Avovaimo nukkuu iltapäivään eikä tee kotitöitä (työtön)
Nytkin vain nukkuu. Itse opiskelen 8-16 välillä, päivien pituudet vaihtelee, mutta tuolla aikavälillä. Mutta ongelma on se että Avovaimo valvoo pikkutunneille asti ja ylikin ja heräilee 13-15 välillä. Monesti olen ehtinyt tulemaan koulusta kotiin ja Avovaimo edelleen nukkumassa. Itse teen opiskeluiden päälle vielä enemmistön kotitöistä. Ärsyttää ihan suunattomasti. Kiitos kun sain avautua. Sama ongelma on vapaapäivisinkin, kuten nyt esimerkiksi. Heräsin 3 tuntia sitten, söin aamupalan ja siivosin keittiön ja toinen edelleen kääntää kylkeä
Kommentit (67)
Masentunut.
Itsekin olen työtön nainen ja mies käy töissä. Herään aamulla 8-10 aikaan, ulkoilen koiran kanssa, siivoilen, teen ruuan valmiiksi, pesen pyykkiä.... Ja etsin töitä. Nukkumaan menen 22-00 välillä.
Ja olen myös masentunut, mutta tiedostan, ettei se olo ainakaan makaamalla parane.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sairasta masennusta niin en kyllä katsoisi yhtään.
Näin sitä tuetaan myötä- ja vastsmäessä👍.No palastuisipahan todellinen luonne.
Ennen puhuttiin laiskuudesta ja nyt sen on masennusta.
Teet jatkossa ruokaa vain itsellesi ja peset vain omat pyykkisi.
Onko sen nimi Avovaimo vai miksi kirjoitat isolla kirjaimella?
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Toistan: Jätä se sika!
Vierailija kirjoitti:
Moni on vaan laiska, turha aina jotain sairautta ottaa oikeutukseksi laiskuudelle.
Jos valvoo pitkää nukkuu myös pitkään.
Jos mä menen nukkumaan klo 23 niin herään 7-8 välillä. Jos meen nukkumaan klo 2 niin herään 7-8 välillä.
Minä olen kuin tuo avovaimo, paitsi että teen kaikki kotityöt. Näyttää sopivan laiskalle miehelleni. Sinun kannattaa ihan kuule avata suusi ja reippaasti keskustella tilanteesta. Kysy onko masentunut, aikooko hakea töitä, voisiko hoitaa kotityöt. Älä syyllistä, vaan keskustele avoimesti.
Pitääkin jatkossa muistaa kaikkiin ketjuihin missä valitetaan ettei mies tee kotitöitä, että se on masentunut.
Miten kahdella aikuisella on niin paljon kotitöitä tehtävänä, että koet niiden teon rankaksi?
Vai onko teillä paljon eläimiä tai lapsi/ lapsia? Niistä ymmärrän, että tulee sotkua ja saa olla jatkuvasti siivoamassa, mutta ei kai kaksi aikuista mitään suuria sotkuja aikaan saa… 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä tommosta laiskimusta kattelet?
Hyvä kysymys. Ei ole vain pokkaa lähteäkkään. Se olisi tosi vaikeaa, koska hän on niin kiinnikkin minussa.
Ap
Vai oletko itse niin kiinnikin Avovaimossa?
Vierailija kirjoitti:
Ennen puhuttiin laiskuudesta ja nyt sen on masennusta.
Teet jatkossa ruokaa vain itsellesi ja peset vain omat pyykkisi.
Voi olla kumpaa tahansa. Ei tuota silti pidä sietää, sekä laiskalle että masentuneelle on kuntouttavaa ottaa vastuuta kotitöistä
Kauanko jaksat?
Itse olen kuvailemasi avovaimo ja pelottaa kyllä suoraansanottuna jätetyksi tuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko nyt ylpeilet täällä sillä, että olet kolmessa tunnissa saanut ihan kokonaisen aamupalan syötyä, keittiön siivottua ja yhden viestin kirjoitettua vauva-palstalle?
Puolisosi on masentunut.
Kyse ei ole vain keittiön siivoamisesta tänäaamuna, vaan siitä että teen SUURIMMAN OSAN yhteisen kodin kotitöistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauanko jaksat?
Itse olen kuvailemasi avovaimo ja pelottaa kyllä suoraansanottuna jätetyksi tuleminen.
Voit ihan itse korjata tuon asian
Vierailija kirjoitti:
Onko sen nimi Avovaimo vai miksi kirjoitat isolla kirjaimella?
Puhelimen automaattikorjaus on sitä mieltä, että se kirjoitetaan isolla :D. En ole jaksanut ottaa sitä pois, koska uusi puhelin
Vierailija kirjoitti:
Avovaimon pitäis olla jo ex tuossa tilanteessa!
Jätä sormus tyynylle kun hän nukkuu. Jatkakoon vaan ruususen unta yskinään.
Mikä sormus?
Itsekin pidin tuollaista päivärytmiä kun olin työttömänä, laiskana ihmisenä en olisi varmasti suuremmin tehnyt kotitöitäkään, mutta en kehdannut olla tekemättä, kun mies kuitenkin kävi töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko jaksat?
Voit ihan itse korjata tuon asian
Niin . Kyllä enemmän kotitöitä voisin tehdä. Mutta töihin minusta ei ole
Moni on vaan laiska, turha aina jotain sairautta ottaa oikeutukseksi laiskuudelle.
Jos valvoo pitkää nukkuu myös pitkään.