävästi samana, mikä oli mielestäni virhe.

Ilmeisesti A-vitamiinia alettiin lisätä eri muodossa kuin ennen ja nyt iho hilseilee ja silmien ympärystät ovat koko ajan punaiset ja kuivat.

En usko että pystyn käyttämään näitä uusia voidetuubeja loppuun. OLen yrittänyt totuttaa ihoani niihin, mutta todella kyllästyttää irtoilevat ihoriekaleet poskissa.

En ymmärrä miksi hyväksi havaittu monien luottotuote mentiin pilaamaan.

Joku selitys oli että tuota A-vitamiinia ei enää saanut entisessä muodossaan ? Voiko pitää paikkansa ?

Yleensähän syy on aina kustannuksissa. Joku ahne Orionilta vaan halusi tehdä voiteen halvemmalla.

Olisin maksanut voiteesta enemmän jos sitä vaan olisi saanut alkuperäisessä muodossaan.

Tämä on todella rasittavaa. Tuote muuttu täysin erilaiseksi, mutta samalla vanhalla nimellä myydään. Tällaiset tuotteet menee samantien boikottiin, koska tuollainen touhu on huijaamista.

Vierailija
232/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että silikoni on monelle herkkäihoiselle sopiva raaka-aine. Hienoa, että luonnonkosmetiikka sopii sinun ihollesi. Luonnonkosmetiikka ei kuitenkaan sovi kaikille muille, koska sisältää esimerkiksi monia kasviuutteita tai eteerisiä öljyjä, jotka voivat allergisoida tai aiheuttaa reaktiota herkällä iholla.

Suosittelen kuitenkin kokeilemaan, sillä jopa minä herkkäihoinen olen löytänyt toimivia luonnonkosmetiikka tuotteita.

Enemmän nuo apteekin voiteet aiheutti allergiaa.

Vierailija
233/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorinnasta sellainen huomio, että talviaikaan se voi olla rutikuivien käsien pelastus, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Mulla kädet kuivuu ja halkeilee ja niiden rasvaaminen voiteella kuin voiteella aiheuttaa sietämätöntä kutinaa. Mutta kun kuorin kädet ensin ja ehkä jopa levitän pari tippaa kasvoille tarkoitettua kosteusseerumia ja sitten voidetta, kutina ei ole läheskään yhtä kamala. Kun kädet on päässeet oikein huonoon kuntoon, paras voide on yllättäen huulirasva, sitä mun kädet sietää parhaiten.

Vierailija
234/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä voiteella ole niin merkitystä jos käyttää hoitovettä. Minä kärsin 30v kuivasta ihosta ja sitten siirryin hoitovesi+kevyt kosteusvoide-komboon eikä ole kertaakaan sen jälkeen kiristänyt.

Hyviä kosteus/hoitovesiä on mm. Evolvella, Sensailla, La roche posaylla (ei siis niitä lähdevesiä vaan tujumpia kamoja), Bybillä ja Huxleylla. Näitä kaikkia olen testannut ja paras on Sensain (toki myös hintava). Varmasti myös halvemmilla merkeillä on hyviä.

Vierailija
235/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kuitenkin kokeilemaan, sillä jopa minä herkkäihoinen olen löytänyt toimivia luonnonkosmetiikka tuotteita.

Mitä tuotteita käytät?

Vierailija
236/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2f17a843-2a52-413e-b6c4-da33a…

Kyllä, olen käyttänyt luonnonkosmetiikkaa ja en väitä, että kaikki tuotteet olisivat allergisoivia tai epäsopivia herkälle iholle. Se, että tuote on luonnonkosmetiikkaa ei ole kuitenkaan tae siitä, että se sopisi kaikille.

Vierailija
237/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hyvää alkoholitonta kasvovettä ja luonnollisia kasviöljyjä (löytyy edullisesti nettikaupoista, missä myydään tee-se-itse saippuan ja muun kosmetiikan ainesosia). Luonnonkosmetiikan voiteet lisänä ja hinta ei ole aina laadun tae. Kokeilemalla tietää mikä öljy toimii parhaiten omalla iholla.

Vierailija
238/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaseliini

Vierailija
239/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy sopii hyvin ihonhoitoon. Sopii myös intiimialueille ja naiset voivat käyttää kookosöljyä vagisanin tilalla. Kookosöljy luonnon oma tuote.

Vierailija
240/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ACO Hydrating Booster kosteusseerumi