Toimeentulotuesta pesukone?
Sossu myöntäisi täällä enintään 100 euroa käytettyyn pesukoneeseen, kuittia vastaan. Sitä ennen pitäisi hommata lappu, jossa todistetaan että taloyhtiössä ei ole pesukonetta. Mitä väliä sillä on heille, onko se kone uusi vai käytetty? Vai eikö se nöyryytä tarpeeksi?
Alkoi melkein naurattamaan, kun puhelimessa sossu meinasi hikeentyä kun emmin käytettynä hankkimista. (takuun puuttuminen, ei voi olla varma kunnosta) Hän sanoi että toimeentulon asiakkaana ei ole varaa vaatia ja voin kertoa että minullakin on käytetty pesukone. Siis aivan varmasti hehe.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:16"]Ennemmin kyllä ostaisin käytetyn sillä satasella kuin uuden halpiskoneen gigantista. Ne halpikset kun tuntuu hajoavan heti takuuajan umpeuduttua ja varaosat on niin kallliita ettei korjaaminen kannata.
[/quote]
Ei sen tarvii olla varsinaisesti halpis. Mäkin ostin alle 300e:lla puolta kalliimman koneen tarjouksesta. Niitä kannattaa kytätä, ei halpiskoneita.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:26"]
Toiseksi, tarvitsen myös kuljetuksen, asennuksen ja vanhan pois viennin. Tuskin käytetyn myyjä niitä tekee.
[/quote]
Tätä tarvetta varten on oma-aloitteisuuskyky. Tuttava- ja sukulaispiiristäsi löytyy varmasti joku, jolla on peräkoukullinen auto ja peräkärry tai paku. Lainaa häneltä tai pyydä häntä kuskiksi.
[/quote]
Niin ehkä maalla on näin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:09"]
Mutta siis tarkoitatko, että sossu ei antaisi 100e myös uuteen pesukoneeseen? Itse ajattelisin, että sama kai se, jos maksat sitten itse sen erotuksen joka tapauksessa... Vai vaatiiko sossu vaatimalla, että sen pitää olla käytetty?
[/quote]
Minusta tämä erotuksen itse maksaminen olisi väärin. Jos Ap:llä siis on jos parisataa valmiina, voi hän ostaa käytetyn koneen omilla rahoillaan, eikä mennä sossuun ollenkaan. Näin me ei-kerjäläisetkin toimimme. Mulla ei ois ikinä pokkaa mennä sossuun ruikuttamaan itselleni parempaan elintasoa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:16"]
Ennemmin kyllä ostaisin käytetyn sillä satasella kuin uuden halpiskoneen gigantista. Ne halpikset kun tuntuu hajoavan heti takuuajan umpeuduttua ja varaosat on niin kallliita ettei korjaaminen kannata.
[/quote]Mutta miksi en saa itse sitä päättää. Sama raha heille. Miksi se ei käy?
[/quote]
Koska toi köyhäinapu on tarkoitettu niille, joilla ei ole yhtään rahaa. Jos sulla on jo rahaa pesukoneeseen, ole hyvä ja osta se käytetty kone omilla rahoillasi. Vituttaa tuollaiset yhteiskunnan pummit.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:21"]
Mutta siis tarkoitatko, että sossu ei antaisi 100e myös uuteen pesukoneeseen? Itse ajattelisin, että sama kai se, jos maksat sitten itse sen erotuksen joka tapauksessa... Vai vaatiiko sossu vaatimalla, että sen pitää olla käytetty?
[/quote]
Minusta tämä erotuksen itse maksaminen olisi väärin. Jos Ap:llä siis on jos parisataa valmiina, voi hän ostaa käytetyn koneen omilla rahoillaan, eikä mennä sossuun ollenkaan. Näin me ei-kerjäläisetkin toimimme. Mulla ei ois ikinä pokkaa mennä sossuun ruikuttamaan itselleni parempaan elintasoa.
[/quote]Ei ole valmiina, mutta voisin sen helpommin silloin säästää.
[/quote]
[/quote]
Soskupummit siellä alapeukuttaa...
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:24"]
[/quote]
[/quote]Ei ole valmiina, mutta voisin sen helpommin silloin säästää.
[/quote]
No säästä ja osta käytetty kone.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:17"]
Ennemmin kyllä ostaisin käytetyn sillä satasella kuin uuden halpiskoneen gigantista. Ne halpikset kun tuntuu hajoavan heti takuuajan umpeuduttua ja varaosat on niin kallliita ettei korjaaminen kannata.
[/quote]Mutta miksi en saa itse sitä päättää. Sama raha heille. Miksi se ei käy?
[/quote]
Johtuisiko siitä, että jos sulla on varaa laittaa se erotus uuteen koneeseen, niin silloin et tarvitse sossusta sitä satasta, vaan pystyisit ihan hyvin omilla rahoillasi ostamaan käytetyn koneen.
Ennen onnistui, mutta nykyään säännöt ovat tiukentuneet ainakin joissain kunnissa.
Toiseksi, tarvitsen myös kuljetuksen, asennuksen ja vanhan pois viennin. Tuskin käytetyn myyjä niitä tekee.
[/quote]
Tätä tarvetta varten on oma-aloitteisuuskyky. Tuttava- ja sukulaispiiristäsi löytyy varmasti joku, jolla on peräkoukullinen auto ja peräkärry tai paku.
[/quote]
Kaikilla ei todellakaan ole suurta tuttavapiiriä, josta poimitaan auttajia kulloiseenkin elämäntilanteeseen.
Noin muuten olen kanssasi samaa mieltä.
[/quote]
Tätä tarvetta varten on oma-aloitteisuuskyky. Tuttava- ja sukulaispiiristäsi löytyy varmasti joku, jolla on peräkoukullinen auto ja peräkärry tai paku. Lainaa häneltä tai pyydä häntä kuskiksi.
Asennus ei ole rakettitiedettä, ei varsinkaan jos sinulla on yhtään miestä tuttavapiirissäsi, jolla pysyy työkalut kädessä. Vanhasta koneesta pois töpseli seinästä, ja irroitetaan tulo- ja positovesiletkuista. Ja käänteisesti sama uudelle koneelle. Jos meinaa fuskata niin hevosen jouhta väliin.
Ja vanhan pesukoneen voitte viedä ilmaiseksi kierrätyskeskukseen tai ongelmajätteen keräykseen.
Mihin uusavuttomuuden tasolle tässä maailmassa on vajottu...
[/quote]
No nämä sossun elätit nyt vaan on tuollaisia aloitekyvyttömiä.
No säästä ja osta käytetty kone.
[/quote]Kts. viesti nro 6.
Tämä ketju vituttaa minua äärettömän paljon.
T. Veronmaksaja
Koskakohan tälle kaikein heikkolahjaisimmille kansanosalle selviää, että jos tuet lopetetaan se aiheuttaa niin paljon rikollisuutta, väkivaltaa sekä turvattomuutta ettei täällä ole senjälkeen yhdellekään "kunnon kansalaiselle" turvaa eikä rauhaa saati sitten mahdollista kellotella "normaali elämässä" entiseen tyyliin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:29"]
[/quote]
Tätä tarvetta varten on oma-aloitteisuuskyky. Tuttava- ja sukulaispiiristäsi löytyy varmasti joku, jolla on peräkoukullinen auto ja peräkärry tai paku.
[/quote]
Kaikilla ei todellakaan ole suurta tuttavapiiriä, josta poimitaan auttajia kulloiseenkin elämäntilanteeseen.
Noin muuten olen kanssasi samaa mieltä.
[/quote]
Jos olis tuollainen tuttavapiiri, olisi varmaan jotain töitäkin joita tehdä rahaa saadakseen jne!
Mulla hajos pyykkikone 3kk sitten ja ens kuussa saan hommattu uuden kun olen säästänyt pienestä palkastani siihen rahaa. 50e kuukaudessa olen laittanut syrjään ja aika nuukasti olen elänyt. Miksi ihmeessä sossun pitäisi maksaa jonkun pesukone? Ja tuloni on noin 100e isommat kun toimeentulotukea saavan ystäväni.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:31"]
Tämä ketju vituttaa minua äärettömän paljon.
T. Veronmaksaja
[/quote]Voi pientä. Olisit huolissasi enemmän niistä oikeista tuhlareista jotka verovaroja surutta tuhlaa kauheita määriä. Ne istuu isoilla tuoleilla. Mutta koska et voi heille mitään, sinä käännät katseesi köyhään ja mitättömiin summiin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:34"]Mulla hajos pyykkikone 3kk sitten ja ens kuussa saan hommattu uuden kun olen säästänyt pienestä palkastani siihen rahaa. 50e kuukaudessa olen laittanut syrjään ja aika nuukasti olen elänyt. Miksi ihmeessä sossun pitäisi maksaa jonkun pesukone? Ja tuloni on noin 100e isommat kun toimeentulotukea saavan ystäväni.
[/quote]
Sen kun heittäydyt työttömäksi kun noin vituttaa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:34"]
Mulla hajos pyykkikone 3kk sitten ja ens kuussa saan hommattu uuden kun olen säästänyt pienestä palkastani siihen rahaa. 50e kuukaudessa olen laittanut syrjään ja aika nuukasti olen elänyt. Miksi ihmeessä sossun pitäisi maksaa jonkun pesukone? Ja tuloni on noin 100e isommat kun toimeentulotukea saavan ystäväni.
[/quote]miten olet sillä välin pessyt lakanat ja pyyhkeet? entä sukkasi?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:34"]Mulla hajos pyykkikone 3kk sitten ja ens kuussa saan hommattu uuden kun olen säästänyt pienestä palkastani siihen rahaa. 50e kuukaudessa olen laittanut syrjään ja aika nuukasti olen elänyt. Miksi ihmeessä sossun pitäisi maksaa jonkun pesukone? Ja tuloni on noin 100e isommat kun toimeentulotukea saavan ystäväni. [/quote] Sen kun heittäydyt työttömäksi kun noin vituttaa.
[/quote]
Katsos kun joillekin on kunnian asia elättää itsensä, eikä kerjätä rahaa valtiolta.