Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&¤& MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO &¤&

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en siihen vielä enempää kirjoitakkaan sitten neuvolan jälkeen palaan asiaan!

Vierailija
2/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas välillä kuulumisia tännekkin =o)

Joku tuolla muutama päivä sitten valitti levottomia jalkoja mulla on itsellä sama ongelma ja käytän siihen hirudoid fortea ja hyvin saa sen jälkeen nukuttua kun on sillä jalat rasvannu.

Eilen olin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Painoa vaan oli tullu 2vko n.2kg eikä mitään näkyvää turvotusta kuitenkaan ole. vauva on jo pää tuolla lantiossa, mutta neuvolantäti sanoi ettei tarkoita sitä että syntyis ennenaikasesti. Kovasti kyllä jo painaa tonne alapäähän ja olo alkaa olla jo tukala sekä wc-reissuja saa tehdä kiitettävällä vauhdilla.

Kaipa tuossa taas oli kakkki tällä kertaa. Aurinkoista päivää kaikille.

Yksi asia vielä tuolle masuapinalle, otatko yhteyttä vaikka sähköpostiin kun näytti olevan sama synnäri =o)

piitu71@hotmail.com

Aurinkoista keskiviikkoa ilta_tähti 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Päivittäin olen tämän pinon käynyt lukemassa, mutta harvemmin työkiireiden keskellä kirjoitellut. Nyt sitten täysin yllättäen eilinen neuvolalääkärikäynti johti sairaslomalle ja vaakatasoon, kohdunkaula oli lyhentynyt 4cm:stä kahteen ja ruvennut pehmenemään. Mainittavia supistuksia en ole tuntenut, joten tuli tuo tilanne aivan puun takaa. 2 lasta on jo ennestään (4 ja 2v), molemmat syntyneet reilusti yliaikaisina (16 ja 9 pvää) ja kummankin kohdalla ei alapäässä ole tapahtunut mitään kypsymistä ennen rv 41. Nyt vasta rv 30+3 menossa, joten turhan aikaisin alkaa tapahtua. Aika lailla shokissa taidan olla edelleen tuon eilisen jälkeen, töissäkäynti päättyi kuin seinään (mikä sinänsä ei harmita...) ja nyt pitäisi keskittyä makoilemiseen. Kevyttä kotityötä saa tehdä (ei imurointia, nostelua, kantelua), mutta muuten vaan levättävä. Ja nyt mä olen ihan ihmeissäni, että mitähän tuokin tarkoittaa. Saako sitä lähteä esim. esikon harrastusta katsomaan autokyydissä 5min matkan päähän? Töissäkin pitäisi käydä hakemassa tavaroita pois, voiko sen tehdä? Kertokaa kiltit kokeneemmat makoiluexpertit, mitä tässä tilanteessa voi/uskaltaa tehdä? Ongelmallista tietysti se, että en ole tunnistanut supisteluita, joten ne eivät ilmeisesti varoita kypsymisestä. Tosin nyt olen ruvennut veikkaamaan, että tuo selkäsärky taitaa olla jotain supistuksentapaista. Eipä uskoisi, että kolmatta odotan...:). Aikamoinen huoli on etenkin tuosta masukista, ei nyt ihan vielä saisi syntyä. Ja toisaalta, en haluais osastollekaan joutua, kun kotona 2 pientä (isompi onneksi 6h päivässä isänkielisessä koulussa ja pienempi pph:ssa, mies vie ja hakee eli saan rauhassa päivän makoilla). Ens viikon lopussa on kontrolliaika, toivottavasti tilanne pysyy ennallaan.

Vierailija
4/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja tänään tasan 34! Jee!

Yöllä nukuin tosi huonosti... Kävin usein vessasssa ja mietin syntyjä syviä... Väsynyt olen kaiken kaikkiaan. Tuo tiistai meillä muutenkin rankka päivä, kun aamulla kuopuksen kerho, iltapäivällä esikoisen kerho ja illalla vielä jumppa molemmilla muksuilla. Yhtä menoa ja meininkiä siis.

Nyt aamusta lapset lähtee puistotätin kanssa puistoon ja minä menen kaverin kohta 4 viikkoa vanhaa poikaa ihastelemaan ja kaverin kanssa kahvittelemaan = ).

Iltapäivällä mennään lasten kanssa uimaan. Siivota pitäisi ja tiskata pitäisi, mutta näistä en stressiä ota! Meillä on aina tavarat paikoillaan, eli tuo siivoaminen tarkoittaa vaan imuroimista. Selkä vaan niin kipeä, ettei jaksaisi. Mies tulee huomenna kotiin, niin huomenna sitten laitan kämpän kuntoon niin on kiva tulla kotiin!

Pyry-Aapeli riehuu mahassa kiitettävästi. Raivotarjonnassa on ja pysyy, mutta selkää taitaa välillä vaihtaa puolelta toiselle. Ensi viikolla terkkari ja seuraavalla lääkäri. Saa nähdä, onko supparit saaneet mitään aikaiseksi, kun viimeksi heinäkuussa on alakertaan kurkattu = ).

Mutta nyt aamiaiselle! Tsemppiä kaikille kanssasisarille!

T:Effica, V, P ja Pyry-Aapeöi 34+0

Vierailija
5/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia kaikille jotka kamppailevat komplikaatioiden kanssa. Varmasti raskasta kun sita muutenkin raskaana ollessa on niin herkka ja stressaa hirveasti.

Nyt on rv 33 kasassa ja alkaa tama paksuna oleminen jo vahan kyllastyttamaan.

Siihen eiliseen galluppiin, uskon etta vauva syntyy laskettuna paivana 5.11. Niin ihanaa nahda kumpi sielta sitten tulee.

Vierailija
6/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoinkin levännyt olo. sain yöllä nukuttua tosi hyvin ja heräsin vain kerran vessaan.

isot kiitokset teille eilisistä tsempeistä ja voimain toivottelusta. eilen olikin tosi paha päivä. nyt onkin sitten jo paljon parempi olo. :-)

siilivaimo: koitahan enimmäkseen lepäillä ja varmaan tekis hyvää kuulostella niitä tuntemuksia. eli ainakin mulla silloin kun olen ollut pienillä liikkumisluvilla niin on voinut laittaa esim ruokaa ja pyyhkiä vähän pölyjä ja istuskella ulkosalla, mutta ei mitään imurointeja tai ruohonleikkuuta. ja heti jos tulee noissa pikkujutuissakin kipuja niin lepoa vaan. minä viihdytän aika paljon lapsia (2v ja 4v) lukemalla sängfyssä ja leikitään lautapelejä jne...

hurjalta tuntuu että efficalla (menikö oikein) on jo rv34 täynnä! huih!

olikos täällä joku G arvellusta syntymästä? minä veikkaan nyt sitten positiivisella mielellä että menee suurinpiirtein samaan kuin aiemmatkin eli tonne lokakuun alkuun rv36 saakka.

vauva on ollut aika hiljainen. pitänee varaan jotain liikelaskentaa tehdä. huomenna olis neuvolakin, sitä odotellessa. oma olo on fyysisesti hieman huono. mulla on edelleen maha hieman sekaisin ja ei tee ruokaa mieli. ja kun maha on tyhjä niin korventaa. renniepaketti on paras kaveri tällä hetkellä..

mom rv32+5

Vierailija
7/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa murut!

Siilivaimolle. Mulla on sama tilanne et kohdunkaula on nyt lyhentyny viikko sitten 3 cm 2 cm:n. Kohdun tilanne on ollu pehmeä jo tuolta heinäkuusta asti. Mulla on neljäs lapsi tulossa ja kolmannen kans oli sama juttu. Silti syntyi täsmällen laskettuna päivänä. Et toivoo on jos malttaa ottaa iisisti.

Itelläni kaikkein rankinta on reiaps kävely, sit supistaa kyllä pari tuntiakin. Onneks harvoin on on tullu tilannetta et pitäis mennä lujaa. Joskus suojatiellä kun autot melkein ajaa päälle kun valo vaihtuu on kauheimpia.

Sit vaan lepoo vaikka tylsäähän tää on. Nykyään yritän tehä kaikki ruoankin istuallaan ja pyykin viikkaus käy sohvalla jne..

Mies ja poika hoitaa tiskit ja kaupassa käynnit.

GALLUP:

Laittelin eilen tuonne loppupinoon kyselyä mitkä olis sellasia hemmottelukeinoja teilläja sit taas ne pakolliset kurjat jutut. Ei tainnu moni enää lukee. Olis kiva kuulla muiden juttuja, jos sais vaikka vinkkejä. Laitan uudestaan tähän omat parhaat ja pakolliset jutu raskausaikana.Lista on nyt sellanen et parasta tavallaan itselle. Vois tehä toisen kyselyn mikä parasta lasten kanssa, vois olla mielekäs kans.Kattellaan myöhemmin sitä...

Parhaat: 1. Kahvitauko, pullan tai suolaisen hyvän kans omassa rauhassa heti tarhaan viennin ja koululaisten lähdön jälkeen.

2. Marrasmurujen odotuspalstan lukeminen ja s-postin lukeminen.

3.Sohvalle löhöön ja kattoon nauhalta big brother, kotikatu, salkkarit, pako ym....Jätskiä ja anaspaloja. Kylmää light colaa jääpalojen kans.

4. Ystäville soitto, lämmin suihu, päiväunet.

5. Sohvalla tv:n katselu kun lapset ovat mukkumassa, isäntä tehny herkkuvoileivän ja kaakaon ja sen jälkeen hieroo jalkapohjia niin et lopulta nukahdan.

Kurjat, pakolliset

1.Kaikenlainen siivous(imurointi, lattian pesut, astiapesukoneen täyttö) kun ei taivu

2. Pyykkäys

3. Päiväkotiin vienti ja harrastuksiin viennit.

4. Ruoan laitto

5. Yöt, (suonenveto, vihlominen, liitoskivut)

Odotan mielenkiinnolla muiden jutskia!!!

Vierailija
8/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjia pinoja ollut tällä viikolla,mikä on pelkästään ihana asia=)!

Mulla tosiaan oli maanantaina se neuvola,paineet oli kerrankin ok,pissa puhdas,hemppa oli 125 ja painoo oli tullu hurjat 1600g/vko... Mä meinasin pyörtyä siihen vaa´alle...Neuvolantäti ei sanonu mitään joten en aio siitä itekään pahemmin stressata=)! Tarttee kyl hiukan katella syömisiään,koska en voi sitä turvotuksen piikkiinkään laittaa kun niitä ei vielä oo näkyny. Mulla on tullu jo yhteensä 14 kiloo lisää,kauhistuttavia lukuja...!!!

OOTELLAAN kyselit erityisäitiysvapaasta,mä olin elokuun (työsuhde loppui 1.9.) sillä sen takia kun työpaikalla oli tupakki-koppi ja työnantajalla ei ollut tarjota muita tehtäviä sille ajalle. Mulla oli tosiaan määräaikanen työsuhde ja työt olis joka tapauksessa loppunut syyskuun alussa, elokuun olin erit.äit.vp:lla kun työnantajalle selvis että olen raskaana. Kelasta en tosin vieläkään oo saanu rahaa siltä ajalta...vaikka on seittemän vikkoo jo menny, soitin kyllä alkuviikosta aika v-mäisen puhelun sinne joten eiköhän sielläkin ala tapahtua pikku hiljaa jotain=)! Aika sekava sepustus,mutta...

Nyt on ihan tyhjä pää,palailen myöhemmin=)!

Ja kamalasti jaksuja meille kaikille Muruille tällekkin päivälle=)!

tiitiäinen78 rv30+5

Vierailija
9/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuukausitolkulla seurannut tuota sinun raskaus" kamppailuasi" ja joka kerta miettinyt, että huhhuh, kylläpä toisia koetellaan. Ja nyt näköjään sattui ns. omaan nilkkaan, ihmeellistä, miten erilaisia raskaudet voivat olla! Koska 2 edellistä poikaraskautta meni täysin ongelmitta, niin ei voi olla miettimättä, että josko tällä kertaa olisi tyttö tulossa, kun näin koettelee...:). Kiitos vinkeistä, enköhän sitten uskalla minäkin pikkasen liikuskella, etenkin kun olo sen sallii. Meillä pojat rakastaa piirtämistä, joten olosuhteiden pakosta taidetaan nyt väliaikaiseti luopua " ei tusseja vanhempien sänkyyn" säännöstä ja antaa lasten piirrustella vapaasti meidän pedissä äidin vieressä.

Ilmeisesti täällä oli eilen galluppia arvioidusta synnytysviikosta. Vielä eilen aamulla olisin kirjannut ylös lukeman 41+, mutta nyt en kyllä yhtään osaa arvioida. Neuvolalääkärin sanoin " kun nyt viikolle 34+ päästään,niin sitten ollaan voiton puolella" .

Vierailija
10/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön sain nukuttua ihan hyvin, suonenvedotkin olivat vähäisiä. Tyttö vaan aamusella itkeskeli sängyssään, puhui jotain piposta... on mahtanut olla kaksi vuotiaalla rankka painajainen ;)

Eilen pääsin kehuskelemaan ettei supistele, no tietenkin sitten alko supisteleen. Myös sellasta öklöä oloa on alkanu tulla. Muuten kaikki ihan ok. Seisomalauta käytiin tytön kanssa eilen ostaan ja heti testailtiin, ihan innoissaan tyttö oli. Kävin hakeen myös vauvalle uuden peiton. Mä en voi käsittää, miksi kaikki peitot on eri kokoisia. Verrattuna äitiyspakkauksen vauvapeittoon Jyskissä olivat 5-10 cm kauttaaltaan pienempiä ja citymarketissa sitten saman verran isompia. No päädyin kuitenkin siihen isompaan. Pitäis olla kaikki sitä äitiyspakkauksen standardikokoa. Ärsyttävää sitten kun pussilakanat on erikokoisia peiton kanssa.

Eilinen G: Mä luulen, että tämä menee pidemmälle kuin esikko, joka syntyi tasan rv 39.

Tästä vois kyllä tehä oman alotuksen, mutta aiemmin synnyttäneet murut, kertokaas lyhyesti miten eri tavoilla teidän synnytykset on lähteny käyntiin? Mulla kun eka alko vesien menolla, ni mielenkiinnosta mietin, kuinka mahdollista on että toinenkin alkaa samoin.

Sarafan rv 31+6

Vierailija
11/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä turvotus on jotain aivan järkyttävää. Kengistä menee enää juuri ja juuri kahdet jalkaan (terveyssandaalit ja nauhalliset canvaskengät). Naamaani kauhistelin tänään kampaamon peilistä. Aivan pöhöttyneen pullea naama ja nenä kuin peruna. Ei voi kyllä sanoa, että raskaus kaunistaa, paremminkin kauhistaa.

Eilen tein viimeisen retken kaupunkiin, ja täytyy sanoa, että hieman tuli kerättyä katseita tämän mahan kanssa. Varmaan ihmettelivät, mitä tuo hullu vielä täällä taapertaa ja poksahtaako se tuohon kadulle. Mutta sainpahan ostettua aivan ihanan imetyspaidan, josta oli ilmoiteltu tuolla Osta & myy -palstalla. Riskillä ostin, mutta kotona kokeillessani osoittautui kuin minulle tehdyksi.

Mä olen tavallaan kade niille joiden täytyy pakosta levätä tai aloittavat oikean äitiysloman. Mullakin loma periaatteessa alkaisi kuun lopussa, mutta töitä mulla on vielä ens kuun puoliväliin (freelancerin on revittävä viimeisetkin rahansa jostain). Tässä tilassa kyllä lepoa kaipaisi, mutta kun ei periaatteessa siihen ole mitään lääketieteellistä syytä, kaikki kotihommat on edelleen hoidettava. Toissapäivänä siivous oli sitä, että itkin ja istuin lattialla hilaten takapuoltani lelulta toiselle. Melkein joka siivous saa itkun kurkkuun, kun ei jaksaisi eikä taivu enää mistään kohdasta. Mieskään ei ehdi auttaa, koska hän tekee remonttia.

Alia ja pikkuoravat rv33+2

Vierailija
12/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos the_kirsikka, toivotaan, että pääsen tän oman kolmosenkin yhtä pitkälle kuin sinäkin aikoinasi! Eiköhän se tästä, alkaa jo olla positiivisempi mieli, taitaa tuo eilinen järkytys pikkuhiljaa laantua.

Voi kauhistus Alia, kuinka sä jaksat kaksosmahan kanssa yhä siivoille??? Kokeile potkutaktiikkaa, älä kumartele, vaan yksinkertaisesti potkiskele jaloilla lelut kasaan... Meillä lapset siivoilee leluja innolla, kun äiti ottaa aikaa tai laskee, kumpi ehtii keräämään enemmän tai mittaa, kuinka kaukaa saavat lelulaatikkoon tavarat heitettyä...:).

Tuohon uuteen galluppiin on vielä vaikea ottaa kantaa, kun toistaiseksi olen itse juossut tukka putkella kodin ja työpaikan väliä. Mutta kahvihetki ja jalkojen hieronta kuulostavat kyllä ihanilta! Superinhokki on siivous, taitaa olla ihan geeneissä..:).

Vierailija
13/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakin näyttää kirkastuneen aamuisesta hyvinkin sateisesta. Tulipa aamulla sellainenkin huomattua, että pintaverenkierto (ja verenkierto) yleensä on ilmeisesti aika tehokasta tällä hetkellä. Puin aamulla poolon ja sen päälle villatakin ja vielä siihen päälle takin. Kuuma tuli niin, että. Puolimatkassa töihin takki piti riisua ja siltikin oli melkoisen kuuma. Oletteko muut huomanneet vastaavaa, että herkemmin tulee kuuma kun kylmä. Täytyy varmaan mennä ostamaan syksysksi toppeja ettei paistu ;) .

Sarafan kyseli miten edelliset synnytykset ovat käynnistyneet. No minulla ei ole takana kuin yksi mutta se alkoi supistelulla. Siihen mennessä ei ollut supistellut yhtään ja kun supparit alkoi se olikin sitten jo sitä itseään. Sama homma tällä toisella kierroksella - eipä ole supistellut. Kaikenlaisia muita tuntemuksia on toki ollut, mutta en kutsuisi niitä supistuksiksi.

Eilinen G: Itse veikkaan (=toivon) että lähtö tulee ennen laskettua aikaa. Esikoinen syntyi puolitoista viikkoa etuajassa ja painoi jo tuolloin 3.77 kg, joten ihan hyvä, että tulikin vähän ajoissa. Veikkaan, että tämä veijari on isompi, ainakin Sf-mitta on isompi, joten toivon, että tulee ajoissa tämäkin. Pitkäksi ei auta ainakaan mennä, koska esikoisen " vauvakalenterissa" loppuu päivät 14.11 ;).

Kukas se sanoi, että raskausaika on kauheus-aikaa (ulkonäön puolesta). Itselläni juuri toisin päin. Iho ja hiukset voi erinomaisesti ja onneksi turvotuksiakaan ei ole pahemmin (ainoastaan jos on liian kuuma). Synnytyksen jälkeen rapistunkin sitten ihan silmissä. Ensimmäiset harmaat hiuksetkin ilmaantui heti esikoisen synnytyksen jälkeen ja tukka lähti tupottain. Veikkaan samaa nyt.

Parasta & kamalinta puuhaa: Parasta ehkä oma aika (ilman miestä ja esikoista), jota on äärimmäisen vähän ja siksi se on arvokasta. Pahinta: Esikoisen käniseminen ja kiukkuaminen.

Oma (.). Maha heiluu puolelta toisella tämän tästä, joten asukkaalla lienee kaikki OK. Olo muutenkin ihan jees.

Hyiä päiviä kaikille.

Viljonkka74, 32+1

Vierailija
14/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on molemmat synnytykset käynnistyneet vesien menolla.

ekan pojan kanssa oli paikat kiinni, vaikkakin pehmeät ja lyhentyneet loppuun asti ja vedet meni iltakävelyllä 8 aikaan illalla. ukkonen oli ollut päivällä- mikä musta on jännä juttu kun olen kuullut huhuja synnytyksistä ja ukkosista. supistelut eivät kunnolla alkaneet aukaista paikkoja vaikka tulivat säännöllisesti vaan 16 tunnin jälkeen pistettiin tippaa kehiin.

toisen kanssa vesien meno tapahtui klo 14 iltapäivällä kotona. olin just saanut esikoisen nukkumaan kun parketille hulahti. paikat oli tuolloin 3cm auki ja kalvot pullottivat. tälläkään kertaa supistukset eivät riittäneet kunnolla ja oksitosiinia pistettiin.

mulla tuo avautuminen pysähtyy aina sellaseen 4cm- lääkärin mielestä syynä on arpeutunut kohdunkaula leikkausten ja lankojen takia.

jotenkin mä uskon että tää kolmaskin lähtee vesien menolla. mulla on raskauksissa aika paljon ollut supisteluja ja vaikka ne paikkoja avaakin niin luulen että vasta vesien meno sitten kertoo milloin synnyytetään. nyt tosin saattaisi toiveita olla sitten aikanaan ilman oksitosiinia synnyttämisestä kun ei ole uusia arpia langasta ilmaantunut kohdunkaulaan. se siis haaveena. :-)

Vierailija
15/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvä yö! ei oo tainnu sellasia olla nyt hetkeen. mahaan koskee yöllä, meen jotenki väkisin aina selälleen nukkumaan ja oon niin kiemurassa et vatsa jotenki vääntyy tai pingottuu.. sit aamu yöstä toi kaveri alkaa liikkuu ja jyskyttää. ukko kuorsaa vieressä ja mikään ei oikeen oo hyvin. =/

G: mä uskon ja toivon, tai toivon oikeestaan ihan tositosi paljon että vauva syntyy 5.11. la on 3.11. toi 5 päivä on ollut surupäivä meidän perheessä viimeset 5 vuotta joten uskon j toivon että sille päivälle saadaan vihdoin jotain hyvää :) saa nähdä. tavallaan olen toivonut että vauva tulis pikkasen etuajassa, pelkään että se on liian iso ja pelkään synnytystä muutenkin, haluisin mahdollisimman pienen vauvan täysillä viikoilla.

tavallaan kurjaa puhuu näin ku momentti käy taistoo viikoista.

jos aamupalaa nyt. keksin itselleni erittäin hyvän harrastuksen näin päivisin, pelaan pokeria aapelissa... en usko et kellään on ihan näin tylsää päivisin.. :(

ootellaan rv. 33+5

Vierailija
16/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis kolme lasta. Kaikki ovat alkaneet hurjilla, kivuliailla supistuksilla. Ekasta (poika 3900g), laskettuna päivänä syntyi: avutuminen kesti melko pitkään monta tuntia.Kun pääsin sairaalaan en ollu yhtään auki kun olin 4 cm auki sain epiduraalin ja synnytksen mitaksi tuli 10 h.

Tokasta (tyttö 3400g)supistuksista äkkiä sairaalaan, ekak en ollu yhtään auki, mut puolen tunnin kuluttua olin täysin auki ja synnytys oli nopea ilman lääkityksiä.Paraservikaali laitettiin, sattui inhottavasti mut ei ehtiny vaikuttaa kun tyttö syntyi. Väliliha leikattiin mielestäni turhaan, kun olin jo uudelleen synnyttäjä ja tyttö oli pienekokoinen. Olin tosi kipee pitkään niinkuin ekastakin. Kosto kaikenkaikkiaan suppareista n 4-5 h.

Kolmas(poika 3600g) oli sit kaikkein nopein n 3h.Spinaalipuudutus ja ilokaasu.Välilihaa en halunnu et leikataan ja kätilö venytti lämpimällä pyyhkeellä ja paraninkin hetkessä.

Ja tosiaaan mulla on aina lääkäri puhkassu kalvot ja sit synnytykset ovat alkaneet niin vauhdilla et muutama työntö ja ovat olleet maailmassa.

Toivotaan et nytkin.

Mitäs uudellensynnytäjät ootteko yhtään aatellu mitä kipulääkettä vai yritättekö. Mä en oo aatellu, toi spinaali oli melko hyvä, samoi ilokaasu toimi mulla.

Terkuin The _ Kirsikka

Vierailija
17/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin ylös niitä h-hetken arvauspäiviä joita bongasin.

Masuapina 9.11

BettyBlu 5.11

Momentti rv36

Siilivaimo 41+ / 34+

Sarafan 39+

Viljonkka74 14.11

ootellaan 5.11

Kiva nähdä kenessä on ennustajaeukon vikaa :)

Tätä listaa voi muutkin päivittää, kun en joka päivä kuitenkaan koneelle kirjoittele.

Oma napa: nyt hieman huolettaa. Yöllä heräilin muutaman kerran voimakkaisiin suppareihin jotka olivat kipetä. Aamulla supistellut myös, onneksi silloin tällöin vain mutta hitsi että ottaa kipeään. Eli olen tässä " kuulolla" ja soitan äippäpolilla jos ei rauhoitu. Minähän olen iloinnut muutamasta näistä muutamasta viikosta jolloin ei ole supistellut juuri yhtään. No, ehkä ylireagoin kun on vähän kuin varpaillaan koko ajan ja on päivät aikaa kuullostella tuntemuksiaan.

Siilivaimo, ei mitenkään mukava tilanne sinullakaan. Ota ihan oikeasti rennosti eli kuten momentti tuossa jo ohjeisteli ei mitään ruoholla leikkaamista yms ronskimpaa. Ihan auton vauhdin tärinäkin voi olla pahasta joten kannattaa vältellä mitään pitkiä kyläreissuja.

Minulle esikon syntymä alkoi vesien menolla. Kuulin sen klassinen " poksauksen" (n 23.00) ja sitten alkoi valumaan. Supistelut alkoivat noin tunnin kuluttua tästä. Tyttö ulkona seuraavana aamuna 10.13.

Keskiviikkoa kaikille!

Masuapina 32+3

Vierailija
18/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntymäpäiväG: Jos raskauden annetaan mennä niin pitkälle, että lähtee itsestään syntymään, niin veikkaan että syntyy 6.11. alkavalla viikolla, la 29.10. Mutta toivon ja rukoilen, että käynnistetään vauvan koon takia, silloin todennököisin päivä olisi 30.10.

Neuvolakuulumisia: Hb oli yhtä äkkiä noussut 137:n, viimeksi oli 120... Rautaa olen tuon edellisen neuvolan jälkeen syönyt ehkä joka toinen päivä. Nyt saa ottaa pari kertaa viikossa, ettei hb lähde uudestaan laskuun. Painoa oli tullut vajaat kilo viikossa, mulla sentään tuo valtava turvotus selittää sitä osittain. Neuvolalääkäri 2 viikon päästä, silloin pitäisi saada painoarvioon lähete.

Alialla oli näköjään tuo turvotus myös ongelmana, " kiva" että vihdoin löytyi kohtalotoveri. Tää ei todellakaan ole kivaa. Mullakin kahdet kengät mahtuu jalkaan, toiset tosin enää vain juuri ja juuri väkisellä tunkemalla. Eli käytännössä yhdet käyttökelpoiset kengät. Sormet taipuu juuri ja juuri tähän kirjoittamiseen, vaikka kipeää tekeekin.

Mutta ei nyt tämän kummempaa!

Marrastoive rv 34+3

Vierailija
19/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot jaksaa ehkä nyt hetken pelailla...=)!

Synttäripäivä G: Mä oon jo kolme kertaa nähny unta,että vaavi syntyy kax viikkoo etuajassa ja sektiolla...eli päivä olis sitte 10.11 mikä passais mulle kyllä aivan mainiosti,mutta mun tuurilla mennään varmaan kax viikkoo yli=)! Mutta jospa nyt vakaasti uskon tohon 10.11 ni ehkä se toteutuu...toivossa on hyvä elää...=)!

Parhaat jutut raskausaikana:

1. Mies kantaa kauppakassit

2. Apua saa kun pyytää (ennen ei aina niin helppoa)

3. Päivittäiset Murujen kuulumiset=)!

4. Mieheltä ruinatut halit

Kurjat jutut:

1. SIIVOUS!!

2. Oma voimattomuus

3. Mielialojen vaihtelut

4. Itkuisuus

5.Närästys

Renniestä on tulossa munkin kaveri,eilen hain apteekista täydennystä Rennie-varastoon...apteekin täti näki mun mahan ja kysyi kovasti hymyillen,että otatko tän isoimman paketin? Tietenkin vastasin myöntävästi=)!

tiitiäinen78

Vierailija
20/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mun veikkaus on rv tasan 36 ja perjantai 13.10. ;-)

Ja tuossa joku valitteli että inha puhua ja toivoa ettei tulisi kamalan iso vauva. meillä kakkosen kanssa povailtiin vauvan kooksi laskettuna aikana 5,9kg ja kyllä minä melkein aloin itkemään vastaanotolla. tuo siis diabeteksen takia. mutta kummasti vaan poika laskeutui keskikäyrälle. ymmärrän ihan täysin ettei kukaan halua hirveen iso mötikkää pusertaa.