Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää lapsettomien lauantaita!

Vierailija
09.05.2015 |

ehkä ensi vuonna vietetään äitienpäivää <3

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:29"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:23"]Kiitos, mutta kyllä täytyy paha vahinko käydä, että ens vuonna vietettäis äitienpäivää (tai yleensä ikinä).  [/quote]Mmm, ja sä oot NIIN oikeassa ketjussa jakamassa paskaasi... Suhtaudutko muihin ihmisiin aina noin, että yrität aivopestä ne ajattelemaan tavallasi? Miesparkasi. No, hyvä puoli on se ettet lisäänny. [/quote] Tuohan oli ihan kohtelias kommentti. Jos sua ahdistaa, että kaikki ei halua mammaksi, niin se on voi voi.  [/quote]Ehei, ei minua ahdista se että kaikki ei halua mammaksi. Mut tuommoset turpa levällään juoksentelijat pikkusen tuppaa ahdistamaan. Käytöstavat, missä ne on. Varmaan käyttäydyt niin että jos joku mainitsee nähneensä hyvän tv -ohjelman, alat kiihkoilla että telkkari on p...eestä, ei sitä kaikki halua kattoo. No, jaksuhalit sulle asenteesi kanssa.

[/quote]

Niin, käytöstavat tosiaankin. Omissasi ei ole mitään vikaa?

Vierailija
22/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:23"]Kiitos, mutta kyllä täytyy paha vahinko käydä, että ens vuonna vietettäis äitienpäivää (tai yleensä ikinä).  [/quote]Mmm, ja sä oot NIIN oikeassa ketjussa jakamassa paskaasi... Suhtaudutko muihin ihmisiin aina noin, että yrität aivopestä ne ajattelemaan tavallasi? Miesparkasi. No, hyvä puoli on se ettet lisäänny.

[/quote]

Tuohan oli ihan kohtelias kommentti. Jos sua ahdistaa, että kaikki ei halua mammaksi, niin se on voi voi. 
[/quote]Ehei, ei minua ahdista se että kaikki ei halua mammaksi. Mut tuommoset turpa levällään juoksentelijat pikkusen tuppaa ahdistamaan. Käytöstavat, missä ne on. Varmaan käyttäydyt niin että jos joku mainitsee nähneensä hyvän tv -ohjelman, alat kiihkoilla että telkkari on p...eestä, ei sitä kaikki halua kattoo. No, jaksuhalit sulle asenteesi kanssa.
[/quote]
Voi herraisä, sulla se vasta asenne on. Ja sinä tässä kiihkoilet jos joku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan tällä palstalla ilkutaan kipeästä aiheesta. Lapsettomien lauantai on nimenomaan ihmisille jotka eivät ole lapsia saaneet kovasta halusta huolimatta. Miksi joidenkin vapaaehtoisesti lapsettomien, jotka eivät lasta halua tai kaipaa, pitää tulla SEKÄ perheketjuihin ETTÄ lapsettomuudesta kärsivien ketjuihin julistamaan ainoaa oikeaa tapaansa elää? Noinko epävarmoja todellisuudessa olette?

Vierailija
24/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:35"]

Kylläpäs joitain av-mammoja ahdistaa että kaikki ei halua kersoja. No ei voi mitään. 

Oikein ihanaa lapsettomien lauantaita etenkin kaikille veloille :) <3

[/quote]

Lapsettomin lauantai ei ole vapaaehtoisesti lapsettomien päivä, vaan tahattomasti lapsettomien.

"Tänään 9. toukokuuta vietetään lapsettomien lauantaita jo 22. kerran. Päivää viettämällä halutaan muistuttaa, että vanhemmuus ei ole itsestään selvää: kaikki naiset eivät ole äitejä eivätkä miehet isiä. Tahaton lapsettomuus koskettaa ainakin joka viidettä pariskuntaa.

Tapahtumia järjestetään eri puolilla maata, päätapahtuma on Helsingissä Dextra Lapsettomuusklinikalla klo 12. Teemana on lapsettomuus eri elämänvaiheissa.

Lapsettomien lauantai näkyy myös sosiaalisessa mediassa ja blogeissa, joista voit etsiä lisää tietoa nettisivustolta www.simpukka.info/lapsettomien-lauantai-blogeissa"

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/05/09/lapsettomien-lauantai-muistuttaa-etta-vanhemmuus-ei-ole-itsestaan-selvaa

Tsemppiä kaikille lapsettomuudesta kärsiville. Ihmeitäkin tapahtuu... Itse olen nyt seitsemännellä viikolla raskaana kolmen vuoden tahattoman lapsettomuuden jälkeen. Ehdittiin jo hakea lähetteet tutkimuksiin, kun kävikin täysi ihme. Toivottavasti ensivuoden äitienpäivänä on melkein puolivuotias lapsi kainalossa.

Vierailija
25/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:17"]

Kiitos. Nimimerkki entinen lapseton, joka saa juhlistaa huomista lapsensa kanssa - mutta jonka mukana kulkee aina haamuna se lapsettomuuden kipu. Älkää ymmärtäkö väärin. Se, että kärsin lapsettomuudesta monta vuotta, aiheuttaa sen että olen kuluneen 14.5 vuoden aikana ollut päivittäin huumaavan onnellinen lapsestani. Vaikka on nyt teini ja kokeilee hermoja. Mutta se lapsettomuuden arpi on olemassa ja olen hyvin, hyvin pahoillani kaikkien niiden puolesta jotka joutuvat siitä kärsimään. Muistattehan, että suurin osa saa biologisen lapsen ja osa adoptoi ja osa alkaa sijaisvanhemmaksi. Äidiksi tulemiseen on monta tietä.

[/quote]

Tiedoksesi: kaikki ei halua äidiksi. Älä yleistä.
[/quote]

Minusta tuo kirjoittaja ei yleistynyt. Hän kertoi omasta lapsettomuuskokemuksestaan ja oli pahoillaan lapsettomuudesta kärsivien puolesta. Minäkin olen pahoillani heidän puolestaan, vaikka itse olen lapseton vapaaehtoisesti.

Vierailija
26/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:17"] Kiitos. Nimimerkki entinen lapseton, joka saa juhlistaa huomista lapsensa kanssa - mutta jonka mukana kulkee aina haamuna se lapsettomuuden kipu. Älkää ymmärtäkö väärin. Se, että kärsin lapsettomuudesta monta vuotta, aiheuttaa sen että olen kuluneen 14.5 vuoden aikana ollut päivittäin huumaavan onnellinen lapsestani. Vaikka on nyt teini ja kokeilee hermoja. Mutta se lapsettomuuden arpi on olemassa ja olen hyvin, hyvin pahoillani kaikkien niiden puolesta jotka joutuvat siitä kärsimään. Muistattehan, että suurin osa saa biologisen lapsen ja osa adoptoi ja osa alkaa sijaisvanhemmaksi. Äidiksi tulemiseen on monta tietä. [/quote] Tiedoksesi: kaikki ei halua äidiksi. Älä yleistä. [/quote] Minusta tuo kirjoittaja ei yleistynyt. Hän kertoi omasta lapsettomuuskokemuksestaan ja oli pahoillaan lapsettomuudesta kärsivien puolesta. Minäkin olen pahoillani heidän puolestaan, vaikka itse olen lapseton vapaaehtoisesti.

[/quote]

Samaa mieltä. Ei tuossa mitenkään yleistetty. En ymmärrä miksi tähän ketjuun niin moni tulee kommentoimaan että en minä halua lapsia jne. Tässä on kyse tahattomasti lapsettomista. Velat voivat ihan hyvillä mielin pitäytyä tästä pois toitottamasta omaa tahtoaan olla haluamatta lapsia.

On todella kipeä asia tuo lapsettomuus silloin kun sitä lasta kovasti toivoo.

Toivoisin vähän kunnioitusta.

Tsemppiä ja toivoa tulevaisuuteen kaikille lapsettomuudesta kärsiville! Jaksakaa luottaa tulevaisuuteen. Niin monta onnellista tarinaa on jo olemassa pitkän lapsettomuuden jälkeen saadusta pienestä ihmeestä, vielä tulee teidänkin vuoronne saada se oma onnellinen tarinanne!

Vierailija
27/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Tätä päivää vietettiin 6 vuoden ajan. Nyt olen saanut juhlia äitienpäivää 7 vuotta. Silti jossain vähän kouraisee kun muistelen niitä 6 pitkää vuotta. Lapsettomuuden aiheuttama suru ei koskaan kokonaan häviä vaikka omia lapsia olen saanutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä