Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuesta pesukone?

Vierailija
08.05.2015 |

Sossu myöntäisi täällä enintään 100 euroa käytettyyn pesukoneeseen, kuittia vastaan. Sitä ennen pitäisi hommata lappu, jossa todistetaan että taloyhtiössä ei ole pesukonetta. Mitä väliä sillä on heille, onko se kone uusi vai käytetty? Vai eikö se nöyryytä tarpeeksi?

Alkoi melkein naurattamaan, kun puhelimessa sossu meinasi hikeentyä kun emmin käytettynä hankkimista. (takuun puuttuminen, ei voi olla varma kunnosta) Hän sanoi että toimeentulon asiakkaana ei ole varaa vaatia ja voin kertoa että minullakin on käytetty pesukone. Siis aivan varmasti hehe.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti mitä marinaa! Ap on sentään saamassa 100e pesukoneeseen, mutta ei riitä kun pitää saada UUSI!! Joo kyllä vituttaa tollanen marina, itsekin olen vuosia elänyt toimeentulotuella, en tosin enää.

Vierailija
42/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:34"]Mulla hajos pyykkikone 3kk sitten ja ens kuussa saan hommattu uuden kun olen säästänyt pienestä palkastani siihen rahaa. 50e kuukaudessa olen laittanut syrjään ja aika nuukasti olen elänyt. Miksi ihmeessä sossun pitäisi maksaa jonkun pesukone? Ja tuloni on noin 100e isommat kun toimeentulotukea saavan ystäväni. [/quote] Sen kun heittäydyt työttömäksi kun noin vituttaa.

[/quote]

Katsos kun joillekin on kunnian asia elättää itsensä, eikä kerjätä rahaa valtiolta.

[/quote]Jos sairastut etkä pysty tekemään työtä, miten haluat että sinua kohdeltaisiin? Osaatko asettua toisen ihmisen asemaan? Onko sinulla empatiakykyä? Vai joudutko kenties oppimaan sen kantapään kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tori.fi/uusimaa/Elektrolux_pesukone_18288159.htm?ca=18&w=3

No esim. tuosta saat satasella pesukoneen kotiinkuljetettuna ja jos oikein kauniisti pyydät, voi tuo kuljettaja sen ehkä myös asentaa.

Vierailija
44/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:43"]

No esim. tuosta saat satasella pesukoneen kotiinkuljetettuna ja jos oikein kauniisti pyydät, voi tuo kuljettaja sen ehkä myös asentaa.

[/quote]kiitos vaivannäöstäsi

-ap

Vierailija
45/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:09"]Mutta siis tarkoitatko, että sossu ei antaisi 100e myös uuteen pesukoneeseen? Itse ajattelisin, että sama kai se, jos maksat sitten itse sen erotuksen joka tapauksessa... Vai vaatiiko sossu vaatimalla, että sen pitää olla käytetty?
[/quote]

Jos on varaa maksaa se satasen yli menevä osa uudesta - tai edes vanhasta - koneesta, niin millä perusteella pitäisi saada latiakaan toimeentulotukea siihen???

Vierailija
46/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:09"]Mutta siis tarkoitatko, että sossu ei antaisi 100e myös uuteen pesukoneeseen? Itse ajattelisin, että sama kai se, jos maksat sitten itse sen erotuksen joka tapauksessa... Vai vaatiiko sossu vaatimalla, että sen pitää olla käytetty? [/quote] Jos on varaa maksaa se satasen yli menevä osa uudesta - tai edes vanhasta - koneesta, niin millä perusteella pitäisi saada latiakaan toimeentulotukea siihen???

[/quote]

Näiden sossupummien mielestä he ovat oikeutettuja leveämpään elämään, kuin mitä heillä itsellään on varaa kustantaa.

Vierailija
47/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:58"]

-ap

[/quote]

Eipä mitään. Jatkossa toivoisin sinulta hieman oma-aloitteisuutta asioidesi hoitamiseen. Tuo tori.fi-ilmoituksien selaaminen vei vain viisi minuuttia aikaa.

Vierailija
48/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heittäytyä niin kipeeksi että sossu maksaa pesulan käytön.

Vierailija
49/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:39"]

Kannattaa heittäytyä niin kipeeksi että sossu maksaa pesulan käytön.

[/quote]Heittäytyä?

Vierailija
50/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:58"]

-ap

[/quote]miksi alapeukku? Ottaako päähän kun joku osaa olla kohtelias?

Vierailija
51/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:26"]

Toiseksi, tarvitsen myös kuljetuksen, asennuksen ja vanhan pois viennin. Tuskin käytetyn myyjä niitä tekee.

[/quote]

Tätä tarvetta varten on oma-aloitteisuuskyky. Tuttava- ja sukulaispiiristäsi löytyy varmasti joku, jolla on peräkoukullinen auto ja peräkärry tai paku.

[/quote]

Kaikilla ei todellakaan ole suurta tuttavapiiriä, josta poimitaan auttajia kulloiseenkin elämäntilanteeseen.

Noin muuten olen kanssasi samaa mieltä.
[/quote]
Täällä aina raivokkaasti puolustetaan ns. introvertteja, "puhun kun itse haluan" - ihmisiä. Olen nätisti yrittänyt sanoa, että ihmissuhteiden eteen pitää ponnistella, ja että tällaisella käytöksellä on seurauksia. Jos ap on tätä jengiä, nyt taisi osua omaan nilkkaan.
-
Kaupungissa saa muutamalla kympillä pariksi tunniksi pakettiauton vuokraan. Yksi ajotaitoinen ja kantokykyinen kaveri riittää. Jos ei ole kavereita, niin... No, ei käy sääliksi. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
52/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy Jumalankaan sitten sinua sääliksi. You reap what you sow.

Vierailija
53/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:25"]Mutta miksi sen pitää kelvata? Ihan mielenkiinnosta. Jos ilman omaa syytään on tässä tilanteessa. [/quote] Pitää kelvata ellei ole rahaa muuhun. Hengissä pysyy ilman uutta konettakin. Meillä ei ole varaa ostaa kaikkea hienoa yhteiskunnan varoilla

[/quote]Gigantista saa halvalla uuden pesukoneen. Ei tarvitse olla 1000 euron hieno kone. Ja tuohon väitteeseen, että ei ole varaa. Kyllä sitä varaa on, mutta kenelle ja mihin on se kysymys. Tiedätkö yhtään miten paljon kunnat tuhlaavat varojaan ihan älyttömyyksiin? Hienoja matkoja ja kestityksiä kaupungin virkamiehille. Kilpailuttamatta tehdyt urakat ja diilit, palkankorotukset. jne. jne. Puhumattakaan valtion varoista.
[/quote]

Höpö höpö. Miksi köyhä työläinen pärjää säästämällään käytetyllä koneella? Ja tukien varassa olevat vaativat hienompaa. Meillä ei ole siihen varaa

Vierailija
54/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Helsingissä sitä vanhaa pesukonetta ei ilmaiseksi viedä mihinkään Sorttiasemalle! Ei ne ole mitään ilmaisia paikkoja....

Me saatiin maksusitoumus sossusta kodinkonekauppaan ja ostettiin ihan uusi kone. Ihan supisuomalaisia ja valkoihoisia ollaan, mies oli töissä ja minä kotona lasten kera. Taloyhtiöstä löytyy myös pesutupa joka on ilmainen ja silti saatiin tuo maks.sitoumus. Ostetiin sitten 7kg hyvä kone....

Tosin saattoi vaikuttaa se, että meillä oli tuolloin 1v kaksoset ja 2v esikoinen. Sossu katsoi, että on ihan turhaa rasitusta meille tuolla porukalla pesutupaa käyttää... Joka muuten on ihan täyteen buukattu aina sen 2 vkoa mitä siellä on varausaikaa....

Vierailija
55/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:56"]Ei käy Jumalankaan sitten sinua sääliksi. You reap what you sow.
[/quote]
Oliko tämä minulle? Vai ap:lle? Jos ap olisi mun kaveri, niin lainaisin rahat koneeseen, kuljettaisin ja asentaisin tarvittaessa. You reap what you sow, todellakin.

Vierailija
56/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:06"]

Ainakaan Helsingissä sitä vanhaa pesukonetta ei ilmaiseksi viedä mihinkään Sorttiasemalle! Ei ne ole mitään ilmaisia paikkoja....

Me saatiin maksusitoumus sossusta kodinkonekauppaan ja ostettiin ihan uusi kone. Ihan supisuomalaisia ja valkoihoisia ollaan, mies oli töissä ja minä kotona lasten kera. Taloyhtiöstä löytyy myös pesutupa joka on ilmainen ja silti saatiin tuo maks.sitoumus. Ostetiin sitten 7kg hyvä kone....

Tosin saattoi vaikuttaa se, että meillä oli tuolloin 1v kaksoset ja 2v esikoinen. Sossu katsoi, että on ihan turhaa rasitusta meille tuolla porukalla pesutupaa käyttää... Joka muuten on ihan täyteen buukattu aina sen 2 vkoa mitä siellä on varausaikaa....

[/quote]Se riippuu ihan sosiaalityöntekijästä ilmeisesti. Heillä on aikamoinen valta.

Vierailija
57/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:56"]Ei käy Jumalankaan sitten sinua sääliksi. You reap what you sow.
[/quote]
Oliko tämä minulle? Vai ap:lle? Jos ap olisi mun kaveri, niin lainaisin rahat koneeseen, kuljettaisin ja asentaisin tarvittaessa. You reap what you sow, todellakin.
[/quote]
-52-

Vierailija
58/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen 100 euron avustuksesta käytettyyn koneeseen. En saa sitäkään, koska taloyhtiössä on pesutupa, josta varastetaan kaikki, jos jättää pyykit vartioimatta. Kiva vahdata koneen pyörimistä ja kuivata märät pyykit pienessä yksiössä.

Vierailija
59/59 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjen kanssa saattaa käydä hyväkin tuuri, jos on aktiivinen seuraamaan, ne hyvät nimittäin menevät salaman nopeasti. Itse juuri löysimme torista huippuhyvällä tuurilla Boschin vuoden vanhat pesukoneen ja kuivausrummun yhteishintaan 100€! Ihan huoppuluokkaa ja saimme takuukuitit mukaan. Mitään ongelmia ja vikoja ei ole tullut tässä kolmessa kuukaudessa aktiivisella käytöllä vastaan, myivät siis aivan pilkkahintaan, kun oli kiire muuton kanssa. Uutena hintaa jotain 1600€. Kannattaa vain kärsivällisesti etsiä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä