Adenovirus silmätulehdusta liikkeellä, sairastuneita?
Sairastaako kukaan parhaillaan? Tai onko sairastanut?
Kommentit (8)
Ei.
Media pelottelee aina jostakin mikäli ei satu olemaan parempaakaan, eli toisen puolesta loukkaantumista ja muita 'SoMe vauhkoontui' juttuja
Mulla oli tuo muutama vuosi sitten. Ei kyllä ollut punaiset silmät tai kipua, mutta näkö sumeni pahasti. Onneks lähti kerralla pois kortisoni-antibiootilla ja näkö palautui normaaliksi. Tuo on aika vammanen kun se voi uusiutua helposti kun sen kerran saa.
Mulla on parhaillaan. Silmät on lievästi punoittavat, pahemmin aamuisin, ja vetistelevät. Ärsyttävintä on, että silmän pinnalla normaalisti oleva kirkas neste on muuttunut paksuksi "limaksi" joka häiritsee näkemistä. Välillä räpytellessä sitä kellertävää limaa menee pupillin päälle ja sitten näkee sumeasti. Hämärässä tämä lima myös heijastelee valoa oudosti. Huuhtelulla ja kosteuttavilla silmätipoilla saa joksikin aikaa limat pois ja näkee taas tarkasti, mutta kyllä ne tunnissa taas palaa.
En ole mennyt lääkäriin kun tämän pitäisi mennä itsestään ohi virustautina.
Mulla oli juuri tuo silmätulehdus, toinen silmä rähmi pahasti ja sitten siirtyi toiseen silmään. Sain siihen kuurin , viikon kesti ja niin samalla mulle tuli virtsatietulehdus. Viimeksi oli kymmenen vuotta sitten silmätulehdus.
Adenovirus silmässä on paha, kun siihen ei ole lääkettä, vain aika parantaa. Kaverini saa usein silmätulehduksia. Yleensä kun tulee virus, niin bakteeritulehdus pääsee myös valloilleen. Bakteeriin kannattaa hakea antibioottikuuri.
Minulla ei ole koskaan ollut silmätulehdusta. Joskus on silmä kutissut, kun kaverilla oli tulehdus ja koskettelin varmaan jotain mistä sen sain, mutta huuhtelin heti silmääni 0,9% suolavedellä ja se meni ohi. Huuhtelin monta kertaa tunnin välein illalla ja aamulla silmä oli jo terve. Voin suositella silmän huuhtomista, sillä voi joskun välttää taudin..
Hei! Nostan vanhan ketjun. Itsellä todettu juuri tuon viruksen aiheuttama silmätulehdus. Aivan hurjat silmät, turvonneet, punaiset, kirvelevät ja rähmivät. Kestänyt jo viikon ja pahemmaksi menee. Osaako kukaan sanoa miten tämä menee pois ja oireita lievittää? Virukseen kun ei ole lääkettä..
Mulla iski, kun sen ainoan kerran saatiin kahdestaan viikonloppureissu lasten ollessa pieniä. Kuljin aurinkolasit päässä, koska silmät oli punaiset turbot + arat. Meni reissu pilalle suorastaan noiden silmien takia ja kaikki varmaan luuli, että mies on pätkinyt silmät mustiksi, kun kuljen aurinkolaseissa talvella....
Kotona tulehdus jatkui ja kävin sitten lääkärissä, jossa adeno löytyi. Noin viikon kesti pahin, parissa viikossa meni kokonaan ohi.
En nyt, mutta sairastin kuusi vuotta sitten. Paranemiseen meni liki vuosi.