Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko Suomessa todellakin ihmisiä, joilla ei ole varaa maksaa n. 10 euroa työpaikkalounaasta?

Vierailija
13.01.2022 |

Ihmettelen kun monet syövät ravinneköyhiä eväitään ja valittavat työpaikkaruokalan hintoja.

Itse ylempänä toimihenkilönä syön aina ruokalassa - se on edullista, terveellistä ja monipuolista.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. 200 eur kuukaudessa lounaaseen on hirveesti rahaa.

On jos kotona perheen kesken tehdään ruokaa kuitenkin työpäivän jälkeen.

Mutta yksineläjälle tuo on minusta edullista. Ruoka yleensä monipuolista ja useimmissa paikoissa saat itse mättää annoskokosi (mikä sitten helposti johtaa liikasyömiseen).

Vierailija
22/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin aamulla Hesaria lukiessani, että lukiolaiset olivat jättäneet säästösyistä pillerit ostamatta. Kymmenen euroa kuussa.

E-pillerit?

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nettotulot 1350 euroa kuussa ja olisi kyllä varaa tuo maksaa, mutta ihan järjetöntä se olisi, kun sen rahan voi käyttää paljon järkevämminkin.

Vierailija
24/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikkalounas maksaa vain puolet tuosta, enkä laita rahaa siihenkään. Hernekeittolautasellinen, vettä ja näkkileipä margariinilla ei ole sen arvoinen. 

Vierailija
25/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo ei ole 0/5 jos se saa näin paljon vihaisia vastauksia näin nopeasti.

Tämä on ennemminkin 4/5.

Vierailija
26/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ylempää toimihenkilöä vieläkin ylempänä, ylemmän toimihenkilön ylevämpi toimihenkilö.

Toimin erilaisissa toiminnallisissa toiminnanohjaustoiminnoissa.

Vierailija
27/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Terveydenhoitajana tienaan 1940 € bruttona kuukaudessa. Ei tosin ole mahdollisuuttakaan tuollaiseen lounaaseen, sillä lounasruokaloita ei työpisteiden lähellä ole eikä ole lounastuntiakaan. Asiakkaiden välissä syön eväitä, jos on aikaa. Tiedän, ammatinvalintakysymys...

Vierailija
28/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei AP, unta olet vain taas nähnyt, tai muita hallusinaatioita.

Vierailija
29/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan sillä hinnalla koko kuukauden ruokaostokset. Eikä työpaikkaruokailu ole mikään nautinto mistä huvittaisi maksaa. Ennemmin laittaa vaikka sen 200e/kk matkakassaan ja herkuttelee sitten syksyllä Sardinian rannikolla koko rahan edestä.

Vierailija
30/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pihi enkä syö edes sen kympin edestä joten eväillä mennään.

Vierailija
31/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Attendolla hoitajana töissä ja meille hoitajille ruoka maksaa 4€. En malta aina edes sitä maksaa vaan otan kotoa eväät. Ihan kunnollista ruokaa teen kotona ja monesti sitä riittää evääksi. Eikä aina ole töissä sellaista ruokaa mitä haluan syödä. Esim. joku janssoninkiusaus tai maksakastike. 🤮

Vierailija
33/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Siis kirjoittelija kuin tässä aloituksessa:

"Siis miten hoidatte viikon ruokaostokset kerralla?"

Vierailija
34/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin palkan verran maksaa syödä työpaikalla. En tiedä miten motivoivaa se sitten on.

Vierailija
35/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"OTATTEKO VASTUUN PROJEKTISTA" ?? :D:D

Ei helv..

36/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olle kysymys varallisuudesta vaan osaatko itse laittaa ruokaa. Itse en suostu maksamaan 10 euroa päivässä.Rakastan omaa kotiruokaa. 

Vierailija
37/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Terveydenhoitajana tienaan 1940 € bruttona kuukaudessa. Ei tosin ole mahdollisuuttakaan tuollaiseen lounaaseen, sillä lounasruokaloita ei työpisteiden lähellä ole eikä ole lounastuntiakaan. Asiakkaiden välissä syön eväitä, jos on aikaa. Tiedän, ammatinvalintakysymys...

Bruttona? Ettei nettona verojen yms. jälkeen? Koska mulla Attendolla lähihoitajana jo peruspalkka 2122,04€ ja siis tuosta verot yms. pois. Lisät sitten vielä erikseen. Attendolla tunnetusti huonommat palkat kuin kunnallisella.

Vierailija
38/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hullua sitä Youtubesta löytääkin..

Vierailija
39/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmillä toimihenkilöillä on lounassetelit, ei ne itse pulia lounastaan mitään, tiedoksi AP:lle

Vierailija
40/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa maksaa ja valinnanvaraakin on "lounasravintoloiden" suhteen töissä, mutta teen silti itse omat evääni. Ainakin saan syödä rauhassa ja just sellaista ruokaa mitä itse haluan.