Ovatko kaikki suomalaismiehet epäempaattisia ja puhumattomia?
Onko empaattisia miehiä olemassakaan vai onko se vain naiselle kuuluva ominaisuus (vrt. hoivavietti)? Kun haluaisin empaattisen, rakentavaan keskusteluun kykenevän, halauksista tykkäävän, lapsi- ja eläinrakkaan miehen, niin vaadinko mahdottomia? Vai pitääkö tyytyä siihen, että ei ole ainakaan päihdeongelmia ja on väkivallaton?
T. N34
Kommentit (29)
Et vaadi mahdottomuuksia. Mun mies on juuri tuollainen ja tuskin ainoa laatuaan. :)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:10"]
Voi herranjumala näitä avauksia taas. Mitäs sanotte tästä arvon sterotypisoijat, totuus voi olla tarua ihmeellisempää:
Tutkimuksen mukaan miehet ovat naisia tunteellisempia, mutta vähättelevät tunteitaan naisia herkemmin.
Tutkimuksessa miehet reagoivat fyysisesti peräti kaksi kertaa naisia voimakkaammin sydäntä lämmittäväksi kategorisoituun aineistoon. Muunkin materiaalin kohdalla miesten reaktiot olivat marginaalisesti naisia vahvempia.
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014062418435730_lz.shtml
Mutta hei, sovitaan niin että miehillä ei ole tunteita tai he eivät kykene empatiaan, tuskin teille miesvihaajille mitkään todisteet riittävät, joten asiasta on ihan turha keskustella eli heippa ja jatkakaa vihaamista ja näiden iänikuisten sterotypioiden viljelyä.
[/quote]
Empatian tutkimisessa on samantyylinen sukupuolivinoutuma. Jos tutkitaan empaattisuutta vaikkapa kyselylomakkeella tai haastattelulla, niin naiset on huomattavasti empaattisempia kuin miehet, vaikka aivosähköiset reaktiot ovat identtisiä. Kaikenlisäksi lapsilla tuota eroa ei ole, vaan se kehittyy vasta iän myötä ja toisaalta eroon vaikuttaa sekin, että tietääkö testattava että mitataan juuri empatiaa. Toisin sanoen kulttuurillinen juttu, naisen "kuuluu" olla empaattinen, joten alitajuisesti sitten yrittää vaikuttaa empaattisemmalta kuin on - ja miehet päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:54"]
Onko empaattisia miehiä olemassakaan vai onko se vain naiselle kuuluva ominaisuus (vrt. hoivavietti)? Kun haluaisin empaattisen, rakentavaan keskusteluun kykenevän, halauksista tykkäävän, lapsi- ja eläinrakkaan miehen, niin vaadinko mahdottomia? Vai pitääkö tyytyä siihen, että ei ole ainakaan päihdeongelmia ja on väkivallaton?
T. N34
[/quote]Vaikka ei puhu, voi olla todella empaattinen.
Missä oikein asut? Jossain Viitasaarella?
Mulla on sellainen, tuntuu oudolta exän jälkeen. Puhuu koko ajan, hyvä kun saa suunvuoroa, tykkää myös halauksista ja on empaattinen.
Kyllä mielestäni parisuhteessa pitäisi pystyä puhumaan kaikista asioista ja olla avoimen rehellinen. Ujous ei haittaa ja ujot varmaan ovatkin niitä kaikkein empaattisimpia ja kilteimpiä yleensä. Mutta ongelmia tulee, jos pitää asioita sisällään eikä niistä pysty puhumaan.
Ap
Kaikki miehet, jotka ovat viettäneet elämästään yli kymmenen vuotta suomalaisen naisen kanssa parisuhteessa, muuttuvat tuollaisiksi.
Nuorissa miehissä ei tätä "vikaa" vielä ole. Ja vannoutuneet vanhat pojat ovat älynneet, etteivät halua muuttua kuvaamasi kaltaisiksi, joten eivät päästä naista lähelleen.
Tunnen yhden empaattisen miehen, joka puhuu ja osaa asettua toisen asemaan. On kuitenkin vähän vinksahtanut muulla tapaa ja kykenemätön parisuhteisiin.
Toinen tuttu mies vaikuttaa kiltiltä ja herkältä, hänellä on monta siskoa ja osaa osaa olla naisten kanssa. Mutta on pettäjä.
Pikkuveljeni vaikuttaa ihan fiksulta ja empaattiselta ja on ollut kauan parisuhteessa. Osaa silti olla aika itsekäs ja paksukalloinen välillä.
Voi herranjumala näitä avauksia taas. Mitäs sanotte tästä arvon sterotypisoijat, totuus voi olla tarua ihmeellisempää:
Tutkimuksen mukaan miehet ovat naisia tunteellisempia, mutta vähättelevät tunteitaan naisia herkemmin.
Tutkimuksessa miehet reagoivat fyysisesti peräti kaksi kertaa naisia voimakkaammin sydäntä lämmittäväksi kategorisoituun aineistoon. Muunkin materiaalin kohdalla miesten reaktiot olivat marginaalisesti naisia vahvempia.
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014062418435730_lz.shtml
Mutta hei, sovitaan niin että miehillä ei ole tunteita tai he eivät kykene empatiaan, tuskin teille miesvihaajille mitkään todisteet riittävät, joten asiasta on ihan turha keskustella eli heippa ja jatkakaa vihaamista ja näiden iänikuisten sterotypioiden viljelyä.
Minulla on empaattinen pulputtava halailija. Tuntuu oudolta exän jälkeen, vähän kuin että koska herään?
Mä tunnen monta ihanaa suomalaismiestä jotka puhuvat ja pussaavat, pitävät vaimojaan kuin kukkaa kämmenellä ja hoitavat lapsiaan hellästi. Itse tosin olen ulkomaalaisen kanssa naimisissa mutta lähipiiriini kuuluu myös upeita suomalaismiehiä ja heidän ihania puolisoitaan.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:13"]
Eivät kaikki, vain noin 95%.
[/quote]
Ne 5% ovat vielä niitä nuoria ja kokemattomia.
Tätä juuri pelkäsinkin, että kaikki hyvät miehet ovat jo perheellisiä. Onko ikäluokassa 34-40 vapaana yhtään hyvää?
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:23"]
Tätä juuri pelkäsinkin, että kaikki hyvät miehet ovat jo perheellisiä. Onko ikäluokassa 34-40 vapaana yhtään hyvää?
Ap
[/quote]
Eiköhän jostain löydy vapaita, fiksuja ja komeita suvakki-miehiä.
- Emme me kaikki hyvät meihet ja tai miehet, joiden ominaisuuksia kuvailit yllä ole perheellisiä. - Itse ainakin olen sinkku, enkä usko olevani ainoa. Mutta ollakseni rehellinen, jos Ap nimimerkkisi lopussa oleva numero on ikävuosia osoittava, eikä esimerkiksi kengännumerosi ja asenteesi on tuo niin kieltämättä taisit antaa tahtomattasti mielikuvan, että olet itse tynnyrissä kasvanut, joka taas on omiaan antamaan sinusta "hieman" negatiivisen mielikuvan. - Anteeksi taisin olla vähän tosikko. Mutta minullakin on pulma ja tai haaste,mistä löytää se fiksu ja aktiivinen nainen rinnalleni...
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:54"]Onko empaattisia miehiä olemassakaan vai onko se vain naiselle kuuluva ominaisuus (vrt. hoivavietti)? Kun haluaisin empaattisen, rakentavaan keskusteluun kykenevän, halauksista tykkäävän, lapsi- ja eläinrakkaan miehen, niin vaadinko mahdottomia? Vai pitääkö tyytyä siihen, että ei ole ainakaan päihdeongelmia ja on väkivallaton?
T. N34
[/quote]
Mun poika on tuollainen. Mutta vasta 20 v. Joku saa hänestä ihanan empaattisen ha sosiaalisen miehen, joka pitää lapsista.
Oikeasti naiset pitävät kylmistä ja etäisistä pahoista pojista. Tuskin viihtyisit tuollaisen vässykän kanssa kovin pitkään.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:55"]
Ap on niin päällekäyvä ja epänaisellinen, että miehet ottavat henkisesti etäisyyttä ja kaihtavat katsetta ja puhetta hänen kanssaan?
[/quote]Tätä voisi vaikka kutsua epänaisellisuuskortin vetämiseksi tai ad hominem -argumentoinniksi. Erittäin epäempaattista ja aggressiivista. Kommentoija voi olla mies tai nainen.