Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko Suomessa todellakin ihmisiä, joilla ei ole varaa maksaa n. 10 euroa työpaikkalounaasta?

Vierailija
13.01.2022 |

Ihmettelen kun monet syövät ravinneköyhiä eväitään ja valittavat työpaikkaruokalan hintoja.

Itse ylempänä toimihenkilönä syön aina ruokalassa - se on edullista, terveellistä ja monipuolista.

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään ole varaa 10€ päivässä lounaaseen. En syö töissä ollenkaan. Syön aamulla ja illalla eli 2x päivässä. Käyn töissä, mutta enempään ei ole varaa. Eli kyllä Suomessa on ihmisiä varmasti enemmänkin, kenellä ei ole varaa riittävään ruokaan. Miksi meillä muuten olisi leipäjonoja?

Vierailija
42/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y

Vierailija
44/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. 200 eur kuukaudessa lounaaseen on hirveesti rahaa.

Tuo on koko kuukauden ruokabudjettini.

Vierailija
45/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahakysymys.

Mutta laitosruuat (ja ravintolaruuat) ovat suolalla pilattuja, enkä usko niiden minua vakuuttavaan korkeaan hygieniatasoonkaan. Niin monta kertaa on nähty "virantoimituksessa" olevien ihmisten esim. pyyhkäisevän nokkaa kädenselkään ym.

Vierailija
46/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
47/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioaloitus, joskin tuo titteli oli lisätty.

Vierailija
48/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi 10 euron lounasta viikossa on 50 euroa. Kuukaudessa 200 euroa ja 11 kuukaudessa (huomioitu kesäloma) on 2200 euroa. Maksoin näin paljon aiempina vuosina mutta kun aloin seuraamaan mihin rahani menevät, aloin tuoda lounaan kotoa. Tein kotona isoja satseja ruokaa, joista aina pakastin muutaman kerta-annoksen lounaaksi. Viikonlopun ruokia tein niin paljon, että söin niitä aina maanantaisin ja usein vielä tiistaisin. Joskus tein lounaaksi salaatin ja kävin lähikaupasta 2 grillattua kanankoipea, jotka maksoivat yhteensä 2 euroa. Lounaskulut puolittuivat ja ylikin. Säästin joka vuosi etelänmatkarahat syömällä kotiruokaa. Nyt kun olen eläkkeellä ruokakulut vieläkin pienenivät, sillä syön päivässä vain yhden lämpimän ruoan.

Vierailija
49/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylempi toimihenkilö, joka aloittaa otsikon sanalla "siis"?

Sama kirjoittaja, jonka otsikot alkavat myös "eli"-sanalla.

Ja jonka otsikoissa esiintyvät turhat täytesanat kuten "tuo, nuo, tuota, niitä, noita, näitä" sekä "se".

Esim.

"Siis miten hoidatte viikon ruokaostokset kerralla?"

"Onko tuo oikeasti Gabriel Xenan kanssa Alexa ratkaisee-ohjelmassa :DD"

"Miksi noilla koronarokotteen antajilla ei ole suojakäsineitä?"

"Onko se Annika O eronnut vai ei?

"Jotenkin surullinen tuo Frendit-tähden Batman-koti"

Vaan eipä ole aiheetkaan kovin kummoisia.

Terveisin alempi toimihenkilö, joka syö päivittäin kotiruokaa etätöissään.

Vierailija
50/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
51/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo.

Minä käyn töissä ja minulla on aina omat eväät koska lounasravintoloissa on liian kallista.

Asuminen ja auton omistaminen jo vie kuukaudessa rahaa reilu 1000e ja siihen päälle vielä kaikki laskut.

10e lounas maksaisi kuukaudessa 200e ja sellaiseen minulla ei ole varaa.

Nettopalkkani on 1800e/kk

Vierailija
52/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi, mutta pidän sitä tuhlauksena. Otan eväät kotoa, säästän huomattavasti. Syön silti monipuolisesti ja terveelllsesti. Ja en koe tässä mitään ongelmaa, sillä teen päivälliseksi aina sen verran, että siitä riittää myös evääksi.

Vierailija
53/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempi toimihenkilö, joka aloittaa otsikon sanalla "siis"?

Sama kirjoittaja, jonka otsikot alkavat myös "eli"-sanalla.

Ja jonka otsikoissa esiintyvät turhat täytesanat kuten "tuo, nuo, tuota, niitä, noita, näitä" sekä "se".

Esim.

"Siis miten hoidatte viikon ruokaostokset kerralla?"

"Onko tuo oikeasti Gabriel Xenan kanssa Alexa ratkaisee-ohjelmassa :DD"

"Miksi noilla koronarokotteen antajilla ei ole suojakäsineitä?"

"Onko se Annika O eronnut vai ei?

"Jotenkin surullinen tuo Frendit-tähden Batman-koti"

Vaan eipä ole aiheetkaan kovin kummoisia.

Terveisin alempi toimihenkilö, joka syö päivittäin kotiruokaa etätöissään.

Nuo on ihan yleisiä täytesanoja ja palsta on täynnä pällejä. Vaatii aikamoisen psykoosin ajatella että kaikki ovat yhden ja saman kirjoittamia.

Vierailija
54/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen ohjaajana pienluokalla, ja periaatteessa minun pitäisi syödä koulun ruokalassa esimerkkiruokailu. Palkka on vaan niin pieni, että mielummin otan omat eväät ja syön tauolla.

Vierailija
55/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni hyvätuloinenkin valittaa työpaikkaruokalan hinnoista ja syö eväitä säästääkseen rahaa. Kaikkien mielestä se työpaikkaruoka ei ole 10 euron arvoinen, jolloin se tuntuu liian suurelta, vaikka itsellä olisikin varaa siihen. Ja toisaalta jos ei niin hirveästi tykkää työpaikkaruokalan sapuskoista, on ihan sama syödä vaikka vähän tylsempiäkin eväitä.

Vierailija
56/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen ohjaajana pienluokalla, ja periaatteessa minun pitäisi syödä koulun ruokalassa esimerkkiruokailu. Palkka on vaan niin pieni, että mielummin otan omat eväät ja syön tauolla.

"Pakkosyötön" pitäisi sisältyä palkkaan.

Vierailija
57/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse AKATEEMIKKONA syön lounaakseni vain kuivattua kobe-härkää, tonnin per päivä, KELAn piikkiin.

Olen siis VAATIVASSA JOHTOTYÖSSÄ ko. lafkassa.

Lapseni, jotka kukin kirjoittivat 12 Laudaturia HUIPPUlukioista, joutuvat puolestaan tyytymään vaivaiseen sadan euron päiväbudjettiin. Tämän maksan MILJOONAN vuokra-asuntoni tuotoista.

Vierailija
58/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pohdin tätä, että joillakin on tosiaan varaa syödä se kympin lounas. Minun palkalla kerran kuussa ostan jonkun paremman lounaan, muuten omilla eväillä.

Vierailija
59/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Räty ihmettelee...

Vierailija
60/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylemmillä toimihenkilöillä on lounassetelit, ei ne itse pulia lounastaan mitään, tiedoksi AP:lle

Tämä on taas näitä, jotka kuvittelevat ettei työsuhde-eduista makseta mitään. Ei ole ilmaisia lounaita.