Eläimet eivät sovi siisteille ihmisille...
Meillä oli viikon koira hoidossa veljen lomamatkan vuoksi. Voi jestas sitä karvan määrää! Sitä on edelleen joka paikassa vaikka miten siivoaa. Sen huomaa niin selvästi kun ennen koiraa oli niin siistiä. Tänään lautasellani oli koirankarva, hyi että... Ei eläimet kyllä sovi siisteille ihmisille ollenkaan enkä kyllä ota enää koiraa hoitoon.
Kommentit (27)
Totta. Tosin nyt tuntuu kyllä ettei lapsetkaan sovi!
Ei sovi, totta se on! Meillä lentää kissanhiekka ja karvaa löytyy. Raapivat myös nojatuolia vaikka niillä on kaksi isoa raaamispuuta.
Ihmettelen ja kadehdin ihmisiä jotka saa kotinsa pysymään aina niin siistinä ettei löydy lattialta ainuttakaan roskaa.
Kyllä meidän kissataloudessa on siistimpää kun monen tuntemani lapsiperheen kotona...
Meillä on koira, josta ei irtoa karvoja kuin leikkaamalla. Se ei myöskään kuolaa. Ainoa lika mitä koira tuo mukanaan on hiekka ja satunnaiset oksat/neulaset tms. Sen pienestä koirasta irtoavan hiekkamäärän onneksi imuroi aika ripeästi kerran viikossa.
Karvaisten lemmikkien kanssa on sopeuduttava siihen, että karvaa leijailee, vaikka imuroisi päivittäin. Onneksi on myös olemassa teippiharjoja, jotta niitä karvoja ei tarvitse viedä tuliaisina joka paikkaan. Ja voi sitä teippiharjaa tarjota vieraillekin heidän poislähtiessään.
Minusta kuitenkin päivittäinen imurointi ja karvat ovat pieni "hinta" ystävyydestä.
Enemmän mun mies sotkee, kun meidän käärme
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:01"]Kyllä meidän kissataloudessa on siistimpää kun monen tuntemani lapsiperheen kotona...
[/quote]
Vahingossa alapeukutin. Yläpeukku piti antaa, mutta mulla on kömpelöt sormet.
Mun koirasta ei irtoa karvaa paitsi kammatessa. On vain 1 kerros turkkia eikä se irtoa itsekseen. Tassut, mahan alunen ja pärse huuhdellaan pihallakäynnin jälkeen. Sohvalla jne on usein pestävä peitto suojana. Ei eroa mitenkään hygienian taso siitä kun ei ollut koiraa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:31"]
Mun koirasta ei irtoa karvaa paitsi kammatessa. On vain 1 kerros turkkia eikä se irtoa itsekseen. Tassut, mahan alunen ja pärse huuhdellaan pihallakäynnin jälkeen. Sohvalla jne on usein pestävä peitto suojana. Ei eroa mitenkään hygienian taso siitä kun ei ollut koiraa.
[/quote]
Jep. Hämmästyttää, kun joidenkin mielestä koiratalouksissa on aina karvaa, koiratalouksissa aina haisee. Tosiasiassa koirarodut eroavat toisistaan todella paljon. Osalla on paksu, variseva, rasvainen turkki ja joillakin ei ole turkkia ollenkaan. Tunnen koiratalouksia, joissa on selvä koiran tuoksu, ja koiratalouksia, joista ei mitenkään voi havaita asuvan lemmikki.
Meillä on koira (pieni, 2,4kg) siivotaan kerran viikossa ja hyvin riittää. Olen neitsyt horoskoopissa, eli siisti luonne. Ei meillä ole koskaan siivotonta. En myöskään ole himosiivooja, en kulje rätti kourassa, ihan normi siistys riittää. Älkää hankkiko koiraa, jos on noin vaikeeta.
Ap:n kaltaiset ihmiset eivät missään tapauksessa sopisi minulle. Mielummin eläintenystävä ja karvaa siellä täällä kuin jääkylmä siisteysneurootikko.
Meillä kisusta lähtee järjettömädti karvaa vain sen ollessa stressaantunut tai peloissaan. Toki myös silloin, kun turkki vaihtuu talveksi paksummaksi ja kesäksi ohuemmaksi. Emme aluksi tajunneet tätä, kissamme kun ulkoilee hihnassa ja vain lämpimällä. Karvoihin ruoan joukossa on jo tottunut, ei niille mitään voi.
Saman olen huomannut. Eläinperheissä on aina epäsiistiä :(
Ei siivoaminen auta karvoja löytyy aina vaikka kuinka siivoaisi.
Vauvan kanssa ei voi kyläillä koiraperheissä. Sitten ihmetellään miksei tulla kylään :(
Sen takia ottaisin, jos pakko olisi, jonkun villakoiran josta ei lähde karvaa.
Onko nyt kuitenkin kyse enemmän tiukkapipoisuudesta kuin siisteydestä
Kyllä ne siistille sopii, varsinkin jos on ahkera siivooja.
Sitten sellaiselle jolla on pakkomielle siisteydestä ei sovi kyllä mikään lemmikki.
Sanoisin että asia on juurikin toisinpäin, esim. kissa on tosi siisti eläin luonnostaan, eikä pidä sottaisuudesta. Saattaa stressaantua ja alkaa ilmentämään sitä esim. merkkailulla. Kun pitää kodin puhtaana ja järjestyksessä, eläinkin voi hyvin. :)
Koiralla on voinut olla karvanlähtökin pahimmillaan, ja rotukohtaisia eroja karvaisuudessa on vaikka kuinka paljon.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:22] Tykkään kyllä meidän koirasta, mutta tunnustan, että toivon, että jonain aamuna koira ei enää heräisi. Ei sitä silti lopettaa aiota ja hyvin kohdellaan kaikinpuolin ja se saa olla meillä elämänsä loppuun. Varmasti on onnellinen koira.
[/quote]
Hyi, minkälainen ihminen sä oikein olet kun toivot toisen kuolemaa? Varsinkin kun ensin luettelet mitä hyvää se koira on tuonut teidän lapsille. :(
Ja perusteluna siisteys. :(
Eikö tehnyt edes pahaa kirjoittaa tuota tekstiksi ja lukea sitä itse?
Sitten kun lapset muuttaa pois, niin katoaako koira sitten hups vaan jonnekin?
[/quote]
Hohhoijaa mikä lukihäitiö sullakin on.
Mun ei tehnyt yhtään pahaa ja itsellänikin on koira
ihanohis